رپورتاژ آگهی

خرید انواع مودم از فروشگاه کالای دیجیتال لیپک

خرید انواع مودم از فروشگاه کالای دیجیتال لیپک

مودم یکی از لوازم اصلی و ضروری برای ورود به دنیای اینترنت محسوب می‌شود. انتخاب و خرید مودم باکیفیت، نقش مهمی در کیفیت اتصال به اینترنت بازی می‌کند. مودم‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند. بنابراین ممکن است هنگام انتخاب مودم مناسب برای محل کار یا منزل خود دچار سردرگمی شوید و ندانید که کدام محصول نیاز شما را به درستی رفع خواهد کرد.

باید با توجه به نیاز خود، یک مودم باکیفیت و مناسب را انتخاب کنید تا هنگام استفاده از اینترنت دچار قطعی‌های پی‌در‌پی نشوید.

در این مطلب به نکاتی که هنگام خرید یک مودم باید در نظر بگیرید اشاره خواهیم کرد. بنابراین قبل از مراجعه به یک فروشگاه لوازم دیجیتال معتبر و خرید مودم، این نکات مهم را مرور کنید.

7 نکته مهم برای خرید مودم

مودم نقش مهمی در کیفیت اتصال به اینترنت بازی می‌کند، بنابراین باید هنگام خرید آن نکات مهمی را که در ادامه مطرح خواهد شد رعایت کنید.

1. سازگاری با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت

با شرکتی که قرار است خدمات اینترنت شما را تأمین کند، مشورت کنید. ممکن است در منطقه شما فیبر نوری راه‌اندازی شده باشد و بتوانید از مودم‌های فیبر نوری استفاده کنید. معمولاً بیشتر مودم‌های موجود در بازار با شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازگاری دارند، اما بهتر است قبل از خرید با کارشناسان شرکت مربوطه مشورت کنید.

2. طراحی مودم

طراحی و شکل و شمایل مودم یک امر سلیقه‌ای و کم‌اهمیت‌ترین عامل در انتخاب یک مودم است. اما با این حال بهتر است مودمی را انتخاب کنید که دارای یک طراحی جمع‌وجور و شیک باشد. همچنین به چراغ‌های روی مودم توجه کنید.

بر روی یک مودم مناسب، چراغ‌هایی تعبیه شده است که با روشن یا خاموش بودن آن‌ها بتوانید اطلاعات مفیدی از وضعیت اتصال خود به اینترنت کسب کنید.

3. امنیت مودم

امنیت مودم

امنیت مودم

امنیت، مبحث مهمی است که باید هنگام خرید مودم در نظر گرفته شود. مودم شما حتماً باید از پروتکل امنیتی WPS (تنظیمات مربوط به محافظت از شبکه وای فای) پشتیبانی کند. امروزه تمامی مودم‌های موجود در بازار از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند. وجود قابلیت‌های رمزنگاری پیشرفته (AES) و دسترسی ایمن به شبکه وای فای (WPA) را نیز بررسی کنید.

علاوه بر این، تمامی مودم‌ها با قابلیت‌هایی نظیر تنظیم رمز عبور برای اتصال به شبکه وای فای و محدود کردن تعداد دستگاه‌های متصل شونده به مودم عرضه می‌شوند. همچنین اگر بابت استفاده فرزندان خود از اینترنت نگرانی دارید، مودمی را تهیه کنید که دارای قابلیت‌های کنترل کودک باشد.

4. باند فرکانسی

مودمی که خریداری می‌کنید باید باند فرکانسی مناسبی برای تأمین نیازهایتان داشته باشد. باند فرکانسی مناسب، با توجه به محل کار یا زندگی شما تعیین می‌شود. مودم‌های موجود در بازار به طور دو باند فرکانسی ۴/۲ گیگاهرتزی یا ۵ گیگاهرتزی ارائه می‌شوند.

باند ۴/۲ گیگاهرتزی، از موج‌های با طول‌موج بلند پشتیبانی کرده و در واقع آنتن‌دهی بهتری را پشتیبانی می‌کند. امواج در این باند به راحتی از دیوار و سایر موانع عبور می‌کنند. سرعت اینترنت در باند ۴/۲ گیگاهرتزی از باند ۵ گیگاهرتزی پایین‌تر است، اما قدرت امواج بی‌سیم در این باند بیشتر است.

بنابراین باند ۴/۲ گیگاهرتز برای جاهایی که کاربران به سرعت متوسط اینترنت و پایداری بالا نیاز دارند مناسب‌تر است. اما اگر به سرعت بالا نیاز دارید و موانع زیادی نیز بین شما و مودم قرار ندارد، باند ۵ گیگاهرتزی برای اتصال شما به اینترنت مناسب‌تر است. ضمن این که در این باند فرکانسی، تداخل با سایر وسایل ارتباطی نیز کمتر اتفاق می‌افتد.

بعضی از مودم‌ها، توانایی ادغام ۴/۲ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتزی را با یکدیگر دارند. قیمت مودم در مدل‌هایی که از باند ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند،‌ بالاتر است.

5. پورت ها

پورت ها

پورت های LAN مودم

نوع و تعداد پورت‌ها، نکته دیگری است که باید هنگام خرید مودم مدنظر قرار بگیرد. اگر قصد دارید چندین دستگاه را با کابل به مودم متصل کنید، حتماً باید مودم شما بیش از یک پورت اترنت داشته باشد. اما اگر قرار است دستگاه‌ها به صورت بی‌سیم به مودم متصل شوند، وجود یک پورت هم کافی خواهد بود.

بعضی از مودم‌ها دارای پورت USB نیز هستند. این پورت برای کسانی کاربرد دارد که می‌خواهند دستگاهی نظیر پرینتر را بین چند کاربر به اشتراک بگذارند. یا این که می‌توان یک مودم همراه را با استفاده از پورت USB به مودم خود متصل کرده و اینترنت آن را بین چند نفر به اشتراک بگذارید. بنابراین داشتن یا نداشتن پورت USB کاملاً به نیاز و انتظارات شما برمی‌گردد.

6. سرعت مودم

سرعت، عامل مهم دیگری در انتخاب مودم است. سرعت درج شده روی مودم، سرعت دانلود اطلاعات از شرکت ارائه دهنده اینترنت محسوب می‌شود. سرعت نهایی شما، به اشتراکی که از این شرکت تهیه کرده‌اید نیز بستگی دارد.

7. تعداد آنتن ها

تعداد آنتن‌ها، در پوشش‌دهی امواج وای فای تأثیرگذار است. برای یک خانه یا آپارتمان، مودم تک آنتن توصیه می‌شود. اما اگر قصد دارید اینترنت را در یک خانه یا شرکت چند طبقه به اشتراک بگذارید، حتماً از مودم‌هایی که بیش از یک آنتن دارند استفاده کنید. آنتن بعضی از مودم‌ها را می‌توان در صورت نیاز از مودم جدا کرده یا به آن متصل کرد. همچنین بعضی از آنتن‌ها قابلیت گسترش امواج وای فای در یک جهت خاص را دارند و می‌توان با تنظیم آن‌ها، کیفیت اتصال بی‌سیم به اینترنت را افزایش داد.

کلام پایانی درباره خرید مودم

با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب گفته شد، می‌توانید بهترین مودم ممکن را برای خود خریداری کنید. خرید مودم از یک برند معتبر همچون هواوی می‌تواند خیال شما را بابت کیفیت و کارایی آن راحت کند. برای مشاهده قیمت مودم هواوی و خرید مودم هواوی، می‌توانید به فروشگاه کالای دیجیتال لیپک مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *