ترفند اندروید

بازیابی به تنظیمات کارخانه اندروید

بازیابی به تنظیمات کارخانه اندروید

بازیابی به تنظیمات کارخانه عبارت است از بازیابی یک دستگاه الکترونیکی به حالت اصلی آن که تمام اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه حذف می‌شود. بازیابی به تنظیمات کارخانه اغلب برای برطرف کردن مشکلاتی که برای دستگاه پیش می‌آید، انجام می‌شود. از چنین دستگاه‌هایی می‌توان به تلفن‌ همراه هوشمند اشاره کرد. ممکن است به خاطر نصب تعدادی زیادی برنامه، نصب یک به روز رسانی که باعث ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه شده است و یا چنانچه قصد داشته باشی دستگاه خود را بفروشید، مجبور خواهید بود تنظیمات دستگاه را به حالت کارخانه بازیابی کنید.

از آنجایی که برای بازیابی به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات ذخیره شده حذف خواهد شد، با مفهوم یکسانی چون فرمت کردن هارد دیسک مواجه هستیم. برنامه‌های از قبل نصب شده و داده‌های ذخیره شده در کارت حافظه جانبی حذف نخواهد شد. برای انجام بازیابی به تنظیمات کارخانه باید مراقب باشید، چون تمام داده‌های ذخیره شده را از دست می‌دهید. بازیابی به تنظیمات کارخانه می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به عملکرد دستگاه مانند هنگ کردن را برطرف کند و باعث حذف شدن سیستم عامل دستگاه نخواهد شد. در اینجا بازیابی به تنظیمات کارخانه گوشی‌های اندرویدی را به صورت تصویری آموزش خواهیم داد.

نحوه بازیابی به تنظمیات کارخانه دستگاه اندرویدی

تمام دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید را می‌توانید از منوی تنظیمات به حالت کارخانه بازیابی کنید. این راحت‌ترین روش برای بازیابی دستگاه‌های اندرویدی به تنظیمات کارخانه است. با توجه به نوع دستگاهی که استفاده می‌کنید، مراحل ممکن است اندکی متفاوت باشد.

1.به منوی تنظیمات بروید و سپس مطابق تصویر پایین، در بخش Privacy and Security گزینه backup and reset را انتخاب کنید.

بازیابی به تنظیمات کار خانه اندروید

بازیابی به تنظیمات کار خانه اندروید

2.در این بخش، به پایین صفحه بروید و همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است روی گزینه Factory data reset کلیک کنید.

بازیابی به تنظیمات کارخانه اندروید

بازیابی به تنظیمات کارخانه اندروید

3.بعد از انجام این مراحل، با صفحه زیر مواجه می‌شوید. در صورتی که تنها قصد دارید تنظیمات گوشی خود را به حالت کارخانه بازیابی کنید، گزینه Erase internal storage را بدون تیک رها کرده و روی Reset phone در پایین صفحه کلیک کنید. اما اگر قصد دارید تمام اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی نیز با بازیابی به تنظمیات کارخانه پاک شود، ابتدا تیک گزینه Erase internal storage را بزنید و Reset phone را انتخاب کنید.

بازیابی به تنظیمات کارخانه اندروید

بازیابی به تنظیمات کارخانه اندروید

مطالب مرتبط