ترفند آیفون

خاموش کردن Wi-Fi Assist اینترنت آیفون

blank

چگونه دستیار هوشمند اینترنت Wi-Fi Assist را در سیستم عامل ios10 غیر فعال کنیم؟

موضوع مورد بحث امروز ما، درباره ی یکی از ویژگی های سیستم عامل ios و کاربرد و نحوه ی عملکرد آن است.

چندی پیش با انتشار سیستم عامل iOS 9، یک قابلیت جدید به مجموعه ویژگی های سیستم عامل ios اضافه شد. این ویژگی با عنوان Wi-Fi Assist در دستگاه های اپل به اجرا درآمد که وظیفه ی اتصال خودکار اینترنت سیم کارت دستگاه را در مواقعی که اینترنت بی سیم Wi-Fi مربوطه دچار مشکل شود را دارد.

این ویژگی که با هدف دسترسی راحت تر و سریع تر به اینترنت جز ویژگی های پیش فرض تنظیمات سیستم عامل آیفون و آیپد قرار گرفته است؛ بدون اینکه از کاربر سوالی بپرسد و منتظر تایید از طرف او بماند بصورت خودکار هر زمان که اتصال به وای فای دستگاه قطع شود، اینترنت سیم کارت دستگاه را فعال می کند تا کاربر در وب گردی و امور اینترنتی خود دچار وقفه نشود. همانطور که می دانید استفاده از اینترنت سیم کارت هزینه های سنگینی را در پی دارد که احتمال اطلاع کاربر اپل از این قضیه کم است.

گزارشات متعددی از سوی کاربران اپل شده است، مبنی بر اینکه مجبور به پرداخت هزینه های سنگین بدون دلیل برای مصرف اینترنت شده اند؛ و شکایت هایی با این مضمون نیز دریافت شده است که حتی به مراجع قضایی نیز کشیده شده اند.

بنابراین اگر شما هم بصورت پیش فرض تنظیمات مربوط به این ویژگی در آیفون و آیپدتان فعال است ممکن است با قبض هایی با هزینه های بالا رو به رو شوید.

اطلاع از میزان اینترنت مصرفی با Wi-Fi Assist

علاوه بر زیان هایی که این ویژگی به یک سری از کاربران اپل وارد کرده است، دستیار wifi قابلیت نمایش دیتای مصرفی اینترنت شما را نیز دارد. بنابراین برای اطلاع از میزان اینترنت مصرف شده ی خود می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات Setting آیفون و آیپد خود به مقصود خود دست یابید.

پس از آن در بخش Cellular باید به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه ی Wi-Fi Assist را پیدا کنید. اکنون اعدادی را مشاهده خواهید کرد که تمام اینترنت مصرف شده ی شما را ثبت کرده اند.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که با وجود شکایت های متععد کاربران اپل، درست است که Wi-Fi Assist بدون اجازه ی و تایید کاربر از داده های سیم کارت گوشی استفاده می کند، اما بدون اجازه ی او فایلی را بصورت خودکار دانلود نمی کند، مثلا برنامه های نصب شده روی گوشی را خودکار به روز رسانی نمی کند.

و حتی زمانی که برنامه ای درآیفون و آیپد در حال اجرا نباشد و از آن استفاده نشود Wi-Fi Assist از اینترنت سیم کارت استفاده نمی کند.

با تمام این تفاسیر کاربران اپل معتقد هستند که Wi-Fi Assist همانطور که از نامش پیداست دستیاری برای استفاده از اینترنت وای فای  Wi-Fi تعریف شده است، نه برای استفاده و اتصال به داده های سیم کارت.

اکنون شما می توانید انتخاب کنید که آیا این ویژگی را سودمند و مفید برداشت کرده اید و تمایل به ادامه ی استفاده از آن را دارید یا نه؟

چنانچه با فعال بودن این ویژگی در سیستم عامل ios خود در مواقعی که با وای فای ضعیف در حال فعالیت هستید موافقت ندارید، می توانید خیلی راحت و در عرض چند ثانیه آن را از مجموعه قابلیت های سیتم عامل خود حذف کنید.

 با انجام مراحل زیر Wi-Fi Assist را در دستگاه خود غیر فعال کنید.

قدم یک : همانند انجام سایر تغییرات سیستمی دیگر، ابتدا باید به قسمت تنظیمات Settings دستگاه خود مراجعه کنید.

قدم دو : به بخش Cellular بروید.

قدم سه : به سمت پایین حرکت کنید تا به گزینه Wi-Fi Assist برسید.

قدم چهار : به راحتی و با کشیدن سوییچ آن به سمت چپ آن را خاموش یا غیر فعال OFF کنید.(بی رنگ خواهدشد)

اینترنت | تعمیرات موبایل

محدود کردن برنامه های آیفون در استفاده از اینترنت

تعدادی اپلیکیشن وجود دارند که مقدار زیادی داده اینترنت مصرف می کنند مانند برنامه هایی چون Spotify و Netflix و …

کاربران اپل می توانند به راحتی تعیین کنند که چه برنامه هایی از اینترنت دستگاهشان استفاده کنند و کدام برنامه ها هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت غیر فعال باشند.

بنابراین برای غیر فعال کردن این دسته از اپلیکیشن ها که بصورت معمول و روز مره از آن ها استفاده نمی شود و یا مقدار داده ی زیادی استفاده می کنند؛ مانند برنامه هایی که مربوط به موزیک و ویدیو می شوند، از طریق زیر اقدام کنید.

دوباره به قسمت تنظیمات دستگاه بروید Settings سپس در بخش Cellular به سمت پایین بروید تا به لیست اپلیکیشن هایی نصب شده برسید.

حال به راحتی می توانید هر اپلیکیشنی را که اختیار می کنید را خاموش کنید.


مطالب مشابه :

تبدیل آیفون به مودم وای فای از طریق Hotspot در iOS

چگونه Personal Hotspot گم شده آیفون را پیدا کنیم؟

کاهش مصرف اینترنت گوشی

مطالب مرتبط