ترفند اندروید

شارژ سریعتر باتری گوشی های اندروید

شارژ سریعتر باتری گوشی های اندروید

برای همه ما پیش آمده است که هنگام ترک خانه، ناگهان نگاهی به گوشی خود کرده ایم و دیده ایم که باتری گوشی به سرعت در حال خالی شدن است و تنها چند درصد شارژ برایمان باقی مانده است!  طبیعی است که زمانی برای شارژ باتری گوشی نداریم و باید هر چه سریعتر از خانه بیرون برویم. در این حالت حتی اگر گوشی را برای حدود ۱۵ دقیقه هم به شارژ متصل کنید، موبایلتان تنها دو درصد شارژ می شود. شاید فکر کنید نمی توانید گوشی را سریعتر از حالت عادی شارژ کنید، اما همیشه ترفندهایی وجود دارد. در ادامه قصد داریم روش هایی را برای سریعتر شارژ کردن گوشی های اندروید آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

نکته : دو شاخه و شارژر درستی را برای شارژ کردن گوشی خود انتخاب کنید.

شرکت های موبایل ساز، شارژرهای اندروید را طوری می سازند که بیشترین تطابق را با دیگر گوشی های اندروید داشته باشند و از همین جهت است که میبینیم مثلا شارژر سامسونگ ها تمام سونی ها، ال جی ها و … را شارژ می کنند. اگر چه می بینید که با اتصال شارژر گوشی اندروید دیگری به گوشی خود، گوشی شارژ می شود، اما عاقلانه است که معایب این کار را نادیده نگیریم.اگر می خواهید گوشی خود را به سرعت شارژ کنید،  بدترین ایده این است که گوشی را با کابل USB به لپ تاپ خود متصل کنید.یک USB 2.0  تنها توانی به اندازه ی ۲٫۵ وات دارد و از طرف دیگر می بینیم که USB 3.0  توانی برابر با ۴٫۵ وات دارد.طبیعی است که اگر می خواهید در کمترین زمان گوشی خود را شارژ کنید، نیاز خواهید داشت توان بیشتری را به باتری موبایل خود برسانید.هر چه توان ارسالی به باتری گوشی از طریق USB شارژر بیشتر باشد، باتری برای شارژ شدن نیاز به زمان کمتری خواهد داشت.گوشی های اندروید امروزی، از شارژ سریع پشتیبانی می کنند. شارژ سریع از طریق پورت USB C اتفاق می افتد. این نوع از USB ها می توانند توانی برابر با ۱۵ وات را برای شارژ باتری گوشی شما به کار بندند، به همین دلیل است که می بینید گوشی با استفاده از این نوع شارژ بسیار سریعتر از حالت عادی شارژ می شود. در تولید این نوع از شارژرهای USB، شرکت کوآلکوم پیشتاز بوده است . برای استفاده از شارژ سریع شرکت کوالکوم، لازم است که پردازنده ی گوشی نیز کوالکوم باشد.

به یاد داشته باشید که اگر گوشی شما شارژ سریع را پشتیبانی می کند، بدین معنا نیست که شارژری که به همراه گوشی خریداری کرده اید یک شارژر سریع است! شاید لازم باشد که تا یک فروشگاه موبایل بروید و برای گوشی خود یک شارژر سریع تهیه کنید. برای مثال گوشی ال جی G4 می تواند از شارژ سریع پشتیبانی کند اما شارژری که به همراه این گوشی در جعبه آن قرار داده شده و به فروش می رسد، شارژر سریع نیست. لازم نیست که حتما شارژر برند گوشی خود را خریداری کنید،  اما در مورد خرید شارژرهای تقلبی نیز دقت کنید.

اگر برای شارژ گوشی خود عجله دارید و از طرفی هم زمان در اختیار برای شارژ گوشی تان کم است، شارژ بی سیم هم گزینه ی مناسبی نخواهد بود. استفاده از کابل های شارژ قدیمی می تواند توان بیشتری را نسبت به شارژ بی سیم به باتری گوشی برسانند و گوشی را سریعتر شارژ کنند اما شارژ بی سیم از این نظر که می توانید گوشی را در دست بگیرید و به این طرف و آن طرف بروید، راحت تر است. تنها حالت استثنا برای این مورد، استفاده از شارژ سریع بی سیم است. استفاده از شارژ سریع بی سیم از شارژ USB سریعتر و از شارژ کابلی (روش قدیمی که شارژر را به پریز برق متصل می کنیم) کندتر است.

در ادامه قصد داریم ترفندهایی را عنوان کنیم که با به کار بستن این روش ها می توانید گوشی را در زمان کم تری شارژ کنید.

ترفند اول: گوشی را حین شارژ در حالت پرواز (Airplane  Mode) قرار دهید.

هر چه گوشی حین شارژ شدن، تلاش کمتری برای انجام پردازش داشته باشد، فرآیند شارژ گوشی سریعتر اتفاق می افتد. وقتی گوشی را در حالت پرواز قرار می دهید، تمام کانال های وایرلس روی گوشی بسته می شوند و در نتیجه گوشی پردازش های کمتری انجام می دهد و زمان شارژ بسیار کوتاه تر می شود.

Airplane-mode

باید در نظر داشته باشید که اگر گوشی را به مد پرواز ببرید، دیگر قادر به دریافت پیامک و تماس ها نخواهید  بود؛ اما از طرف دیگر لازم نیست گوشی را برای ساعت ها درون شارژ قرار دهید تا شارژ شود.

ترفند دوم: گوشی را حین شارژ شدن خاموش کنید.

اگر گوشی را حین شارژ شدن خاموش کنید، گوشی بسیار سریعتر از حالت پرواز شارژ خواهد شد. بدیهی است که در این حالت هم پیامک ها و تماس های خود را از دست خواهید داد. برای اجرا کردن این ترفند نیز، باید ببینید دریافت پیامک و تماس  برایتان ضرورت بیشتری دارد و یا شارژ شدن سریعتر گوشی تان؟!

ترفند سوم: استفاده از مد ذخیره ی باتری(Battery-Saving Mode)  حین شارژ شدن گوشی

هر گوشی اندرویدی حالت ذخیره ی باتری را دارد. شاید این نام برای همه ی گوشی ها یکسان نباشد؛ اما همه ی آنها یک کار می کنند. برنامه های پس زمینه را که دایما در حال اجرا روی سیستم عامل گوشی هستند، می بندند و میزان مصرف باتری را کاهش می دهند.

-battery-saver-standby-intelligent-battery-w782

برای آن که بتوانید حین شارژ پیامک و تماس را دریافت کنید و در عین حال زمان شارژ را تا حد امکان کوتاه کنید، می توانید گوشی را در حالت Battery-Saving Mode بگذارید و سپس آن را به شارژر متصل نمایید.

ترفند چهارم: حین شارژ تمام ویژگی ها و قابلیت های غیرضروری روی گوشی را غیرفعال کنید.

قابلیت هایی غیر ضروری مثل بلوتوث، GPS، Wi-Fi  را که مصرف توان بسیار بالایی دارند، حین شارژ گوشی غیرفعال کنید. تمام برنامه های پر مصرف مثل شبکه های اجتماعی را ببندید و با خاموش کردن وای فای، جلوی بکاپ خودکار برنامه ها از گوگل پلی را بگیرید و به این ترتیب می بینید که گوشی سریعتر از حالت عادی شارژ می شود.

ترفند پنجم: مدام به گوشی دست نزنید.

اگر منتظر پیامک و تماس مهمی هستید و می خواهید گوشی روشن بماند و نمی خواهید آن را به حالت پرواز ببرید، لازم است که راه حل دیگری را انتخاب کنید.  برای سریعتر شارژ شدن گوشی در این حالت، باید خودتان را کنترل کنید که هر ۳۰ ثانیه یک بار به گوشی دست نزنید و هر بار با روشن کردن صفحه نمایش گوشی کلی شارژ را مصرف نکنید.  به یاد داشته باشید که بیتشرین مصرف توان باتری گوشی، از طریق صفحه نمایش موبایل شما است.

با هر بار روشن کردن صفحه نمایش، توان باتری افت می کند. سعی کنید حین شارژ شدن، گوشی را درون شارژر رها کنید و هر بار برای چک کردن نوتیفیکیشن ها گوشی را لمس نکنید. اگر بتوانید خودتان را کنترل کنید و گوشی را درون شارژر رها کنید، خواهید دید که سرعت شارژ گوشی چندین برابر می شود.

ترفند آخر:  شارژر USB  قابل حمل خریداری کنید.

با استفاده از این ترفند نمی توانید گوشی را سریعتر شارژ کنید، اما مساله را از بیخ و بن حل می کنید. شما با همراه داشتن این شارژر، منبع پاور را همیشه همراه خود خواهید داشت. این شارژرها قیمت زیادی ندارند و می توانید آنها را از فروشگاه های موبایل تهیه کنید. برای خرید شارژر و اطلاع از قیمت شارژر موبایل به فروشگاه اینترنتی کوک موبایل مراجعه کنید. این نوع از شارژرها را می توان با خود همه جا برد و از این طریق دیگر نگران کاهش سطح شارژ گوشی نبود.

مطالب مرتبط