ترفند اندروید

تغییر حالت پیش فرض ارتباط USB(اندروید 6.0 )

تغییر حالت پیش فرض ارتباط USB(اندروید 6.0 )

در صورتی که گوشی موبایل یا تبلتی با اندروید 6.0 در اختیار دارید، اگر برای یک بار هم که آن را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کرده باشید، متوجه شده‌اید که هنگام اتصال دستگاه به کامپیوتر توسط کابل USB، در حالت پیش ‌فرض دستگاه شما فقط شارژ است و فایل ‌های آن در کامپیوتر مشاهده نخواهند شد. برای دسترسی به فایل‌های دستگاه اندرویدی خود در کامپیوتر باید هر دفعه از پنل نوتیفیکیشن آیکون ارتباط USB را بزنید و حالت را به MTP تغییر دهید. در نسخه ‌های قبلی اندروید این امکان را داشتید که حالت پیش‌ فرض ارتباط USB را انتخاب نمایید، ولی بیشتر کاربران بر این باورند که در اندروید 6.0 این قابلیت وجود ندارد. ولی باید به شما بگوییم که در واقع این قابلیت جابجا شده و با فعال کردن Developer Options می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

حالت پیش ‌فرضی که می ‌خواهید را انتخاب کنید

نحوه ی رفع مشکل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر را مطالعه کنید.

در بالاتر اشاره کردیم که باید ابتدا Developer Options  را روی دستگاه اندرویدی خود فعال نمایید. برای این کار به تنظیمات، و بخش درباره تلفن (About Phone) بروید و در آنجا Build Number  را جستجو کنید. شماره ساخت یا همان Build Number را 7 بار پشت سر هم لمس کرده تا پیغام You are now a developer  را ببینید. وقتی به صفحه تنظیمات باز گردید در انتهای لیست مشاهده خواهید کرد که گزینه ای جدید به نام Developer Options اضافه شده است. وارد Developer options شده و در بخش Networking  گزینه ی Select USB Configuration را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده حالت پیش ‌فرضی که می ‌خواهید را انتخاب کنید.

در تنظیمات کامپیوترمی توانید فایل ‌ها را ببینید

وقتی این تنظیمات را انجام می ‌دهید و دیگر نیازی به تغییر آن‌ ها نبوده و این کار برای یک بار تانجام خواهد شد. در دفعات بعد با اتصال دستگاه خود به کامپیوتر بدون تغییر گزینه ای در تنظیمات می توانید فایل ‌ها را در کامپیوتر مشاهده کنید. ممکن است هنگام اتصال، کامپیوتر شما اقدام به نصب درایورهای لازم را انجام دهد. پنجره را نبندید و اجازه دهید پروسه نصب درایورها به پایان برسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *