ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش بکاپ گرفتن از تلگرام

blank

اگر نگران از دست دادن آرشیو گفتگوها و چت های خود در تلگرام هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا از محتوای تلگرام خود بکاپ بگیرید. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش بکاپ گرفتن از تلگرام بپردازیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بکاپ گرفتن از تلگرام

امروزه بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند از پیام رسان تلگرام جهت ارسال و دریافت پیام استفاده می‌کنند. همانطور که مطلع هستید، پیام رسان تلگرام قابلیت پیش فرض مبنی بر امکان بکاپ گرفتن از محتوای چت ها را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. این موضوع اپلیکیشن مذکور را به یکی از امن‌ترین برنامه های پیام رسان تبدیل کرده است.

در واقع تمام تاریخچه گفتگوها و چت‌های کاربران در تلگرام بر روی یک سرور رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند. این موضع بدین معناست که شما می‌توانید با ورود به اکانت تلگرام خود روی هر دستگاهی، به گفتگوهای خود دسترسی داشته باشید. اما در صورت تمایل به گرفتن از تلگرام می‌توانید محتوای چت های خود را روی کامپیوتر ذخیره کنید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا به آموزش بکاپ گرفتن از تلگرام بپردازیم.

بکاپ گرفتن از تلگرام

اپلیکیشن تلگرام امکان بکاپ گرفتن از محتوای گفتگوها را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. از این رو نیاز است جهت ذخیره محتوا چت های تلگرام، از نسخه تحت وب این پیام رسان استفاده کنید. بدین منظور از طریق کامپیوتر خود به اینترنت متصل شده سپس مرورگر مورد نظر خود را اجرا کنید. پس از آن از طریق مرورگر به آدرس https://web.telegram.org مراجعه نمایید. سپس با وارد کردن شماره تماس خود و انتخاب کشور وارد اکانت تلگرام خود شوید.

آموزش بکاپ گرفتن از تلگرام

 

پس از ورود به اکانت تلگرام خود از طریق مرورگر، روی نام مخاطبی که قصد ذخیره مکالمات آن را دارید، کلیک کنید. پس از نمایان شده صفحه چت، بخشی از متن گفتگوی خود را انتخاب کرده سپس به منظور انتخاب تمام متن کلیدهای Ctrl + A را به صورت همزمان فشار دهید. در مرحله بعدی به منظور کپی کردن متن گفتگو کلیدهای Ctrl + C را در کیبورد بفشارید.

آموزش بکاپ گرفتن از تلگرام

 

سپس یک نرم افزار ویرایش متن نظیر Notepad یا WordPad را در کامپیوتر خود اجرا کرده و با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl + V متن کپی شده را در نرم افزار ویرایش متن، پیست کنید. سپس فایل را بر روی کامپیوتر خود ذخیره نمایید. بدین ترتیب می‌توانید با استفاده از روش ذکر شده از متن گفتگوهای خود با مخاطبین مورد نظر در تلگرام بکاپ بگیرید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش بکاپ گرفتن از تلگرام پرداختیم. همانطور که در فوق نیز به آن اشاره شد، اپلیکیشن تلگرام قابلیت پیش فرضی جهت بکاپ گرفتن از گفتگوها را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. از این رو در صورت تمایل به بکاپ گرفتن از تلگرام می‌توانید از روش ذکر شده در فوق استفاده کنید. همچنین در صورتی که هنگام استفاده از تلگرام با مشکل مواجه می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا به مطالعه مقاله “رایج ترین مشکلات تلگرام و نحوه رفع آن ها” بپردازید.

مطالب مرتبط