ترفند آیفون

آموزش ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون

blank

شاید با خودتان فکر کنید که تنها زنگ خورهای آیفون شما می تواند همین رینگتون های پیش فرض اپل باشد، جالب است بدانید که شما می توانید با استفاده از آموزش زیر، از هر آهنگی که روی گوشی خود دارید، رینگتون دلخواه برای آیفون و آیپدتان بسازید تا هنگام زنگ خوردن گوشی، تنها یک آهنگ را نشنوید. با کوک موبایل همراه باشید.

همچنین بخوانید: آموزش تغییر زنگ های آلارم آیفون

هر چند که بسیاری از ما تمامی آهنگ های زنگ خور اپل را دوست داریم و از شنیدن صدای تکراری آن خسته نمی شویم، اما هستند کسانی که دوست دارند زنگ خور آیفونشان را از همین 50 زنگ خود پیش فرض اپل انتخاب نکنند. خوب تکلیف این دسته از آیفون دارها چیست؟ شاید دوست داشته باشیم آهنگی که خودمان ساخته ایم را به عنوان رینگتون آیفونمان قرار دهیم. همانطور که می دانید اپل به کاربرانش اجازه نمی دهد که به آسانی یکی از آهنگ های لایبرری خود را به عنوان زنگ خور قرار دهند؛ اما هنوز هم می توان با استفاده از ترفندهایی زیرکانه آهنگی را به جز زنگ خورهای پیش فرض اپل روی آیفون و آیپد خود اجرا کرد.

برای آن که بتوانید یک رینگتون دلخواه آیفون بسازید، تنها لازم است که آیتیونز را روی ویندوز و یا مک بوک خود باز و اجرا کنید. خبر خوب اینکه برای ساخت رینگتون دلخواه آیفون، لازم نیست پولی خرج کنید و یا اَپ و برنامه ای گران خرید کنید! ابزار مورد نیاز برای از صفر تا صدِ ساخت رینگتون دلخواه آیفون در آیتیونز موجود است. تنها ابزار مورد نیاز برای این کار این است که رینگتونی را که می خواهید آن را روی آیفون خود بگذارید درون لایبرری آیفون خود اضافه کرده باشید. برای اطلاع از نحوه ی اضافه کردن یک رینگتون به لایبرری آیفون و یا اضافه کردن آهنگ ها از کامپیوتر شخصی به آیفون، می توانید مقاله ی “انتقال موزیک از پی سی به آیفون” را مطالعه نمایید.

دقت کنید که نحوه ی ساخت رینگتون دلخواه آیفون، در آیتیونز نسخه ی 12.7 و بالاتر متفاوت از روند کار در آیتیونز های نسخه های پایین تر است.  در هر صورت ما روش ساخت رینگتون دلخواه آیفون روی هر دو نسخه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. برای این منظور لازم است مسیرهای زیر را طی نمایید.

گام اول: پارامترهای رینگتون دلخواه آیفون را تنظیم کنید.

این یکی از قابلیت های با حال و جذاب آیتیونز است که بیشتر افراد چیزی درباره ی آن نمی دانند. شما می توانید برای هر آهنگی زمان شروع و خاتمه تعریف کنید و در این حالت آیتیونز تنها بخش جدا شده و تعریف شده ی آهنگ را برای شما پخش خواهد کرد. این قابلیت را می  توانیم برای ساخت رینگتون مورد نظر خود استفاده کنیم و تنها بخشی از آهنگ را که دوست داریم برای رینگتون خود استفاده کنیم.

ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون

ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون

هر رینگتون تنها می تواند طولی به اندازه ی 40 ثانیه داشته باشد. اگر زمان آغاز و پایان را طوری انتخاب کنید که آهنگ بیش از 40 ثانیه اجرا شود، بخشی که بیشتر از 40 ثانیه ی اول است، به صورت خود به خود کپی نخواهد شد. همچنین اگر دوست دارید رینگتون دلخواه آیفون را برای هشدار پیامک، اس ام اس و یا ایمیل قرار دهید طول آن نباید از 30 ثانیه تجاوز کند. اگر رینگتونی که می سازید از 30 ثانیه بیشتر باشد، اصلا در بخش آلارم ها، هشدار اس ام اس و … نمایش داده نخواهد شد و طبیعی است که قابل انتخاب هم نخواهد بود. خوب پس برای آن که خیالمان از بابت زمان اجرای رینگتون راحت باشد، بهترین کار این است که زمان را روی 30 ثانیه بگذاریم که رینگتون هم در زنگ خورهای آیفون و هم در قسمت آلارم ها نمایش داده شود.برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید.

  • قدم اول: هر وقتی که اسپات (آهنگ) موردنظر را پیدا کنید، پنجره ی اطلاعات (info)   آهنگ را باز کنید. این کار راحت ترین روش برای اطمینان از این است که آهنگ هایلایت شده است.
  • قدم دوم: حال دکمه ی Command-I  روی کیبورد کامپیوترهای مک  و یا به صورت همزمان دکمه ی کنترل و I  برای ویندوز را بفشارید. همچنین می توانید با کلیک راست کردن روی آهنگ و انتخاب گزینه ی Get Info  از منوی باز شده به اطلاعات آهنگ دسترسی پیدا کنید.
آموزش ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون

آموزش ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون

  • قدم سوم: حال روی سه نقطه ی افقی کلیک کنید تا گزینه ی Edit   در منو نمایش داده شده و آن را انتخاب کنید.
  • قدم چهارم: در صفحه اطلاعات موسیقی، روی زبانه ی Options تپ کنید.
  • قدم پنجم: پس از تپ کردن روی این گزینه، می توانید باکس های Start  , Stop  را مشاهده کنید. شما در این باکس ها باید زمان شروع و  خاتمه ی رینگتونی را که در حال ساخت آن هستید، وارد می کنید. قبل از آن که روی دکمه  یOK  کلیک کنید، یک بار دیگر زمان شروع و خاتمه آهنگ را چک کنید.  اگر زمان آغاز آهنگ صفر و زمان پایان آهنگ زمان خاتمه ی واقعی آهنگ است، نیازی به کنترل و چک کردن نیست، تنها زمانی نیاز به چک کردن زمان دارید که زمان ها به صورت شخصی سازی شده تغییر کرده باشند.

گام دوم:  فرمت آهنگ را به AAC  تغییر دهید.

AAC  فرمتی جایگزین برای ام پی تری (MP3)  است که در آن آهنگ بیشتر فشرده شده است اما کیفیت آهنگ بیشتر و نرخ بیت آن هم دقیقا برابر با فرمت MP3  همان آهنگ است. می توانید این طور فرض کنید که با تبدیل فرمت موزیک به AAC  کیفیت و وضوح صدا 5 برابر می شود. در هر صورت لازم نیست بدانید که در این مرحله چه اتفاقی برای رینگتون دلخواه آیفون شما می افتد! تنها کاری که لازم است در این مرحله انجام دهید، این است که یک کپی از رینگتون دلخواه آیفون خود ایجاد کنید . دقت کنید که نسخه ی کپی شده ی رینگتون باید دقیقا دارای همان زمان آغاز و پایانی باشد که در گام قبلی برای آن تنظیم کرده اید.  برای این که یادتان نرود یک بار دیگر هم می گوییم که طول زمان رینگتون بهتر است حداکثر 30 ثانیه باشد.

برای کانورت و تبدیل کردن آهنگ لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • قدم اول: گزینه ی File  را از قسمت منوی آیتیونز انتخاب کنید.
  • قدم دوم: گزینه ی Convert  را انتخاب کنید.
  • قدم سوم:  روی Create AAC Version  کلیک کنید.

blank

با این کار فرمت AAC  از رینگتونی که انتخاب کرده اید، ساخته می شود و نسخه ی Mp3  رینگتون نیز دست نخورده باقی می ماند.

اگر نمی توانید گزینه ی Create AAC Version  را در ذیل Convert مشاهده کنید، حتما گزینه های تبدیل به فرمت MP3s  و یا دیگر فرمت ها را دارید. برای این که بتوانید این گزینه را هم به منوی فرمت ها اضافه کنید باید به از بخش منوی آیتیونز روی Preferences  کلیک کنید و سپس از زبانه ی General  روی دکمه ی Import Setting  کلیک کنید. پس از باز شدن پنجره ی ایمپورت، گزینه ی AAC Encoder  را منوی بازشونده انتخاب کنید و روی OK  تپ کنید.  حل باید بار دیگر روی OK تپ کنید تا از بخش تنظیمات خارج شوید.  بعد از این مرحله سعی کنید گام دوم را برای تغییر فرمت MP3 به AAC  تکرار کنید. در هر صورت باید بدانید که اگر فرمت رینگتون دلخواه آیفون شما به AAC  تغییر نکند، نمی توانید آن را به عنوان رینگتون آیفون استفاده کنید.

پس از تبدیل فرمت، بار دیگر موزیک کوتاه شده را در آیتیونز اجرا کنید تا مطمئن شوید که همان بخش هایی را که دوست دارید به عنوان رینگتون آیفون شما قرار بگیرد، برداشته باشید. حال اگر این رینگتون را با آیفون خود سینک کنید، دیگر نسخه ی اورجینال آهنگ اجرا نخواهد شد و همان رینگتون کوتاه شده روی آیفون شما اجرا می شود.

گام سوم: فرمت فایل را از M4A  به فرمت M4R تغییر دهید.

برای آن که به اپل بفهمانیم این فایل موسیقی یک فایل رینگتون است، باید فرمت فایل کوتاه AAC را تغییر دهیم. برای آن که فرمت فایل را به M4R تغییر دهید، دو راه پیش رو خواهید داشت که درادامه آنها را بیان می کنیم.

روش تغییر فرمت به M4R

می توانید فایل کوتاه شده با فرمت AAC را مستقیما گرفته (دراگ کنید) و آن را در دسکتاپ دراپ کنید و سپس روی آن راست کلیک کنید و گزینه ی Show in Finder  را انتخاب کنید تا مستقیما به فایل آهنگ دسترسی پیدا کنید.  پس از دسترسی به فایل می توانید نام آن را تغییر دهید و اکستنشن فایل را از .m4a  به .m4r تغییر دهید و این تغییرات را روی فایل تایید کنید.

گام چهارم: رینگتون جدید را با آیفون خود سینک کنید.

این روش تنها برای مواقعی جواب می دهد که نسخه ی آیتیونز 12.7 و بالاتر را اجرا کنید. اگر از ورژن های قدیمی تر آیتیونز استفاده می کنید، روش اجرا کمی پیچیده تر خواهد شد. اگر نسخه ی آیتیونز مورد استفاده شما نسخه های پایین تر از 12.7  است، مقاله ی “ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون در آیتیونز 12.6 و پایین تر” را مطالعه فرمایید. برای آن که ورژن آیتیونز خود را بفهمید می توانید از بخش منوی آیتیونز روی iTunes کلیک کنید و سپس با کلیک روی About iTunes اطلاعات کامل نسخه ی آیتیونز خود را ببینید.

حال فرض می کنیم که نسخه ی آیتیونز شما نسخه ی 12.7 و بالاتر است. در این صورت برای سینک کردن رینگتون ساخته شده با آیفون خود لازم است گام های زیر را طی کنید.

  • قدم اول:  آیفون را با استفاده از کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل کنید. اگر برای اتصال آیفون به آیتیونز از روش وایرلس استفاده می کنید؛ باید مطمئن شوید که آیفون و کامپیوتر شما هر دو به یک شبکه ی وایرلس متصل هستند.
  • قدم دوم: پس از اتصال آیفون به آیتیونز، پاپ آپ آیفون را روی کامپیوتر مشاهده خواهید کرد و اسم آیفون هم به اسامی موجود در Devices که در ستون سمت چپ آیتیونز قابل مشاهده است، اضافه خواهد شد.
  • قدم سوم:حال تنها کاری که باید بکنید این است که فایل رینگتون با فرمت .m4r را که آن را در گام قبلی ایجاد کرده اید، دراگ کرده و آن را از دسکتاپ و یا پنجره ی Finder ویندوز به روی آیفون خود در آیتیونز بیندازید. زمانی که فایل را دراپ کردید، آیتیونز این رینگتون را به صورت اتوماتیک با ایفون شما سینک خواهد کرد.  برای این منظور لازم است کمی شکیبایی کنید و پس از آن می توانید رینگتون اضافه شده را در لیست رینگتون های آیفون خود مشاهده کرده و آن را انتخاب کنید. برای آن که ببینید روش اجرای این کار چگونه خواهد بود، گام بعدی را اجرا کنید.

گام پنجم: رینگتون دلخواه آیفون را روی گوشی خود تنظیم کنید.

اگر تمامی چهار گام قبلی را به درستی اجرا کرده باشید،  رینگتون تازه اضافه شده به آیفون روی گوشی نمایش داده خواهد شد. برای این منظور باید گام های زیر را اجرا کنید.

  • قدم اول: در صفحه خانه ی آیفون روی Setting  که به شکل یک چرخ دنده است، تپ کنید.
  • قدم دوم: روی گزینه ی Sounds  تپ کنید. این گزینه برای مدل های جدید آیفون با نام Sounds & Haptics   قابل شناسایی خواهد بود.
  • قدم سوم: حال روی گزینه ی Ringtone تپ کنید.
ساخت-رینگتون-دلخواه-آیفون-در-آیتیونز

ساخت-رینگتون-دلخواه-آیفون-در-آیتیونز

در این بخش می توانید رینگتون دلخواه و جدیدی را که به لیست رینگتون های آیفون اضافه کرده اید، مشاهده کنید. تنها کاری که باید کنید این است که روی آن تپ کنید. با تپ کردن روی این رینگتون، زنگ خور گوشی برای تمامی مخاطبانتان به این آهنگ تغییر می کند.

همانطور که قبلتر هم گفته شد، از آن جا که طول زمان رینگتون 30 ثانیه است، می توانید از آن برای آلارم های مختلف گوشی مانند زنگ اس ام اس، ایمیل، چت و … استفاده کنید. در واقع شما می توانید از رینگتون دلخواهی که آن را برای آیفون خود ساخته اید، برای استفاده در تمام گزینه هایی که در ذیل عبارت    Sounds and Vibration Patterns  و در صفحه ی “Sounds & Haptics” لیست شده است، استفاده کنید.  حتما دقت دارید که اگر رینگتون ساخته شده از 30 ثانیه بیشتر باشد، درهیچ یک از منوهای این بخش نمایش داده نخواهد شد و قابل انتخاب نخواهد بود.

اگر دوست دارید که رینگتون ساخته شده را تنها برای یکی از مخاطبان خود بگذارید، لازم است مراحل زیر را طی نمایید:

  • قدم اول: صفحه ی مخاطبان خود را باز کنید.
  • قدم دوم: صفحه ی مخاطبی که می خواهید رینگتون را برای او شخصی سازی کنید باز کنید.
  • قدم سوم: روی گزینه ی Edit  که در گوشه ی سمت راست و بالای صفحه قرار دارد، تپ کنید.
  • قدم چهارم:  حال روی گزینه ی Ringtone تپ کنید و آن را انتخاب کنید. از میان لیست نمایش داده شده، رینگتون ساخته شده را انتخاب کنید.
  • قدم پنجم: شما همچنین می توانید گزینه ی text Tone  را برای هر مخاطب دلخواه و برای اینکه برای هر پیامک و آی مسیجی که به شما ارسال می کنند، انتخاب کنید. این گزینه برای آن است که مطمئن شوید که رینگتون انتخاب شده حتما 30 و یا کمتر از 30 ثانیه طول می کشد.

خلاصه اینکه

اپل به صورت مستقیم اجازه ی انتخاب یکی از آهنگ های گوشی را برای رینگتون آیفون نمی دهد؛ با این حال با استفاده از برخی ترفندها می توانید اقدام به ساخت رینگتون دلخواه برای آیفون و آیپد کنید. برای این منظور می بایست تنها به آیتیونز و آهنگی که می خواهید آن را به عنوان رینگتون دلخواه آیفون خود انتخاب کنید، دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط