ترفند اندروید

برترین کیبوردهای مجازی در اندروید

برترین کیبوردهای مجازی در اندروید

در حال حاضر با پیشرفت دستگاه های هوشمند، هر موردی که به این دستگاه ها مربوط می شود، روز به روز پیشرفت خواهد کرد. هم اکنون کیبوردهای مجازی مختلفی برای سیستم عامل اندروید طراحی و ارائه شده است، حال می خواهیم بدانیم کدام یک از این کیبوردهای مجازی بهترین کیفیت و کارایی را ارائه کرده است؟ ما در این مقاله قرار است برترین کیبوردهای مجازی در اندروید را به شما معرفی کرده و نحوه تغییر کیبورد مجازی در این سیستم عامل را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید سیستم عامل اندروید نمادی برای تنوع در شخصی‌ سازی است. این سیستم عامل به کاربر اجازه داده تا تقریبا هر بخش و قسمت از رابط کاربری دستگاه را مطابق به سلیقه شخصی خود تغییر دهد. یکی از بخش‌ ها و مواردی که کاربران همیشه مایل بوده اند نسبت به تغییر دادن ظاهر آن اقدام کنند، کیبورد مجازی دستگاه‌ های اندرویدی می باشد. سیستم عامل اندروید این اجازه را در اختیار کاربر می ‌دهد تا کیبورد مجازی پیش فرض دستگاه را تغییر داده و از کیبوردهای دیگر که مورد پسند او می باشد، در دستگاه استفاده کند.

این مسئله سبب شده که کیبوردهای مجازی متنوعی از سوی توسعه دهندگان برای اندروید طراحی و روانه بازار گردد. شما می توانید سری به گوگل پلی استور (Google Play Store) یا حتی منبع بازار بزنید، و کیبورد را سرچ کنید، در آن صورت متوجه تنوع این کیبوردهای مجازی خواهید شد. ولی در این بین دو سوال اصلی در ذهن کاربر بوجود خواهد آمد. در واقع کدامیک از این کیبوردهای مجازی بهترین عملکرد ممکن را ارائه کرده اند و اینکه چطور باید در سیستم عامل اندروید کیبورد مجازی پیش فرض دستگاه را تغییر داد؟ ما در این مقاله قرار است به آموزش نحوه تغییر کیبورد مجازی دستگاه‌های اندرویدی می پردازیم و چند نمونه از برترین کیبوردهای مجازی موجود برای اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوه تغییر کیبورد مجازی در دستگاه های اندرویدی

پروسه ی تغییر کیبورد مجازی در سیستم عامل اندروید به سادگی انجام می گردد. برای تغییر کیبورد مجازی پیش فرض دستگاه خود باید به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه خود وارد شده و سپس گزینه Language & Input  را انتخاب نمایید. حالا گزینه Current Keyboard را انتخاب کرده تا صفحه پاپ ‌آپی به نمایش درآید.

تغییر کیبورد مجازی در دستگاه های اندرویدی

در صفحه پاپ ‌آپی که در مقابل تان می بینید، می‌ توانید کیبورد مجازی مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را جایگزین کیبورد پیش فرض دستگاه خود کنید. دقت کنید که پس از دانلود هر کیبورد مجازی باید آن را نصب نمایید تا در لیست موجود در این صفحه پاپ‌آپ نمایان شود، در غیر این صورت و با عدم نصب کیبورد مجازی نمی ‌توان از این لیست نسبت به انتخاب آن وارد عمل شد. این کار را در هنگام تایپ و از طریق کیبورد مجازی ارائه شده هم می‌توان انجام داد. برای این کار باید به دنبال آیکونی باشید که شبیه به یک کیبورد می باشد. با انتخاب این آیکون، همان صفحه پاپ ‌آپ مربوط به انتخاب کیبورد مجازی نمایان خواهد شد و در این صورت در حین تایپ می ‌توانید بدون نیاز به مراجعه به بخش تنظیمات، کیبورد مجازی دستگاه خود را تغییر دهید.

در صورتی که به تازگی کیبورد مجازی دانلود و نصب کرده ‌اید ولی باز هم نام آن را در لیست موجود نمی بینید باید به بخش تنظیمات وارد شده و یک لحظه کیبورد مجازی را بزنید تا فعال گردد. از آنجایی که ممکن است انجام این عمل در نسخه‌ های مختلف سیستم عامل اندروید و رابط کاربری شرکت ‌های مختلف سازنده دستگاه‌های اندرویدی متفاوت باشد، چنانچه در مورد این مسئله به مشکلی برخوردید، نام آن کیبورد را سرچ کنید تا توضیحات تکمیلی و دقیق ‌تری نسبت به آن بدست آورید.

بهترین کیبوردهای مجازی اندروید:

1)کیبورد مجازی گوگل (Google Keyboard)

یکی از معروف‌ ترین و پر کاربرد ترین کیبوردهای مجازی کیبورد مجازی گوگل به شمار می رود که در دسترس کاربران دستگاه ‌های اندرویدی قرار گرفته است. دقت کنید که کیبورد مجازی گوگل یا همان Google Keyboard  در برخی از گوشی‌ های اندرویدی به طور پپش فرض نصب بوده و به منظور استفاده از آن تنها باید مراحل گفته شده در بالاتر را انجام دهید و در پنجره پاپ ‌آپ نمایان شده گزینه Google Keyboard را انتخاب نمایید. برخی از کمپانی ‌های تولید کننده محصولات اندرویدی هم از نصب بودن پیش فرض این کیبورد مجازی در دستگاه ‌های خود جلوگیری کرده اند که در این شرایط باید صفحه کلید گوگل یا Google Keyboard  را دانلود و در دستگاه خود نصب کنید.

کیبورد مجازی گوگل

در واقع استفاده از کیبورد مجازی گوگل (Google Keyboard) بسیار آسان است. شما با این کیبورد مجازی می توانید ظاهر و تم اصلی صفحه کلید را تغییر دهید. تم ‌های کیبورد مجازی گوگل تنوع مناسبی دارند و شامل آپشن‌ های روشن و تیره هستند. کیبورد مجازی گوگل از قابلیت‌ های اشاره‌ ای خاصی هم پشتیبانی می کند. برای مثال می‌ توانید با کشیدن یا سر دادن دست خود بر روی این صفحه کلید نسبت به تایپ اقدام نمایید. البته برای انجام این عمل باید قابلیت Swipe در تنظیمات کیبورد مجازی گوگل فعال شده باشد. همچنین نکته دیگر جالب توجه در رابطه با کیبورد مجازی گوگل مربوط به توانایی آن در تایپ نیم ‌فاصله فارسی می‌ باشد.

2) کیبورد مجازی Swype

در صورتی که از علاقمندان تایپ در شرایط سر دادن انگشت خود هستید و یا تمایل به پشتیبانی کیبورد مجازی از دستورات صوتی دارید، توصیه می ‌کنیم که نسبت به دانلود کیبورد مجازی Swype اقدام کنید. کیبورد مجازی Swype از نظر تنوع تم به مراتب صفحه کلید جالب توجهی بوده و آپشن ‌های مختلفی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با استفاده از این کیبورد مجازی می‌ توانید برای خود دیکشنری شخصی یا Personal Dictionary  هم تعریف نمایید.

کیبورد مجازی Swype

توانایی این کیبورد مجازی در حد عبارات و کلمات بعدی مورد نظر کاربر نیز جالب است. کیبورد مجازی Swype  به شکل پیشرفته و بسیار هوشمندانه ‌ای این کار را انجام می ‌دهد. یکی دیگر از قابلیت ‌های منحصر به فرد این کیبورد مجازی به ارائه امکان تایپ همزمان با دو زبان نوشتاری مختلف مربوط می شود. با این وجود اصلی ‌ترین کاربردی ‌ترین قابلیت این صفحه کلید به پشتیبانی دقیق آن از تایپ با سر دادن انگشت کاربر مربوط می گردد. در این روش شما انگشت خود را بر روی کلیدهای کیبورد مجازی سر می ‌دهید و برای انتخاب هر یک از حروف فقط باید فشار انگشت خود را کمی بیشتر ‌کنید. کیبورد مجازی Swype در این زمینه عملکرد بالایی داشته و یکی از بهترین کیبوردهای مجازی موجود برای سیستم عامل اندروید می باشد.

3) کیبورد مجازی SwiftKey

بی شک نام کیبورد مجازی SwiftKey را شنیده ‌اید. در حال حاضر کیبورد مجازی SwiftKey هم یکی از محبوب ‌ترین و بهترین صفحه کلیدهای مجازی به شمار می رود که برای سیستم عامل اندروید عرضه می شود. این کیبورد مجازی را می ‌توانید به طور رایگان دانلود در دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. زبان ‌هایی که توسط این کیبورد مجازی پشتیبانی می ‌شوند بسیار جامع و متعدد می باشند. قابلیت پیش بینی کلمات در کیبورد مجازی SwiftKey هم بسیار بالا بوده و از نقاط قوت عملکرد این کیبورد مجازی به حساب می آید.

کیبورد مجازی SwiftKey

ظاهر صفحه کلید مجازی SwiftKey بسیار کاربرپسند است و فاصله بین کلیدهای آن به شیوه دقیق و رضایت بخشی تعیین شده است. این کیبورد مجازی از تم‌ های مختلفی پشتیبانی خواهد کرد که بسته به سلیقه شخصی کاربر قابل انتخاب و استفاده می باشد. جالب است بدانید که تا پیش از سال 2014 به منظور نصب و استفاده از کیبورد مجازی SwiftKey ملزم به پرداخت هزینه بودید، ولی از سال 2014 این کیبورد مجازی به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شوند. هم اکنون می توان به جرأت به عنوان یکی از بهترین کیبوردهای مجازی موجود برای سیستم عامل اندروید، کیبورد SwirftKey را معرفی نمود.

4) کیبورد مجازی Flesky

در صورتی که به دنبال دانلود و استفاده از صفحه کلیدی مجازی با ظاهر متفاوت نسبت به گزینه ‌های قبلی هستید، کیبورد مجازی Flesky یکی از بهترین گزینه‌ های مقابل تان به شمار می رود. ظاهر این کیبورد بسیار ساده طراحی شده و در عین حال کارایی آن فوق العاده است. کیبورد مجازی Flesky از قابلیت ‌های اشاره‌ ای مانند سر دادن انگشت روی صفحه کلید و برخی موارد دیگر پشتیبانی خواهد کرد و تم‌ های نسبتا متنوعی را شامل می ‌شود.

کیبورد مجازی Flesky

یکی از اصلی ‌ترین قابلیت ‌های کیبورد مجازی Flesky به قابلیت پیش فرض انتخاب و ارسال فایل گیف (GIF)  توسط آن مربوط می شود. کیبورد مجازی مذکور به بخشی مجهز است که در آن لیستی از فایل ‌های گیف (GIF) جدید و روز دنیا ضمیمه شده است و کاربر م ی‌تواند همواره از این فایل ‌ها در هنگام تایپ استفاده نماید. اگر از علاقمندان به ارسال تصاویر گیف (GIF) هستید، بی شک کیبورد مجازی Flesky برای شما بسیار جذاب خواهد بود. به طور کلی کیبورد مجازی Flesky یکی از جالب ‌ترین و سرگرم کننده ‌ترین صفحه کلیدهای مجازی می باشد که می ‌توانید در دستگاه ‌های اندرویدی استفاده نمایید. این کیبورد مجازی به طور رایگان عرضه شده است و شامل خریدهای درون برنامه ‌ای می‌ باشد.

5) کیبورد مجازی Ginger

یکی از صفحه کلیدهای مجازی منحصر به فرد دیگری است که می‌ توانید آن را در دستگاه اندرویدی خود نصب کرده و استفاده کنید، کیبورد مجازی Ginger می باشد. کیبورد مجازی Ginger شامل تم‌ های بسیار متنوعی می باشد و به کاربر این اجازه را می ‌دهد تا با ادغام تصاویر مورد نظرش در پس زمینه صفحه کلید، تم ‌های منحصر به فردی را تولید کند و حتی آن‌ ها را با سایر کاربران صفحه کلید مجازی Ginger به اشتراک بگذارد.

کیبورد مجازی Ginger

از دیگر قابلیت ‌ها و ویژگی ‌های منحصر به فرد این صفحه کلید مجازی مربوط به بازی ‌های پیش فرضی است که ارائه کرده و کاربر می ‌تواند در هر وقت که مایل است، نسبت به انجام این بازی ‌ها اقدام کند. البته بازی ‌های مورد نظر بازی ‌های بسیار ساده‌ای می باشند. به عنوان مثال بازی “مار” که در گوشی ‌های نوکیا وجود داشت توسط این صفحه کلید ارائه شده و قابل انجام می باشد. کیبورد مجازی Ginger از اموجی ‌های پیش فرض و اختصاصی پشتیبانی کرده است و قابلیت پیش‌ بینی کلمات آن هم بسیار دقیق و جالب توجه است. همچنین این کیبورد مجازی قابلیت ترجمه متون را هم فراهم کرده است. صفحه کلید مجازی Ginger هم به طور رایگان ارائه شده و شامل خریدهای درون برنامه ‌ای می باشد.

6) کیبورد مجازی AnySoftKeyboard

یکی دیگر از کیبوردهای مجازی برتری که برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است با نام  AnySoftKeyboard  شناخته می شود. این کیبورد مجازی را می ‌توانید به طور رایگان از گوگل پلی استور دستگاه خود دانلود کرده و از قابلیت ‌های متنوع آن استفاده نمایید. ظاهر این صفحه کلید بسیار زیبا بوده و تم‌ های متنوعی را در خود جای داده است. کیبورد مجازی AnySoftKeyboard قابلیت پشتیبانی از زبان ‌های نوشتاری مختلف و همچنین تایپ با سر دادن انگشت را نیز ایجاد کرده است.

کیبورد مجازی AnySoftKeyboard

همچنین پشتیبانی همزمان از چند لمس هم از دیگر ویژگی ‌های جالب توجه این کیبورد مجازی به شمار می رود. برای مثال فرض کنید که در هنگام تایپ از طریق کیبورد مجازی AnySoftKeyboard در تبلت اندرویدی خود هستید. در این شرایط برای تایپ حروف بزرگ مورد نظرتان می ‌توانید کلید Shift را نگه داشته و حرف مد نظر را تایپ نمایید. این قابلیت در برخی از شرایط به واقع جالب توجه است. به طور کلی کیبورد مجازی AnySoftKeyboard هم در حال حاضر یکی از بهترین صفحه کلیدها مجازی ارائه شده برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود.

7) کیبورد مجازی Smart Keyboard

اگر بخواهیم آخرین کیبورد مجازی که بین لیست بهترین کیبوردهای مجازی اندروید به شما معرفی کنیم، کیبورد Smart Keyboard می باشد. با مراجعه به بخش Settings یا همان تنظیمات این صفحه کلید مجازی می ‌توانید کنترل کاملی بر روی ظاهر و شرایط کلید های مجازی آن داشته باشید. برای مثال در بخش Skin  می ‌توانید ظاهر و تم صفحه کلید را تغییر داده و با مراجعه به بخشی نظیر Key height می ‌توانید بلندی کلیدهای مجازی کیبورد را تعیین کنید.

کیبورد مجازی Smart Keyboard

ولی مسئله ای که سبب متفاوت شدن کیبورد مجازی Smart Keyboard نسبت به سایر صفحه کلیدهای معرفی شده می ‌شود به پشتیبانی آن از ورودی T9 مربوط می شود. منظور از ورودی T9 سبک طراحی صفحه کلیدهای فیزیکی در گوشی ‌های هوشمند غیر لمسی است. با انتخاب این ورودی صفحه کلید مجازی Smart keyboard  سبکی شبیه به سبک دکمه‌ های گوشی‌های دارای کیبورد فیزیکی را ارائه می کند و در این صورت برخی از افراد که چندان با چینش حروف در کیبوردهای مجازی آشنایی ندارند می ‌توانند از کیبورد آن استفاده نمایند. کیبورد مجازی Smart Keyboard از زبان‌های متنوعی پشتیبانی می کند و به دیکشنری داخلی و پیش فرضی هم مجهز می باشد. این صفحه کلید در زمینه پیش بینی کلمات هم بسیار دقیق و هوشمندانه عمل خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *