ترفند, ترفند اندروید

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر در این مقاله به صورت تصویری بررسی می شود.

تغییر، یکی از قانون‌های طبیعت است به همین دلیل بسیاری از چیزها با گذشت زمان در زندگی ما تغییر خواهند کرد. گوشی‌های هوشمند نیز از این امر مستثنی نیستند و ما تمایل داریم وقتی یک نسخه بالاتر از گوشی ما وارد بازار خواهد شد آن را تهیه و از آن استفاده کنیم. اما پس از خرید گوشی موبایل و هنگام ارتقاء آن، شاید لازم باشد پیام‌های خود را از گوشی قدیمی به گوشی جدید منتقل کنید.اگر چه با آمدن پیام‌رسان‌ها افراد کمتری از پیامک برای انتقال پیام استفاده می‌کنند اما استفاده از آن هنوز طرفداران خاص خود را دارد. تقریباً هر کدام از شرکت‌های معروف در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند یک برنامه برای بکاپ و انتقال پیام بین گوشی‌ها منتشر کرده‌اند.

برای مثال شرکت سامسونگ برنامه Smart Switch، شرکت اچ تی سی برنامه Transfer Tool، شرکت موتورولا برنامه Migrate و شرکت سونی برنامه Xperia Transfer Mobole را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند.

اما برنامه‌ای به نام SMS Backup & Restore Pro وجود دارد که با همه گوشی‌های اندروید سازگار بوده و برای این امر قابل استفاده است. در این آموزش قصد داریم نحوه استفاده از این برنامه را برای بکاپ و انتقال پیام‌ها از یک گوشی به گوشی دیگر به شما آموزش دهیم. برای انتقال پیام‌ها باPro  SMS Backup & Restore مراحل زیر را باید طی کرد.

گام اول: ابتدا برنامه را سایت‌های معتبر دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.

گام دوم: برنامه را باز کرده و در همان صفحه اول گزینه Backup را انتخاب کنید.

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

گام سوم: در این مرحله باید برای فایل خود یک نام انتخاب کنید. بنابراین نام فایل بکاپ خود را تعیین کرده و گزینه OK را انتخاب کنید. هر چند اگر شما برای فایل خود هیچ نامی هم انتخاب نکنید برنامه به صورت پیش‌فرض یک نام را در نظر خواهد گرفت.

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

4-بعد از انتخاب گزینه OK، پیغام Backup completed را می‌بیند که نشان می‌دهد بکاپ شما با موفقیت انجام شده است. فایل مورد نظر شما با پسوند xml در پوشه SMSBackupRestore در داخل گوشی ذخیره خواهد شد.

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

برای انتقال پیام‌ها به گوشی جدید باید ابتدا برنامه را بر روی گوشی جدید نصب کرده و همچنین فایل ذخیره شده با پسوند xml را از طرق بلوتوث، ایمیل، کارت حافظه به داخل گوشی جدید انتقال دهید و مراحل زیر را دنبال کنید.

گام اول: برنامه را باز کرده و گزینه Restore را بزنید.

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

گام دوم: در صفحه جدید باز شده فایل مورد نظر با پسوند xml را انتخاب کرده و گزینه OK را بزنید.

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

3- بعد از اینکه پیغام Restore completed  را دیدید، پیام‌های شما به طور کامل به داخل گوشی جدید منتقل گردیده و عملیات با موفقیت انجام شده است.

 

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

سوالات متداول- انتقال پیام ها از گوشی به گوشی دیگر

1- چگونه می توانم پیام های متنی را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل کنم؟

می توانید از پیام های متنی روی گوشی خود یک نسخه بکاپ بگیرید و سپس آن را در گوشی دیگر بازیابی کنید.

2- چگونه نسخه بکاپ پیام ها را در گوشی دیگرم بازیابی کنم؟

نحوه بازیابی نسخه بکاپ پیام های اس ام اس در گوشی های اندروید به شرح زیر است:
1- اطمینان حاصل کنید که نسخه بکاپ پیام ها را روی گوشی خود کپی کرده اید.
2- برنامه بکاپ و ریستور اس ام اس را باز کنید و روی گزینه Get Started صفحه خوش آمدگویی ضربه بزنید.
3- روی آیکون سه خط (همبرگر) در بالا سمت چپ صفحه و سپس روی گزینه Restore ضربه بزنید.
4- روی گزینه Local backup location ضربه بزنید.
5- نسخه بکاپ مورد نظر را انتخاب کنید.
6- روی Restore و سپس Ok ضربه بزنید.

3- آیا برنامه های شخص ثالث برای انتقال پیام از یک گوشی به گوشی دیگر وجود دارند؟

برای انتقال پیام ها از یک گوشی به گوشی دیگر می توانید از برنامه های شخص ثالث که برای گوشی های اندروید و iOS وجود دارند استفاده کنید. ما به شما برنامه SMS Backup+ و SMS Backup & Restore برای دستگاه های اندروید را پیشنهاد می کنیم.

4- آیا برنامه SMS Backup and Restore برای انتقال کل پیام ها از یک گوشی به گوشی دیگر امن است؟

در صورتی که گوشی خود گم کرده اید و یا یک گوشی جدید خریداری کرده اید، این برنامه را روی گوشی جدید خودنصب کنید، آن را به اکانت گوگل درایو لینک کنید و روی گزینه Restore ضربه بزنید. اکنون تمام پیام های شما روی گوشی تان بازیابی می شود. از آنجا که این برنامه توسط میکروسافت ساخته و عرضه شده است، کاملاً قابل اعتماد و امن است.

5- آیا برنامه SMS Backup and Restore عکس ها را ذخیره می کند؟

برنامه SMS Backup and Restore از پیام های متنی و چند رسانه ای (SMS/MMS) و سابقه تماس های شما روی گوشی های اندروید پشتیبان گیری می کند و آنها را به گوشی جدید بازیابی و منتقل می کند. پیام های چند رسانه ای شامل تصویر، موسیقی و ویدئو است. البته به شدت توصیه می کنیم قبل از حذف آنها از روی گوشی قبلی حتماً از آنها بکاپ بگیرید.

6- آیا می توانم فایل های بکاپ اس ام اس را بخوانم؟

برای خواندن فایل های بکاپ پیام ها باید برنامه SMS Backup Reader روی گوشی شما نصب باشد، روی آیکن آن دو بار کلیک کنید. این برنامه در قالب یک پوشه باز می شود و چندین فایل در آن مشاهده می شود. روی فایل بکاپ راست کلیک کنید و آن را با جاوا باز کنید.

7- آیا می توانم از سرویس Google Backup SMS برای بازیابی پیام ها استفاده کنم؟

گوشی های اندروید به صورت پیش فرض از پیام های متنی شما بکاپ گیری نمی کنند. اگر یک فایل بکاپ پیام دارید که برای شما مهم است از سرویس گوگل استفاده کنید. این سرویس امن است و براحتی می توانید متن پیام ها را بازیابی کنید.

8- چگونه با استفاده از سرویس گوگل پیام های گوشی ام را بازیابی کنم؟

برنامه Android Data Recovery را روی کامپیوتر خود دانلود کنید. اکنون دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید و گزینه USB debugging را فعال کنید.
1- گوگل درایو را روی گوشی خود باز کنید.
2- روی آیکن سه خط در بالا گوشه چپ صفحه نمایش ضربه بزنید و منو را باز کنید.
3- اکنون فایل بکاپ را انتخاب کنید.
4- چک کنید ببینید اطلاعات شما بازیابی شده است یا خیر.

9- آیا برنامه SMS backup and restore روی گوشی آیفون کار می کند؟

همانطور که از گوشی آیفون خود روی آی تیونز بکاپ گیری می کنید، پیام های شما نیز قطعاً به آی تیونز سینک می شوند و شما می توانید آنها را از فایل بکاپ، بازیابی کنید.

10- SMS Backup Plus چیست؟

SMS Backup Plus برنامه ای برای بکاپ گیری از پیام ها در گوشی های اندروید است که برای بکاپ گیری و انتقال پیام ها از یک گوشی به گوشی دیگر قابل کاربرد می باشد. در این برنامه امکان انتقال پیام های کوتاه، چند رسانه ای و سابقه تماس ها وجود دارد.

مطالب مرتبط