ترفند آیفون

 بازیابی عکس های پاک شده از آیفون

blank

در مقاله زیر قصد داریم روش بازیابی عکس های پاک شده از آیفون را آموزش دهیم.

آیا دیوایس های iOS  روش هایی ایمن برای بازیابی فایل های از دست رفته برای کاربران خود تعریف کرده اند؟ شاید این سوال، سوال بسیاری از کاربران آیفون ها باشد، اگر عکس هایی که آنها را روی آیفون و یا آی پدم نگه داری می کنم، به اشتباه پاک شوند، به چه روشی می توانم آنها را بازیابی کنم؟

روش های ارائه شده برای بازیابی اطلاعات از دست رفته روی آیفون، بسیارند با این حال از میان روش ها شاید تنها چند مورد از آنها کارگر بیفتد. برای آن که بتوانید عکس های پاک شده از روی آیفون خود را بازیابی کنید لازم است روش هایی که در ادامه آمده است را امتحان کنید. امیدواریم که یکی از این روش ها بتواند به شما در بازیابی تصاویر از دست رفته آیفونتان کمک کند.

 بازیابی عکس های پاک شده از آیفون

موفقیت در برخی از روش های ارائه شده ، کاملا به سرعت عمل کاربر بستگی دارد. به این معنی که اگر زمان کوتاه تری پس از حذف تصاویر اقدام به بازیابی آنها کنید، شانس بیشتری برای ریکاوری صحیح این فایلها دارید. هر چه زمان بگذرد به همان نسبت شانس موفقیت برخی روش ها کاهش می یابد.

روش اول:  بازیابی تصاویر پاک شده یک ماهه اخیر

در این روش، می توانید فایلهای تصویری و ویدیویی که تا یک ماه قبل آنها را پاک کرده اید بازیابی نمایید. برای این منظور لازم است مسیر زیر راطی نمایید:

قدم اول: روی برنامه Photos تپ نمایید.

قدم دوم: از toolbox نمایش داده شده در پایین پنجره،  Albums  را تپ کنید.

قدم سوم: لیستی به شما نمایش داده می شود، از روی گزینه های موجود در لیست روی Recently Deleted  تپ نمایید.

قدم چهارم:  تصاویر مورد نظرتان برای ریکاوری را از لیست نمایش داده شده(لیست شامل تصاویر پاک شده در یک ماه اخیر است) انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی Recovery  تپ نمایید.

توجه : با تپ کردن روی Delete  در این مرحله، تصویر انتخاب شده برای ابد از روی آیفون شما پاک خواهد شد.

باید یادآور شویم روش فوق روی سیستم عامل iOS 8 بهتر از بقیه سیستم عامل های iOS جواب می دهد.در ادامه شما را با برخی دیگر از روشهای بازیابی تصاویر آشنا می سازیم.در یکی از روش هایی که در ادامه می آید از برنامه های نرم افزاری برای بازیابی تصاویر آیفون بهره خواهیم برد.

بهترین برنامه ریکاوری فایل های آیفون PhoneRescue نام دارد.این برنامه از فرمت فایل های بسیاری پشتیبانی می کند. با استفاده از PhoneRescueمی توانید پیام های آیفون، نوت های نوشته شده، مخاطبان، تصاویر، ویدیوها، تاریخچه سافاری، اپ های اپ استور،  ایمیل های صوتی، تقویم، تاریخچه ی تماس ها و حتی یادآوری های آیفون را بازیابی کنید.

خوب اگر از معرفی برنامه بگذریم، زمان آن رسیده که نحوه ی کار با این برنامه را به شما آموزش دهیم. چگونه این برنامه می تواند داده های از دست رفته شما از فرمت های گوناگون را بازیابی کند؟نکته در طرز کار سیستم فایل آیفون نهفته است. خوب است بدانید بعد از پاک شدن برنامه و یا داده ای از آیفونتان، این داده فورا از روی دیسک حذف نمی شود. شما با پاک کردن یک برنامه تنها وارده (Entry) برنامه را از ایندکس سیستم فایل پاک می کنید.پس حالا متوجه شدید که وقتی پیام یا عکسی را از روی آیفون خود پاک می کند تنها ایندکس آن را پاک می کنید و داده روی دیسک سخت موبایل شما وجود دارد.  این در حالی است که دیگر شما قادر نیستید از طریق UI آیفون داده ها را در شکل متعارف آنها ببینید اما این اصلا به این معنی نیست که این داده ها دیگر در دیوایس شما وجود ندارند. فرآیند پاک کردن داده در آیفون می تواند برگشت پذیر باشد. به این معنی که می توان زمان را به عقب بازگرداند، یعنی زمانی که شما هنوز تصویر و یا داده ای را از روی آیفون خود پاک نکرده اید!

برای اینکه تجربه ی شگرف بازیابی داده های پاک شده از روی آیفون را حس کنید، مسیر زیر را طی نمایید:

قدم اول: برنامه ی PhoneRescue را دانلود و آن را روی ویندوز و یا مک بوک خود نصب نمایید. حال برنامه را باز کنید.

قدم دوم: آیفون، آی پد و یا آی پادتاچ خود را به کامپیوتر متصل کنید.

قدم سوم: حال گزینه ی  Recover from iOS Device  را که در شکل زیر نمایش داده شده است را انتخاب نمایید.

 بازیابی عکس های پاک شده از آیفون

قدم چهارم:  حال روی آیکن رو به جلو همانطور که در شکل نمایش داده شده است تپ کنید.

قدم پنجم: به برنامه چند ثانیه زمان دهید تا آیفون و یا دیگر وسایل iOS متصل به آن را تحلیل کند.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

قدم ششم: حال می توانید نوشته ها، مخاطبان، پیام ها و محتواهای دیگر مدنظرتان را برای بازیابی انتخاب نمایید.

قدم هفتم : روی iPhone  کلیک کنید.

قدم هشتم: محتوای مورد نظر برای بازیابی را انتخاب کنید.

آیفون | تعمیرات تخصصی گوشی

قدم نهم: روی Export  روی کامپیوتر و یا Export to Device  بنا بر مقصد مورد نظرتان برای بازیابی فایلها کلیک کنید. اگر روی Export to Device   کلیک کنید فایلهای بازیابی شده روی آیفون شما بازنشانی می گردند.

قدم دهم: فرآیند بازیابی داده های از دست رفته با برنامه ی PhoneRescue  بسیار سریع اتفاق می افتد. برای دیدن داده های باریابی شده باید روی لینک نمایش داده شده در شکل زیر کلیک کنید.

آیفون | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

پس از کلید روی لینک نمایش داده شده می توانید داده های بازیابی شده را در مقصدی که در قدم نهم تعیین کردید مشاهده کنید.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

روش سوم: بازیابی از طریق iCloud

شما می توانید داده هایی که قبلا آنها را روی iCloud  پشتیبان گیری کرده اید را از طریق همین سرویس بازیابی کنید. این روش تنها در صورتی عملی است که از داده هایی که آنها را به اشتباه پاک کرده اید روی iCloud  پشتیبان گرفته باشید. در غیر اینصورت باید روش ۱ و ۲ را  امتحان کنید.

تمام فرمت های داده ای که در بالا ذکر شد، را می توانید از طریق iCloud  بازیابی کنید. برای این کار می توانید در پنجره ی نمایش داده شده در PhoneRescue  گزینه ی iCloud  و یا iTunes  را انتخاب کنید. روش بازیابی داده ها از این طریق سر راست است.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

همانطور که بالاتر هم ذکر شد، برای ایمنی در حفاظت داده ها لازم است به صورت دوره ای از داده های آیفون و یا آی پدتان پشتیبان گیری کنید. برای آموزش نحوه ی بکاپ گیری مقاله   “چگونه از داده های آیفون بکاپ بگیریم ” را مطالعه بفرمایید.

روش چهارم: شرکت کوک موبایل مفتخر است که برای اولین بار در ایران با استفاده از روش swap کردن برد های آیفون توانسته، بوردهای آسیب دیده را بازیابی اطلاعات نماید.

لازم به ذکر است که بازیابی اطلاعات منوط به سالم بودن آی سی های اصلی دستگاه (سی پی یو، هارد و بیس باند) می باشد.

برای اطلاع از قیمت swap دستگاه خود با کارشناسان کوک موبایل در تماس باشید.

سوالات متداول- بازیابی عکس های پاک شده از آیفون

1- آیا می توانم عکس های حذف شده دائمی را از iPhone خود بازیابی کنم؟

اگر آنها را از پوشه “اخیراً حذف شده” حذف کنید ، هیچ راه دیگری برای بازیابی عکسهای حذف شده به طور دائم از دستگاه شما وجود نخواهد داشت، جز اینکه از قبل نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید. می توانید با رفتن به گزینه “آلبوم” خود ، مکان این پوشه را پیدا کنید و سپس روی آلبوم “اخیراً حذف شده” ضربه بزنید. تصاویر را انتخاب کرده و روی “بازیابی” ضربه بزنید.

2- چگونه می توان عکس ها را از آیفون بدون نسخه پشتیبان بازیابی کرد؟

مرحله 1- برنامه ریکاوری عکس PhoneRescue را برای iOS در رایانه خود (Mac یا رایانه شخصی) نصب و راه اندازی کنید.

مرحله 2- آیفون خود را با کابل USB به رایانه متصل کنید ، Recover را از یک دستگاه iOS انتخاب کنید و برای ادامه بر روی دکمه سمت راست کلیک کنید. Recover را از حالت عادی انتخاب کنید.

مرحله 3- عکس ها ، فیلم ها، تصاویر را انتخاب کنید ، بر روی OK کلیک کنید.

3- چگونه می توانم عکس های حذف شده دائمی از آیفون خود را بدون کامپیوتر بازیابی کنم؟

بازیابی عکسهای حذف شده از موارد “اخیراً حذف شده” (بدون رایانه)

  • روی برنامه Photos ضربه بزنید و آن را باز کنید.
  • در پایین، روی آلبوم ها ضربه بزنید و به آلبوم های من بروید.
  • به پایین بروید و روی گزینه «اخیراً تازگی حذف شده» ضربه بزنید.
  • در قسمت بالا سمت راست ، روی گزینه Select ضربه بزنید و به همه عکسهایی که می خواهید بازیابی کنید ، ضربه بزنید.

4- چگونه از طریق iCloud عکسهای حذف شده را بازیابی کنم؟

عکسهای خود را از موارد حذف شده اخیر iCloud بازیابی کنید

این روش ارزش امتحان کردن دارد اما اگر بیش از 30 روز صبر کرده اید ، بعید است، نتیجه بخش باشد و باید روش های دیگر را امتحان کنید.

  • به https://www.icloud.com/ بروید و با استفاده از Apple ID خود وارد سیستم شوید.
  • روی عکس ها کلیک کنید.
  • گزینه اخیراً حذف شده را از فهرست سمت چپ انتخاب کنید.
  • عکس هایی را که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید، برای انتخاب چند تصویر، از گزینه Command-Click استفاده کنید.
  • برای بازیابی تصاویر، روی گزینه Recover از بالا سمت راست کلیک کنید.

اگر تصاویر در گزینه «اخیراً حذف شده» پاک نشده باشند، بازیابی نمی شوند و باید آیفون خود را از طریق نسخه پشتیبان iCloud بازیابی کنید.

5- آیا می توان از طریق نسخه پشتیبان iCloud (بدون کامپیوتر) عکسهای حذف شده دائمی را بر روی آیفون را بازیابی کرد؟

این روش فقط در صورتی نتیجه می دهد که لایبرری عکس iCloud را فعال کرده باشید.

بازیابی از نسخه پشتیبان تهیه iCloud شامل حذف کلیه محتویات و تنظیمات موجود در iPhone و بازیابی آنها است. این کار چند ساعت به طول می انجامد، بنابراین مطمئن باشید برای انجام آن، وقت کافی دارید.

همچنین قبل از ادامه کار باید از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت نیاز به آنها آخرین نسخه از داده های خود را داشته باشید. همچنین توصیه می کنم قبل از شروع ، Google Photos را نصب کنید تا از عکسهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

6- لایبرری تصاویر iCloud چگونه کار می کند؟

کاربران غالباً معتقدند كه آیفون آنها با خیال راحت از تصاویر شان در iCloud نسخه پشتیبان تهیه می كند. متأسفانه اینطور نیست. شما در آیفون خود عکس می گیرید و به طور خودکار در iCloud و سپس در دستگاه های دیگر اپل که در اختیار دارید کپی می شود. سپس با استفاده از Apple Mac به عکس ها نگاه می کنید و تعدادی از آنها را پاک می کنید. تصاویر حذف شده پس از انجام کارهایی به طور خودکار از iCloud و iPhone شما حذف می شوند. بنابراین iCloud Photos یک نسخه پشتیبان نیست، این یک روش برای همگام سازی همه عکس های شما در همه دستگاه های اپل است. هر یک از دستگاه های شما تصاویر یکسانی دارند. بنابراین نمی توانید یک عکس را در iCloud نگه دارید بلکه آن را در آیفون خود حذف کنید. اپل اجازه این کار را نمی دهد. این سوء تفاهم از نحوه عملکرد آن اغلب باعث می شود که مردم به طور تصادفی عکس های خود را حذف کنند.

7- چگونه می توانم بگویم آیا لایبرری عکس iCloud فعال است یا خیر؟

  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی iCloud ضربه بزنید.
  • لیستی از برنامه ها را با استفاده از iCloud مشاهده می کنید و عکس ها در بالا نمایان می شوند. بر روی آن ضربه بزنید.
  • اگر دکمه کشویی روی روشن است (سبز) پس شما از لایبرری عکس از iCloud استفاده می کنید.
  • با ضربه زدن روی دکمه کشویی می توانید آن را خاموش کنید.

8- آیا می توان عکس های حذف شده دائمی را از نسخه پشتیبان Time Machine بازیابی کرد؟

برای بازیابی با این روش کامپیوتر مک شما باید مجهز به نرم افزار تهیه نسخه پشتیبان Time Machine باشد. پس از اطمینان از نصب این نرم افزار روی رایانه مک خود مراحل زیر را انجام دهید:

  • به پوشه “تصاویر” بروید.
  • فایل با عنوان “Photos Library.photoslibrary” را پیدا کنید.
  • روی آن راست کلیک کنید و گزینه «Show Package Contents» را انتخاب کنید.
  • بر روی پوشه Masters کلیک کنید و ماه و سال از زمان گرفتن عکس را مشخص کنید.
  • با کلیک کردن بر روی این آیکون در نوار منو و انتخاب Enter Time Machine ، یا اگر آیکون Time Machine در داک خود دارید، فقط روی آن کلیک کنید و Time Machine را باز کنید.
  • ماه و سالی که عکس های مورد نظر خود را گرفته اید را مشخص کنید.
  • به پوشه ها نگاه کنید ببینید که عکس های مورد نظر دیده می شوند.
  • برای بازیابی عکس در رایانه، روی Restore کلیک کنید.
  • برنامه Photos عکس های حذف شده را با آیفون هماهنگ می کند، صبور باشید، ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

9- آیا می شود به برنامه بازیابی PhoneRescue برای iOS اطمینان کرد؟

PhoneRescue برای iOS یک نرم افزار قابل اعتماد برای بازیابی عکس آیفون است که در سه مرحله عکس های حذف شده شما را بازیابی می کند: یک حالت را انتخاب کنید، نوع عکس را انتخاب کنید، اسکن و سپس بازیابی کنید. این تنها برنامه ای است که از بازیابی مستقیم عکس از آیفون پشتیبانی می کند. این نرم افزار از رایانه های Mac و Windows پشتیبانی می کند و به خوبی با iOS 12 ، iOS 13 و مدل های جدید iPhone مانند iPhone XS / iPhone 11 کار می کند.

10- بهترین برنامه های بازیابی عکس های پاک شده از آیفون کدامند؟

  • PhoneRescue for iOS
  • Tenorshare iPhone Photo Recovery
  • Wondershare iPhone Photo Recovery
  • iSkysoft Photo Recovery
  • ApowerRescue iPhone Photo Recovery

مطالب مرتبط