راهنمای خرید

گلکسی واچ سامسونگ بخرم یا اپل واچ سری 4؟

blank

چند سالی است که ساعت های هوشمند جای خود را در میان علاقه مندان به دستگاه های هوشمند باز کرده اند. شاید برای کسانی که می خواهند ساعت هوشمند قدیمی خود را عوض کنند و یا برای اولین بار ساعت هوشمندی خریداری کنند، سوال پیش بیاید که بین بهترین برندهای موجود در بازار کدام یک را انتخاب کنند. فارغ از اینکه برند ساعت هوشمند اپل باشد یا سامسونگ، می توان بین قابلیت های این دو مقایسه ای ترتیب داد تا پاسخ به سوال بالا روشن شود. در این پست قصد داریم مقایسه ای کاربردی میان قابلیت های دو ساعت هوشمند جدید معروف ترین برندهای فناوری یعنی اپل واچ سری 4 و گلکسی سامسونگ داشته باشیم. با ما همراه بمانید.

ساعت های هوشمندی که اخیرا طراحی و وارد بازار شده اند، همگی زیبا هستند و طراحی نازک و ظریف آنها نمایی زیبا به مچ دست کاربران می دهد؛ اما سوال اساسی این است که کدام ساعت هوشمند مناسب شما است؟ کدام بخش از کاربرد ساعت هوشمند بیشتر برای شما حائز اهمیت است و مسایلی از این دست…

در ابتدا می توان مهم ترین مشخصات دو ساعت اپل واچ سری 4 را با گلکسی سامسونگ به صورت زیر خلاصه کرد:

مشخصات

Samsung Galaxy Watch

Apple Watch Series 4

  • اندازه ال سی دی
42mm/46mm 40mm/44mm
  • رزولوشن تصویر
40mm: 360 x 360 pixels 40mm: 324 x 394 pixels. 44mm: 368 x 448
  • تاچ اسکرین
42mm: 1.2-inch Super AMOLED display
46mm: 1.3-inch Super AMOLED display
LTPO OLED Retina display w/ Force Touch
  • استاندارد وایرلس

Bluetooth 4.2, Wi-Fi 802.11b/g/n, NFC, LTE and UMTS

Bluetooth 5.0, Wi-Fi 802.11b/g/n, GPS, LTE and UMTS

  • ضخامت

12.7mm

10.7mm

  • سنسور شتاب سنج

دارد

دارد

  • ژیروسکوپ

دارد

دارد

  • اندازه بدنه ساعت

42mm: 41.9 x 45.7 x 12.7

46mm: 46 x 49 x 13mm.

40mm: 40 x 34 x 10.7

44mm: 44 x 38 x 10.7

  • سنسور لایت (نور)

دارد

دارد

  • سنسور ضربان قلب 

دارد

دارد

  • جی پی اس

دارد

دارد

  • قابلیت ضدآب

دارد

دارد

  • عمر باتری در هر شارژ

72 ساعت

18 ساعت

  • محدوده قیمتی

شروع از  $330

شروع از $400

  • شرکت سازنده
سامسونگ اپل
  • امتیاز کیفیت

امتیاز 4 از 5

امتیاز 5 از 5

مقایسه طراحی و صفحه نمایش

طراحی اپل واچ سری 4 و گلکسی واچ را می توان دو نقطه مقابل یکدیگر دانست. گلکسی واچ سامسونگ با همان شکل قدیمی ساعت های هوشمند سامسونگ که دارای فیسی گرد و قابی خمیده بوده است، راهی بازار شد.  این ساعت با دو سایز صفحه نمایش 20 میلی متری که روی ساعتی 42 میلی متری سوار شده و سایز صفحه نمایش 22 میلی متری که روی ساعت 46 میلی متری سوار شده است، معرفی شد. نکته قابل توجه در مورد این ساعت این است که گلکسی واچ ساعت مچی بزرگی است و شاید روی مچ دست های کوچک کمی اذیت کننده باشد، پس اکیداً توصیه می کنیم که حتی سایز 42 میلی متری این ساعت را به صورت اینترنتی خرید نکنید و یا حتما قبل از خرید آن، ساعت را روی مچ دستتان امتحان کنید. در مورد صفحه نمایش گلکسی واچ هم باید به شما اطمینان دهیم که صد در صد ضدآب بوده و به راحتی می توانید با این ساعت شنا کنید.

استفاده از اپل واچ و گلکسی واچ حین شنا

استفاده از اپل واچ و گلکسی واچ حین شنا

برخلاف گلکسی واچ که طراحی نیاکان خود را به ارث برده است، اپل واچ سری 4 است که طراحی کاملا جدید و نو دارد. صفحه نمایش این ساعت نسبت به ساعت های پیشین اپل بزرگتر شده است و لبه ها و گوشه های ساعت بسیار کمتر از قبل شده اند. شاید بعضی ها از این نوع طراحی ساعت خوششان نیاید با این حال طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد ساعت، اغلب کاربران را جذب خود کرده است. یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد طراحی اپل واچ سری 4 مربوط به کیفیت ساخت این ساعت است. قابلیت تاچ سه بعدی که روی تاچ اسکرین کار شده است باعث می شود که ساعت نسبت به فشارهای متفاوتی که به صفحه اش وارد می شود، واکنش متفاوتی نشان دهد. یکی دیگر از شاهکارهای اپل واچ سری 4 تاج دیجیتالی است که به کمک سیستم عامل می آید و می توان بسیاری از کارها را با این تاج دیجیتالی که مجهز به بازخورد هپتیکی است، انجام داد. این ساعت نیز صد در صد ضدآب است و می توان زمان شنا آن را به دست کرد.

طراحی-و-صفحه-نمایش-گلکسی-واچ

طراحی-و-صفحه-نمایش-گلکسی-واچ

 هر دو ساعت اپل و سامسونگ صفحه های نمایش OLED  دارند و بین کیفیت نمایش تصاویر آنها تفاوت زیادی وجود ندارد. اندازه صفحه نمایش های گلکسی واچ 1.3 اینچی و 1.2 اینچی است ولی اندازه صفحه نمایش های اپل واچ سری 4 بزرگتر و 1.78 اینچی و 1.57 اینچی است.

طراحی-و-صفحه-نمایش-اپل-واچ

طراحی-و-صفحه-نمایش-اپل-واچ

دو ساعت از منظر شکل ظاهری کاملا متفاوت هستند، اپل با صفحه نمایش مربعی و گلکسی واچ با ظاهری گرد و دایره ای ارائه شده اند و انتخاب شخصی و علاقه هر کاربری در مورد انتخاب شکل دلخواهی از ساعت مچی که دوست دارد روی مچ دستش ببندد متفاوت است، با این حال پس از انجام تست های کیفیت یکسان روی دو ساعت، دیده شد که اپل واچ دارای کیفیت ساخت بالاتری نسبت به گلکسی واچ است. از طرفی دیگر حساسیت صفحه نمایش اپل واچ به لمس کاربر بیشتر است و پاسخ های سریعتری از صفحه نمایش اپل واچ دریافت می شود. یکی دیگر از برترهای اپل واچ در طراحی نسبت به گلکسی واچ، بازتر بودن دست کاربر در شخصی سازی این ساعت است.

مقایسه قابلیت های مرتبط با سلامتی و فیتنس

 گلکسی واچ سامسونگ می تواند تا 39 ورزش مختلفی را که کاربرش انجام می دهد، رهگیری و پایش کند و به صورت اتومات هم 6 ورزش شامل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و مواردی از این دست را تشخیص دهد. سنسور ضربان قلب نوری با دقت بالا و با صحت کامل عملکرد قلب کاربر را پایش می کند و GPS کار گذاشته شده روی ساعت کار تشخیص مسافت را به درستی انجام می دهد و به این ترتیب کاربر می تواند با گذاشتن گوشی متصل شده به ساعت در خانه، به بیرون از خانه رفته و به ورزش مشغول شود. این ساعت را می توان در طول شب و برای نظارت روی کیفیت خواب پوشید و با استفاده از قابلیت های محدود این ساعت در رهگیری استرس و سطح آن از میزان استرس در طول خواب نیز آگاه شد.

گلکسی واچ و نظارت بر روند ورزش کاربر

گلکسی واچ و نظارت بر روند ورزش کاربر

هر قابلیتی که گلکسی واچ در مورد تندرستی و ورزش دارد، اپل واچ هم دارد و حتی می توان ادعا کرد که قابلیت های اپل واچ در این زمینه از گلکسی واچ خیلی بیشتر است.  اپل واچ دارای سنسور ضربان قلب نوری بسیار دقیق و حساسی است و کلی آپشن برای رهگیری و پایش ورزش و تحرکات مرتبط با سلامتی کاربر است. اپل واچ می تواند به صورت خودکار برخی از ورزش هایی که کاربر انجام می دهد را با استفاده از GPS  و اتصال به دیتای موبایل پایش کند. علاوه بر این اپل واچ می تواند سطح استرس کاربر را پایش کرده و در زمان هایی که سطح استرس از حد معمول بالاتر رود، با ارسال نوتیفیکیشن به کاربر وی را دعوت به کشیدن نفس های عمیق کند تا مگر کمی از استرس کاربر کم شود.

یکی دیگر از قابلیت های برتر اپل واچ نسبت به گلکسی واچ مربوط به اندازه گیری ECG کاربر است که به وی در مورد سلامت عملکرد قلبش می گوید. از جمله سنسورهای دیگری که به کمک سلامتی کاربر می آید، سنسور تشخیص سقوط کاربر از بلندی و ارسال درخواست کمک به آشنایان وی است. در واقع می توان اپل واچ سری 4 را دستیاری دلسوز در زمینه نظارت بر سلامتی کاربرش دانست و جایی که اپل واچ سری 4 امروز آنجا ایستاده است، مرز فناوری در زمینه پایش سلامتی توسط گجت های هوشمند است.

با این تفاسیر می توان گفت که هر اقدامی که گلکسی واچ در زمینه پایش سلامتی انجام می دهد، اپل واچ خیلی بیشتر و صحیح تر از آن را انجام می دهد.

مقایسه عمر باتری

هر چند که اپل واچ سری 4 صفحه نمایشی بزرگتر از مدل های قبلی اپل واچ ها دارد، یا این حال عمر باتری این ساعت کم نشده است. این ساعت در حالت استند بای حدود 18 ساعت باتری نگه می دارد و اگر کاربر از بلوتوث، وای فای و GPS آن استفاده نکند این مقدار تا 24 ساعت افزایش می یابد؛ اما گلکسی واچ در مورد عمر باتری به اپل واچ طعنه می زند.

باتری-استفاده-شده-در-گلکسی-واچ

باتری-استفاده-شده-در-گلکسی-واچ

باتری های گلکسی واچ  42 میلیمتری سامسونگ، ظرفیتی معادل با 270 میلی آمپر ساعتی دارند و مدل 46 میلی متری آن باتری با ظرفیت 472 میلی آمپر ساعتی دارد که در زمینه باتری های ساعت هوشمند شاهکار محسوب می شوند. این ساعت ها می توانند تا سه روز تمام و یا 72 ساعت باتری نگه دارند و اینکه بتوان با یک بار زدن ساعت به شارژر آن را برای چند روز استفاده کرد، نقطه قوتی بسیار بالا است.

اگر عمر باتری ساعتی که می خرید، برایتان خیلی مهم است روی گلکسی واچ سامسونگ حساب کنید و دور اپل واچ را خط بکشید.

مقایسه قیمت

 قیمت گلکسی واچ ها از 330 دلار برای مدل های 42 میلی متری شروع شده و تا 350 دلار برای مدل های 46 میلی متری افزایش پیدا می کند. همانطور که قبلا هم گفتیم سایز ساعت های 46 میلی متری گلکسی بسیار بزرگ است و حتما باید قبل از خرید آنها را روی مچ دستتان امتحان کنید. مدل دیگری هم از این ساعت وجود دارد که تحت عنوان مدل LTE شناخته می شود و قیمتی در بازه 380 تا 400 دلاری دارد. شما می توانید این ساعت را هم با مدل های گوشی iOS و هم با اندرویدی ها استفاده کنید و از این جهت محدودیتی وجود ندارد.

اپل واچ سری 4 قیمتی بالاتر از گلکسی واچ دارد و قیمت این ساعت از 400 دلار برای مدل 40 میلیمتری شروع شده و تا 430 دلار برای مدل 44 میلی متری بالا می رود. اگر دوست دارید ساعت اپلتان از LTE هم استفاده کند باید مبلغی در حدود 500 تا 530 دلار برای ساعت پرداخت کنید. دو مدل لاکچری دیگری هم از اپل واچ سری 4 تحت عنوان های مدل نایک پلاس و اپل واچ هِرمِس با قیمتی در حدود 1250 تا 1500 دلار وجود دارد که می توانید روی آنها هم حساب باز کنید.برای اطلاع دقیق از قیمت این ساعت های هوشمند می توانید به وب سایت رسمی فروش محصولات ما مراجعه کنید. در این وب سایت لیست قیمت ساعت هوشمند به همراه تغییرات و نوسانات قیمتی آورده شده است.

نکته مهم در مورد اپل واچ سری 4 این است که این ساعت تنها و تنها با گوشی های آیفون کار می کند و نمی توانید گوشی های اندرویدی را با این ساعت جفت کنید!

نتیجه گیری

گلکسی واچ سامسونگ بهترین ساعت هوشمندی است که می توانید آن را برای گوشی های اندرویدی خود بخرید ولی عنوان بهترین ساعت هوشمند بازار به اپل واچ سری 4 می رسد! هر چند که عمر باتری یک روزه این ساعت ممکن است کمی دلسرد کننده باشد، ولی اپل واچ آن قدر قابلیت های عالی دارد که می تواند این ضعف را بپوشاند. این ساعت با استفاده از سیستم عامل WatchOS5 که بهترین سیستم عامل برای ساعت های هوشمند از آغاز تا به امروز بوده است ارائه گردیده و برنده نهایی مقایسه ما Apple Watch  سری 4 خواهد بود.

مطالب مرتبط