ترفند شبکه های اجتماعی

تغییر خودکار تم تلگرام (Auto Night Mode)

blank

اگر تلگرام شما آخرین نسخه ی تلگرام باشد، در این نسخه قابلیتی تحت عنوان Auto Night Mode وجود دارد که این امکان را ایجاد می کند تا شما بتوانید به صورت خودکار تم تلگرام خود را تغییر دهید. در مطالب زیر می خواهیم شما را با چگونگی تنظیم کردن تغییر خودکار تلگرام یا همان Auto Night Mode آشنا کنیم. اگر مایلید از این قابلیت استفاده کنید ولی نمی دانید چگونه آن را فعال کنید، مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.

مقدمه‌ در مورد تغییر خودکار تم تلگرام (Auto Night Mode)

تلگرام به دلیل طرفداران زیادی که دارد، همیشه نسخه های به روز خود را به کاربران ارائه می دهد. در این نسخه های جدید، قابلیت ها و امکانات جدید اضافه می شود که آنها بسیار کاربردی و قابل استفاده هستند. پس به شما پیشنهاد می کنیم اگر تلگرام خود را به روز نکرده اید، هرچه سریعتر نسخه جدید تلگرام 4.8 را دانلود و نصب کنید.

همانطور که گفتیم ویژگی  Auto Night Mode که به نام تغییر خودکار تم تلگرام می باشد، که با این قابلیت می توان در طول شبانه روز تم خودکار را فعال تا ساعت مشخصی از شبانه روز، تم یا پوسته تلگرام به طور خودکار به حالت شب (Night Mode) منتقل شده و تیره می شود.

با این قابلیت می توان برای تلگرام تم خودکار تعیین کرد و برای مثالمی توان تلگرام خود را از ساعت 23 الی 8 صبح در حالت شب (تیره) یا همان Night Mode قرار داد. اگر تا اینجا با نحوه ی کار این قابلیت آشنا شده اید و می خواهید بدانید چگونه این کار را انجام دهید و آن را فعال کنید ادامه مطالب ما را با دقت بخوانید.

چگونگی فعال کردن قابلیت تغییر خودکار تم تلگرام (Auto Night Mode)

برای فعال سازی و به کار بردن این قابلیت یعنی تغییر خودکار تم تلگرام (Auto Night Mode) و تنظیم گزینه های مربوط به آن باید مراح زیر را انجام داد:

blank

تلگرام تان را اجرا کنید و بر روی آیکون سه خط موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بزنید و تا به منوی تلگرام دسترسی پیدا کنید. حالا گزینه Settings را لمس نمایید. در پنجره ی باز شده، گزینه Chat Settings را انتخاب کنید. در آنجا پنجره تم باز می شود.

آموزش تغییر تم تلگرام دسکتاپ را مطالعه کنید.

blank

گزینه Auto-Night Mode را لمس کرده و شما در حال حاضر سه گزینه را مقابل خود می بینید.

blank

گزینه Scheduled را انتخاب کرده و گزینه From را لمس نمایید و در اینجا ساعتی که مایل هستید در آن ساعت تم تغییر کند، را معین می کنید. مثلا می توانید آن را روی 23 قرار دهید. بعد گزینه To را انتخاب کرده و ساعتی را که می خواهید روی آن تنظیم کنید. مثلاً 8 صبح و بعد تایید کنید.

blank

نکته ی قابل توجه دیگری که باید گفت این است که با فعال کردن گزینه Use Local Sunset & Sunrise و قابلیت موقعیت یاب گوشی خود می‌توان حالتی را ایجاد نمود که Telegram به صورت خودکار با توجه به منطقه سکونت شما از زمانی که هوا تاریک می‌شود گوشی به صورت خودکار، تم تاریک را فعال نموده و به محض روشن شدن هوا، دوباره تم عادی را در آن فعال می گردد.

blank

در پایین ترین قسمت، تم مورد نظری را می خواهید انتخاب کرده تا در ساعت مشخص به صورت خودکار فعال گردد. برای مثال ما این ساعت را بین ساعت 23 الی 3 صبح تم شب و تاریک را فعال کرده، و بعد گزینه Dark را از این قسمت انتخاب می کنیم.

همانطور که مشاهده کردید به راحتی می توان این قابلیت را فعال نموده و از قابلیت تغییر خودکار تم تلگرام (Auto Night Mode)  استفاده کرد. این ویژگی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و افرادی زیادی در در آپدیت Telegram 4.8 از آن استفاده می کنند.

حرف آخر

در مطالب بالا در مورد چگونگی تغییر خودکار تم تلگرام (Auto Night Mode) صحبت کردیم و اینکه با بکار بردن آن می توانید در شب ها از تم های تیره و در روز از تم های روشن استفاده نمایید و آن را به صورت خودکار تنظیم کرده تا به صورت خودکار تم ها تغییر کند.

مطالب مرتبط