ترفند شبکه های اجتماعی

لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام

دستگاه های متصل به اکانت تلگرام

اگر بخواهیم یکی دیگر از قابلیت های تلگرام را به شما معرفی کنیم، قابلیت مشاهده و مدیریت دستگاه های متصل به یک اکانت تلگرام است. با این قابلیت می توانید متوجه شوید که چه زمانی و توسط چه دستگاهی به حساب خود متصل شده اید و همچنین اگر حساب شما توسط افراد دیگری هک شده باشد لیست دستگاه های ناشناس نیز قابل مشاهده می باشد و میتوانید دسترسی آن ها را قطع نمایید. در منوی تنظیمات تلگرام عنوان Active Sessions  برای همین کار قرار داده شده است که در آن لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام شما در آن نمایان می شود. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی بررسی لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام (Active Sessions) بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

مقدمه ی لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام (Active Sessions)

در تلگرام مجموعه ‌ای از قابلیت های امنیتی مختلف قرار گرفته است که یکی از آن‌ ها قابلیتی تحت عنوان Active Sessions  می باشد. پیام‌‌ هایی که در تلگرام بین ما و کاربران دیگر رد و بدل می‌شوند، می‌توانند موضوعات مختلف شخصی، کاری و غیره را در بر بگیرند، پس امنیت این پیام‌ها بسیار با اهمیت است. اما آیا این امکان وجود دارد که فرد دیگری به اکانت تلگرام شما متصل شده و بدون اطلاع شما، پیام‌ هایتان را ببیند؟

بنابراین در این مقاله آموزش چگونگی بررسی لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام (Active Sessions) می پردازیم.

چگونگی مشاهده لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام (Active Sessions)

در صورتی که می خواهید لیست دستگاه هایی که account تلگرام شما در آن‌ ها فعال است، را مشاهده کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام را اجرا کنید و وارد اکانتی شوید که قصد دارید دستگاه‌های متصل به آن را بررسی کنید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه تپ کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان گردد.
  • از منوی بالا آمده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش تنظیمات، گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.
  • در نهایت گزینه Active Sessions را انتخاب کنید.
دستگاه های متصل به اکانت تلگرام

دستگاه های متصل به اکانت تلگرام

چگونگی بازگشت اکانت هک شده تلگرام را مطالعه کنید.

اکنون در بخش Active Sessions می توانید تمامی اطلاعات دستگاه هایی که به حساب شما متصل شده اند، را مشاهده کنید که اکانت تلگرام شما در آن ‌ها فعال است. در صورتی که در این لیست دستگاهی را مشاهده کردید که به نظرتان غریبه و ناشناس بود، سریعا نام آن را لمس کرده و در پنجره پاپ آپ نمایان شده، گزینه OK را انتخاب نمایید. پیشنهاد می کنیم، حتماً قابلیت تایید دو مرحله ای را برای اکانت خود فعال کنید. برای آشنایی با نحوه فعال سازی این قابلیت می‌توانید از مقاله چگونگی فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام (Two Step Verification)”  استفاده نمایید.

اگر به هدف حذف دستگاه از لیست Active Sessions وارد عمل شدید و با error خاصی برخورد کردید و به شما اجازه حذف آن دستگاه را نداد، به مقالاتی در مورد مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام (نشست‌های فعال تلگرام) یا چرا نمی‌توانم دستگاهی را از Active Sessions حذف کنم؟” استفاده کنید.

حرف آخر

در این مقاله به آموزش چگونگی بررسی لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام (Active Sessions) پرداختیم و مراحل آن را کاملا توضیح دادیم و پیشنهاد می کنیم برای بالا بردن امنیت تلگرام تان هر چند وقت یک بار این مورد را کنترل کنید.

مطالب مرتبط