ترفند آیفون

آموزش نصب اندروید روی آیفون

blank

آموزش نصب اندروید روی آیفون در این مقاله به صورت تصویری و کامل بررسی می شود.

این مقاله برای آن دسته کاربران آیفون نوشته شده است که عاشق آیفونشان هستند، اما در عین حال نمی توانند نسبت به قابلیت های سیستم عامل اندروید بی تفاوت باشند.اگر رویای اجرای اندروید روی آیفون خود را داشته اید، باید بدانید که این رویا به حقیقت پیوسته است

سوال: آیا ممکن است که سیستم عامل اندروید را روی آیفون نصب کرده و به دلخواه میان دو سیستم عامل iOS  و اندروید جا به جا شویم؟

شاید به جرات بتوان رقابت میان Mac و ویندوز و از طرفی iOS و اندروید را جنگ فناوری های نوین دانست. iOS  و اندروید، سیستم عامل هایی هستند که روی موبایل ها اجرا می شوند و دسته های عظیمی از طرفداران را در سرتاسر جهان جذب خود کرده اند.

هر کدام از این سیستم عامل ها دارای نقاط ضعف و نقاط قوت هستند. برای مثال iOS ها کاربرپسند تر و ایمن تر از اندروید هستند. از طرف دیگر می بینیم که می توان اندروید را بهتر از iOS شخصی سازی کرد و  این سیستم عامل روی طیف وسیعتری از وسایل هوشمند اجرا می شود.حال تصور کنید هر دوی این سیستم عامل ها را بتوان روی یک دستگاه هوشمند اجرا کرد و از نقاط قوت هر کدام از این سیستم عامل ها در کنار هم استفاده کرد. برای اطلاع دقیق تر از نقاط ضعف و قوت هر کدام از این سیستم عامل ها می توانید “کالبد شکافی سیستم عامل های موبایل” را مطالعه بفرمایید.

آموزش نصب اندروید روی آیفون

در این مقاله قصد داریم نحوه ی نصب سیستم عامل اندروید (و یا سیستم عامل iDroid که نسخه ای از اندرویدها هستند که برای آیفون ها ساخته شده اند) را روی یک آیفون جیلبریک شده، آموزش دهیم. اگر دوست ندارید آیفون خود را برای نصب سیستم عامل اندروید جیلبریک کنید؛ می توانید تا ارائه ی خروجی پروژه ی کیک استارتر با نام “چشم هوشمند” منتظر بمانید.خروجی این پروژه قاب جدیدی از آیفون ها است برای همین منظور استفاده خواهد شد. چشم هوشمند قابی طراحی شده برای آیفون ها است که به شما اجازه می دهد از یک وسیله ی اندروید کوچک در طرف دیگر قاب آیفون استفاده کنید و از این طریق به هر دو سیستم عامل روی یک قاب گوشی دسترسی داشته باشید.

حالت اول: نصب اندروید روی آیفون جیلبریک شده

قبل از آن که بخواهید این روش را برای نصب اندروید روی آیفون خود امتحان کنید، لازم است درباره تاثیر مثبت و منفی جیلبریک کردن آیفون ها اطلاعات کسب کنید. جیلبریک کردن آیفون ها کاری همراه با ریسک است.در ادامه ریسک های جیلبریک کردن آیفون را برمی شماریم. یکی اینکه بعد از جیلبریک کردن ایفون، دستگاه شما دیگر مشمول گارانتی نخواهد شد و در صورتیکه گوشی شما دچار ایرادی گردید، به جای استفاده از خدمات گارانتی، باید مستقیما به مرکز تعمیرات اپل مراجعه نمایید..دیگر اینکه با احتمال خیلی کم ممکن است پس از جیلبریک کردن ایفون، نتوانید به روزرسانی های برنامه ها و سیستم عامل آیفون را دریافت کنید و گوشی از لحاظ امنیتی دچار ناپایداری هایی شود. گاهی نیز دیده شده پس از جیلبریک آیفون، عمر باتری آیفون دچار مشکل شده است و افراد مجبور می شوند تا به خرید باتری آیفون اقدام نمایند. از دیگر معایب جیل بریک کردن آیفون این است که گوشی نتوانسته خدمات آنلاین برنامه ها را دریافت کند و در نتیجه کاربران اقدام به دریافت برنامه های iOS از جایی به جز Appstore  می کنند و احتمال دانلود بدافزارها افزایش می یابد. باید بدانید که رخداد اتفاقات برشمرده شده بسیار نادر است و بیشتر کاربرانی که ایفون را جیلبریک می کنند با این مشکلات رو به رو نمی شوند.

خوب حالا می توانید درباره جیلبریک کردن ایفون خود تصمیم بگیرید. برای نصب اندروید روی آیفون نیاز دارید گوشی خود را جیلبریک کنید.برای آموزش نحوه ی جیلبریک برخی از دستگاه های آیفون، مقاله ی ” Jailbreak  آیفون” را مطالعه بفرمایید. توصیه می کنیم حین انجام فرآیند نصب اندروید روی آیفون جیلبریک شده، ایفون را درون شارژ نگه دارید.

برای نصب اندروید روی آیفون مراحل زیر را طی بفرمایید

قدم اول: در قدم اول بایستی Bootlace را نصب کنید. Cydia  را باز کنید و روی Manage  تپ کنید. حال روی Sources  تپ کنید. سپس روی Edit  ضربه بزنید و در آخر گزینه ی Add  را انتخاب کنید.

قدم دوم: حال پایگاه داده ی Repo.neonkoala.co.uk  را اضافه کنید.روی Add Sources  تپ کنید . روی پایگاه داده ای که ساختید تپ کنید و Bootlace  را نصب کنید.

قدم سوم: برنامه ی Bootlace را باز کنید. گاهی لازم است آیفون را خاموش و روشن کنید تا این برنامه روی صفحه ظاهر شده و اجازه دسترسی برنامه به کرنل صادر شود. پاور را بفشارید نا گوشی خاموش و روشن شود.

قدم چهارم: حال باید OpeniBoot را نصب کنید. برای این منظور برنامه ی Bootlace  را اجرا کنید و OpeniBoot  را انتخاب کرده و روی install ضربه بزنید. حال روی Continue  تپ نمایید.

قدم پنجم: روی iDroid  تپ کنید.

قدم ششم: روی install  تپ کنید و سپس روی OK تپ نمایید. منتظر بمانید تا iDroid  نصب شود.فرآیند نصب iDroid زمان بر است؛ در نتیجه تا تکمیل این فرآیند باید صبور باشید.اگر میزان باتری گوشی کم است و ممکن است گوشی حین فرآیند خاموش شود، حتما گوشی را قبل از شروع نصب Droid  به شارژر متصل کنید.

قدم هفتم: از داخل برنامه ی Bootlace  روی QuickBoot  تپ کنید.

قدم هشتم : روی آیکن (لوگوی) اندروید تپ کنید.

قدم نهم: با ضربه زدن روی آِیکن اندروید وارد سیستم عامل اندروید خواهید شد.
حالت دوم: اجرای اندروید روی گوشی جداگانه که درون قاب آیفون قرار می گیرد.

اگر پر مشغله تر از آن هستید که آیفون خود را جیلبریک کنید و یا اصلا نمی خواهید جز آن معدود افرادی باشید که بعد از جیلبریک آیفون، گوشی شان دچار مشکل می شود؛ می توانید تا ارائه ی پلت فرم جدید کیک استارتر  منتظر بمانید . در این پروژه فرار است، فناوری کیک استارتر قاب اندرویدی برای آیفون ارائه دهد که “چشم هوشمند” نامیده می شود.

از باب معرفی این تکنولوژی باید بگوییم که این قاب تمام قابلیت های یک گوشی اندروید را درون آیفون به همراه می آورد. در این صورت شما می توانید درون یک قاب دو گوشی داشته باشید. روی صفحه نمایش یکی سیستم عامل اندروید اجرا می شود و روی دیگری سیستم عامل iOS .پروژه ی کیک استارتر یک پروژه ی گران قیمت است و نباید انتظار داشته باشید برای دریافت این محصول قیمتی معمولی بپردازید. شاید این پروژه نتواند به تمام اهدافی که برای آن تعیین شده است برسد و یا برای ارائه ی آن زمانی بیش از آن چه برنامه ریزی شده است لازم باشد.

سوالات متداول آموزش نصب اندروید روی آیفون

1- آیا راهی برای نصب برنامه های اندرویدی روی آیفون وجود دارد؟

آیفون و اندروید دو سیستم مختلف هستند، بنابراین گرفتن برنامه های اندروید در آیفون (iPhone 7 و iPhone 6S) غیرممکن است. در اصل، برنامه های آیفون فقط مخصوص کاربران آیفون است. و برنامه های اندروید عمدتا برای تلفن های اندرویدی طراحی شده اند. همچنین، شما نمی توانید برنامه هایی را نصب کنید که مجاز و متعلق به اپل نباشند. با این حال ، به دلیل سرعت روزافزون نوآوری در فن آوری، راه حل های این معضل کم کم پیدا شدند. بدون تلاش ، پول و زمان ، هیچ چیز بزرگی وجود ندارد که مانع از نصب برنامه های اندرویدی روی سخت افزار اپل شود.

راهنمای گام به گام نحوه دریافت برنامه های اندروید در iOS

  • شبیه ساز را دانلود کنید.
  • شبیه ساز را نصب کنید.
  • برنامه های اندروید را دانلود کنید.

2- آیا می توانم apk را بر روی آیفون نصب کنم؟

هم بله هم خیر. همه شما می دانید که فایل های .APK برای اجرای در سیستم عامل اندروید توسعه یافته اند. برنامه های APK اندروید، معمولاً با زبان های Java ، C ++ ، C و غیره کدگذاری شده است.

فایل های .IPA نیز برای اجرا در iOS (سیستم عامل اپل) ایجاد شده اند. این IPA ها با زبان Xcode کدگذاری شده اند.

دلیل اینکه نمی توانید فایلهای .APK را در iOS اجرا کنید زیرا روش های runtime stack آنها کاملاً متفاوت است.

یعنی نمی توانید مستقیماً فایلهای APK را بر روی آیفون نصب کنید. ولی، اگر می خواهید برنامه های اندرویدی را بر روی آیفون خود اجرا کنید، یک شبیه ساز مانند iAndroid را امتحان کنید. Bluestacks را به خاطر دارید؟ شبیه ساز Android برای ویندوز؟ این کار نیز مانند همین کار خواهد کرد. اگر دوست دارید Android APK را امتحان کنید ، می توانید یک شبیه ساز نصب بر روی iPhone خود نصب کنید.

3- چگونه می توانم اندروید را بدون جیلبریک کردن در آیفون اجرا کنم؟

از آنجا که هر تلفن با پشتیبانی از تنها سیستم عامل مخصوص به خود ساخته شده است. وقت خود را برای نصب اندروید روی آیفون تلف نکنید، این کار فقط وقت تلف کردن است و اگر راهی هم پیدا کردید، لطفاً آن را انجام ندهید، چرا که آیفون خود را از دست خواهید داد، داغ می شود و هرگز دوباره روشن نمی شود.

4- آیا شبیه ساز دستگاه اندروید برای آیفون وجود دارد؟

کاربر iOS باید Cydia را در iDevice خود نصب کند. این برنامه همچنین شبیه ساز iAndroid نیز نام دارد. کاربر نمی تواند مستقیماً برنامه اندروید را روی iOS نصب کند. از ویژگی های این برنامه این است که روی فایل های iOS اصلی هیچ تاثیری نمی گذارد.  هر زمان که بخواهید اندروید را به پلت فرم iOS تغییر می دهد.

5- آیا می توانم یک شبیه ساز Android را در iOS بدون جیلبریک نصب کنم؟

ریسک این کار بسیار بالاست، ممکن است به آیفون شما آسیب جدی وارد کند و برای همیشه از بین ببرد. توصیه می کنیم که این کار را نکنید.

6- بهترین شبیه ساز آیفون کدام است؟

هیچ شبیه ساز (emulator) آیفون وجود ندارد، اما simulator وجود دارد که در واقع در Xcode یافت می شود.

Xcode یک IDE اپل برای ایجاد برنامه هایی برای iPhone ، iPad ، Apple TV ، اپل واچ و Mac است. اپل به شما امکان ایجاد برنامه و اجرای آن را در یک شبیه ساز می دهد. شما می توانید تقریباً هر دستگاهی را که اپل تا به امروز ایجاد کرده در شبیه ساز xcode شبیه سازی کنید.

چیزهایی که باید توجه داشته باشید:

  • برای اجرای Xcode به یک مک نیاز دارید.
  • اگر به دنبال اجرای برنامه های آیفون بر روی Mac یا رایانه شخصی خود هستید، هیچ شانسی ندارید زیرا Apple فقط به شما امکان می دهد برنامه خود را در شبیه ساز ایجاد، توسعه و اجرا کنید.

7- آیا می توانم برنامه های اندروید را به برنامه های iOS تبدیل کنم؟

سیستم عامل iOS و Android هر دو قطب های مختلف یک چوب هستند: هیچ چیز مشترکی در محیط iOS و Android وجود ندارد. این کاملاً متفاوت از کد منبع برنامه های ایجاد شده در هر دو سیستم عامل است.

اپل به شما امکان نصب برنامه را نمی دهد: اپل در مورد نصب برنامه شخص ثالث دارای قوانین بسیار سخت است و اکثر برنامه ها را از نصب در دستگاه های خود محدود می کند. بنابراین اگر به گونه ای موفق به تبدیل برنامه شوید، نمی توانید آن را نصب کنید.

8- آیا نصب برنامه های گوگل بر روی آیفون امکان پذیر است؟

بله، گوگل نسخه های iOS تقریباً همه برنامه های خود را بدون از بین رفتن عملکرد و خدمات، ایجاد می کند. شما فقط به اپ استور سر بزنید و برنامه های ساخته شده توسط گوگل بر آیفون را پیدا کنید و آنها را نصب کنید.

9- آیا می توانید Play Store را بر روی آیفون دانلود کنید؟

بله، از طریق Safari (یا یک مرورگر دیگر) می توانید Google Play Store را پیدا کنید

با این حال ، شما نمی توانید هیچ یک از آن برنامه ها را در iPhone خود نصب کنید. اما می توانید برنامه ها را از طریق آیفون خود بر روی دستگاه Android نصب کنید. برنامه را انتخاب می کنید، روی نصب کلیک کنید و دستگاهی را که می خواهید برنامه را در آن نصب کنید انتخاب کنید. اگر آن دستگاه اتصال اینترنتی داشته باشد، برنامه بلافاصله نصب می شود.

10- چگونه می توان iOS 11 را بر روی تلفن اندرویدم نصب کنم؟

  • در ابتدا ، باید Launcher iOS 11 را دانلود کنید. این شما را به به طور خودکار به Play Store هدایت می کند.
  • بر روی Install کلیک کرده و برنامه Launcher را بعد از دانلود باز کنید.
  • آن را به عنوان لانچر پیش فرض قرار دهید.
  • به صفحه اصلی برگردید و لانچر دانلود شده را به صورت پیش فرض بسازید.
  • آن را تأیید کنید و از رابط کاربری iOS 11 در تلفن اندروید خود لذت ببرید.
  • این لانچر دقیقاً شبیه آیفون نخواهد بود. زیرا این لانچر است که احساس آیفون iOS 11 را تجربه می کند.

مطالب مرتبط