ترفند شبکه های اجتماعی

ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام

ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام

در حال حاضر در دسکتاپ تلگرام، قابلیت های زیادی افزوده شده است و تلگرام در جدیدترین آپدیتی که برای Telegram Desktop ارائه نموده است، قابلیت تغییر تم را در نسخه ی جدید آن قرار  اده است. در این حالت شما هم می ‌توانید از تصاویر پس زمینه پیش فرض دسکتاپ تلگرام استفاده نمایید و یا تم اختصاصی و مورد نظر خودتان را برای این برنامه ایجاد کنید و هم می توانید از تم های آماده ای که در کانال های تم وجود دارد، بهره ببرید. در این مقاله می خواهیم به آموزش چگونگی ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام (Telegram Desktop) بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

شما برای ساده ‌تر شدن فرآیند ساختن تم تلگرام دسکتاپ (Telegram Desktop) می توانید از سایت های واسط که تم های آماده ای را ارائه کرده اند، استفاده نمایید. در صورتی که از این سایت ها استفاده کنید، می‌توانید بدون نیاز به سپری کردن پیچیدگی ‌های پیشین نسبت به ساختن تم تلگرام دسکتاپ (Telegram Desktop) اقدام نمایید.

مقدمه‌ ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام (Telegram Desktop)

تلگرام هر روزه در به روز رسانی های جدید خود قابلیت هایی را معرفی می کنند و بعد از هر آپدیت جدید، قابلیت ‌های جدید و جالبی به دسکتاپ تلگرام اضافه می کند و به تازگی قابلیت ایجاد تم را برای نسخه دسکتاپ برنامه تلگرام ارائه کرده است. اگر بخواهیم به چند مورد از قابلیت های جدید که به دسکتاپ تلگرام افزوده شده و کاربران می توانند از آن استفاده کنند اشاره کنیم، می توانیم به امکان سنجاق یا پین (Pin) کردن پیام در بخش فوقانی لیست گفتگوهای کاربران و همچنین امکان حذف پیام ارسال شده در دستگاه فرد گیرنده هم به دسکتاپ تلگرام 1.0 را نام ببریم. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید می توانید به مقاله ی “دسکتاپ تلگرام 1.0 و آشنایی با قابلیت ‌های جدید آن” مراجعه نمایید.

ولی در بین بقیه ی قابلیت ها و امکانات تلگرام ویژگی جدید دسکتاپ تلگرام که نسبت به سایر آن ‌ها برتری داشته و توجه کاربران زیادی را به خود جذب کرده است، مربوط به امکان تغییر تم دسکتاپ تلگرام می ‌شود! با استفاده از این نسخه ی تلگرام شما به آسانی می توانید عکس ‌های پیش ‌فرض را به عنوان پس زمینه برنامه انتخاب کنید یا برای آن تم های اختصاصی و مطابق با سلیقه شخصی خود ایجاد نمایید و از فضای جدید زیبا و منحصر به فرد دسکتاپ تلگرام در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود لذت ببرید. حال می خواهیم بدانیم چگونه می‌ توانیم نسبت به ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام (Telegram Desktop) اقدام نماییم؟ ما در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی انجام این کار صحبت کنیم و مراحل انجام آن را شرح دهیم.

ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام (Telegram Desktop)

این عمل یعنی ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام (Telegram Desktop)، کار چندان پیچیده ‌ای نیست ولی ممکن است برخی از نکات و ترفند های آن منجر به سردرگمی شما گردد. برای ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام به دو فایل مختلف نیاز است که یکی از آن ‌ها تصویر پس زمینه اصلی می ‌شود و فایل دیگر مربوط به تنظیمات رنگ و آیتم ‌های مختلف دسکتاپ تلگرام است. شما می‌توانید فایل تم خود را از سایت ها یا کانال های مربوط به تم دریافت نمایید. برای مثال ما آموزش خود را بر روی یکی از فایل هایی که از ربات تم گرفته ایم، انجام می دهیم.

در ابتدای کار باید یک پوشه بر روی دسکتاپ کامپیوتر خود بسازید. در این قسمت ما نام این پوشه را کوک موبایل تم قرار داده ایم. شما در صورت تمایل می‌ توانید بنا به سلیقه خود نام دیگری را برای این فایل انتخاب نمایید.

ساختن یک پوشه بر روی دسکتاپ

یک پوشه بر روی دسکتاپ بسازید

 

در اینجا یک عکس یا چند عکس را به عنوان تصویر پس زمینه اصلی تم خود در نظر بگیرید و در این پوشه جهت قرار دادن برای تم دسکتاپ تلگرام، کپی کنید. با این مورد توجه کنید که این عکس پس زمینه تم شما را بوجود خواهد آورد. این فایل عکس می‌تواند با فرمت JPG یا PNG انتخاب گردد. در صورتی که بخواهید می توانید پس از انتخاب عکس پس زمینه مورد نظرتان آن را تغییر نام (Rename) دهید. در صورت تمایل می تواند نام این فایل به صورت background یا tiled تغییر کند. در صورتی که به تصویر زیر توجه کنید ما، تصویر پس زمینه اصلی تم مورد نظر خود را عکس یک اسب انتخاب کرده ایم و این فایل را بعد از دانلود در پوشه تم کوک موبایل منتقل کرده ایم.

انتقال فایل به پوشه

فایل دانلود شده را به پوشه انتقال دهید

 

نحوه ی ساخت تم برای تلگرام دسکتاپ را مطالعه کنید.

در مرحله بعد وقت آن رسیده که فایل دوم که مربوط به تنظیمات رنگ و آیتم‌ های مختلف دسکتاپ تلگرام ماست در پوشه مورد نظر کپی شود. می توانید این فایل که به آن فایل “طرح رنگی” هم گفته می ‌شود colors.tdesktop-theme  نامگذاری کنید.. پس در حال حاضر یک پوشه تحت عنوان MobilekomakTheme  داریم که حاوی دو فایل مختلف با نام‌ های background یا tiled و colors.tdesktop-theme  می باشد.

در این قسمت نکته قابل توجه این است که در داخل فایل طرح ‌بندی رنگی کدهایی وجود دارند که طرح ‌بندی رنگی بخش‌ های مختلف آیتم‌ های دسکتاپ تلگرام را مشخص می‌ کنند. پس سخت ‌ترین بخش ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام (Telegram Desktop)  مربوط به تنظیم دقیق همین فایل است. پیشنهاد ما این است که اگر با کدهای مرتبط با این موضوع آشنایی ندارید، سعی کنید که سایر تم های ارائه شده برای دسکتاپ تلگرام را بررسی نمایید و طرح رنگ ‌بندی هر یک از آن‌ها را که مورد پسند شماست، کپی‌ کنید.

حالا نوبت به کار اصلی ما یعنی تغییر تم دسکتاپ است برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه دسکتاپ تلگرام خود را اجرا کنید
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بزنید تا منوی اصلی تلگرام نمایش داده شود.
  • بر روی گزینه Settings تپ کنید.
بر روی settings بزنید

بر روی گزینه settings بزنید

 

  • در بخش تنظیمات برنامه دسکتاپ تلگرام به سمت پایین بروید و در قسمت Chat Background گزینه Choose from file را انتخاب کنید.
گزینه Choose from file را انتخاب کنید

گزینه Choose from file را انتخاب کنید

  • حال فایل تم مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بر روی گزینه Open کلیک کنید. در این حالت مانند تصویر زیر یک پیش نمایش از تم ساخته شده نمایان می گردد.
فایل تم مورد نظر خود را انتخاب نمایید

فایل تم مورد نظر خود را انتخاب نمایید

 

  • در نهایت با کلیک بر روی گزینه KEEP CHANGES تغییرات ایجاد شده ذخیره می ‌شوند و تم شما در تلگرام اجرا خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه REVERT هم می‌توانید از اعمال تغییرات و پیاده‌سازی تم جلوگیری نمایید.
با کلیک بر KEEP CHANGES تغییرات را ذخیره کنید

با کلیک بر KEEP CHANGES تغییرات را ذخیره کنید

 

پس به همین سادگی می‌توانید نسبت به ساخت تم برای دسکتاپ تلگرام (Telegram Desktop) اقدام نمایید. و در آخر باید خدمت شما عزیزان کانال @Themes که تلگرام را برای استفاده از تم‌ های پیشنهادی راه‌اندازی کرده است رامعرفی کنیم و شما در صورت تمایل می توانید از هر کدام از این تم ها استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *