ترفند اندروید

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

blank

امروزه مسئله حریم خصوصی و امنیت اطلاعات به عنوان یک دغدغه در میان کاربران اینترنتی تبدیل‌شده است. از میان اطلاعاتی که در دنیای وب به اشتراک گذاشته و ذخیره می‌کنیم؛ تاریخچه مرورگرهای ما، اطلاعات مهمی از فعالیت‌هایی که داشته بودیم را بازگو می‌کنند و بسیاری از این اطلاعات در مرورگرهای موبایل و اندرویدی ذخیره می‌شود. اگر قصد پاک کردن History مرورگر موبایل خود را دارید و می‌خواهید با نحوه حذف تاریخچه مرورگر در اندروید و موبایل آشنا شوید؛ در ادامه به آموزش تصویری و مرحله به مرحله برای انواع مرورگرها از جمله کروم، فایرفاکس، اپرا، دلفین و… پرداخته‌ایم.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

آموزش حذف تاریخچه مرورگر در اندروید

مسئله تنها حذف تاریخچه مرورگر نیست، با بازدید از وب سایت‌ها در موبایل، اطلاعات جستجو، کوکی‌ها و برخی فایل دیگر نیز به طور خودکار یا دستی ذخیره می‎شوند و این می‌تواند محل آسیب‌پذیری برای ذخیره‌سازی اطلاعات مهم باشد. پاک کردن History مرورگرهای موبایل همچنین به آزادسازی فضای اشغال‌شده در دستگاه کمک می‌کند.

حذف تاریخچه مرورگر کروم در اندروید

مرورگر کروم در اندروید و دسکتاپ به عنوان محبوب‌ترین ابزار بازدید از وب‌سایت‌ها شناخته می‌شود که به صورت پیش‌فرض در تلفن‌های اندرویدی جای گرفته است. برای حذف تاریخچه این مرورگر، به سادگی با لمس گزینه Menu، مورد History یا تاریخچه را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید به جای پیدا کردن دکمه menu، عبارت chrome://history را در نوار آدرس وارد نموده تا به طور مستقیم وارد بخش تاریخچه شوید.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

در بالای صفحه یک دکمه با عنوان ” Clear Browsing Data” یا پاک‌سازی تاریخچه مرورگر وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید.

اکنون می‌توانید اطلاعات تاریخچه را پاک نمایید. ابتدا بازه زمانی موردنظر خود را از فیلد کشویی در بالای صفحه انتخاب کنید تا مشخص شود که تا بازدیدهای صورت گرفته از چه زمانی حذف شوند. برای مثال گزینه Past Hour، تمامی بازدیدهای صورت گرفته در یک ساعت پیش را حذف خواهد کرد.

پس از این فیلد کشویی، در پایین موارد قابل‌حذف قرارگرفته‌اند. برای حذف تاریخچه، تیک گزینه اول، “Browsing history” را انتخاب کنید. گزینه‌های دیگری مانند کوکی‌ها، فایل‌های ذخیره‌شده، رمزهای عبور نگهداری شده و پیش‌نویس‌های فرم‌های اینترنتی نیز وجود دارد. پس از انتخاب موارد موردنظر، بر روی دکمه آبی رنگ Clear Data کلیک نمایید.

روش دیگری برای حذف اطلاعات تاریخچه مرورگر Chrome در اندروید وجود دارد. برای این کار در صفحه اصلی کروم بر روی گزینه‌های بیشتر یا همان سه نقطه کلیک نموده و وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و سپس به بخش حریم خصوصی (Privacy) مراجعه نمایید. گزینه clear Browsing Data را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید همانند روش قبل بازه زمانی حذف تاریخچه و موارد موردنظر را انتخاب نمایید.

 حذف تاریخچه مرورگر فایرفاکس در اندروید

فایرفاکس چه در دسکتاپ و چه در موبایل و اندروید، همواره رقیب اصلی کروم به حساب آمده است. توسعه‌دهندگان این Browser، تأکید بالایی در حفظ حریم خصوصی کاربر دارند.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

1.وارد مرورگر شوید و سپس بر روی دکمه موارد بیشتر یا همان علامت سه نقطه در بالای صفحه – سمت راست کلیک کنید.

2.وارد بخش History شوید.

3.بر روی دکمه Clear Browsing History در پایین صفحه کلیک کنید.

4.برای تائید این اقدام دکمه OK را لمس نمایید.

برخلاف مرورگر کروم، اختیاری در تعیین بازه زمانی و نوع داده‌های قابل‌حذف نخواهید داشت و تاریخچه به کلی پاک خواهد شد اما این روش همانند کروم از طریق بخش تنظیمات نیز قابل‌پیگیری است. با ورود به بخش تنظیمات از درون دکمه گزینه‌های بیشتر، وارد دسته Privacy شده و سپس بر Clear private data on exit کلیک نمایید. موارد موردنظر خود را انتخاب نموده و سپس دکمه Set را انتخاب کنید. یک هشدار به شما اخطار خواهد داد که این عمل غیرقابل بازگشت است. با لمس دکمه OK، کار را تائید نمایید.

حذف تاریخچه مرورگر اپرا در اندروید

محصولات شرکت اپرا به دلیل خلاقیت و پیشتازی در ارائه قابلیت‌های جدید، کاربران وفادار بسیاری در اینترنت دارد. نسخه‌های متعددی از مرورگر اپرا از جمله نسخه اصلی و نسخه مینی وجود دارد اما روش حذف تاریخچه مرورگر در تمامی نسخه‌ها شبیه به هم هست.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

1.ابتدا بر روی لوگو اپرا در پایین یا بالای صفحه کلیک نمایید و سپس گزینه تنظیمات که با علامت چرخ‌دنده نمایش داده‌شده را انتخاب کنید.

2.وارد گزینه Clear Browsing Data (پاک‌سازی تاریخچه وبگردی) شوید.

3.در این قسمت سه گزینه برای انتخاب وجود دارد. رمزهای عبور ذخیره‌شده (Saved Passwords)، تاریخچه مرورگر (Browsing History) و کوکی و داده‌ها (Cookies and Data)، گزینه‌های موردنظر خود را انتخاب نمایید.

4.اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید تا اطلاعات انتخاب‌شده حذف شود.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

1.بر دکمه گزینه‌ها در پایین صفحه کلیک نموده و سپس وارد بخش تنظیمات شوید.

2.سپس به دسته Privacy مراجعه نموده و وارد بخش Clear browsing data شوید.

3.همانند روش بالا موارد موردنظر را انتخاب کنید و سپس بر دکمه OK کلیک نمایید.

حذف تاریخچه مرورگر پیش‌فرض اندروید

به طرز عجیبی، مرورگر پیش‌فرض اندروید تا سال 2016، دومین مرورگر محبوب در این پلتفرم به حساب می‌آمده است. این مرورگر که با نام اینترنت شناخته می‌شود؛ در برندهای مختلف ممکن است از دیگری کمی متفاوت به نظر رسد اما تجربه یکسانی دارد.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

1.با کلیک بر روی منو وارد بخش تنظیمات شوید.

2.به بخش Privacy یا حریم خصوصی مراجعه نمایید.

3.گزینه حذف داده‌های شخصی را انتخاب کنید.

4.موارد موردنظر خود از جمله تاریخچه مرور، کوکی‌ها و… را انتخاب نموده و بر دکمه حذف کلیک کنید.

حذف تاریخچه مرورگر دلفین در اندروید

مرورگر دلفین نیز کاربران قابل‌توجهی دارد. حذف تاریخچه مرورگر Dolphin با کلیک بر لوگو دلفین درون برنامه امکان‌پذیر است. با کلیک بر این لوگو، گزینه Clear Data را انتخاب نمایید. سپس از میان موارد قابل‌حذف، گزینه‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

Browsing Data: تاریخچه

Cache and Site Data: کش و داده‌های سایت‌ها

Cookies: کوکی‌ها

Form Data: اطلاعات فرم‌های اینترنتی

Passwords: رمزهای عبور

Location Access: داده‌های دسترسی به موقعیت

پس از انتخاب موارد موردنیاز، بر دکمه Clear Selected Data کلیک کنید تا حذف شوند.

حذف تاریخچه مرورگر UC Browser در اندروید

مرورگر UC Browser از محبوبیت بالایی در میان کاربران از جمله ایرانی‌ها برخوردار بوده است. حذف تاریخچه مرورگر در این اپلیکیشن کمی متفاوت از دیگر برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

1.ابتدا بر روی دکمه گزینه‌های بیشتر – با نشان سه خط افقی – کلیک نمایید.

2.وارد بخش History and Bookmarks شوید.

3.با این کار ابتدا زبانه بوکمارک‌ها نمایش داده می‌شود. صفحه را به سمت چپ کشانده یا بر روی زبانه History کلیک نمایید.

4.دکمه Clear را لمس کنید.

5.بر روی دکمه Delete تائید کنید تا این اقدام تائید شود.

حذف تاریخچه مرورگر Naked Browser در اندروید

مرورگر Naked Browser بر شفافیت بر عملکرد خود، سادگی تجربه کاربری و سرعت بهینه تمرکز دارد. اگر به یک مرورگر بی دردسر نیاز دارید؛ این مرورگر گزینه مناسبی است.

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

حذف تاریخچه مرورگر در اندروید History

1.برای حذف تاریخچه مرورگر Naked Browser، ابتدا بر روی دکمه Menu در پایین – سمت راست صفحه کلیک نمایید.

2.اکنون بر روی لوگو آچار کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات شوید.

3.وارد بخش Data Options شوید.

4.گزینه‌ها و تنظیمات متعددی برای حذف نمودن وجود دارد. برای حذف هیستری، گزینه History Clear را انتخاب کنید.

حفاظت از اطلاعات و تاریخچه مرورگر

اگر علاقه‌ای به دسترسی بهتاریخچه مرورگر خود ندارید، می‌توانید از روش‌های زیر برای عدم ثبت رکوردهای بازدید یا حذف خودکار آن‌ها استفاده نمایید. این روش‌ها شما را در اینترنت پنهان نخواهند کرد و تنها اطلاعات ثبت‌شده در گوشی را به صورت پیش‌فرض ثبت نمی‌کنند یا آن‌ها را به صورت خودکار از بین می‌برند.

مرورگرهای ایمن و خصوصی برای اندروید

اگر علاقه‌ای به حفظ اطلاعات خود در مرورگرها ندارید؛ می‌توانید از نمونه‌های حفاظتی مانند Firefox Touch یا Brave استفاده نمایید. این مرورگرها اطلاعاتی مانند تاریخچه و کوکی را حفظ نمی‌کنند و با مراجعه مجدد، مرورگر شما مانند روز اول، کامل پاکیزه است.

استفاده از قابلیت ناشناس

اگر علاقه‌ای به استفاده از یک مرورگر جدید ندارید؛ مرورگرهای محبوب مانند کروم، اپرا و… امکان استفاده از حالت ناشناس را فراهم نموده‌اند. در حالت ناشناس، یک تب جدید شبیه به تب‌های معمول مرورگر باز خواهد شد اما در این تب، برخلاف شکل پیش‌فرض، هرگونه اطلاعات واردشده مانند آدرس‌های اینترنتی و جستجو‌ها ثبت نخواهند شد و به محض خروج از تب موردنظر، این اطلاعات نیز همراه با تب از بین می‌روند.

شما نیز میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به پست ” چگونه تاریخچه مرورگراینترنت موبایل خود را حذف کنیم ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط