ترفند آیفون

بررسی اپ لایبرری آیفون در iOS 14

بررسی اپ لایبرری آیفون در iOS 14

یکی از مهمترین ویژگی های جدید در iOS 14، برنامه لایبرری آیفون است. همانطور که در ادامه خواهید دید، این ابزار سطح جدیدی از سفارشی سازی و کنترل در آیفون شما را به ارمغان می آورد.

اپ لایبرری آیفون چیست؟

تا قبل از انتشار iOS 14 در دستگاه های اپل، برای سازماندهی برنامه ها در آیفون تنها فقط سه روش وجود داشت. یا باید برنامه ها را به صورت دستی به مکان دیگر انتقال می دادیم، یا باید برنامه ها را به پوشه هایی که توسط خود کاربر تعریف شده است اضافه می کردیم یا با ریست کردن جانمایی برنامه ها روی صفحه اصلی، به اپل اجازه می دادیم آنها را مدیریت کند. در اپ لایبرری جدید آیفون نه تنها این گزینه ها حذف نشده اند، بلکه گزینه های بیشتری به آن اضافه شده است. با نصب و به روزرسانی iOS 14 این امکان برای کاربر فراهم خواهد شد تا بتواند اپ لایبرری را بلافاصله بعد از صفحات صفحه اصلی (Home Screen) در آیفون پیدا کند.

قبل از مطالعه این مقاله، مهم است توجه داشته باشید برنامه لایبرری آیفون از صفحه اصلی آیفون مجزا است. به همین دلیل، هنگام دانلود هر برنامه یا محتوا برای اولین بار از اپ استور، برنامه در هر دو بخش نشان داده می شود. در مثال زیر، برنامه رسمی NFL از اپ استور دانلود می شود. توجه کنید که هم اکنون در هر دو صفحه اصلی آیفون و اپ لایبرری آیفون در دسترس می باشد.

اپ لایبرری آیفون

اپ لایبرری آیفون

اما چرا؟

چرا می خواهید یک آیکن برنامه در هر دو مکان نشان داده شود؟! با استفاده از اپ لایبرری آیفون، اکنون می توانید صفحه اصلی آیفون را فقط برای برنامه های پرکاربرد خود رزرو کنید و بدین ترتیب، درهم و برهمی که ممکن است در طول سال های گذشته روی دستگاه شما جمع شده باشد را از بین ببرید و در واقع به برنامه های و صفحه نمایش گوشی خود سر و سامانی بدهید.

استفاده از برنامه لایبرری آیفون

وقتی برنامه ها به آیفون شما اضافه می شوند، به طور خودکار به پوشه های موجود در برنامه لایبرری آیفون افزوده می شوند. همچنین بلافاصله پس از دانلود، در پوشه «اخیراً اضافه شده» در سمت راست بالای برنامه لایبرری آیفون نشان داده می شوند. علاوه بر این، می توانید پوشه برنامه های پیشنهادی در بالا سمت چپ برنامه لایبرری آیفون پیدا کنید. برنامه های پیشنهادی براساس سوابق فعلی دانلود برنامه های شما نشان داده می شوند.به دلیل محدودیت فضا، پوشه های موجود در App Library فقط پیش نمایش برخی از برنامه های داخل آن را نشان می دهد. پوشه ها در آیکن های بزرگ و کوچک نشان داد می شوند. زیر آیکن های بزرگ نام برنامه و دسته بندی آنها نوشته شده است. با ضربه روی عنوان هر یک از آیکن های بزرگ، برنامه را باز می کنید. با ضربه زدن روی یکی از آیکن های کوچکتر، کل پوشه باز می شود.

استفاده از برنامه لایبرری آیفون

استفاده از برنامه لایبرری آیفون

نوار جستجو

در بالای برنامه لایبرری آیفون، یک نوار جستجو پیدا خواهید کرد. روی این نوار ضربه بزنید تا لیست در حال اجرا از همه برنامه های نصب شده بر روی دستگاه خود که به ترتیب حروف الفبا مرتب شده اند را پیدا کنید. برای دیدن برنامه مورد نظر خود اسکرول کنید یا نام برنامه را در نوار جستجو تایپ کنید.

در بالای برنامه لایبرری آیفون، روی نوار جستجو ضربه بزنید

در بالای برنامه لایبرری آیفون، روی نوار جستجو ضربه بزنید

حذف و سازماندهی برنامه ها در iOS 14

آیا آنقدر برنامه روی صفحه نمایش آیفون خود دارید که پیدا کردن یک برنامه دلخواه، شما را به چالش بکشد؟ معرفی برنامه لایبرری جدید در آیفون با سیستم عامل iOS 14 این امکان را فراهم کرده است که بتوانید برنامه هایی که به ندرت استفاده می شوند را از صفحه اصلی دستگاه خود حذف کنید، در حالی که هنوز آنها را روی دستگاه خود نصب نگه می دارید، و عملکرد خود را از دست نمی دهند.

برای حذف یک برنامه در آیفون در iOS 14:

  1. انگشت خود را روی آیکن برنامه قرار داده نگه دارید. با این کار، برنامه های موجود در صفحه اصلی شما شروع به تکان دادن می کنند.
  2. روی علامت «-» در بالا سمت چپ برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید.
  3. برای حذف برنامه از روی دستگاه خود، روی گزینه Delete App ضربه بزنید.
  4. در صورتی که می خواهید برنامه تنها از روی صفحه اصلی دستگاه حذف شود، روی گزینه Move to App Library به معنای انتقال به برنامه لایبرری ضربه بزنید. با این کار ضمن حفظ برنامه در اپ لایبرری، برنامه را از صفحه اصلی دستگاه حذف می کنید.
حذف و سازماندهی برنامه ها در iOS 14

حذف و سازماندهی برنامه ها در iOS 14

افزودن برنامه ها به صفحه اصلی لایبرری آیفون

اگر نظر خود را تغییر دادید و می خواهید بار دیگر برنامه ای را در صفحه اصلی داشته باشید، می توانید این کار را از داخل لایبرری برنامه های آیفون انجام دهید.

برای افزودن برنامه:

  • در اپ لایبرری آیفون، انگشت خود را روی برنامه مورد نظر قرار داده و نگه دارید.
  • گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید تا برنامه به صفحه اصلی دستگاه شما اضافه شود.
افزودن برنامه ها به صفحه اصلی در اپ لایبرری آیفون

افزودن برنامه ها به صفحه اصلی در اپ لایبرری آیفون

مخفی کردن صفحات هوم اسکرین در iOS 14

در iOS 14 همچنین می توانید برای اولین بار صفحات صفحه اصلی را مخفی کنید. با پنهان کردن این صفحات، می توانید خیلی سریعتر به برنامه لایبرری آیفون برسید. برای مخفی کردن صفحات تنها کافی است:

  1. انگشت خود را روی یک قسمت خالی از صفحه اصلی خود قرار دهید و طولانی نگه دارید.
  2. روی app page dot icons (آیکن نقطه ای شکل) در پایین وسط صفحه ضربه بزنید.
  3. علامت تیک صفحات برنامه ای که می خواهید پنهان کنید، را بردارید.
  4. روی گزینه Done در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.
مخفی کردن صفحات هوم اسکرین در iOS 14

مخفی کردن صفحات هوم اسکرین در iOS 14

برای افزودن مجدد صفحات برنامه، این مراحل را از آخر به اول انجام دهید.

نحوه خالی کردن صفحه اصلی در اپ لایبرری آیفون

به طور پیش فرض، برنامه های جدید هم در صفحه اصلی آیفون و هم در اپ لایبرری نشان داده می شوند. در صورت دلخواه می توانید این تنظیم را تغییر دهید، بنابراین برنامه های جدیدی که از این پس نصب خواهید کرد فقط در iPhone App Library نشان داده می شوند. برای انجام این کار:

  1. روی برنامه تنظیمات در صفحه اصلی خود ضربه بزنید.
  2. صفحه اصلی را انتخاب کنید.
  3. گزینه فقط لایبرری App Library Only را انتخاب کنید. این گزینه در زیر قسمت برنامه های اخیراً دانلود شده، قرار دارد.
روی برنامه تنظیمات در صفحه اصلی آیفون ضربه بزنید

روی برنامه تنظیمات در صفحه اصلی آیفون ضربه بزنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *