ترفند اندروید

ضبط مکالمه در اندروید

ضبط مکالمه در اندروید

 ضبط خودکار مکالمه در اندروید چگونه انجام می شود و صدا ضبط کن گوشی کجاست؟

هر چند بسیاری از کاربران اندروید به دنبال برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه هستند. اما برای ضبط صدا در گوشی سامسونگ می توانید از تنظیمات گوشی استفاده کنید. در این مقاله به شما نحوه ضبط خودکار مکالمه در اندروید را آموزش می دهیم و از بهترین نرم افزار ضبط مکالمه خودکار ACR رونمایی می کنیم.

زمانی‌که بحث ضبط مکالمه در اندروید پیش می‌آید، دو نکته باید در نظر گرفته شود: مشکلات قانونی مربوط به ضبط مکالمه بدون اطلاع طرف مقابل و یافتن برنامه مناسبی که توانایی ضبط صدا به بهترین نحو را داشته باشد.

 تاکنون برنامه‌های متعددی در این حوزه پیشنهاد داده شده‌اند که برخی از آن‌ها به دلایل مختلفی چون: کیفیت بد صدای ضبط شده، ضبط نشدن تمامی تماس‌ها، ضبط شدن برخی تماس‌ها به صورت ناخواسته و محدودیت در فرمت ضبط صدا و دلایل دیگر، مورد استقبال عموم افراد قرار نگرفته‌اند.

تنظیمات ضبط صدا در گوشی سامسونگ

در گوشی‌های هوشمند سامسونگ به خصوص پرچمدارانی مثل S21، گلکسی S22 و سامسونگ S23 به طور پیش فرض گزینه ضبط مکالمه یا Record calls وجود دارد. دسترسی به آن ساده است. به برنامه تلفن گوشی بروید. روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید. گزینه تنظیمات یا setting را انتخاب کنید. روی گزینه record call ضربه بزنید. حالا بدون اینکه اپلیکیشنی نصب کرده باشید می توانید بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه سامسونگ را اجرا کنید.

اما در گوشی های میان رده سامسونگ مثل گلکسی آ34 یا حتی پایین تر آ22 و بقیه این گزینه وجود ندارد و برای این کار باید تنظیمات مکالمه و اپ Phone گوشی سامسونگ را پیشرفته کنید. این کار تنها از طریق منو developer option گوشی اندرویدی شما امکان پذیر است. این منو جالبی است، پیشنهاد می کنیم مقاله فعال سازی منو گزینه های پیشرفته در اندروید و دانستن برخی از ترفندهای جالب آن را حتما بخوانید.

گفتیم برای ضبط خودکار مکالمه در اندروید در گوشی های با اندروید قدیمی تر و یا گوشی های میان رده باید پس از فعالسازی منو developer option قابلیت ضبط خودکار را فعال کنید. با این پیش فرض که منو گزینه های پیشرفته را فعال کرده اید. وارد منو تنظیمات گوشی خود شوید. به پایین اسکرول کنید و روی about Phone یا درباره گوشی کلیک کنید. اکنون منو developer option را انتخاب کنید. به پایین اسکرول کنید و روی دکمه کشویی گزینه usb debugging ضربه بزنید و آن را روی حالت فعال قرار دهید.

از مرورگر دسکتاپ خود باید وارد سایت SamFw tools شوید، قفل FRP را باز کنید. برای این کار باید نرم افزار دانلود کنید، گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و آن را روی گوشی خود نصب کنید. این کار پیچیده ای است و ممکن است باعث خرابی سیستم عامل اندروید و در مواقعی حتی پریدن هارد گوشی شما شود. به همین خاطر قصد ندارم این موضوع را برای شما باز کنم. این کار باید توسط متخصص نرم افزار موبایل اندروید انجام شود. اگر مایلید می توانید از خدمات تعمیرات گوشی و تبلت کوک موبایل بهره مند شوید.

به هر حال ، پس از دانلود و باز کردن قفل FRP گوشی گزینه Record Calls فعال می شود. از این پس می توانید ضبط خودکار مکالمه در اندروید داشته باشید.

این روش شاید برای خیلی از کاربران سخت باشد، از اینرو، تصمیم گرفتیم به شما بهترین برنامه ضبط مکالمه را معرفی کنیم.

بهترین نرم افزار ضبط مکالمه در اندروید

برای بسیاری از ما، مکالمات تلفنی بخشی از زندگی روزمره‌مان هستند. اما ممکن است بعضی وقت‌ها نیاز داشته باشیم یک مکالمه‌ی مهم را برای استفاده‌های هدفمند و بعدی ضبط کنیم. به خاطر همین، داشتن یک روش خودکار و موثر برای ضبط مکالمات در اندروید می‌تواندخیلی ضروری باشد.

برای این منظور، ما از یک اپلیکیشن فوق‌العاده استفاده می‌کنیم که روی اندروید کار می‌کند. اسم این اپلیکیشن، ACR هست. همین حالا به فروشگاه Google Play یا هر منبع معتبر دیگری که از آنجا اپ‌ها را دانلود می‌کنید، بروید و این اپلیکیشن را پیدا کنید و نصب کنید.

چطور از این اپلیکیشن استفاده کنیم.

خیلی ساده‌ست!

به راحتی برنامه را باز کنید و تنظیمات روی ضبط خودکار را فعال کنید. همین‌طور می‌توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که فقط برخی از مخاطبین یا شماره‌ها را ضبط کند. این واقعاً عالی است!

در زیر مراحل نصب و راه اندازی و استفاده از برنامه ضبط خودکار مکالمه در اندروید را به صورت تصویری توضیح می دهیم.

مطمئنم بعضی از شما نگران حفظ حریم خصوصی هستند. باید بگوییم که استفاده از این اپلیکیشن باید با قوانین و مقررات محلی مطابقت داشته باشد. مثلاً در بعضی مناطق، ضبط مکالمات بدون اجازه مخاطب ممکن است غیرقانونی باشد. پس حتماً قبل از استفاده، از قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی در منطقه ای که زندگی می کنید مطلع بشوید.

استفاده از این اپلیکیشن فوق‌العاده به شما کمک می‌کندکه همیشه خاطرات خودتان را دست‌نویس نکنید. می‌توانید از مکالمات ضبط شده برای اهداف کاری ، آموزشی یا حتی به عنوان یک اطلاعات پشتیبان استفاده کنید. به خاطر همین از همین الان شروع کنید و از این فواید عالی بهره‌مند بشوید.

برنامه ACR بهترین اپ ضبط خودکار مکالمه در اندروید

اولین برنامه‌ ضبط مکالمه تلفنی که به آن پرداخته می‌شود، برنامه ACR است. برای دانلود برنامه ضبط مکالمه ACR می توانید وارد فروشگاه گوگل پلی شوید. این یک برنامه ضبط مکالمه رایگان است. یکی از بهترین نرم‌افزارها در حوزه ضبط صدا به شمار می‌رود و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است: امکان حذف تماس ضبط شده، حذف خودکار تماس‌های قدیمی ضبط شده، نشانه‌گذاری تماس‌ها برای جلوگیری از حذف شدن، امکان ارسال فایل ضبط شده، امکان ضبط صدا با فرمت‌های مختلف و غیره.

ضبط خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

در این بخش نحوه کار با این برنامه به صورت تصویری شرح داده خواهد شد.

1.ابتدا برنامه را دانلود کنید. آن را اجرا کنید. صفحه اصلی که لیست تمامی تماس‌ها اعم از خروجی، دریافتی و مهم را نشان می‌دهد، همچون تصویر، قابل مشاهده است.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

2.با دریافت تماس یا برقراری تماس خروجی، علامت مربوط به اطلاع‌رسانی (notification) برنامه در رابطه با ضبط هم‌زمان تماس، در بالای صفحه گوشی مانند شکل زیر قابل مشاهده خواهد بود.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

3.بعد از اتمام تماس به برنامه برگردید. در صفحه اصلی مانند تصویر زیر، تماس‌های خروجی و دریافتی قابل مشاهده هستند.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

4.با کلیک بر روی فایل صوتی مورد نظر، پنجره‌ای مانند شکل 2 باز می‌شود. در این پنجره گزینه‌های مختلفی مانند؛ پخش تماس صوتی، به اشتراک‌گذاری آن، تماس با فرد، اضافه کردن یادداشت و حذف آن وجود دارند.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

برنامه Automatic Call Recorder

نرم‌افزار کال رکوردر بعدی که مورد بررسی قرار خواهد گرفت، برنامه Automatic Call Recorder است. این یک برنامه کاربردی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند تماس‌های دریافتی و گرفته شده را به طور کامل و بدون هیچ محدودیتی ضبط نماید. از شاخص‌ترین ویژگی‌های این کال رکوردر می‌توان به این موارد اشاره کرد: امکان ضبط مکالمه صوتی با بهترین کیفیت، امکان اضافه نمودن یادداشت شخصی به تماس مورد نظر، پخش تماس صوتی ضبط شده، امکان به اشتراک‌گذاری آن، امکان قطع ضبط مکالمه در حین مکالمه از طریق میان‌بر اطلاع‌رسانی برنامه و غیره.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

در ادامه مقاله نحوه راه‌اندازی، بخش‌های مختلف نرم‌افزار و نحوه پخش تماس‌های ضبط شده به صورت تصویری و گام‌به‌گام آموزش داده می‌شود.

1.ابتدا برنامه را دانلود کنید. سپس آن را اجرا نمایید. هنگامی‌که می‌خواهید برای اولین بار برنامه را اجرا کنید از شما برای دسترسی به برخی قسمت‌های گوشی موبایل شما اجازه می‌گیرد. برنامه در تصویر 1 برای ضبط صدا، در تصویر 2 برای دسترسی به لیست مخاطبان ذخیره شده در گوشی، در شکل 3 جهت مدیریت تماس‌های تلفنی از شما اجازه می‌گیرد. جهت بهره‌مندی از تمامی ویژگی‌های برنامه شما باید اجازه دسترسی به موارد فوق را بدهید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

2.در صفحه اصلی برنامه شما با گزینه‌های مختلفی روبرو می‌شوید. روی گزینه Setting Recorfing Prefrence جهت انجام تنظیمات مختلف کلیک کنید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

3.اولین گزینه موجود در صفحه تنظیمات مدیریت ضبط «Recording Manager» است. با فعال بودن اولین زیربخش یعنی Call Recording، شما به برنامه اجازه می‌دهید که تمامی تماس‌های شما را ضبط نماید. در دومین زیربخش یعنی No Time Limit شما با این موضوع موافقت خواهید کرد که تمامی تماس‌های شما با هر مدت زمانی به طور نامحدود ضبط شود.

blankblank

4.در گزینه دوم تنظیمات یعنی Password Protection شما تمایل خود به داشتن رمز عبور برای برنامه را اعلام می‌کنید. شما با ورود رمز عبور مدنظرتان برای دوبار برنامه خود را از دسترس افراد غریبه محافظت می‌کنید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

5.در گزینه سوم یعنی Contacts to Record شما مخاطبینی که نیاز به ضبط مکالمه دارید و یا نیازی به ضبط مکالمه ندارید را مدیریت می‌کنید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

6.در زیر بخش اول یعنی Record Only Selected Contact شما از بین مخاطبین، کسانی که نیاز به ضبط مکالمه آن‌ها دارید را در طی سه مرحله مانند تصویر نشان داده شده، انتخاب می‌کنید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

7.در زیربخش دوم یعنی Ignore Contacts، شما از بین مخاطبین، کسانی که نیاز به ضبط تماسشان ندارید را در طی سه مرحله مانند تصویر، انتخاب می‌کنید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

8.در گزینه بعدی یعنی Advanced شما می‌توانید طبق تصویر زیر تنظیمات مختلفی انجام دهید: گزارش مربوط به ضبط تماس را مشاهده کنید، آدرس محل قرارگیری فایل تماس ضبط شده را در حافظه داخلی گوشی مشاهده و در صورت نیاز عوض کنید، در صورت نیاز فایل صوتی را در محل فایل ذخیره موسیقی ذخیره کنید و برای ضبط بهتر صدای تماس صدای گوشی را در حالت بیشترین مقدار قرار دهید. همچنین می‌توانید به برنامه اجازه بدهید که تا چه مدت می‌خواهید فایل تماس در گوشی باقی بماند.

blankblankblank

9.در گزینه آخر یا همان Hardware Settings می‌توانید مطابق شکل زیر فرمت فایل صوتی را تغییر دهید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

10.اکنون به صفحه اصلی بازگردید و با انتخاب گزینهYour Call Recording مشاهده می‌کنید که فایل خالی است.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

11.با نصب نرم‌افزار تمامی تماس‌ها اعم از خروجی و دریافتی در این برنامه ذخیره خواهند شد. اگر به صفحه گوشی هنگام تماس نگاه کنید، می‌توانید علامت آگاه‌سازی برنامه در رابطه با ضبط هم‌زمان تماس را مثل تصویر زیر ببینید و در صورت نیاز، ضبط ادامه تماس توسط برنامه را متوقف کنید.

blankblank

12.اکنون برنامه را باز کنید و به صفحه Your Call Recording بروید و بر روی تماس مورد نظر کلیک کنید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

13.در این مرحله در یک صفحه جدید تماس ضبط شده برای شما پخش می‌شود.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

14همچنین می‌توانید فایل ضبط شده را در فایلی به نام Qsoft ACR مانند شکل زیر، بیابید.

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

ذخیره خودکار مکالمه در اندروید

شما نیزمیتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به پست آموزش ضبط تماس بر روی گوشیهای اندروید مراجعه نمایید.

1- چگونه می توان ضبط مکالمه در گوشی اندرویدم را راه اندازی کنم؟

نحوه راه اندازی ویژگی ضبط مکالمه در گوشی اندروید به صورت زیر است:

  • برنامه Automatic Call Recorder را روی گوشی خود نصب و دانلود کنید.
  • هر وقت که تماس گرفتید و یا با شما تماس گرفته شد، برنامه به صورت خودکار مکالمه شما را ضبط می کند. البته می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.
  • می توانید فرمت ذخیره فایل صوتی را انتخاب کنید.

2- بهترین برنامه ضبط مکالمه در گوشی های اندروید کدامند؟

از بهترین و پر دانلودترین برنامه های ضبز مکالمه خودکار در دستگاه های اندروید به شرح زیر هستند

  • TapeACall Pro
  • Rev Call Recorder
  • Cube Call Recorder ACR App
  • Automatic Call Recorder
  • Automatic Call Recorder Pro
  • Truecaller
  • Easy Voice Recorder
  • Super Call Recorder

3- آیا برنامه های ضبط مکالمه خودکار برای گوشی رایگان هستند؟

برنامه های شخص ثالث برای ضبط مکالمه خودکار بویژه در دستگاه های اندروید رایگان هستند و با خیال راحت مکالمات شما را ضبط می کنند و در فرمت mp3 ذخیره می کنند.

4- چرا برنامه Automatic Call Recorder در گوشی من کار نمی کند؟

گوشی های اندروید تنها اجازه نصب و استفاده از یک برنامه ضبط مکالمه خودکار را می دهند، در صورتی که بیش از چند برنامه رکوردر مکالمه دارید، یکی را نگه دارید و بقیه را حذف نصب کنید. در برخی از گوشی ها می توانید به این تنظیمات بروید Settings > Google > Search > Voice > OK Google detection > From any screen و آن را غیر فعال کنید.

5- چگونه می توانم روی گوشی موبایلم یک برنامه ضبط مکالمه خودکار رایگان نصب کنم؟

نصب برنامه ضبط خودکار مکالمه تلفنی ساده است، براحتی مراحل زیر را انجام دهید و برنامه را نصب کنید:

  • روی گوشی اندروید خود، برنامه گوگل پلی را باز کنید.
  • 2Automatic Call Recorder را جستجو کنید.
  • روی یکی از نتایج و سپس گزینه نصب ضربه بزنید.
  • شرایط برنامه را مطالعه کنید و در صورت پذیرش روی گزینه Accept ضربه بزنید.
  • منتظر بمانید تا نصب کامل شود.

6- چرا از برنامه call recording گوشی سامسونگ گلکسی S من هیچ صدایی شنیده نمی شود؟

گوشی های پرچمدار سامسونگ سری S از قابلیت ضبط صدای خودکار در حالت استریو پشتیبانی می کنند که در برخی از گوشی ها به این قابلیت Interview mode گفته می شود. اگر پس از ضبط مکالمه صدایی نمی شنوید، صدای رکوردر گوشی خود را روی حالت استریو تنظیم کنید، مشکل حل می شود.

7- از کجا بدانم که کسی صدای من را ضبط کرده است؟

در مرورگر وب خود آدرس “history.google.com/history” را تایپ کنید. در منوی سمت چپ، روی «کنترل های فعالیت» کلیک کنید. به پایین به بخش «فعالیت صوتی و شنیداری» بروید و روی آن کلیک کنید. در آنجا لیست زمانی از تمام ضبط های صوتی پیدا خواهید کرد که شامل هر مکالمه ضبط شده ای است، بدون اینکه شما در جریان بوده باشید.

8- آیا می توانم صدای کسی که از پشت تلفن تهدیدم می کند را ضبط کنم؟

ضبط مکالمه تلفن تنها با کسب اجازه از طرف مقابل قانونی و اخلاقی است. اما در برخی موارد که احساس می کنید ضبط مکالمه کسی که شما را تهدید می کند می تواند در ادامه به شما کمک کند، این کار را انجام دهید.

9- آیا در گوشی با اندروید 10 می توانم مکالمه را ضبط کنم؟

کاربران اندروید 10 می توانند با ضربه روی دکمه «Record» که در رابط کاربری قرار دارد مکالمات تلفنی خود را ضبط کنند. این دکمه نشان می دهد که مکالمه شما ضبط شده است. برای توقف ضبط مکالمه مجدداً روی این دکمه ضربه بزنید.

10- آیا برنامه کال رکوردر مخفی برای اندروید وجود دارد؟

سه بهترین برنامه ضبط مکالمه مخفیانه برای اندروید در سال 2020 ارائه شدند. یکی از اینها OneSpy است که که یک برنامه ردیابی و مانیتورینگ گوشی است و به شما اجازه ضبط مکالمات از دستگاه شما را می دهد، فرزند شما را مانیتورینگ می کند، از طریق آن می توانید مکالمات کارمندان خود را چک کنید. این برنامه همچنین ویژگی های بیشتری دارد.

مطالب مرتبط