ترفند آیفون

نحوه ضبط صدا و تبدیل آن به متن در آیفون و آیپد

نحوه ضبط صدا و تبدیل آن به متن در آیفون و آیپد

در این مقاله قصد داریم تا نحوه ضبط صدا و تبدیل آن به متن در آیفون و آیپد را بررسی کنیم. اگر از گوشی آیفون یا آیپد استفاده می کنید و قصد دارید تا مطلبی را به سرعت تایپ کنید، می توانید از قابلیت تبدیل صدا به متن در گوشی موبایل آیفون یا تبلت اپل استفاده نمایید. ممکن است شما ایده پیچیده ای داشته باشید و بخواهید به سرعت آن را تبدیل به متن نمایید. فقط کافی است که از سیستم داخلی محصولات اپل استفاده کنید و با ضبط صدای خود آن را تبدیل به متن کرده و آن را ذخیره کنید.

مراحل تبدیل صدا به متن در گوشی آیفون یا آیپد

هر زمانی که در برنامه ای هستید که می توانید با صفحه کلید متنی را تایپ کنید، می توانید به جای تایپ کردن از صدا برای تایپ کردن استفاده نمایید. برای این کار کافی است که روی قسمت تایپ متن در گوشی آیفون یا آیپد بزنید تا صفحه کلید برای شما نمایش داده شود.

مرحله اول: صفحه کلید را برای ارسال متن باز کنید

برای شروع کار وقتی می خواهید پیامک بفرستید یا از هر یک از پیام رسان ها استفاده نمایید، بر روی باکس تایپ متن کلیک کنید تا صفحه کلید برای شما نمایش داده شود. در قسمت پایین صفحه کلید آیکون میکروفون قرار دارد که باید روی آن ضربه بزنید.

صفحه کلید را برای ارسال متن باز کنید

صفحه کلید را برای ارسال متن باز کنید و بر روی علامت میکروفون بزنید

ممکن است در این قسمت شما علامت میکروفون را در صفحه کلید خود نبینید. احتمالا گزینه Dictation در تنظیمات کیبورد در گوشی موبایل یا آیپد شما فعال نمی باشد. برای این کار بایستی به قسمت General در تنظیمات خود بروید، سپس بر روی Keyboard بزنید و گزینه Enable Dictation را روی حالت On قرار دهید. اگر کیبورد شما در این وضعیت نشان داده نشود احتمالا دیوایس شما از طریق بلوتوث به یک کیبورد یا کیبورد دستگاه دیگری متصل است.

مرحله دوم: ضبط صدا و مشاهده متن تایپ شده

بعد از اینکه بر روی علامت میکروفون کلیک کردید به جای صفحه کلید یک صفحه مواج برای شما نمایش داده می شود. امواج این صفحه به محض شنیدن صدای شما تکان می خورند و شما می توانید آن را ببینید.

هرچقدر صدای شما بلندتر و واضح تر باشد کلمات برای کیبورد قابل تشخیص تر است. شما می توانید کلمات بیان شده را در پشت صفحه ببینید که ظاهر می شود.

ضبط صدا و تبدیل آن به متن

ضبط صدا و مشاهده متن تایپ شده

مرحله سوم: بعد از اتمام ضبط صدا بر روی علامت کیبورد ضربه بزنید

هنگامی که ضبط صدا و متن شما به اتمام رسید بر روی علامت کیبوردی که در پایین صفحه نشان داده می شود ضربه بزنید. بر اساس تنظیمات پیش فرض دیکته و علامت گذاری در متن نیز صورت می پذیرد.

بعد از اتمام ضبط صدا بر روی علامت کیبورد ضربه بزنید

بعد از اتمام ضبط صدا بر روی علامت کیبورد ضربه بزنید

صفحه کلید شما بر روی نمایشگر مجددا نشان داده می شود و شما می توانید کلماتی را به متن اضافه نمایید یا اینکه هر ویرایشی را که می خواهید به آن بیفزایید. اگر شما می خواهید که Dictation Mode برگردید کافی است یک بار دیگر بر روی آیکون میکروفون ضربه بزنید.

رعایت حریم شخصی در دستگاه های اپل هنگام ضبط صدا

اپل در هنگام ضبط اولین صدا و تبدیل آن به متن، یا در هنگام اجرای تنظیمات پیامی را به شما نمایش می دهد. علاوه بر آن بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام ضبط صدا و تبدیل آن به متن در دستگاه های اپل، صدای شما برای اپل ارسال می شود. این به دلیل جمع آوری اطلاعات بیشتر برای ساخت الگوریتمی بهتر و ایجاد پیشرفتی در تشخیص صدا و لهجه های مختلف می باشد. اپل بارها ادعا کرده است که این مورد فقط برای پیشرفت ضبط صدا استفاده می شود و هیچ استفاده دیگری از آن نمی شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر شما آفلاین باشید، تبدیل صدا به متن باز هم قابل اجراست ولیکن در زبان اصلی تنظیم شده برای ناحیه جغرافیایی شما. اگر این ضبط صدا با استفاده از کیبورد اصلی اپل برای شما نکته مهمی محسوب می شود، می توانید آن را به طور کامل غیر فعال کنید. برای انجام این کار می توانید به بخش Setting بروید و بر روی گزینه General کلیک کنید و سپس با زدن بر روی Keyboard گزینه Enable Dictation را روی حالت Off قرار دهید.

غیر فعال کردن نگارش در هنگام تایپ متن

غیر فعال کردن نگارش در هنگام تایپ متن

نحوه استفاده از علامت های ویرایشی و نگارشی هنگام تایپ متن در گوشی آیفون

اپل و کیبورد آن نکات قابل توجهی را در موقع تبدیل صدا به متن در اختیار کاربر قرار می دهد.  ممکن است برخی از این موارد را ندانید یا به آنها توجهی نکرده باشید. بنابراین تعدادی از موارد ویرایشی را در زیر بررسی خواهیم کرد:

اعداد: اگر شما می خواهید که اعدادی را وارد کنید که به صورت عدد نوشته شوند نه به صورت متن، بهتر است قبل از گفتن آن اعداد کلمه Number را به کار ببرید. برای مثال بگویید: Number 4 و بعد عدد چهار به صورت رقم بر روی صفحه شما تایپ می شود. اگر شما کلمه  Number را به کار نبرید 4 به صورت حروف نوشته می شود: Four

علامت ها و ادات نگارشی و نقطه گذاری: اگر شما می خواهید از علامت ای نگارشی مثل نقطه استفاده نمایید می توانید با بیان نام آن علامت نگارشی بعد از کلمه مورد نظر، باعث شوید تا آن علامت تایپ شود. مثلا وقتی می خواهید از علامت ویرگول یا کاما استفاده کنید بگویید: Comma (این موارد در هنگام تایپ متون انگلیسی و در زبان اصلی خیلی کاربرد خواهند داشت)

شروع خط یا پارگراف جدید: برای رفتن به خط بعدی می توانید بگویید: new line یا new Paragraph و مشاهده خواهید کرد که متن شما در خط جدید نوشته خواهد شد.

استفاده از آیکون ها: با بردن نام آیکون ها می توانید از آنها در متن خود استفاده نمایید. نام آیکون ها را می توانید با نگه داشتن انگشت روی آنها ببینید و سپس در متن از آنها بهره ببرید. برای مثال Smiley Face شکلک لبخند را به متن شما می افزاید. یا با گفتن winky face از شکلک چشمک زن استفاده نمایید.

استفاده از حروف بزرگ در متن: برای استفاده از حروف بزرگ در ابتدای یک کلمه در متن با گفتن Cap قبل از کلمات تک حرفی، آن کلمه با حرف درشت نوشته می شود. همچنین با گفتن Caps on برای کلماتی که باید با حروف بزرگ آغاز شوند می توان کلمه را با حرف درشت نوشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *