ترفند شبکه های اجتماعی

حذف تاریخچه چت تلگرام(Clear History)

حذف تاریخچه چت تلگرام(Clear History)

شما ممکن است در تلگرام روزانه با افراد زیادی چت کنید و به رد و بدل اطلاعات بپردازید. شاید به هر دلیلی مایل باشید که آن چت ها را پاک کنید. در تلگرام این امکان وجود دارد که هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید تاریخچه یا آرشیو چت های تلگرام خود را حذف نمایید که به این عمل Clear History یا اصطلاحاً “حذف تاریخچه” گفته می ‌شود. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی حذف تاریخچه چت تلگرام (Clear History)  بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ حذف تاریخچه چت تلگرام (Clear History)

در حالتی که در تلگرام به چت با دوستان خود می ‌پردازید، در آن پنجره گفتگو، آرشیوی از تمام پیام های ارسال و دریافت شده ذخیره می‌ گردد. به این آرشیو اصطلاحاً تاریخچه چت یا Chat History گفته می شود. ولی اگر بنا به دلایل شخصی تمایل داشته باشید تا آرشیو پیام ها یا تاریخچه چت یک یا چند پنجره گفتگوی خود در تلگرام را حذف کنید، می توانید از گزینه ‌ای تحت عنوان Clear History استفاده کنید. با بکار بردن این گزینه می‌توانید تاریخچه هر یک از چت ها یا پنجره های گفتگوی خود را در تلگرام پاک کنید.

در این مقاله چگونگی حذف تاریخچه چت تلگرام (Clear History) را آموزش می دهیم. برای این کار می‌توانید از دو روش مختلف استفاده نمایید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

چگونگی حذف تاریخچه چت تلگرام   (Clear History)

به منظور حذف تاریخچه چت تلگرام (Clear History) می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کرد. در روش اول مراحل به صورت زیر است:

  • برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • پنجره چت یا گفتگوی مورد نظر خود را پیدا کنید و انگشت خود را بر روی آن قرار داده و کمی نگه دارید تا صدای یک ویبره کوچک احساس و منوی کشویی در بخش زیرین صفحه نمایان گردد. در برخی گوشی ها نیاز بعد از نگهداشتن باید بر روی سه نقطه نمایان شده بزنید.
  • در این بخش، گزینه Clear history که با نماد “جارو” مشخص شده است را انتخاب نمایید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده هم گزینه Ok را انتخاب کنید.

چگونگی حذف پیام از چت تلگرام برای همه را مطالعه کنید.

حذف تاریخچه چت تلگرام

حذف تاریخچه چت تلگرام

 

به راحتی قادر به حذف یا پاک سازی تاریخچه چت تلگرام خود در آن گفتگو یا پنجره چت می‌ شوید. ولی روش دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • به پنجره گفتگو یا چت که می خواهید تاریخچه ی آن را حذف کنید، بروید.
  • بر روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید.
  • در پنجره کوچک مقابل تان، گزینه Clear history را انتخاب کنید.
  • در نهایت در پنجره پاپ آپ نمایان شده هم گزینه Ok را انتخاب نمایید.
حذف تاریخچه چت تلگرام

حذف تاریخچه چت تلگرام

پس با انجام مراحل بالا هم قادر به حذف تاریخچه چت تلگرام هستید. همانطور که می دانید هر دو روش ارائه شده، کارایی و بازده یکسانی دارند.

آموزش ویدئویی حذف تاریخچه چت تلگرام

blank

مطالب مرتبط