ترفند اندروید

اتصال دسته بازی به گوشی اندروید

blank

با فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و بهره‌گیری از سخت‌افزارهای مدرن و قدرتمند، انجام بازی‌های موبایلی وارد فاز جدیدی شده است و بازی های بسیار خوبی برای اندروید ساخته شده اند که می توانید تعدادی از محبوب ترین انها را در پست “بهترین بازی های اندروید” ببینید. در این مطلب نحوۀ اتصال دسته بازی به گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید بیش از پیش از بازی کردن با گوشی خود لذت ببرید.

اولین قدم برای اتصال یک دسته بازی به گوشی اندرویدی این است که باید مطمئن شوید دستگاه شما از خروجی OTG پشتیبانی می‌کند. سپس باید یک کابل OTG تهیه کرده و از طریق آن دسته بازی را به گوشی اندرویدی متصل کنید.

اتصال دسته بازی به گوشی اندروید

اتصال دسته بازی به گوشی اندروید

از آنجایی که اتصال دستهۀ ایکس باکس و کامپیوتر به گوشی اندرویدی ساده‌تر از دستۀ پلی‌استیشن است و به دلایل مختلف از جمله پشتیبانی از پورت USB استاندارد، بیشتر توسط گیمرها استفاده می‌شود، سراغ آموزش اتصال این دسته‌ها به گوشی اندرویدی می‌رویم و در انتها در مورد دسته‌های پلی‌استیشن، دستۀ بلوتوث و دستۀ بی‌سیم ایکس باکس 360 می‌رویم. با کوک موبایل همراه باشید.

اتصال دسته ایکس باکس 360 به گوشی اندروید

برای اتصال یک دسته ایکس باکس 360 به گوشی اندرویدی به موارد زیر نیاز دارید:

  •   دسته ایکس باکس با سیم
  •   کابل OTG

گام اول: ابتدا از قسمت پورت mini USB کابل OTG را به گوشی خود متصل کرده و سپس کابل USB دسته ایکس باکس را به کابل OTG متصل می کنید.

گام دوم: کمی باید صبر کنید تا دسته توسط گوشی شناسایی شود. این فرایند ممکن است کمی زمان نیاز داشته باشد، پس خیلی عجله نکنید.

گام سوم: بعد از شناسایی دسته بازی توسط گوشی اندرویدی، به تنظیمات دیگری نیاز ندارد و می‌توانید به بازی کردن مشغول شوید.

گام چهارم: شروع بازی با دسته ایکس باکس روی گوشی اندرویدی

نکتۀ مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تنها برخی از بازی‌ها از دسته یا کنترلر پشتیبانی می‌کنند. ضمن اینکه در بعضی از بازی‌ها با ورود به قسمت تنظیمات مربوطه امکان تغییر وضعیت میان کنترل‌های لمسی و دستۀ بازی وجود دارد.

نکتۀ جالب توجه این است که شما در بخش نرم‌افزاری و صفحۀ هوم گوشی اندرویدی نیز می‌توانید از دسته ایکس باکس استفاده کنید. کافی است با کلید‌های جهت‌دهی در بین اپلیکیشن‌ها و منوها حرکت کنید و با فشردن کلید X دستور یا اپلیکیشن مورد نظر خود را اجرا کنید.

نکتۀ 1: برخی از بازی‌ها کاملا با کلیدهای دستۀ ایکس باکس سازگار نیستند ولی بعضی از بازی‌ها مانند سونیک خیلی سریع با این نوع دستۀ بازی هماهنگ می‌شوند.

نکتۀ 2: یادتان باشد شاید بعضی از بازی‌ها از دستۀ ایکس باکس پشتیبانی نکنند، اما می‌توانید با آزمون و خطا به این نتیجه برسید که ممکن است روی برخی از این نوع بازی‌ها نیز بتوان از دستۀ ایکس باکس استفاده کرد.

استفاده از دستۀ ایکس باکس روی بازی‌هایی که از کنترلر پشتیبانی نمی‌کنند!

برای اینکه بتوانند بازی‌های بیشتری را با استفاده از دستۀ ایکس باکس اجرا کنید، باید از یک دستگاه روت شده و اپلیکیشن Tincore Keymapper استفاده کنید. این اپلیکیشن رایگان نیست ولی با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید نسخۀ رایگان آن را برای اندروید 5 یا بالاتر پیدا کنید.

توجه: کوک موبایل نسبت به روت کردن گوشی، اشتباهات ناشی از روت کردن، از بین رفتن گارانتی به دلیل روت کردن گوشی یا عدم آشنایی با فرایند روت و استفاده از اپلیکیشن Tincore مسئولیتی ندارد و تمامی مسئولیت این موارد برعهدۀ کاربر خواهد بود.

اتصال دستۀ بی‌سیم ایکس باکس به گوشی اندرویدی

اتصال جوی استیک بی‌سیم ایکس باکس به یک گوشی اندرویدی، به اندازۀ اتصال نمونۀ باسیم ساده نیست. برای این کار باید دقیقا از همان تبدیل یا دانگلی استفاده کنید که دستۀ بی‌سیم را با آن به کامپیوتر متصل می‌کنید.

گام اول: ابتدا باید این دانگل را به کابل OTG متصل کرده و سپس از طریق این تبدیل و کابل OTG بتوانید دستۀ بازی را روی گوشی اندرویدی تعریف کنید.

گام دوم: بعد از شناسایی دستۀ بازی توسط گوشی، مانند نمونۀ باسیم، می‌توانید بدون تنظیمات خاصی از جوی استیک خود روی بازی‌های منتخب استفاده کنید.

اتصال دستۀ بازی PS و کامپیوتر به گوشی اندرویدی

برای اتصال دستۀ کامپیوتر به گوشی اندرویدی باید یکی از دو روش زیر را استفاده کنید:

1.      اگر دستۀ بازی شما از دسته‌های بلوتوثی باید، به سادگی می‌توانید با برقراری ارتباط بلوتوث میان دسته و گوشی اندرویدی، از بازی‌های مختلف لذت ببرید.

2.      اما اگر دسته‌بازی شما مشابه همان نمونه‌های ایکس باکس 360 باشد، باید از روش گفته شده برای این نوع دسته‌ها که در بالا توضیح داده شد، استفاده کنید.

دستۀ PS: اگر قصد دارید از دسته‌های بازی Playstation 3 Sixaxis روی گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید، باید چند پیش‌نیاز را در نظر داشته باشید.

اول اینکه باید گوشی اندرویدی شما روت شده باشد. دوم اینکه با استفاده از اپلیکیشن Sixaxis Compatibility Checker ببینید آیا گوشی شما با دستۀ بازی سازگاری دارد. برای استفاده از اپلیکیشن Sixaxis Controller و بازی کردن با جوی استیک PS روی کامپیوتر نیز به برنامۀ SixaxisPair Tool نیاز دارید.

اتصال دسته بازی به گوشی اندروید

اتصال دسته بازی به گوشی اندروید

با اینکه بسیاری از کاربران از همان کنترلرهای لمسی برای بازی کردن با گوشی اندرویدی استفاده می‌کنند، برخی از کاربران نیز تمایل دارند گوشی خود را تبدیل به یک کنسول باز کوچک کنند. در این مطلب تلاش کردیم به صورت کاربردی نحوۀ اتصال جوی استیک Xbox، PS و کامپیوتر به گوشی اندرویدی را برای شما بازگو کنیم.

مطالب مرتبط