ترفند شبکه های اجتماعی

خطای Screen overlay detected در تلگرام و راه حل آن

blank

ممکن است کاربران SDK 23(اندروید مارشملو)،  به هنگام اجرای برنامه ی تلگرام روی گوشی های اندروید، مکررا پیغام خطای پاپ آپی را که در آن نوشته شده است: Screen overlay detected دریافت کنند. کاربران پس از دریافت این پیغام خطا، دیگر قادر به تغییر مجوزهای برنامه ی تلگرام نخواهند بود. ارور و خطای Screen overlay detected به دلیل باگ موجود در کد نوشته شده برای اندروید نسخه ی 6.0 رخ می دهد. ارور Screen overlay detected زمانی نمایش داده می شود که صفحه ی نوتیفیکیشن های تلگرام ظاهر می شود و برنامه نیاز دارد برخی هشدارهای دیگر را نیز اعلام کند.

خطای Screen overlay detected در تلگرام و راه حل آن

خطای Screen overlay detected در تلگرام و راه حل آن

 

این ارور و مشکل را تنها می توان به واسطه ی Google حل کرد. دلیل ایجاد این خطا، می تواند اجرا و استفاده از برخی برنامه های واسط مانند برنامه ی Clean Master  و برنامه هایی با کارکرد مشابه با این برنامه باشد؛ به همین دلیل بهتر است در صورت مواجهه با این ارور، ابتدا این گونه برنامه ها را از روی گوشی خود پاک کنید. در ادامه،  راه حل این مشکل در گوشی های سامسونگ ارائه شده است.

 راه حل رفع ارور Screen overlay detected

برای حل ارور Screen overlay detected می بایست One-Hand Mode را روی گوشی غیرفعال کنید. برای این منظور بایستی از طریق مسیر زیر اقدام نمایید:

Android Settings → Display and Background → One-Hand Mode

و با غیر فعال کردن One-Hand Mode ارور رفع خواهد شد.

 در ادامه لازم است لیست SDK ها و نامی که برای هر نسخه از سیستم عامل های اندروید می شناسیم را ارائه دهیم. در واقع نسخه ی سیستم عامل اندرویدی که آن را روی گوشی خود استفاده می کنید دارای کدی است که نام آن و سطح API آن را مشخص می کند. به این سطح مورد استفاده از API اصطلاحا SDK می گویند. لیستی از SDK های معمول مورد استفاده در سیستم عامل های اندرویدی در ادامه آمده است:

کدهای SDK

کدهای SDK

در صورت مواجه شدن با سایر ایرادات نرم افزاری و یا سخت افزاری در گوشی های اندروید و آیفون خود، می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل ما مراجعه کرده و با کارشناسان تعمیر کوک موبایل در این زمینه مشاوره کنید.

مطالب مرتبط