ترفند اندروید

چگونه آیکون برنامه‌های اندرویدی را عوض کنیم؟

چگونه آیکون برنامه‌های اندرویدی را عوض کنیم؟

آموزش نحوه‌ی تغییر آیکون گوشی‌های هوشمند با نوا لانچر Nova Launcher

همه‌ی گوشی‌های هوشمند آیکون هایی را به‌صورت پیش فرض، برای برنامه های خود دارند و اغلب کابران تمایل به عوض کردن این آیکون ها با نمونه های مورد علاقه خود را دارند. اکنون در این بخش قصد داریم توضیحات جامعی را پیرامون این بحث در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما آیکون های پیش فرضی که برنامه های اندرویدی دارند، را دوست ندارید، تا پایان این مقاله با کوک موبایل همراه باشید. علاوه بر این می توانید برای آموزش سخت افزار تعمیر موبایل به شماره 02167319 تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را از کارشناسان ما بپرسید.

نحوه‌ی تغییر آیکون گوشی‌های هوشمند

نحوه‌ی تغییر آیکون گوشی‌های هوشمند

دستگاه های اندرویدی در شخصی سازی بهترینند، شما می توانید در این دستگاه ها تغییرات زیادی را باتوجه به سلایق شخصی خود به وجود بیاورید، به عنوان مثال : تغییرات در وال پیپر گوشی wallpapers، تم گوشی themes، آیکون ها و سایر موارد دیگر…

برای تغییر آیکون برنامه اندرویدی می توان از  دو راه استفاده کرد؛ نصب یک لانچر سفارشی، و یا اگر لانچر فعلی خود را دوست دارید و نمی خواهید از یک لانچر دیگر استفاده کنید، با نصب یک برنامه که فقط تغییر آیکون می دهد می توانیدگوشی خود را شخصی سازی کنید.

تغییر آیکون در نوالانچر Nova Launcher یکی از آسان ترین راه ها برای شخصی سازی گوشی هوشمند است. تغییر شکل همه ی آیکون ها با هم، آنگونه که تمایل دارید و ساده کردن محیط کاربری و یا تغییر یک آیکون بصورت جداگانه در نوا لانچر بسیار ساده و راحت خواهد بود. و بهترین قسمت این موضوع این است که این قابلیت در هر دو نسخه نوا لانچر، چه نسخه رایگان و چه پولی آن امکان پذیر است. بنابراین همه می توانند از مزایای آن بهره ببرند.

چگونه بسته ی آیکون ها را در نوا لانچر تغییر دهیم ؟

برای ایجاد هماهنگی و داشتن ظاهری یکنواخت در کل گوشی، یا در نوار نرم افزاری دستگاه هوشمند خود توسط نوا لانچر، شما باید از بسته‌ی آیکون icon pack استفاده کنید. البته بسته‌ی آیکون از همه ی نرم افزار ها پشتیبانی نمی کند، چرا که چنین چیزی تقریبا غیر ممکن است. اما اکثر بسته های بزرگتر آیکون حداقل یک گزینه به نرم‌افزارهای بسیار شناخته شده و محبوب اندرویدی پیشنهاد می دهند و برای هر برنامه و نرم افزاری که پشتیبانی نمی شود، شما می توانید به صورت دستی آیکون های آن ها را عوض کنید، که نحوه‌ی انجام این کار را در بخش دوم این مقاله توضیح خواهیم داد.

البته باید گفت در ابتدای این کار شما بایستی یک بسته ی آیکون برای استفاده پیدا کنید. به عنوان نمونه ما از Whicons استفاده خواهیم کرد که این بسته آیکون رایگان شامل  ۳۰۰۰ آیکون کاملا سفید بر اساس طراحی متریال گوگل است. همچنین این نرم افزار قابلیت تطبیق تصویر پس‌زمینه را به کابران خواهد داد ضمنا قابلیتی که کاربر بتواند آیکون برای نرم افزارهای مورد نظر خود سفارش دهد را ممکن می سازد.

همه‌ی بسته های آیکون مانند مورد نام برده این قابلیت را نخواهند داشت بنابراین هنگام جستجو برای تم مورد نظر حتما استفاده از این نرم‌افزار را مد نظر قرار دهید.

زمانی که بسته ی آیکون بر روی دستگاه نصب شد، شما برای اجرای آن بسته آماده هستید. به کشوی نرم افزارها (app drawer) مراجعه کرده سپس به  بخش تنظیمات آیکون نوا Nova Settings بروید تا بتوانید به منوی نوا وارد شوید.

تنظیمات آیکون نوا Nova Settings

تنظیمات آیکون نوا Nova Settings

در این منوی باز شده روی پنجمین گزینه که  Look & Feel است، ضربه بزنید. با این کار شما تمام گزینه های مربوط به زیبایی رابط کاربری را در اختیار خواهید داشت. اولین گزینه از این لیست که Icon theme نام دارد را لمس کنید.

گزینه  Look & Feel

گزینه  Look & Feel

Icon theme

Icon theme

با انجام این کار پنجره‌ی کوچک فرعی popup window باز خواهد شد که تمام بسته‌های آیکون نصب شده به همراه گزینه‌ای برای تم اصلی سیستم تحت عنوان System و آیکون‌های اندروید خالص Marshmallow را داراست. روی گزینه‌ای که تمایل دارید اجرا شود ضربه بزنید تا تغییرات مورد نظر در سیستم عامل اعمال شود، که در این مرحله Whicons خواهد بود.

تم اصلی سیستم تحت عنوان System و آیکون‌های اندروید خالص Marshmallow

تم اصلی سیستم تحت عنوان System و آیکون‌های اندروید خالص Marshmallow

جعبه‌ی فرعی popup box ناپدید خواهد شد؛ اما آیکون تم وارد و ثبت شده، اکنون باید آیکون تمی را نشان دهد که شما آن را در زیر عنوان انتخاب کردید.

جعبه‌ی فرعی popup box

جعبه‌ی فرعی popup box

به صفحه اصلی home screen و کشوی نرم افزار گوشی خود باز گردید، اکنون آیکون همه‌ی نرم افزارهای پشتیبانی شده به وسیله‌ی بسته‌ی آیکون اعمال شده در سیستم تغییر کرده‌اند.

صفحه اصلی home screen

صفحه اصلی home screen

آیکون همه‌ی نرم افزارهای پشتیبانی شده

آیکون همه‌ی نرم افزارهای پشتیبانی شده

چگونه یک آیکون مشخص را در نوا لانچر تغییر دهیم؟

ممکن است که شما قصد تغییر همه‌ی آیکون‌های موجود را نداشته باشید؛ و فقط بخواهید تعداد کمی از آن ها را تغییر دهید؛ که خوشبختانه نوا لانچر این قابلیت را نیز در اختیار کاربران قرار داده است.

در حقیقت  تعداد کمی از آیکون ها در نوا لانچر برای تغییرات پشتیبانی نمی شوند، اما باز هم احتمال می رود که چند آیکون وجود داشته باشند که هیچ تغییری در آیکون آن ها صورت نخواهد گرفت. در نمونه های بسیاری وضعیتی این چنینی دیده شده است؛ که این امکان وجود دارد در بسته‌ی نصب شده، آیکونی وجود نداشته باشد که با نرم‌افزار خاص مورد نظر شما مطابقت کند، یا شاید به دلیل وجود اشکالات احتمالی آیکون مربوطه به درستی در سیستم اعمال نشود.

بعد از نصب بسته ی آیکون مورد نظر خود ( در این مثال نیز ما از Whicons استفاده خواهیم کرد) کشوی نرم‌افزارهای خود را باز کنید و آیکونی را که قصد تغییر آن را در سیستم دارید، پیدا کنید. پس از یافتن روی آن ضربه بزنید و نگاه دارید تا زمانی که صفحه ی زیرین برای شما باز شود، در این مرحله روی گزینه‌ی ویرایش Edit آیکون را بکشید.

نکته : شما می توانید از صفحه نمایش روی آیکون ها ضربه بزنید و آن ها را بکشید اما دقت کنید که این کار فقط آیکون مورد نظر در صفحه نمایش را تغییر خواهد داد. ولی اگر آن را به طور اصولی از کشوی نرم افزار تغییر دهید، در صورتی که آیکون در صفحه نمایش تغییر نکرد می توانید به راحتی آن را  دوباره به صفحه نمایش اضافه کنید.

نصب بسته ی آیکون مورد نظر

نصب بسته ی آیکون مورد نظر

این کار باعث باز شدن منوی ویرایش نرم افزار “Edit Shortcut” می شود روی آیکون ضربه بزنید تا گزینه‌ی Select theme نشان داده شود.

ویرایش نرم افزار “Edit Shortcut”

ویرایش نرم افزار “Edit Shortcut”

در این بخش تعداد گزینه های کمتری برای انتخاب وجود خواهد داشت، شما می توانید آیکون یک سیستم، آیکون‌های گالری نرم‌افزار و آیکونی از بسته‌های نصب شده را انتخاب کنید. ما قصد داریم یک آیکون از بسته‌ی Whicons را انتخاب کنیم، اما شما می توانید روی هر یک از گزینه های موجود که با آیکون مورد نظر شما که دنبال آن هستید تناسب بیشتری دارد ضربه بزنید.

آیکون از بسته‌ی Whicons

آیکون از بسته‌ی Whicons

چنانچه شما در حال استفاده از بسته ی آیکون شخصی خود هستید، بارگذاری آن چند ثانیه طول خواهد کشید، زمان آن بستگی به اندازه‌ی بسته ی آیکون دارد؛ و زمانی که آماده شد، نوا لانچر سعی می‌کند بهترین گزینه‌ها را انتخاب کند و در بالاترین بخش مربوطه به شما پیشنهاد می دهد. این کار یافتن آیکون مورد نظر را سهولت می بخشد و از صرف زمان اضافی برای گشتن در بین هزاران آیکون موجود در لیست جلوگیری می کند.

نوا لانچر سعی می‌کند بهترین گزینه‌ها را انتخاب کند

نوا لانچر سعی می‌کند بهترین گزینه‌ها را انتخاب کند

اگر آیکون پیشنهادی توسط نوا لانچر، آن چیزی نباشد که شما به دنبال آن بودید (یا اگر هیچ مورد پیشنهادی برای شما وجود ندارد) فقط بایستی در فهرستی که ساختار آن به ترتیب حروف الفبا چیده شده است، جستجو کنید تا زمانی‌که گزینه ی مورد نظر خود را پیدا کرده سپس روی آن ضربه بزنید.

با ضربه زدن روی آن شما به منوی ویرایش “Edit Shortcut”باز خواهید گشت. برای ذخیره این تغییرات فقط باید روی گزینه ی “done” ضربه بزنید. آیکون مورد نظر شما بلافاصله تغییر خواهد کرد و شما می توانید برای تغییر آیکون بعدی مورد نظر خود، اقدام کنید.

منوی ویرایش “Edit Shortcut”

منوی ویرایش “Edit Shortcut”

حتی اگر آیکونی در بسته برای نرم افزار مورد نظر شما وجود نداشته باشد، اغلب می توانید آیکونی را که طراحی آن با مفهوم نرم افزار شما تناسب دارد را پیدا و انتخاب کنید. به عنوان مثال شاید برای نرم افزار بانک مورد نظر شما آیکونی وجود نداشته باشد، اما می توانید از آیکون دلار موجود “$” به جای آیکون بانک استفاده کنید. در نتیجه تمام آیکون های شما با تم گوشی هماهنگی دارد.

در نظر داشته باشید که استفاده از یک پک آیکون جدید در کل سیستم، تاثیری روی آیکون هایی که به صورت جداگانه و تکی تغییر کرده اند نخواهد گذاشت. بنابراین اگر شما می خواهید یک تم مشخص را در صفحه نمایش گوشی خود اجرا کنید، و یک تم مجزای دیگر را در کشوی نرم افزاری تغییر دهید؛ این قابلیت را دارید تا به آسانی این خواسته را اجرا کنید.

در حال حاضر اکثر بسته های آیکون، استاندارد و مورد تایید هستند؛ که با اکثر لانچرهای سوم شخص قابل استفاده هستند. این خبر بسیار خوبی برای کاربرانی است که قصد جابه‌جایی بین لانچرهای مختلف را دارند؛ چرا که بیشتر بسته های موجود آن (مخصوصا بسته های معروفتر و بزرگتر ) به طور جامع با این لانچرها سازگار هستند.

مطالب مرتبط