ترفند شبکه های اجتماعی

راه های رفع مشکل Connecting تلگرام

رفع مشکل Connecting تلگرام

برخی کاربران بیان می کنند که تلگرام شان در حالت Connecting باقی مانده و هر کاری می کنند، تلگرام متصل نمی شود. این مورد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و ممکن است در تلگرام هر فرد با دیگری فرق کند. در این مقاله به بررسی و دلایل مشکل وصل نشدن تلگرام می پردازیم و راه هایی را برای رفع این مشکل در اختیار شما قرار خواهیم داد.

معرفی روش های حل مشکل وصل نشدن تلگرام

شاید شما هم با افرادی برخورد کرده باشید که بیان می کنند، بعد از باز کردن تلگرام شاهد نمایش عبارت Connecting  در منوی بالایی آن هستند و تلگرام شان دچار اختلال شده است. اما واقعاً چه اتفاقی برای تلگرام این کاربران افتاده است؟

اینکه چه باعث بروز مشکل Connecting تلگرام می شود، دلایل مختلفی دارد و باید تمام این دلایل یکی یکی بررسی شده تا بتوان مشکل را بطرف کرد. پس مطالب این مقاله را با دقت بخوانید تا از راه های مختلف استفاده کرده و مشکل تلگرام تان را حل کنید.

راه های رفع مشکل Connecting  تلگرام

برای رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا همان مشکلConnecting ، مراحل زیر را سپری کنید:

راه حل اول: بررسی اتصال اینترنت گوشی خود

blank

در برخی موارد، بعضی از کاربران تلگرام خود را اجرا می کنند و از اتصال نبودن اینترنت خود بی اطلاع هستند، که در این شرایط با عبارت Connecting و مشکل وصل نشدن تلگرام به سرور برخورد می کنند. پس اولین کاری که باید انجام داد، این است که وصل بودن دستگاه خود را به شبکه اینترنت Wi-Fi یا دیتای موبایل خود را بررسی نموده و از متصل بودن آن مطمئن شوید.

راه حل دوم: از سرویس دهی شبکه اینترنت اطمینان حاصل نمایید

بعد از راه اول، که اینترنت خود را چک و بررسی کردید، نوبت کنترل سرویس دهی اینترنت تان است. اگر در سیستم رد و بدل داده شبکه اینترنتی که به آن متصل هستید، اختلال ایجاد شود، برنامه تلگرام هم قادر به کانکت شدن به سرورهایش نخواهد بود. در نهایت، شما با مشکل وصل نشدن تلگرام یا همان عبارت Connecting برخورد می کنید.

blank

حال اگر می خواهید، سرویس دهی شبکه اینترنت خود را چک کنید باید، مرورگر دستگاه خود را اجرا کرده و سایتی را باز نمایید. در حالتی که سایت های دیگر اجرا شوند، پس مشکل از شبکه اینترنت نیست، اما اگر سایت های دیگر هم با مشکل روبرو هستند، مطمئنا مشکل ایجاد شده در تلگرام هم با این مسئله و اختلال در سرویس‌دهی شبکه اینترنتی که به آن وصل هستید، مرتبط است. پس شبکه اینترنت خود را تغییر داده یا منتظر بمانید تا اختلال‌های آن برطرف گردد.

راه حل سوم: بررسی، دسترسی برنامه تلگرام

در مواردی پیش آمده که در بعضی شرایط ممکن است شما به طور ناخودآگاه برای دسترسی تلگرام به اینترنت و استفاده از آن محدودیت ایجاد کرده باشید و این مورد سبب شود که به تلگرام تان وصل نشوید. مثلاً در برخی مواقع اپلیکیشن فایروال بر روی گوشی یا تبلت شما نصب شده است و همین باعث می شود، دسترسی تلگرام به اینترنت را محدود کند. بنابراین همین الان وارد اپلیکیشن فایروال شده و دسترسی ‌های تلگرام خود را بررسی کنید.

blank

همین طور اگر از موبایل دیتا (Mobile Data) یا اینترنت سیم کارت استفاده می ‌کنید به این مورد حواستان باشد که محدودیت مصرف داده را برای آن فعال نکرده باشید. اگر به این مورد شک دارید، برای کنترل این مسئله در گوشی های اندروید به ترتیب زیر عمل کنید:

در ابتدا وارد منوی تنظیمات گوشی خود شوید. حالا گزینه ی  Data Usage را لمس کنید و در تب Mobile یا Mobile Data گزینه Set Mobile Data Limit را پیدا کنید و مطمئن شوید این گزینه در گوشی شما غیرفعال باشد.

راه حل چهارم: حذف و نصب مجدد اپلیکیشن تلگرام

blank

گاهی اوقات وقتی تلگرام خود را حذف می کنید و آن را مجدداً نصب می کنید، باعث برطرف شدن مشکل وصل نشدن تلگرام یا همان مشکلConnecting  می شود. معمولاً وقتی نسخه ی آپدیت و به روز یک اپ را نصب می کنید، مشکل آن برنامه حل می شود، این کار را برای تلگرام نیز انجام دهید، اگر مشکل از قدیمی بودن نسخه ی تلگرام تان باشد با نسخه ی جدید، مشکل آن حل خواهد شد. پیشنهاد می کنیم که برای دانلود جدیدترین نسخه تلگرام از منابع معتبری مانند گوگل پلی استور (Google Play Store) یا کافه بازار استفاده کرده و هیچ گاه از منابع ناشناس اپلیکیشن تلگرام را دانلود نکنید.

راه حل پنجم: پاک کردن حافظه کش و دیتای تلگرام

این امر همیشگی نبوده ولی در بعضی موارد پاک کردن حافظه کش (Cache) و دیتای (Data) برنامه تلگرام باعث برطرف شدن مشکل Connecting یا وصل نشدن تلگرام خواهد شد. پس شما هم از این مورد استفاده کنید و ارزش امتحان را دارد و حافظه کش و دیتای تلگرام را یک بار پاک کنید.

اگر تصمیم گرفتید حافظه کش خود را پاک کنید، مراحل زیر را طی کنید:

blank

در ابتدا وارد اپلیکیشن تلگرام شوید، حالا آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را انتخاب کنید و در اینجا گزینه Settings یا همان تنظیمات را انتخاب نمایید. گزینه Data & Storage  را لمس کرده و بعد گزینه Storage Usage را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Clear Cache  و همچنین Local Database را لمس و حذف این اطلاعات را تایید کنید.

اگر بخواهید حافظه کش و دیتای تلگرام را از طریق خود دستگاه اندرویدی پاک کنید باید به صورت زیر عمل کنید:

به بخش Settings گوشی خود وارد شوید، بعد از آن گزینه Apps یا Applications را پیدا کرده و برنامه تلگرام را از لیست انتخاب نمایید و بعد از آن گزینه Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید و این اطلاعات را پاک کنید.

در مواقعی که گزینه Clear Data را با طی کردن مراحل فوق پیدا نکردید، گزینه Manage Space را انتخاب و سپس در تنظیمات خود تلگرام دو گزینه Clear Cache و Local Database را انتخاب کرده و اطلاعات آن دو را پاک کنید.

دلیلی اصلی مشکل Connecting در تلگرام زا مطالعه کنید.

راه حل ششم: شماره تلفن تلگرام خود را تغییر دهید

blank

برای بعضی از افراد این راه حل یعنی تغییر شماره تلفن، شاید کمی عجیب به نظر برسد، ولی در برخی شرایط منجر به رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل Connecting تلگرام می شود. این راه حل به این صورت است که ابتدا شماره تلگرام خود را تغییر داده و بعد مجدداً با طی کردن همان مراحل شماره قبلی خود را فعال می کنید.

راه حل ششم: تغییر IP

blank

در به روز رسانی های جدید تلگرام، قابلیت استفاده از پروکسی داخلی به این پیام رسان اضافه شده است. تغییر دادن IP شما با استفاده از این قابلیت یا سایر ابزارهای تغییر IP در برخی شرایط ممکن است باعث بر طرف مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل Connecting آن شود

راه حل هفتم: ریست کردن Network Overrides (مخصوص آیفون و آیپد)

راه حلی در این قسمت ارائه می شود برای فقط آیفون و آیپد های اپل قابل استفاده می باشد و در بسیاری از موارد دیده شده که باعث بر طرف شدن مشکل Connecting تلگرام یا مشکل وصل نشدن تلگرام به سرور هایش می شود. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

blank

ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید. بعد در منوی برنامه، 10 بار پیاپی گزینه Settings را انتخاب کنید.گزینه Reset Permissions  را از لیست انتخاب کرده و حالا گزینه Reset Tooltip را لمس کنید و در مرحله بعد گزینه Network Overrides را انتخاب نمایید و نوبت لمس کردن گزینه Reset می باشد و در نهایت گزینه Restart  را از بخش فوقانی صفحه انتخاب کنید.

در بسیاری از موارد صاحبان گوشی های آیفون با طی کردن مراحل بالا توانسته اندريال مشکل وصل نشدن تلگرام خود را حل کنند.

در مطالب بالا در مورد راه حل هایی برای حل مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل Connecting تلگرام صحبت کردیم. در حالتی که این مشکل برای شما پیش آمد، مراحل بالا را امتحان کرده و از این راه حل ها کمک بگیرید. امیدواریم با یکی از روش های گفته شده مشکل تلگرام شما برطرف شود.

مطالب مرتبط