ترفند اندروید

تنظیم قوانین “مزاحم نشوید” (اندروید 6.0)

تنظیم قوانین “مزاحم نشوید” (اندروید 6.0)

پیش از این گوگل در اندروید 5.0، Do Not Disturb  یا همان “مزاحم نشوید” را معرفی نموده است؛ قابلیتی که به شما امکان بی ‌صدا کردن تمام اعلان (نوتیفیکیشن ها) در بازه زمانی مشخصی را می دهد. این قابلیت در زمان اندروید 5.0، Interruptions  نامیده می شد و حال با اندروید 6.0 به Do Not Disturb تغییر یافته است و حال امکان تنظیم قوانین نیز وجود دارد. با این قوانین می توان چند سناریو تعیین نمود که در این مواقع حالت Do Not Disturb فعال گردد. این قوانین می ‌توانند بر پایه زمان، یا یک رویداد در تقویم دستگاه اندرویدی شما باشند. قابلیتی بسیار ساده، ولی بسیار کاربردی می باشد. در این مقاله قرار است که نحوه تنظیم قوانین “مزاحم نشوید” در اندروید 6.0 را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

برای ساخت یک قانون  Do Not Disturb، به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید و در بخش Sound & Notifications  وارد Do not disturb شده و در صفحه مربوط به  Do not disturb، قوانین خودکار (Automatic rules) را لمس نمایید. در پنجره‌ ای که مقابل شما بالا می آید می توانید چند قانون از پیش تنظیم شده را مشاهده نمایید. این قوانین پیش تنظیم شده به شما امکان انتخاب آخر هفته‌ ها و یا رویدادی در تقویم اندروید را خواهد داد و در صورتی که “رویداد” را انتخاب کنید، دستگاه از شما می‌ خواهد که این رویداد را در تقویم انتخاب نمایید. در صورتی که این قوانین از پیش تنظیم شده مورد دلخواه شما نیستند، می ‌توانید قوانین خود را ایجاد کنید. برای این کار Add Rule را انتخاب کرده و نام آن را انتخاب، و شرایط فعال شدن آن را نیز مشخص نمایید (بر اساس زمان و تاریخ، یا رویداد).

Add Rule را انتخاب کنید

برای قوانین بر پایه رویداد، می توانید مشخص نمایید که رویدادهای کدام تقویم باید Do not disturb را فعال کنند.

بازه زمانی را مشخص کنیدولی به شما امکان انتخاب یک رویداد مشخص از تقویم را نمی‌ دهد که ناامید کننده است. ولی قوانین بر پایه زمان به شما امکان انتخاب هر روز، و بازه زمانی را برای فعال شدن Do not disturb می ‌دهند. بنابراین از ساخت این قوانین می ‌توانید از زبانه بالای صفحه آن‌ ها را خاموش، روشن، و یا حذف نمایید.

بازه زمانی را مشخص کنید

درست است که قوانین Do not disturb یا همان “مزاحم نشوید” در اندروید بسیار مفید است، ولی قطعا در صورت داشتن انعطاف بیشتر و در اختیار گذاشتن امکانات بیشتر بسیار بهتر از این می شد.

نحوه ی مخفی سازی نوتیفیکیشن ها در صفحه قفل اندروید را مطالعه کنید.

قوانین “مزاحم نشوید” در اندروید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *