ترفند آیفون

ساخت رینگتون دلخواه آیفون در آیتیونز 12.6 و پایین تر

ساخت رینگتون دلخواه آیفون در آیتیونز

اگر نسخه ی آیتیونزی که از آن استفاده می کنید، نسخه ی 12.6 و یا پایین تر از آن است، ادامه ی فرآیند ساخت رینگتون برای آیفون از گام چهارم به بعد به راحتی آن چه در مقاله ی“ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون” خواندید، نخواهد بود. برای ساخت رینگتون دلخواه روی آیتیونز نسخه ی 12.6 و پایین از آن لازم است دستورالعمل را تا گام چهارم مانند مقاله ی “ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون”  طی کرده و از آن جا به بعد روش را مانند آموزش زیر ادامه دهید. با کوک موبایل همراه باشید.

گام اول: فایل کوتاه شده و تغییر فرمت داده را به بخش Tones آیتیونز اضافه کنید.

 در این نسخه از آیتیونز، بخش جداگانه ای با نام Tones وجود دارد که مامن و ماوای تمامی رینگتون های آیفون شما است. شما بایستی فایل جدیدی که می خواهید آن را به عنوان رینگتون دلخواه آیفون خود اضافه کنید را به این بخش اضافه کنید. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی کنید.

  • قدم اول: بر روی Music تپ کنید. این گزینه را می توانید در گوشه سمت راست و چپ آیتیونز ببینید.
  • قدم دوم: حال روی گزینه ی Tones  کلیک کنید. اگر نمی توانید این گزینه را پیدا کنید ابتدا باید روی گزینه ی Edit Menu  کلیک کنید و سپس این گزینه را به منو اضافه کنید.
  • قدم سوم: اگر فایل رینگتون جدیدی که آن را مطابق با آن چه در مقاله ی “ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون” نوشته شده است، ابتدا به فرمت AAC وسپس به فرمت M4R  درآورده اید و آن را روی دسکتاپ گذاشته اید،  می توانید آن را مستقیما از روی دسکتاپ دراگ کرده و مستقیما در بخش Tones آیتیونز دراپ کنید.
  • قدم چهارم: اگر دسترسی به فایل را از طریق Show in Finder  پیدا کرده اید،  روی فایل کلیک راست کنید و گزینه ی Duplicate را انتخاب کنید. با این کار می توانید فایل رینگتون دلخواه آیفون را دراگ کرده و آن را در بخش Tones آیتیونز دراپ کنید. در غیر این صورت، می بایست فایل کوتاه و تبدیل شده ی رینگتون را که دستورالعمل آن در مقاله ی “آموزش ساخت رینگتون آیفون”   آمده است، به حال خود رها کنید؛ چرا که اپل نخواهد توانست آن را به عنوان یک فایل رینگتون آیفون شناسایی کند!

گام دوم: آیتیونز خود را تیدیآپ (به روال) کنید .

حال می بایست قبل از آن که به گام بعدی بروید، همه چیز را به فرم قبلی آن دربیاورید. برای این منظور باید گام های زیر را طی کنید.

  • قدم اول: فایل رینگتون کوتاه شده را از بخش Music های آیتیونز پاک کنید.
  • قدم دوم: حال به سراغ فایل اورجینال رینگتون بروید و زمان شروع و پایانی که برای آن تنظیم کرده اید را پاک کنید. دقت کنید که اگر زمان شروع و پایانی که برای آهنگ تنظیم کرده اید را پاک نکنید، هنگام اجرای آهنگ اصلی روی آیفون، موزیک تنها در بازه ی انتخاب شده اجرا می شود! اگر برای رینگتون خود زمان آغاز و پایانی در نظر نگرفته بودید، مسکلی وجود نخواهد داشت و نباید نگران خراب شدن فایل اصلی آهنگ خود باشید.

گام سوم:  رینگتون را با ایفون خود سینک کنید.

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی کنید.

  • قدم اول: آیفون را به آیتیونز متثل کنید.
    اگر خواهید که آیفون را به صورت وایرلس با آیتیونز خود سینک کنید، باید مطمئن شوید که هم آیفون و هم کامپیوتری که آیتیونز روی آن اجرا می شود، به یک شبکه وایرلس متصل باشند تا بتوانند یکدیگر را شناسایی کنند؛ در غیر این صورت، آیفون را با استفاده از یک کابل یو اس بی اورجینال به کامیپوتر متصل کنید.  اگر پس از اتصال آیفون به کامپیوتر، آیفون بلافاصله شناسایی نشد، بر روی دکمه ی آیفون iPhone که در گوشه ی سمت چپ و بالای صفحه ی برنامه ی آیتیونز است کلیک کنید تا به صفحه ی  Summary بروید و از آن جا بتوانید آیفون را به کامپیوتر بشناسانید.
  • قدم دوم: حال روی گزینه ی Tones کلیک کنید. این گزینه را می توانید در سایدبار دست چپ آیتیونز مشاهده و پیدا کنید.
  • قدم سوم: اگر تا به حال هیچ گاه هیچ رینگتونی را با ایفون خود سینک نکرده اید، لازم است گزینه ی Sync Tones و یا All Tones و یا Selected Tones را کنترل کنید.  این گزینه ها را می توانید از بخش Options پیدا کنید.
ساخت-رینگتون-دلخواه-آیفون-در-آیتیونز-12.6-و-پایین-تر

ساخت-رینگتون-دلخواه-آیفون-در-آیتیونز-12.6-و-پایین-تر

  • قدم آخر: پس از چک کردن رینگتون روی گزینه ی Sync کلیک کنید تا رینگتون تازه اضافه شده به Tone های آیتیونز، با زنگ خورهای روی آیفون شما سینک شوند.

گام چهارم : رینگتون دلخواه آیفون را روی گوشی خود تنظیم کنید.

اگر مراحل قبل را مطابق با دستورالعمل ارائه شده اجرا کرده باشید،  رینگتون تازه اضافه شده به آیفون در لیست رینگتون های آیفون نمایش داده خواهد شد. برای دیدن رینگتون جدید می بایست گام های زیر را اجرا کنید.

  • قدم اول: بر روی صفحه خانه ی آیفون روی آیکون Setting  تپ کنید.
  • قدم دوم: حال بر روی گزینه ی Sounds  تپ کنید. این گزینه برای مدل های جدید آیفون با نام Sounds & Haptics   قابل مشاهده است.
  • قدم سوم: روی گزینه ی Ringtone تپ کنید.
ساخت-رینگتون-دلخواه-آیفون-در-آیتیونز-12.6-و-پایین-تر

ساخت-رینگتون-دلخواه-آیفون-در-آیتیونز-12.6-و-پایین-تر

حالا می توانید رینگتون دلخواه که آن را که به لیست رینگتون های آیفون اضافه کرده اید، مشاهده کنید. حال به راحتی و با تپ کردن روی رینگتون، زنگ خور گوشی برای تمامی مخاطبان آیفونتان به این آهنگ تغییر می کند.

همانطور که در مقاله ی “ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون” هم گفته شده است،  چون طول زمانی رینگتونی که آن را ساخته اید 30 ثانیه است، می توانید از آن برای آلارم های مختلف گوشی مانند هشدار چت،  اس ام اس، ایمیل و … استفاده کنید. به صورت ساده تر، می توانید از رینگتون دلخواهی که آن را برای آیفون خود ساخته اید، برای استفاده در تمام گزینه هایی که در ذیل عبارت    Sounds and Vibration Patterns  و در صفحه ی “Sounds & Haptics” قرار دارند، استفاده کنید.  حتما دقت دارید که اگر طول زمانی رینگتون ساخته شده از 30 ثانیه بیشتر باشد،  رینگتون جدید درهیچ یک از منوهای این بخش نمایش داده نخواهد شد و قابل انتخاب نیز نخواهد بود.

دقت کنید که در تمامی مراحل می بایست هر دو دیوایس شما با اپل آی دی خودتان لاگین شده باشند.

خلاصه اینکه

اپل به صورت مستقیم اجازه ی انتخاب یکی از آهنگ های گوشی را به عنوان زنگ خور و رینگتون آیفون نمی دهد؛ اما جالب است بدانید که با استفاده از برخی ترفندها می توانید اقدام به ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون و آیپد کنید. برای این منظور تنها لازم است به آیتیونز و آهنگی که می خواهید آن را به عنوان رینگتون دلخواه آیفون خود انتخاب کنید، دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط