ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی بک آپ گیری با تلگرام دسکتاپ

نحوه ی بک آپ گیری با تلگرام دسکتاپ

بک آپ گیری با تلگرام دسکتاپ

اگر مدت هاست برای بک آپ گرفتن از اطلاعات تلگرام تان به دنبال راه حلی کاربردی و اصولی هستید، در مقاله زیر با ما شما را با این روش آشنا خواهیم کرد. هدف ما از مطالب گفته شده، در این مقاله روش بک آپ گرفتن از تلگرام دسکتاپ ، اندروید و iOS  می باشد. اگر شما هم مد نظرتان همین است، پس ما را تا آخر مقاله همراهی کنید.

مقدمه‌‌ ی back up گرفتن از تلگرام

برای بسیاری از کاربران این اتفاق رخ داده است که به هر دلیلی تمایل به گرفتن بک آپ از تلگرام شان را دارند. برخی کاربران می خواهند پیام های تلگرام خود را نگه دارند یا کاربران دیگری مایل به ذخیره مخاطبین تلگرامشان هستند. با این روش، اطمینان خاطر داشته باشید که این اطلاعات ذخیره شده را می توانید برای همیشه نزد خود نگه دارید. این نوید به شما داده می شود که حتی اگر پیام های تلگرام خود را حذف کنید، می توانید اطلاعات مدنظرتان را مجدداً بازیابی کرده و آنها را ببینید. قابلیت بک آپ گیری از اکانت مخاطبین در تلگرام قبلا فعال نبوده و به تازگی در تلگرام دسکتاپ فعال شده است.

همانطور که می دانید تلگرام دسکتاپ ، از نسخه های تلگرام بوده که شما می توانید آن را بر روی کامپیوتر و یا لب تاپ خود نصب کرده و تلگرام خود را در فضای ویندوز نیز داشته باشید. حال در تلگرام دسکتاپ، قابلیت بک آپ گیری افزوده شده است و برای ذخیره اطلاعات اکانت، گزینه های زیادی ایجاد شده است.

روش بک آپ گرفتن از تلگرام دسکتاپ

در نسخه دسکتاپ بک آپ گرفتن بسیار ساده و راحت می باشد. برای این کار ابتدا برنامه ی تلگرامتان را بر روی کامپیوتر نصب کرده و به حساب کاربری که می خواهید از اطلاعات آن بک آپ تهیه کنید، وارد شوید. در صفحه تلگرام خود بر روی سه خط گوشه ی سمت چپ بالا بزنید.

blank

در حال حاضر منوی تلگرام جلوی شما بالا می آید، حالا بروی آیکون تنظیمات (Settings) بزنید.

blank

در صفحه شناور مقابل خود، گزینه ی Advanced را انتخاب نموده تا پنجره بعدی باز شود.

blank

در پنجره مقابل خود به سمت پایین رفته و حالا بر روی گزینه ی Export Telegram Data کلیک کنید. صفجه بعدی که باز می شود، گزینه های زیادی وجود دارند که هر کدام مربوط به بخشی می باشد که در تصویر های پایین تر هر کدام به طور جداگانه شرح داده شده اند.

اگر شما Export را انتخاب نمایید، بدین معنی ست که بک آپ تلگرام شما با تنظیمات پیش فرض صورت می گیرد. ولی گزینه های دیگر، باعث شخصی سازی بک آپ شما شده و شما به آن دستور بک آپ از بخش مورد نظرتان را می دهید. در توضیحات بعدی کاربرد هر کدام از گزینه ها بیان می شود:

blank

گزینه :Account Information این گزینه مربوط به ذخیره سازی و بک آپ گرفتن از قسمت هایی مانند اسم انتخابی برای اکانت شما، عکس های پروفایل، شماره تماس و دیگر اطلاعاتی که به پروفایل مربوط می شود، می باشد.

گزینهContacts List: اگر می خواهید از مخاطبین تلگرام خود بک آپ داشته باشید و مخاطبین خود را ذخیره نمایید این گزینه را تیک بزنید.

گزینهPersonal Chats: این گزینه مربوط به ذخیره ی چت های خصوصی در بک آپ تلگرام می باشد.

گزینهBot Chats: با انتخاب و تیک این گزینه شما دستور بک آپ از پیام های ارسالی تان به ربات ها را صادر می کنید.

گزینهPrivate Groups: این گزینه مربوط به ذخیره ی آرشیو چت های گروه های خصوصی که در آن ها عضو هستید، در بک آپ می باشد.

blank

گزینه Only my Messages: این گزینه زیر گروه گزینه ی Private Groups می باشد و انتخاب آن به معنی ذخیره ی فقط پیام هایی که شما در گروه های خصوصی ارسال کرده‌اید، در فایل بک آپ تان بوده و پیام های دیگر کاربران گروه ذخیره نخواهد شد.

گزینه Private Channels: اگر درخواست ذخیره ی تمام پیام های ارسال شده در کانال های خصوصی را در بک آپ دارید باید این گزینه را انتخاب نمایید.

گزینه Public Groups: این گزینه جهت ذخیره ی تمام پیام های ارسال و دریافت شده در گروه های عمومی در بک آپ نهایی قرار داده شده است.

گزینه Public Channels: با انتخاب این گزینه شما درخواست ذخیره ی تمام پیام های ارسال شده در کانال های عمومی را در بک آپ، می دهید.

گزینه Photos: با انتخاب و تیک این گزینه شما تمایل به ذخیره ی تمام عکس هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید را خواهید داشت.

گزینه Video Files : اگر درخواست ذخیره ی تمام ویدئوها و کلیپ هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید را دارید این گزینه را تیک بزنید.

گزینه Voice Messages : با انتخاب این گزینه تمام ویس هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید در بک آپ نهایی ذخیره می گردند.

blank

گزینه Round Video Messages : اگر مدنظرتان ذخیره ی تمام ویدئو مسیج هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید در بک آپ نهایی می باشد، این گزینه را انتخاب نمایید.

گزینه Stickers : اگر درخواست ذخیره ی تمام استیکر هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید و در اکانت شما فعال هستند، را در بک آپ نهایی دارید، تیک این گزینه را بزنید.

گزینه Animated GIFs : با زدن تیک و انتخاب، این گزینه تمام تصاویر متحرک یا گیف هایی که ارسال کرده و یا دریافت نموده اید و برای دسترسی سریع در اکانت ذخیره کرده اید در بک آپ نهایی ذخیره می‌ شوند.

گزینه Files : اگر می خواهید تمام فایل هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید در بک آپ نهایی خود نگه دارید این گزینه را انتخاب نمایید. در پایین تر از این گزینه یک اسلایدر قرار داده شده است که با آن می‌توان محدوده حجمی مدنظرتان را برای فایل های خود معین نمایید. بعنوان مثال اگر گزینه Files را انتخاب نمایید و اسلایدر را روی 8MB  قرار دهید، تمام فایل هایی که زیر 8 مگابایت حجم دارند، در بک آپ تلگرام ذخیره خواهند شد و فایل های با حجم بیشتر در بک آپ ذخیره نمی شوند.

گزینه Active Sessions : این گزینه به نشست های فعال یا سیستم هایی  که اکانت شما در آن ها فعال می باشد، مربوط می گردد.

blank

گزینه Miscellaneous Data : با انتخاب و تیک این گزینه تمام اطلاعاتی که در گزینه های بالاتر نیست، در بک آپ نهایی ذخیره می گردند.

گزینه Download Path : در این بخش می‌توانید مسیر ذخیره بک آپ تلگرام را مشخص نمایید. 

گزینه های Human-readable HTML  و Machine-readable JSON  : اگر می خواهید نوع ذخیره بک آپ تلگرام خود را معین نمایید این دو گزینه را با توجه به درخواست تان انتخاب کنید. البته پیشنهاد ما گزینه ی اولی می باشد.

تا به اکنون شما با گزینه هایی که با توجه به درخواست خود در بک آپ گیری به آن نیاز دارید آشنا شده و معنی و نحوه کاربرد هر کدام در هنگام بک آپ را یاد گرفتید.

جهت آموزش نحوه ی بک آپ گرفتن از محتوای تلگرام کلیک کنید.

بک آپ گرفتن از تلگرام اندروید و تلگرام آیفون

اگر تا به الان که با ما همراه بوده اید تصور کردید موارد بالا مربوط به تلگرام دسکتاپ می باشد و روش کار در اندروید و iOS حالت دیگری دارد، باید به شما بگوییم فکرتان اشتباه است، و در مورد قابلیتی که برای شما توضیح دادیم در اندروید و iOS نیز به طور غیر مستقیم کاربردی است. برای این کار فقط باید حساب کاربری تلگرام خود که روی هر کدام از گوشی های اندروید و آیفون، فعال است را بروی کامپیوتر خود فعال کنید و تمامی مراحل گفته شده، برای آنها نیز صدق می کند. در این مورد، یک بک آپ جامع از اکانت تلگرام فعال در گوشی اندرویدی یا آیفون خواهید گرفت. پس باید بدانیم که این قابلیت که در تلگرام نسخه دسکتاپ ایجاد شده است، به طور غیر مستقیم شرایط را برای بک آپ گرفتن از تلگرام اندروید و بک آپ گرفتن از تلگرام آیفون را نیز فراهم کرده است.

حرف آخر

در بالا به آموزش بک آپ گیری از تلگرام دسکتاپ، اندروید و iOS به طور کامل آمده است .در صورتی که پرسشی برای شما ایجاد شد، می توانید در قسمت ایده ها و نظرات از کارشناسان ما بپرسید.

 

مطالب مرتبط