ترفند شبکه های اجتماعی

دو روش بک آپ تلگرام از طریق کامپیوتر

دو روش بک آپ تلگرام از طریق کامپیوتر

بک آپ تلگرام از طریق کامپیوتر

بسیاری از کاربران تلگرام به دنبال راهی برای ذخیره ی اطلاعات خود هستند، و این موضوع به یکی از مشکلات امروزی کاربران تبدیل شده است. زیرا تعداد زیادی از افراد همیشه می خواهند آرشیوی از چت های خود داشته باشند. اگر می خواهید دو روش بک آپ گرفتن با کامپیوتر را یاد بگیرید، مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.

مقدمه ی اولیه در مورد بکاپ تلگرام

اگر بخواهیم یکی از پر طرفدارترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های پیام رسان را در کشورمان نام ببریم، می توانیم به جرأت نام تلگرام را اعلام کرد. تلگرام دارای قابلیت های زیادی ست که کاربران از آن استفاده می کنند و یکی از قابلیت های مهم آن ارسال پیام و چت می باشد. به دلیل فیلتر شدن تلگرام و نگران شدن کاربران به خاطر از دست دادن چت ها و اطلاعات شان، به دنبال راهی برای گرفتن بک آپ از تلگرام خود هستند.

اگر شما هم جزء اینگونه افراد هستید پس با ما همراه باشید تا نحوه بک آپ گرفتن از چت را برای شما توضیح دهیم.

راه اول:

بک آپ با تلگرام از طریق افزونه Save Telegram Chat History

blank

برای این کار باید ابتدا به مرورگر گوگل کروم رفته و با افزونه Save Telegram Chat History را سرچ نمایید و بعد آن را نصب کنید. اگر این افزونه را نصب کنید، می توانید به آسانی از چت های خود بک آپ بگیرید.

بعد از آن با وارد شدن به مرورگر به سایت https://web.telegram.org وارد شوید و به اکانت خود در نسخه ی تحت وب تلگرام بروید و به هر کدام از چت های خود را که مایل به ذخیره و بک آپ گرفتن از آن هستید، وارد شده، حالا افزونه Save Telegram Chat History  را اجرا نموده تا بتوانید بک آپ تلگرام را شروع کنید.

با توجه به حجم اطلاعات، زمان بک آپ گرفتن متفاوت می باشد.

راه دوم

Backup گرفتن از تلگرام با پرینت کردن چت ها

برخی از خواندن این روش تعجب می کنند، و شاید فکر کنند که آیا برای نگه داشتن چت هایم از آنها پرینت بگیرم. در پاسخ به سوال شما باید آری گفت. این راه نیز یکی از روش های پر طرفدار و کاربردی از بک آپ گرفتن است. در این صورت شما بر روی کاغذ پرینتی از اطلاعات چت های مورد نظر خود دارید و هر وقت که لازم باشد می توانید از آنها استفاده نمایید. این راه وقتی کاربرد دارد که چت های شما خیلی زیاد نباشد و گرنه مقرون به صرفه نیست زیرا از مسیر تکنیک مجازی استفاده نشده و فقط چت ها پرینت شده اند.

blank

اگر تصمیم به استفاده از این روش گرفتید، باید در ابتدا به پرینتر دسترسی داشته که بتوانید پرینت بگیرید. وقتی به پرینتر خود و یا کامپیوتری که به پرینتر متصل است، محیا بود، بر روی آن کامپیوتر، با مرور به نسخه تلگرام تحت وب اکانت خود Log in شوید، فقط باید مرورگرتان از فرمت پی دی اف (PDF) پشتیبانی نماید.

حلا وقت آن رسیده که به صفحه ی چت مورد نظرتان وارد شوید و گفتگوی مدنظر خود را انتخاب نمایید و حالا به راحتی با زدن بر روی دکمه های Ctrl و Pبر روی کیبورد خود بزنید و دستور پرینت از منوی صفحه ی مرورگر را بدهید.

جهت اطلاعات بیشتر برای آموزش بک آپ گرفتن از تلگرام کلیک کنید.

در حال حاضر، تیک گزینه Save as PDF را زده و حالا گزینه Save را انتخاب نمایید. در این صورت همه ی محتوای پنجره چت انتخابی پرینت گرفته می شود و شما یک Backup بروی کاغذهای خود به حالت فیزیکی دارید و می توانید این بک آپ را نزد خود نگه داشته و در صورت لزوم از آن استفاده نمایید. فقط نکته ی قابل توجه در این جا این است که این عمل در بعضی مرورگرها متفاوت بوده ولی با کمی جستجو می توانید به موارد زیر دست پیدا کنید.

حرف آخر:

در مطالب بالا با دو راه حل برای بک آپ گرفتن، آشنا شدید و به راحتی می توانید از چت های تلگرام بک آپ تهیه کنید. اگر مایل به گرفتن چت به صورت مجازی بودید، از افزونهSave Telegram Chat History  استفاده کرده و از چت های خود Backup بگیرید و اگر می خواهید بک آپ فیزیکی داشته باشید با استفاده از پرینتر و نسخه ی تحت وب از چت های خودتان پرینت بگیرید.

 

مطالب مرتبط