ترفند شبکه های اجتماعی

طراحی بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام

بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام

اینستاگرام این روزها با صدها میلیون کاربر فعال به یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار و مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده است و به همین دلیل است که اکثر صاحبان کسب و کار مجازی این اپلیکیشن را برای معرفی محصولات اینترنتی و تبلیغاتی خود انتخاب می کنند. شاید با خود می گویید که آنها برای تبلیغات در اینستاگرام هزینه های زیادی را می پردازند. اما نه اینطور نیست، هزینه ای که بابت تبلیغات در اینستاگرام می شود خیلی زیاد نیست آنها فقط از ترفندهایی موسوم به رازهای پنهان تبلیغ در اینستاگرام استفاده می کنند. در این مقاله روش ها و ترفندهایی برای انجام و گذاشتن پست های تبلیغاتی خوب در اینستاگرام به شما آموزش داده می شود.

blank

چند سالی است که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی قوی و پر تعامل توانسته است که نظر صاحبان کسب و کار های مجازی برای تبلیغات گسترده و فروش محصولات خود را به خود جلب کند. برای اینکه کسب و کار با این اپلیکیشن موفقیت آمیز واقع شود باید یک سری ترفندهای افزایش تعامل و جذب فالوور و روش های بازاریابی بهتر در اینستاگرام را بلد باشید . این ترفند چیزی نیست جز تبلیغ در اینستاگرام. ادمین های صفحات تجاری موفق در اینستاگرام از این ترفندها استفاده کرده اکنون فالوورهای زیادی دارند. نکته مهم این است که چون تبلیغات در اینستاگرام ساده و راحت انجام می شود و وقت زیادی صرف آنها نمی شود، و از طرفی کاربران زیادی ممکن است محصول و تبلیغات شما را ببینند، پس می تواند درآمد زا باشد و سود زیادی به همراه داشته باشد در اینستاگرام بسیار ساده و سریع اتفاق می‌افتد. پس اگر به دنبال افزایش مشتری هستید و روی فروش بیشتر محصولات خود سرمایه گذاری کرده اید حتما ترفندهای تبلیغ در اینستاگرام را یاد بگیرید و از آنها به خوبی استفاده کنید.

آیا به دنبال افزایش مهارت خود در اینستاگرام هستید؟ از شما می خواهیم که با ما همراه باشید و آموزش های حرفه‌ای ما را دنبال کنید

گام اول در تبلیغات اینستاگرام

اولین کار تهیه یک بسته تبلیغاتی موثر می باشد. این بسته همان بنر تبلیغاتی است. حتما تا بحال چشمتان به پست های تبلیغاتی در اینستاگرام خورده است؟ این پست ها همان بنر تبلیغاتی هستند که از دو بخش تشکیل شده است:

blank

تفاوت بنرهای تبلیغاتی با پست ها در اینستاگرام

بنر تبلیغاتی با پست های معمولی در اینستاگرام تفاوت زیادی دارند، بنرها حاوی عکس ها و یا ویدئوهایی هستند که با هدف خاص طراحی شده اند و برای تبلیغ صرفا یک محصول و یا خدمات در نظر گرفته شده اند اما پست ها می تواند به دلخواه نوشته شوند و جنبه تبلیغاتی هم ندارند. از آنجا که بنرهای تبلیغاتی برای مخاطب خاص و هدف در صفحات پر بازدید و اینفلوئنسرها قرار داده می شوند نباید ساده و معمولی باشند بلکه باید به شیوه های حرفه ای طراحی شده باشند تا توجه هر کاربری را به خود معطوف کند. بنابراین بنر تبلیغاتی اینستاگرام باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

1) هدفمند بودن

هدفمند بودن به چه معناست؟ هدفمند بودن یعنی اینکه هدف شما از تبلیغ محصول و یا خدمات از قبل مشخص شده باشد و بنر خود را با علم و اطلاع از این که دقیقا چه محصول و یا خدماتی قرار است تبلیغ شود، طراحی کنید. از اینرو باید پشت تهیه این بنر تفکر و تصمیم درست گرفته شده باشد. اگر این طور نباشد کار شما فایده ای نخواهد داشت و فقط صرف پول و وقت و هزینه است بدون اینکه درآمدی و یا حاصلی برای شما داشته باشد. پس قبل از اینکه بنر تبلیغاتی بسازید، عمیقا فکر کنید و جنبه های مثبت و منفی آن را در نظر بگیرید.

  • خانم یا آقا بودن مخاطبان شما. مهم است بدانید که این محصول و یا خدمات قرار است برای چه کسانی معرفی شود. آیا آنها خانم هستند و یا آقا. برای مثال اگر محصول شما کت و شلوار مردانه است، پس مخاطب شما آقایان هستند و اگر خدمات شما میکاپ و یا آرایش زنانه است، خب قطعا باید مخاطب خود را زنان در نظر بگیرید. پس با در نظر گرفتن این نکته که محصول و خدمات شما باید متناسب با جنسیت افراد تبلیغ شوند و جنس مخاطبین هدف شما باید با تبلیغ شما سنخیت داشته باشد، بنر تبلیغاتی خود را تهیه کنید.
  • سن مخاطبان. محصول و یا خدماتی که می خواهید در اینستاگرام تبلیغ کنید باید متناسب با سن افراد برای مخاطبین با رده سنی متناسب همراه باشد؟ مثلا اگر در صفحه خود لباس های اسپرت دخترانه تبلیغ می کنید، مخاطبان شما نباید مرد و یا زنان سن بالا باشند، نوع تبلیغ باید با روحیات افراد هدف و مخاطبین سازگار باشد. دخترها بواسطه سن کم شان افرادی پرانرژی و شادی هستند و قطعا از رنگ های جیغ و پر زرق و برق خوششان می آید، پس سعی کنید در بنرهای تبلیغاتی که برای این جنس و رده سنی طراحی می کنید از رنگ های شاد و ادبیات دخترانه استفاده کنید.
  • محل سکونت مخاطبان، بنرهای تبلیغاتی شما باید با توجه به مدل و نوع کسب و کاری که دارید تهیه شوند. اگر صاحب فروشگاهی ثابت در شهر شیراز هستید و از اینستاگرام برای تبلیغ محصول و یا دعوت از کاربران برای دیدن از محصولات شما در محل فروشگاه استفاده می کنید، پس مخاطبین شما باید کاربرانی باشند که حتی المقدور محل سکونتشان در شیراز و اطراف آن است تا احتمال بازدید و آمدن به فروشگاه شما افزایش یابد. در بنر تبلیغاتی خود به این موضوع اشاره کنید. حتما انتظار ندارید که کاربری برای بازدید از فروشگاه شما از تبریز راهی شیراز شود.
  • علایق مخاطبان یکی از جنبه های کلیدی موفقیت در تبلیغات در اینستاگرام است. تجربه نشان داده است که اگر تبلیغات شما جذاب و گیرا باشد و مطابق سلیقه مخاطبان طراحی شده باشد، حتی اگر مخاطب به کالا و یا خدمات شما نیاز نداشته باشد، حتما از بنر تبلیغاتی و صفحه شما بازدید می کند و ممکن است به آن واکنش مثبت نشان دهد.

2) برقراری تعامل

ویژگی دوم یک بنر تبلیغاتی در اینستاگرام، توانایی برقراری تعامل با کاربران است. بنر باید طوری طراحی شود که بتواند با مخاطبین ارتباط برقرار کند. این کار نیاز به مهارت و شناخت علایق و نیازهای مخاطبین هدف دارد، بنر تبلیغاتی باید طوری زیبا باشد و از رنگ های متنوع و بجا استفاده شده باشد که نظر مخاطبین را به خود جلب کند و در واقع آنها را به سمت خود بکشاند. حال که از ویژگی های یک بنر تبلیغاتی موثر و کارامد آگاه شدید باید روش تهیه و طراحی آن را یاد بگیرید. برای این کار روش های زیادی وجود دارد اما ما در اینجا ساده ترین و راحت ترین شیوه ها را به شما آموزش می دهیم تا اینکه بتوانید یک بنر تبلیغاتی اثربخش برای صفحه اینستاگرام تان تهیه و آن را برای مخاطبین خود پست کنید

نحوه ی ساخت بنر تبلیغاتی درجه یک برای اینستاگرام

برای اینکه یک بنر تبلیغاتی اثر بخش و عالی طراحی کنید نیازی نیست پول زیادی خرج کنید. برای طراحی تبلیغات اینستاگرامی و بنرهای تبلیغاتی اصلا نیازی به صرف پول نیست، تنها کافی است کمی زمان و انرژی صرف کنید. با توجه و رعایت دقیق مطالب بالا، اکنون که می دانید مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند و شرایط آنها چگونه است، پس شروع کنید و بنر تبلیغاتی خود را طراحی کنید.. همانطور که در بالا اشاره کردیم برای تهیه یک بنر تبلیغاتی به عکس و محتوا نیاز دارید، ابتدا عکس خود را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید و نکات زیر را در ساخت بنرهای تبلیغاتی خود بکار ببرید:

1) شخصیت دهی به تبلیغات خود

در بنرهای تبلیغاتی گاها از عکس های خنده دار، ویدئوهای بامزه یا تصاویر جذاب استفاده می شود. این عکس ها و ویدئوها باید طوری با دقت انتخاب شده باشند که احساسات کاربران را تحریک کند، چرا که اگر کاربری به بنر نگاه انداخت و نسبت به آن عکس العملی نشان ندهد و یا احساسات او تکان نخورد، فایده ای نخواهد داشت. ماهیت ورود افراد و مشاهده صفحات اینستاگرام برای تفریح و سرگرمی و لذت بردن است، بنر تبلیغاتی باید طوری متنوع و جذب و خوش رنگ و لعاب باشد باشد که فرد در هر زمانی و مکانی که وارد اینستاگرام شد و چشمش به بنر افتاد، احساسش برانگیخته شود و بنر بتواند توجه فرد را به سمت محصول تبلیغ شده بکشاند و برای دیدن آن و سایر محصولات شما وقت بگذارد. پس همیشه به احساسات کاربران توجه داشته باشید. برای جلب توجه آنها از تصاویر جذاب و تاثیر گذار اما مرتبط برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب کنید. در ضمن عکس هایی که از محصولات خود می گیرید و قرار است از آنها در در بنر تبلیغاتی استفاده کنید باید کیفیت و وضوح بالا باشند. اگر هم از عکس های دیگران استفاده می کنید باید مرتبط و متناسب باشند. یکی از بهترین سایت هایی که می توانید در آن عکس های مورد نظر خود را برای استفاده در بنر تبلیغاتی انتخاب کنید، سایت کانوا است. با مراجعه به این سایت عکس متناسب و مورد نظر خود را جستجو کرده و از روی بنر تبلیغاتی استفاده کنید.

آدرس سایت کانواhttps://www.canva.com/

به عکس زیر که از محصول چیتوز تبلیغ کرده است نگاه کنید. به قدری ساده و گیرا است که دوست دارید فورا یکی را بخرید.

blank

همانطور که می بینید در این عکس از خوراکی هایی ساده استفاده کرده است که در همه یافت می شوند. چند مجله و یک لپ تاپ هم وجود دارد. چیزی که آن را جذاب و گیرا کرده است، همان سادگی و حس صمیمت و آرامشی است که در عکس دیده می شود. همه ما این حس را تجربه کرده ایم. حسی که به ما آرامش می دهد. این یک نمونه بنر تبلیغاتی است که به طور هوشمندانه ای سعی می کند ما را به سمت خودش بکشاند.

چگونگی تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرامی را مطالعه کنید.

2) اطمینان از ارتباط محتوا با بنر

تبلیغ در شبکه های مجازی با هم فرق می کنند. برخی شبکه ها مثل اینستاگرام جدی است برخی دیگر خیلی رسمی نیستند. به این نکته توجه کنید که تبلیغ و نحوه آن در اینستاگرام با شبکه های دیگر فرق می کند. پس اینکه شما صاحب چه کسب و کاری هستید چندان فرقی نمی کند مهم این است بدانید مخاطبان هر شبکه اجتماعی با دیگری فرق می کنند. تبلیغات در اینستاگرام باید حالت سرگرم کننده داشته باشد باید گیرا و جذاب و بامزه‌ تر باشد. در مورد ایده تبلیغاتتان فکر کنید. اگر می خواهید از عکس یا ویدئو بامزه استفاده کنید کمی تامل کنید تا اینکه تاثیر مثبتی بگذرد. اگر بنر تبلیغاتی شما گرافیکی است می توانید از کاراکترها و رنگ‌های شاد و هیجان‌انگیز استفاده کنید و آن را جذاب کنید. نوشته در بنر تبلیغاتی باید ساده، کوتاه و بدون کنایه باشد. کاربران برای خواندن متن های بلند در اینستاگرام خیلی وقت نمی‌گذارند. به دو بنر تبلیغاتی زیر نگاه کنید. در یکی از عکس استفاده شده و دیگری بیشتر گرافیکی است. اما هر دو تا کاملا منظور را می ‌رسانند.

blank

blank

عکس اول دختری است که کیکی را در دستش دارد زیر عکس متنی کوتاه نوشته که توجه کاربران را به خود جلب می کند. این متن کوتاه و دوست داشتنی است طوریکه ارتباط معنایی برقرار می کند. این تبلیغ حس زیبای و دل نشینی به شما می دهد حسی که با طعم واقعی کیک همراه شده است. این تبلیغات تاثیر خوبی روی احساس افراد می گذارند.

3) بکار بردن هشتگ

به کاربرد هشتک یکی ازترفندهایی ست که باعث بهتر دیده شدن بنر تبلیغاتی شما خواهد شد. استفاده از هشتک موجب بالا آمدن و زودتر دیده شدن تبلیغ شما در هنگام جستجوی افراد می‌شوند. لازمه آن این است شما استفاده از هشتک ها را به خوبی بدانید. این کار نیاز به مهارت دارد. هشتگ ها زمانی موثر واقع می شوند که به صورت حرفه ای و حساب شده بکار برده شده باشند. همچنین در استفاده از آنها نباید زیاده روی کرد. در ادامه خواهیم گفت که چگونه این هشتگ‌ها را حیطه کاری خود پیدا کرده و آنها را به نحوه احسن مدیریت نمایید. هشتگ هایی که شما در کپشن خود استفاده می‌کنید دو نوع هستند:

هشتگ عمومی: هنگام جستجو در اینستاگرام همواره هشتک های کلی که با کسب و کار شما مرتبط می باشند دیده خواهند شد. با وارد کردن این هشتگ، هشتگ‌هایی که شما در پست هایتان بکار برده اید نیز در بین بقیه هشتک های کسب و کار دیده می شوند. اکنون می توانید ببینید که هر هشتگ چند پست دارد و شما می توانید با بررسی دقیق تر هشتک خود را در بین آنها برجسته تر کنید. همچنین می توانید پست های دیگر را چک و بررسی کنید تا هشتک های دیگری که با کسب و کار شما مرتبط هستند را ببینید و شما هم آنها را در پست های خود بکار ببرید. با این کار با واژه های کلیدی که در هشتک ها در حیطه کسب و کار شما استفاده می شود آشنا شده و بعدها می توانید از آنها بهره کافی را ببرید.

هشتگ اختصاصی: هشتک هایی هستند که صرفا مرتبط با محصول و خدمات شما هستند که می خواهید تبلیغ کنید. در اینجا هدف این است که وقتی کاربری هشتک شما را جستجو کرد و آن را دید دقیقا او را به پست شما هدایت کند و نه پست های افراد دیگر. در اینجا کمی خلاقیت به خرج داده و از کلماتی استفاده نمایید که فقط و فقط مربوط به کسب و کار شماست تا بتوانید کاربران بیشتری را به سمت صفحه خود جلب نمایید و انها را از دنبال کنندگان همیشگی خود نمایید.

blank

مثلا چیتوز با راه انداختن کمپین چیتوزیا، توانسته است مصرف کنندگان خود را در یک گروه خاص قرار داده و این احساس را به مشتریان خود القا می‌کند که آنها از بقیه متفاوت ترند. اعتبارسازی و تفکیک یکی از ترفندها و اسرار تبلیغات در اینستاگرام می باشند.

4) دادن پیشنهاد های خوب

در فضای کسب و کارهای اینترنتی یکی از ترفندهای جذب کاربران چیزی است به نام «فراخوان عمل». این اصطلاح یعنی شما از مخاطبانتان خود را به چالش کشید و از آنها دعوت کنید که کاری را انجام دهند و با استفاده از جمله‌ های کلیدی چون «روی لینک زیر کلیک کنید»،  «دوستان خود را تگ کنید» و غیره با کاربران خود تعامل برقرار کنید.

این جملات و امثال آنها می توانند در دیده شدن تبلیغ و بنر تبلغاتی شما بسیار موثر واقع شوند زیرا باعث افزایش ارتباط و تعامل بین شما و مخاطبین هدف شما می شود. خلاق باشید و در کپشن های خود حتما از این فراخوان عمل استفاده کنید. جمله ای بنویسید که کاربران اینستاگرام را مستقیم به شما مرتبط کند. برای مثال نوشتن آدرس صفحه خود بی تاثیر نیست و در اینجا چند مورد دیگر از فراخوان های عمل که در اینستاگرام می توان بکار برد را به شما معرفی کرده و شما نسبت به کسب و کار خود آنها را تغییر و به سبک خلاقانه ای آنها را شخصی سازی کنید.

blank

درست است که تگ کردن از روش های موثر در جذب مخاطب و افزایش فالوور است. اما همیشه سعی کنید آن را هماهنگ و متناسب با تصویر و محتوای بنر استفاده نمایید و الکی از جملات بیهوده در تگ ها استفاده نکنید.

یک ایده خوب برای آن بکار ببرید و کاری کنید که کاربر برای متوجه شدن منظور شما کمی ذهن خود را به چالش بکشید.

5) برانگیختن هیجان کاربران

تمام کاربرانی که به اینستاگرام وارد می شوند دوست دارند در اوقات فراغت خود از خواندن پست و محتوا لذت برده و هیجان به انها دست دهد. روش های زیادی برای ایجاد هیجان در پست ها وجود دارد. همانطور که می دانید یکی از آنها راه اندازی مسابقه بین کاربران است. برای اینکه طراحی مسابقه به خوبی انجام شود و موثر واقع شود از سه مرحله زیر استفاده کنید:

  1. طراحی مسابقه
  2. اجرای مسابقه
  3. بررسی نتایج

با استفاده از ترفندهای خلاقانه تلاش کنید کاربران را به شرکت در مسابقه تشویق کنید. مطمئن باشید قرار دادن جوایزی برای این مسابقات باعث مهیج تر شدن آن و ترغیب بسیاری از کاربران برای شرکت در آن خواهد شد.

6) استفاده در اوج مصرف

هر کاربر اینستاگرامی می داند که چه زمانی بیشترین کاربر در اینستاگرام مشغول بازدید از صفحات است. ساعت پر رفت و آمد کاربران را بررسی و تبلیغ خود را در آن زمان منتشر کنید. معمولا ساعت های 5 عصر به بعد بیشترین ترافیک ورود کاربران به اینستاگرام وجود دارد. در ساعات نهار، کارمندان زیادی به اینستاگرام سر می زنند، همچنین در روزهای تعطیل نیز بازدید از صفحات اینستاگرام در اوج خود می باشد.

نتیجه گیری

با ورود کاربران بسیار زیاد در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راهکارها برای تبلغات و بازاریابی در کار و مشاغل شده اند. شاید به جراُت بتوان گفت که تعداد معدودی از کسب و کارها، نیاز به تبلیغات و بازاریابی در اینگونه شبکه های اجتماعی را ندارند و گرنه در عصر امروز که حتی افراد در دورترین نقطه ها و با کمترین شرایط، به اینترنت و فضاهای مجازی دسترسی دارند، تبلیغات بسیار تاثیر گذار خواهد بود.. پس می توان اعلام کرد که تبلیغات یکی از مهم ترین راهکارها برای افزایش فالوورهای شماست که در اینستاگرام می تواند کمک زیادی در هر کسب و کاری انجام دهد. شما خود به عنوان کاربر اینستاگرام می دانید که تبلیغات بسیار با اهمیت است. فقط خلاقیت در استفاده از موارد گفته شده در بالا باعث اثربخشی بیشتر تبلیغات خواهد شد.

blank

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *