ترفند شبکه های اجتماعی

دانلود ویدیو لایو اینستاگرام

blank

چگونه ویدیوهای زنده (Live Video) اینستاگرام را دانلود کنیم؟

امروزه همه ما از شبکه های مجازی متعددی مانند فیس بوک، توییتر، تلگرام و … برای بیشتر شدن ارتباطات و نزدیک شدن به دوستان واقعی و مجازی خود استفاده می کنیم. اما اینستاگرام یکی از شبکه های مجازی پرطرفدار و محبوب بین همه ی کاربران گوشی های هوشمند است. البته از این برنامه بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ نیز می توان استفاده کرد.

هر روز با به روز رسانی شدن این برنامه قابلیت های جدید به آن اضافه می شود؛ تا ویژگی های منحصر بفرد آن کامل تر شود. یکی از قابلیت های هیجان انگیز و پرکاربرد برای همگان، امکان ضبط ویدیوهای زنده از خود و پخش به صورت زنده برای دوستان است. البته این قابلیت پیش از این در برنامه های دیگری چون اسنپ چت  Snapchat و فیس بوک facebook نیز مشاهده شده بود.

ویدیو زنده (Live Video) در اینستاگرام

اینستاگرام | اموزش تعمیرات موبایل

این قابلیت جدید در نسخه آپدیت شده ی اینستاگرام، زمانی می تواند کاربردی باشد که بخواهید لحظه بیاد ماندنی و خاطره ی خوش یا مکان و آب و هوای زیبایی را که در حال تجربه کردن هستید، برای دوستان واقعی و مجازی خود بصورت آنی به اشتراک بگذارید تا آن ها هم بتوانند از این صحنه های زیبا لذت ببرند.

ویدیوهای زنده اینستاگرام لحظاتی شاد و خاطره انگیزی را برای شما و دوستانتان در اینستاگرام ایجاد خواهند کرد، و مهم تر از همه این ویژگی می تواند یک رابطه ی اجتماعی خوب و جالب را بین شما و فالورهای مجازیتان رقم بزند. بدین گونه است که شما به راحتی هر چه تمام تر، امکان صحبت با دوستان مجازی و قدیمیتان که مدتهاست از آن ها غافل بوده اید را خواهید داشت.

همانطور که قبلا که تجربه کردید، استفاده از این قابلیت چندان پیچیده و سخت نیست، بلکه به راحتی همانند زمانی که تصمیم به گذاشتن عکس و فیلمی در قسمت استوری story اینستاگرام می کنید؛ با لمس آیکون دوربین در بالای صفحه یا کشیدن صفحه به سمت راست صفحه ضبط ویدیو لایو که البته ویژگی های دیگری را نیز شامل می شود، برای شما باز خواهد شد.

بدین ترتیب به راحتی می توانید با داشتن اینترنت قوی و پرسرعت به مدت یک ساعت بصورت زنده از خودتان فیلم بگذارید و پس از اتمام، نیز ویدیو شما در اینستاگرام ذخیره نخواهد شد پس جای نگرانی نیست. البته حین پخش ویدیو یک پیام به تمام فالورهای شما ارسال می شود؛ مبنی بر اینکه شما در حال ضبط ویدیو زنده هستید و شما نیز می توانید مشاهده کنید که چه کسانی در حال مشاهده ویدیو زنده هستند. فالورها می توانند برای شما نظر بگذارند و بقیه نیز مشاهده کنند و شما نیز جواب کامنت آن ها را بدهید.

اینستاگرام | تعمیرات تخصصی موبایل

نکته حائز اهمیت در مورد این ویدیوهای زنده این است که آن ها موقتی هستند و زمانی که پخش زنده تمام شود شما دیگر قادر به تماشای مجدد آن نخواهید بود؛ پس مسئله ای که اینجا مطرح می شود این است که آیا ما می توانیم ویدیوهای لایو و زنده ی دوستانمان را دانلود و ذخیره کنیم؟ آیا می توان از آن ها بعدها هم استفاده کرد؟

بله روش هایی وجود دارند که می توان این ویدیوهای زنده را دانلود کرد، کوک موبایل در این بخش به توضیح نحوه چگونگی این عمل خواهد پرداخت.

آموزش دانلود و ذخیره ویدیوهای زنده اینستاگرام

ویدیوهای زنده در فیس بوک، پس از اتمام پخش در قسمت ویدیوهای اکانت شما ذخیره خواهند شد. اما اینستاگرام بدین گونه نیست. ویدیو های لایو در اینستاگرام پس از اتمام پخش زنده به هیچ وجه ذخیره نخواهند شد، بنابراین شما نمی توانید آن ها را یکبار دیگر مشاهده کنید.

برای ضبط این نوع فیلم ها شما باید از حقه و روش های دیگری استفاده کنید؛ مثلا برنامه ها یا اپلیکیشن های سوم شخص ضبط فیلم را دانلود کنید.

دقیقا مثل زمانی که از صفحه نمایشگر گوشی خود اسکرین شات می گیرید، در این قسمت نیز باید از صفحه نمایشگر گوشی خود توسط برنامه های خاص فیلم بگیرید.

تعداد این برنامه های ضبط فیلم از صفحه نمایشگر گوشی های اندرویدی بسیار زیاد است. متاسفانه کاربران اپل با سیستم عامل ios به دلیل امنیت بالای این محصولات، قابلیت استفاده از این نوع برنامه ها را در گوشی خود ندارند و اگر شدیدا تمایل به انجام این کار را دارند می توانند آیفون و آیپد خود را به مک بوک وصل کنند.

برنامه ی AZ Screen Recorder

اما در بین همه ی آن ها ما به شما ‘AZ Screen Recorder‘ را معرفی می کنیم. این برنامه که نیازی به روت کردن گوشی را نیز ندارد؛ به راحتی از صفحه گوشی شما فیلم می گیرد تا زمانی که خود شما آن را متوقف کنید و هیچ محدودیت زمانی نیز  ندارد.

قبل از اینکه اقدام به گرفتن ویدیو لایو اینستاگرام کنید؛ باید به این برنامه رفته و عملیات ضبط را شروع کنید. سپس به اینستاگرام بروید و ویدیو زنده خود را پخش کنید. خواهید دید که ویدیو لایو شما با همان کیفیت و صدا ضبط خواهد شد. باید گفت که برنامه AZ Screen Recorder شما باید از قابلیت ضبط صدای داخلی نیز پشتیبانی کند تا بتواند صدای ویدیوهای لایو را با همان کیفیت ضبط کند. کمتر برنامه ای این قابلیت را دارد و معمولا برنامه ها امکان ضبط صدا از میکروفون گوشی را دارند.

نکته مهمتر این است که تنظیمات ضبط صدای برنامه شما باید روی ضبط صدای داخلی باشد internal نه روی میکروفون و باید از این ویژگی قبل از شروع به کار مطمئن شوید؛ چرا که ممکن است ویدیو شما خراب شود و صداهای محیط اطراف از میکروفون نیز ضبط شوند.

برای ضبط فیلم با کیفیت اصلی خود ویدیو لایو نیز بایستی به تنظیمات برنامه ضبط خود بروید و رزولوشن و کیفیت ضبط را به بالاترین حد ممکن FullHD ببرید. AZ Screen Recorder فیلم ها را در کیفیت ها و وضوح مختلف ضبط می کند که امکان توقف و ادامه ی ضبط را نیز به کاربران اندرویدی داده است. با انجام این تنظیمات ویدیو شما با کیفیت و صدای خوب و دلخواه ضبط خواهد شد. (با بالا بردن کیفیت اصولا حجم فیلم نیز بالا می رود بنابراین حافظه گوشی شما باید بتواند از حجم زیاد این نوع فیلم ها پشتیبانی کند)

ویرایش :

و در انتها نیز باید ابتدا و انتهای فیلم را که اضافی و بیهوده است را کات کنید و آن را از فیلم خود حذف کنید؛ تا نتیجه نهایی بدون هیچ عیب و نقصی تکمیل شود. خوشبختانه این برنامه قابیلت ویرایش فیلم های گرفته شده ی خود را دارد تا بتوان فیلمی مورد پسند و تمیز را بدون هیچ قسمت اضافی ذخیره کرد.

چنانچه تمایل دارید که فیلم شما کاملا بدون هیچ چیز اضافی چون کامنتهای دوستانتان باشد هنگام پخش ویدیو یکبار روی صفحه ضربه بزنید تا کامنت ها مخفی شوند و فیلم شما بدون کامنت های موجود ضبط شود.

باید اقرار کرد که این روش مناسبی برای دانلود و ذخیره ویدیوهای لایو اینستاگرام نیست؛ منتهی تنها روش ممکن موجود برای این کار است. چنانچه در صورت لزوم بایستی از این ویدیوهای لایو یک نسخه کپی داشته باشید باید برنامه ضبط از صفحه گوشی را دانلود و نصب کنید.

دانلود StorySave 1.20.0 | نرم افزار ذخیره استوری و ویدیو های لایو اینستاگرام در اندروید:

blank

StorySave نیز یکی از راه های موجود برای دانلود لایو در اینستاگرام برای کاربران اندروید می باشد.

استفاده از قابلیت Screen Recording برای کار بران ios:

در دستگاه های ios از نسخه ۱۱ به بعد قابلیت ضبط فیلم از صفحه نمایش دستگاه اضافه شده است که کاربران آیفون می توانند از این قابلیت برای ضبط ویدیو های لایو استفاده نمایند.

ما با بهره گیری از دانش روز اقدام به آموزش کارآموزان برای تعویض گلس آیفون و سامسونگ کرده ایم، اگر شما نیز به آموزش در این حوزه علاقه مندید، روی لینک آموزش تعمیرات موبایل کلیک کنید تا با شرایط و ضوابط آموزش تعمیرات موبایل در دپارتمان آموزش کوک موبایل آشنا شوید.

مطالب مرتبط