ترفند اندروید

حل مشکل Parsing Package در گوشی های اندروید

ارور Parsing Package در گوشی های اندروید

حل مشکل there was a problem parsing the package در اندروید به صورت گام به گام و کامل در این مقاله بررسی می شود.

با روش های زیر هیچ وقت دیگر این پیام خطا را نخواهید دید.

این پیام ارور که در بین کاربران ایرانی به پیغام خطای parse error در اندروید مشهور است، معمولاً وقتی دیده می شود که خواسته یا ناخواسته اپلیکیشنی را از طریق یک فایل APK معیوب نصب می کنید. این خطا به شما می گوید که در parsing یا پارتیشن بندی برنامه مورد نظر شما مشکل وجود دارد، یعنی در واقع کل فایل (APK) خراب است.

امروزه اندروید یکی از محبوب ترین سیستم عامل های موبایل است. طبق آخرین آمار اعلام شده اندروید پلتفرمی است که بیشترین کاربران گوشی های هوشمند آن را برای گوشی های خود برگزیده اند.

از دلایل محبوبیت اندروید،  راحتی کار با این سیستم عامل، کاربرپسند بودن و قابلیت تغییر کدهای آن است. آیا محبوبیت اندروید به معنای خالی بودن این سیستم عامل از اشکالات و باگ ها است؟ مسلما چنین نیست. یکی از عمده ترین مشکلات کاربران گوشی های اندروید ارور و یا خطای نرم افزاری “There was a Problem Parsing The Package Error ” است. این ارور چیست و چگونه می توان آن را برطرف ساخت؟

مشکل Parsing Package در گوشی های اندروید

نماد اندروید و حل مشکل parsing error در اندروید

حل مشکل parsing error در اندروید

در مقاله ی حاضر قصد داریم در این مورد صحبت کنیم و دلایل نمایش این ارور و نیز راه حل های  رفع این خطا را آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

خطای “مشکل در بخش کردن برنامه” بیشتر حین نصب یک برنامه و یا بازی روی سیستم عامل اندروید نمایش داده می شود. مسلما سیستم عاملی چون اندورید با قابلیت های بی شمار، نمی بایست جلوی نصب برنامه و یا بازی کاربر را بگیرد.خطای “Problem Parsing The Package Error” به دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • فایل apk. برنامه و یا بازی که قصد نصب آن را دارید، به طور کامل دانلود نشده است و یا فایل خراب و مشکل داری را دانلود کرده اید و در صدد نصب آن روی سیستم عامل خود هستید.
  • ممکن است شما حین نصب برنامه و یا بازی قابلیت دسترسی به فایل های برنامه از منبع ناشناس که تحت عنوان “َAllow installation of apps from unknown sorces ” را غیر فعال کرده باشید.
  • اگر برنامه و یا بازی که قصد نصب آن روی سیستم عامل خود را دارید، از نقطه نظر سخت افزار و یا نسخه ی سیستم عامل، با آن چه روی گوشی شما است سازگاری نداشته باشد، هنگام نصب برنامه و یا بازی این خطا را روی صفحه نمایش گوشی خود خواهد دید.

راه حل مشکل there was a problem parsing the package در اندروید چیست؟

حالا که علت های ایجاد مشکل و نمایش خطا را دیدیم، می توانیم به راحتی این مشکلات را برطرف سازیم .

راه حل اول مشکل Parsing Package

اجازه دهید که برنامه ها و بازی های دانلود شده از منابع ناشناس (غیر از گوگل پلی)  روی گوشی شما نصب شود.

برای حفظ امنیت در نصب و اجرای برنامه ها، لازم است برنامه های اندرویدی از گوگل پلی که منبعی معتبر برای بازی ها و برنامه های اندروید است، دانلود و نصب شوند. اما گاهی دریافت برنامه از گوگل پلی ممکن نیست و برنامه را از منابعی جز گوگل پلی دریافت می کنیم. سیستم عامل اندروید به صورت پیش فرض طوری تنظیم شده است که اجازه ی نصب برنامه های دانلود شده غیر از گوگل پلی را نمی دهد. برای نصب این گونه برنامه ها باید تنظیمات سیستم عامل را تغییر دهیم و اجازه نصب برنامه از منبع شخص ثالث را بدهیم.

یکی از مهم ترین راه حل رفع خطای “Problem Parsing The Package Error”  روشن کردن اجازه دسترسی به برنامه های منابع ناشناس است. برای فعال کردن این دسترسی مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: به منوی تنظیمات گوشی بروید.

قدم دوم: صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به Application  برسید.

قدم سوم: حال به دنبال گزینه ی Unknown Sources  بگردید و با فعال کردن تانگل Allow installation Apps From Unknown Sources اجازه ی نصب این برنامه ها را صادر کنید.

بعد از آن که راه حل اول را امتحان کردید،  مجددا نسبت به نصب بازی و یا برنامه اقدام کنید و اگر هنوز نمایش خطا پابرجاست ادامه مقاله را مطالعه کنید.

راه حل دوم مشکل Parsing Package

فایل APK که قصد نصب آن روی گوشی خود را دارید، وارسی کنید.

اگر راه حل اول برای رفع خطای “Problem Parsing The Package Error “موثر واقع نشد،  باید فایل APK که قصد نصب آن را دارید، وارسی کنید. ببینید که آیا فایل مورد نظر به طور کامل دانلود شده است یا خیر؟ اگر این فایل را از جایی به جز گوگل پلی دانلود کرده اید،  سعی کنید آن را از گوگل پلی دانلود کنید تا از بدون اشکال بودن فایل اطمینان حاصل کنید. حال سعی کنید فایل دانلود شده از گوگل پلی را روی گوشی خود نصب کنید.

راه حل سوم مشکل Parsing Package

  اگر App با سخت افزار و یا سیستم عامل گوشی شما سازگار نیست!

اگر بعد از امتحان کردن دو راه حل هنوز هم به هنگام نصب برنامه خطای Problem Parsing The Package Error  نمایش داده می شود،  مطمئین باشید که برنامه نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری(سیستم عامل) دارد که با مشخصات فنی گوشی شما سازگار نیست. سعی کنید همین برنامه را روی گوشی اندروید دیگری که سخت افزار و سیستم عامل بهتری دارد، نصب کنید. سعی کنید همین برنامه را روی گوشی با ورژن اندروید بالاتر نصب کنید. اگر برنامه روی این گوشی نصب شد، باید بدانید که  سخت افزار و سیستم عامل گوشی شما پاسخگوی نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری برنامه ی مورد نظر نیست.

سوالات متداول در مورد حل ارور Parsing Package در گوشی های اندروید

1- خطا Parsing Package در گوشی های اندروید چیست؟

Parse Error در دستگاه های اندروید یک یاز قدیمی ترین و رایج ترین خطاهایی است که کاربران اندروید با آن مواجه هستند. این خطا معمولاً زمانی روی صفحه نمایش گوشی به صورت عبارت پاپ اپ ظاهر می شود که شخص سعی می کند برنامه ای را در گوشی اندروید خود نصب کند اما موفق نمی شود. یعنی این برنامه به خاطر مشکل parsing یا تقسیم کردن برنامه نمی تواند روی گوشی شما نصب شود.

2-با خطای Parsing Package در گوشی های اندروید چه اتفاقی می افتد؟

در دستگاه های اندروید وقتی که می خواهید برنامه ای نصب کنید و موفق نمی شوید، روی صفحه نمایش عبارت «There is a problem parsing the package» ظاهر می شود که مربوط به مشکل در بخش کردن برنامه در سیستم عامل اندروید حین نصب می باشد که دلایل خاص خود را دارد. در این مواقع برنامه نصب نخواهد شد و کاربر باید قید آن را بزند مگر خطا را رفع کند.

3-آیا خرابی فایل نصبی می تواند دلیل خطای Parsing Package در گوشی اندروید باشد؟

فایل های قابل نصب روی سیستم عامل اندروید با پسوند .apk هستند. کاربران اندروید برنامه ها و بازی هایی که می خواهند نصب کنند را از گوگل پلی دریافت می کنند. در صورتی که فایل به طور کامل دانلود نشده باشد و یا خراب و به اصطلاح مشکل دار دانلود شده باشد، ممکن است نصب نشود و خطای Parsing Package بدهد.

4- آیا مشکلات سخت افزاری می تواند باعث ظاهر شدن خطا Parsing Package شود؟

در صورتی که اپلیکیشنی را از گوگل پلی به طور کامل و بدون نقص دانلود کرده باشید و باز هم خطا Parsing Package ظاهر شد، این امکان وجود دارد که برنامه مورد نظر شما با سخت افزار گوشی اندروید شما سازگار نیست و امکان نصب ندارد.

5- آیا فعال کردن اجازه نصب برنامه از منابع ناشناس می تواند باعث بروز خطا Parsing Package شود؟

در اکثر مواقع ما برنامه ها و بازی هایی که می خواهیم نصب کنیم را از گوشی گلی دانلود می کنیم اما گاهی اوقات دانلود برنامه از منابع ناشناس و گرفتن برنامه از دستگاه های اندروید به ما اجازه نصب برنامه را نمی دهد و روی صفحه نمایش ارور Parsing Package نمایش داده می شود.

6- چگونه می توانم مشکل ارور Parsing Package را رفع کرد؟

برای رفع مشکل Parsing Package و نصب صحیح برنامه و بازی روی گوشی اندروید، چندین ترفند وجود دارد. برخی از این ترفندها به صورت زیر هستند:

  • گزینه «اجازه دسترسی برنامه ها از منابع ناشناس» را فعال کنید.
  •  قابلیت USB Debugging را روی گوشی اندروید خود فعال کنید.
  •  آنتی ویروس گوشی خود راغیر فعال کنید.
  •  هر گونه فایل برنامه خراب روی دستگاه اندروید خود را چک کنید.
  •  کوکی ها و حافظه کش گوگل پلی را پاک کنید.
  •  قابلیت سازگاری برنامه و سخت افزار دستگاه اندروید خود را چک کنید.

7- چگونه می توانم برنامه ها را از منابع ناشناس روی گوشی اندروید نصب کنم؟

به عنوان بخشی از سیستم عامل اندروید، محدودیتی وجود دارد که جلوی نصب برنامه های خارج از گوگل پلی گرفته می شود. در صورتی که برای اولین بار از یک منبع ناشناس اقدام به دانلود و نصب برنامه می کنید و با پیام ارور روبرو شدید. برای اجازه نصب برنامه از یک منبع ناشناس، این مراحل را دنبال کنید:

  • به منو Setting > Security بروید.
  • گزینه «Unknown sources» را تیک بزنید.
  • روی گزینه OK ضربه بزنید.
  • گزینه «Trust» را انتخاب کنید.

8-چگونه مشکل برنامه ای که روی دستگاه اندروید نصب نمی شود را رفع کنم؟

در دستگاه های اندروید به منو «تنظیمات» مراجعه کنید و سپس گزینه «برنامه ها» را انتخاب کنید. از آنجا مجوزهای برنامه را ریست کنید تا از نمایش خطای نصب نشدن برنامه جلوگیری شود. به منوی «Apps» بروید و گزینه «Reset App Preferences» یا ریست مجوزهای برنامه را بزنید. با این کار نصب برنامه های شخص ثالث بر روی دستگاه شما امکان پذیر می گردد.

9- آیا نداشتن فضای ذخیره سازی کافی می تواند از نصب نشدن برنامه در دستگاه اندروید جلوگیری کند؟

نرم افزار اندروید، و داده هایی همچون عکس، ویدئو، موسیقی، پیام ها، برنام ها، مخاطبین، ایمیل ها و غیره اگر در حافظه داخلی دستگاه ذخیره شده باشند دیگر فضای کافی برای نصب برنامه های دیگر وجود نخواهد داشت و از این پس نصب برنامه اندروید با خطا مواجه می شود. مگر اینکه برخی از داده ها را از روی حافظه داخلی حذف کنید.

10- آیا با ریبوت کردن دستگاه می توان از خطای نصب نشدن برنامه جلوگیری کرد؟

همیشه ریبوت کردن دستگاه به عنوان آخرین راه حل مشکل نصب نشدن برنامه روی دستگاه اندروید محسوب می شود، در صورتی که سایر راه حل های رایج که در بالا به آنها اشاره شده است را انجام دادید ولی هنوز موفق به نصب برنامه نشده اید می توانید دستگاه خود را ری استارت کنید. شاید مشکل حل شود.

مطالب مرتبط