اخبار فناوری

معرفی مدل های جدید گوشی موبایل وان پلاس

معرفی مدل های جدید گوشی موبایل وان پلاس

به تازگی چندین مدل از گوشی های وان پلاس معرفی شده اند. یکی از این گوشی های موبایل از پرچمداران این شرکت است و دیگری از میان رده ها محسوب می شود. گوشی موبایل وان پلاس 9 و گوشی موبایل وان پلاس 9 پرو با نمایشگر 120 هرتز و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 888 مدل پرچمدار وان پلاس است و گوشی موبایل وان پلاس 9R با پردازنده اسنپدراگون 870 یک مدل میان رده خوب از این کمپانی محسوب می شود. کمپانی وان پلاس در سال 2014 کار خود را آغاز کرد و تا کنون مدل های متنوع و با کیفیتی از گوشی موبایل را در اختیار کاربران قرار داده است. عده ای معتقدند که وان پلاس قرار است یک رقیب اندروید برای سامسونگ محسوب شود.

گوشی وان پلاس 9، 9 پرو و 9 آر

گوشی وان پلاس 9، 9 پرو و 9 آر

معرفی گوشی موبایل وان ‌پلاس ۹ پرو

وان‌پلاس برای دوربین پرچمداران جدید خود با شرکت هاسلبلاد همکاری می کند. در گام اول این همکاری، شرکت سوئدی هاسلبلاد بر روی بهبود دقت ثبت رنگ این دوربین ‌ها کار کرده است. در گوشی OnePlus 9 Pro هم دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX789 است که از جدیدترین تکنولوژی ‌های مربوط به این حوزه پشتیبانی می‌ کند. در این دوربین از لرزشگیر اپتیکال استفاده شده است و قادر به ثبت عکس‌های ۱۲ بیتی با فرمت RAW  می باشد. حالت هاسلبلاد پرو هم به کاربران این امکان را می دهد که عکس ‌های مبتنی بر رنگ ‌های طبیعی ‌تری را ثبت نمایند. همچنین نباید امکان فیلم ‌برداری 8K  با سرعت 30 فریم در ثانیه و 4K  با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را از قلم بیندازیم. در ماژول دوربین همچنین سنسور ۲ مگاپیکسلی سیاه‌ و سفید دیده می ‌شود.

از ویژگی ‌های جذاب این گوشی، می توان به دوربین اولترا واید 50 مگاپیکسلی اشاره کرد که ناهمگونی تصویر را به فقط 1 درصد رسانده است. برای مقایسه باید بگوییم که ناهمگونی تصویر در دوربین ‌های اولترا واید دیگر مدل های گوشی ‌موبایل معمولا 10 تا 20 درصد است. همچنین این دوربین از سیستم فوکوس خودکار هم بهره می ‌برد و می ‌تواند از سوژه ‌های قرار گرفته در فاصله‌ 4 سانتی ‌متری هم عکس ‌های ماکرو ثبت کند. این دوربین فاقد دوربین پریسکوپی است و تنها از دوربین تله ‌فوتوی استاندارد بهره می ‌برد. این دوربین 8 مگاپیکسلی زوم 3.3 برابری اپتیکال را امکان ‌پذیر می ‌کند.

گوشی وان ‌پلاس ۹ پرو از نمایشگر 6.7 اینچی اولد مبتنی بر تکنولوژی LTPO بهره می ‌برد که می‌تواند رفرش ریت آن را از 1 هرتز به 120 هرتز برساند. همین تکنولوژی موجب افزایش عمر باتری به طور قابل توجهی می شود. به همین خاطر هنگام پخش فیلم رفرش ریت به 24 هرتز می ‌رسد و مثلا هنگام اجرای بازی فورت نایت، کاربران می ‌توانند از رفرش ریت ۹۰ هرتز بهره ببرند. نمایشگر در این مدل از گوشی موبایل وان پلاس از رزولوشن 1440p+ بهره می برد و از رنگ ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می ‌کند. با توجه به حداکثر روشنایی 1300 نیت این نمایشگر، حتی زیر آفتاب هم کیفیت بالایی را فراهم می ‌آورد. این گوشی برای گیمینگ هم گزینه مناسبی محسوب می شود.

معرفی گوشی موبایل وان ‌پلاس ۹ پرو

معرفی گوشی موبایل وان ‌پلاس ۹ پرو

تراشه به کار رفته در این گوشی اسنپدراگون ۸۸۸ است که رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 آن را پشتیبانی می‌ کنند. سیستم خنک‌ کننده‌ی این گوشی مبتنی مشابه وان‌پلاس ۸T است ولی اندازه‌ی محفظه‌ بخار بزرگتر شده است. مدل پایه‌ این گوشی از ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می ‌برد ولی می ‌توان مدل ۱۲ گیگابایتی را هم خریداری کرد. همچنین کاربران برای خرید این گوشی می‌توانند از بین دو ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند.

باتری این گوشی با 4500 میلی آمپر انرژی مورد نیاز برای این مدل را فراهم می آورد. پوشی موبایل وان ‌پلاس ۹ پرو از شارژ بیسیم ۵۰ واتی و شارژ با سیم ۶۵ واتی نیز پشتیبانی می ‌کند. ضمن اینکه نباید داشتن گواهی IP68 را فراموش کنیم که نشانه ضدآب بودن این گوشی است. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی ۹۶۹ دلار قیمت دارد و برای خرید مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی باید مبلغ ۱۰۶۹ دلار پرداخت کنید.

معرفی گوشی موبایل وان ‌پلاس ۹

یکی از تفاوت های اصلی در گوشی OnePlus 9 با مدل پرو در دوربین این دو گوشی موبایل وان پلاس می باشد. دوربین اصلی وان‌پلاس ۹ با وجود اینکه مبتنی بر رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی است و از امکانات جذابی بهره می ‌برد، اما نسبت به مدل پرو حرف کمتری برای گفتن دارد. به‌عنوان مثال می‌ توان به حذف لرزشگیر اپتیکال و پشتیبانی نکردن از فیلم ‌برداری 4K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه اشاره کرد. این گوشی فیلم‌برداری 8K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و فیلمبرداری 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را برای کاربر فراهم می آورد. البته این گوشی هم از حالت هاسلبلاد پرو نیز بهره مند می باشد. در گوشی وان پلاس 9 همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و لنز با کیفیت مدل پرو برای دوربین اولترا واید استفاده شده است. در ماژول دوربین نیز همچنان شاهد سنسور ۲ مگاپیکسلی سیاه ‌و سفید هستیم ولی دوربین تله ‌فوتو در این مدل قرار ندارد.

معرفی گوشی موبایل وان ‌پلاس ۹

معرفی گوشی موبایل وان ‌پلاس ۹

اگرچه ال سی دی این گوشی هم از رفرش ۱۲۰ هرتزی بهره می ‌برد، اما مانند مدل پرو رفرش ریت آن متغیر نیست. اندازه‌ این نمایشگر امولد به 6.55 اینچ می ‌رسد و رزولوشن آن هم ۱۰۸۰p+ است. این گوشی از تراشه‌ اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می کند و ظرفیت رم و حافظه‌ داخلی آن هم مشابه مدل پرو است. باتری ۴۵۰۰ میلی ‌آمپر ساعت در این گوشی از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می ‌کند ولی شارژ بیسیم آن از سرعت ۱۵ واتی بهره می ‌برد. البته باید ذکر کرد که تنها مدل عرضه شده در آمریکای شمالی و اروپا با قابلیت شارژ بیسیم سازگار است. در حفره‌ نمایشگر هر دو مدل گوشی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به ‌عنوان دوربین سلفی انجام وظیفه می‌ کند. این گوشی هم مانند مدل پرو دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد غبار است. کاربران برای خرید مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی باید مبلغ ۷۲۹ دلار بپردازند و مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی هم ۸۲۹ دلار قیمت دارد. پیش ‌فروش این دو گوشی از تاریخ ۲۶ مارس آغاز خواهد شد و از تاریخ ۲ آپریل راهی بازار خواهد شد.

معرفی گوشی موبایل OnePlus 9R

گوشی موبایل وان ‌پلاس 9R را باید یک گوشی پرچمدار ولی مقرون ‌به‌ صرفه بدانیم که از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۷۰ بهره می ‌برد. در واقع این پردازنده را که مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری سال قبل است، باید مدل ارتقا یافته‌ اسنپدراگون ۸۶۵ بدانیم که در وان‌پلاس 8T استفاده شده بود. بنابراین از لحاظ قدرت سخت ‌افزاری نباید تفاوت فاحشی بین نماینده‌ جدید چینی ‌ها و وان ‌پلاس 8T وجود داشته باشد. این پردازنده اگرچه در عمل متعلق به سال گذشته است اما قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و برای رسیدگی به امور حرفه ‌ای کاربران کاملا مناسب است. بنابراین کاربران نباید نگرانی از بابت عملکرد ضعیف این گوشی داشته باشند.

برای خنک ‌سازی پردازنده هم از محفظه‌ بخار استفاده شده که طبیعتا عملکرد آن به‌خوبی نمونه‌ به‌کار رفته در وان‌پلاس ۹ پرو نیست و انتظاری هم جز این نمی رفت. این گوشی از نمایشگری 6.55 اینچی با پنلی از نوع Fluid AMOLED بهره می‌ برد و وضوح تصویر آن FHD+ می باشد. از قابلیت ‌های خوب این نمایشگر می ‌توان به پشتیبانی آن از استاندارد +HDR10، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و نرخ الگوبرداری لمس ۲۴۰ هرتزی اشاره نمود. نمایشگر این گوشی بر خلاف مدل وان ‌پلاس ۹ پرو و مشابه وان ‌پلاس ۹ و 8T ، به شکل تخت طراحی شده است.

روی پنل پشتی ماژول مستطیل شکل با چهار دوربین را شاهد هستیم. یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (IMX586) با اندازه‌ی سنسور 1.2 اینچ و اندازه‌ پیکسل 0.8 میکرومتر است که از قابلیت لرزشگیر اپتیکال هم پشتیبانی می کند. در کنار این دوربین اما یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض به کار رفته که می ‌تواند ۱۲۳ درجه را تحت پوشش داشته باشد (سنسور IMX481). در نهایت هم دو سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی مونوکروم را شاهد هستیم که فقط جنبه‌ تبلیغاتی خواهند داشت.

معرفی گوشی موبایل OnePlus 9R

معرفی گوشی موبایل OnePlus 9R با تراشه اسنپدراگون 870

این گوشی می‌تواند در وضوح 4K به ضبط ویدیوهایی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بپردازد و در وضوح ۱۰۸۰P و ۷۲۰P هم امکان ضبط ویدیوهای اسلوموشن به ترتیب با سرعت ۲۴۰ و ۴۸۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت. از قابلیت ‌های دیگر این محصول در بخش دوربین می ‌توان به فیلم ‌برداری پرتره و لرزشگیر الکترونیکی برای خنثی ‌سازی هرچه بیشتر لرزش ‌ها و تکان‌ های ناخواسته اشاره کرد. منبع تغذیه‌ گوشی وان پلاس 9R را یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل می‌ دهد که به وسیله‌ یک شارژر ۶۵ واتی درون جعبه شارژ می شود.

از این حیث این گوشی با دو مدل قبلی خود برابر است که خبر بسیار خوبی محسوب می شود. متأسفانه قابلیت شارژ بیسیم در این گوشی پشتیبانی نمی ‌شود اما همین که آداپتوری با این سرعت درون جعبه وجود دارد کافی به نظر می ‌رسد. چرا که کاربر می‌ تواند ظرف مدت ۱۵ دقیقه باتری را تا حدی شارژ کند که بتواند یک روز از محصول استفاده کند. بر اساس اعلام وان‌پلاس، شارژ کامل (از ۰ تا صد) این باتری هم ۳۹ دقیقه طول می کشد.

این گوشی از جک هدفون 3.5 میلی ‌متری بهره نمی ‌برد اما وان‌پلاس در آن از بلندگوهای استریو بسیار باکیفیتی استفاده نموده که از Dolby Atmos پشتیبانی می ‌کنند. وان‌پلاس 9R در اواسط آپریل در رنگ‌های آبی و مشکی و با قیمت ۵۵۰ دلار برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۶۰۵ دلار برای مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی در دسترس قرار می ‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *