ترفند آیفون

آیفون و اشتراک گذاری فایل ها – بخش اول

blank

اشتراک گذاری فایل ها از درون برنامه های آیفون

اشتراک گذاری فایل ها از درون برنامه های آیفون را می توان به دو صورت انجام داد. روش اول برای اشتراک گذاری بدون استفاده از برنامه ی Files است و روش دوم نیز برای اشتراک گذاری فایل ها از برنامه ی Files آیفون استفاده می کند.

  • اشتراک گذاری فایل ها از درون تمامی برنامه ها به جز برنامه ی Files آیفون

در تمامی برنامه های آموزش داده شده ی سیستم عامل iOS که از قابلیت اشتراک گذاری فایل ها پشتیبانی می کنند، می توان بر روی آیکون the Share button تپ کرد و در ادامه با انتخاب نحوه ی اشتراک گذاری فایل، آن را برای مخاطب مورد نظر ارسال کرد. گزینه های موجود برای نحوه ی اشتراک گذاری فایل ها، براساس برنامه ای که قرار است اشتراک گذاری از درون آن انجام شود متفاوت هستند و حتی ممکن است گزینه هایی مثل اشتراک گذاری از طریق برنامه هایی که آنها را دانلود کرده اید نیز شامل شوند. به عنوان مثال، اگر برنامه ی  Pinterest را دانلود کنید، Pinterest تبدیل به یکی از گزینه های اشتراک گذاری درون برنامه ای گوشی شما می شود.

  • اشتراک گذاری فایل ها از درون برنامه ی Files آیفون

 کاربران سیستم عامل iOS می توانند کپی دلخواهی را از هر سند مورد نظرشان و با استفاده از برنامه ی Files آیفون ارسال کنند. برای این منظور تنها کافی است که فایل مورد نظر را لمس کرده و انگشتتان را بر روی آن نگه داشته و در ادامه بر روی گزینه ی Share تپ کنید. در انتها نیز با تپ کردن بر روی یکی از گزینه های موجود برای نحوه ی اشتراک گذاری فایل، آن را برای مخاطب مورد نظر خود ارسال کنید. گزینه های موجود برای نحوه ی ارسال فایل ها می تواند شامل یکی از برنامه های Message, Mail و یا … باشد. در پست ” آموزش کار با برنامه ی Files آیفون” تمامی ترفندها و نکات مورد نیاز برای کار با این برنامه ی کابردی و بومی آیفون را آموزش داده ایم.

اشتراک-گذاری-فایل-با-استغاده-از-برنامه-ی-Files-آیفون

اشتراک-گذاری-فایل-با-استغاده-از-برنامه-ی-Files-آیفون

در تصویر بالا می توانید صفحه اشتراک فایل را ببینید. در بالای تصویر، نام فایل مورد نظر برای اشتراک گذاری قرار دارد. در بخش زیرین تصویر هم نام افرادی که می توانید فایل های خود را با استفاده از برنامه ی AirDrop با آنها به اشتراک بگذارید، دیده می شود. در ردیف پایین تر تصویر می توان گزینه های موجود برای اشتراک گذاری، از جمله برنامه های Message, Mail را دید. پایینی ترین ردیف تصویر هم شامل دکمه های اضافه کردن افراد، کپی، چاپ و موارد بیشتر است.

  • سازماندهی گزینه های اشتراک گذاری

بر روی دکمه More ضربه زده و در ادامه دکمه the Reorder button را لمس کنید و با کشیدن گزینه ی مورد نظر آن را به موقعیت مکانی جدید و دلخواه ببرید و در آنجا رهایش کنید.

اشتراک گذاری فایل ها با استفاده از سرویس آی کلود درایو

با استفاده از سرویس iCloud Drive، می توانید فایل ها را در فضای ابری iCloud ذخیره کرده تا بتوانید در هر زمان و مکان دلخواه و از تمامی دستگاه های iOS خود به آنها دسترسی پیدا کنید.  با استفاده از این سرویس فایل ها خود را در بر روی هر دستگاه iOS ای که با اپل ای دی خود به آن لاگین کرده باشید خواهید یافت و هر تغییری که بر روی فایل هایتان ایجاد کنید، بر روی تمامی دستگاه هایی که با سرویس iCloud Drive سینک شده باشند، اعمال خواهد شد.

شما همچنین می توانید از دیگر دوستان خود برای مشاهده و ویرایش فایل مورد نظرتان درون سرویس iCloud Drive دعوت کنید. افراد دعوت شده برای ویرایش فایل های شما قادر خواهند بود که با استفاده از لینک ارسالی به فایل اشتراکیتان دسترسی پیدا کنند و برای دادن مجوز دسترسی به آنها لازم نیست که اصل فایل را برای آنها ارسال کنید.

برای استفاده از سرویس iCloud Drive، باید با استفاده از Apple ID خود به سرویس iCloud وارد شده و سرویس iCloud Drive را فعال کنید.

  • فعال کردن سرویس iCloud Drive 

برای این منظور لازم است که به آدرس Settings > [your name] > iCloud رفته و گزینه ی iCloud Drive را فعال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید پست “آموزش کار با سرویس  iCloud Drive” را مشاهده نمایید.

فعال-کردن-آی-کلود-درایو-در-آیفون

فعال-کردن-آی-کلود-درایو-در-آیفون

  • دعوت از دوستان برای مشاهده یا ویرایش فایل های شما

برای این منظور می بایست به آدرس Files > Browse > iCloud Drive رفته و با تپ کردن بر روی هر فایل دلخواه و نگه داشتن انگشت بر روی آن بر روی گزینه ی Share تپ کرده و در ادامه بر روی آیکون the Add People button ضربه بزنید. حال می توانید یکی از گزینه های زیر را برای ادامه انتخاب نمایید:

  •  ارسال لینک مشاهده و ویرایش فایل برای دوستان:  برای ارسال لینک فایل مورد نظر بایستی ابتدا آن فایل را انتخاب کرده و در ادامه تمامی اطلاعات درخواستی را وارد کرده و در نهایت دعوت نامه ایجاد شده را ارسال کنید. دقت کنید که دوستانی که از آنها برای مشاهده و یا ویرایش فایل های خود دعوت می کنید، نیاز به یک اکانت اپل آی دی دارند تا بتوانند به فایل مورد نظر دسترسی پیدا کنند.
  • گفت و گو برای دعوت از دوستان و به جهت مشاهده و ویرایش فایل:  روش ارسال لینک دعوت برای دوستانتان پیام و یا ایمیل است. گزینه های  اشتراک گذاری بیشتر را می توانید ذیل گزینه های اصلی ببینید.
  • انتخاب مجوز ها و گزینه های دسترسی افراد به فایل ها: برای این منظور می بایست ابتدا بر روی گزینه ی Share Options تپ کرده و   در ادامه تنظیمات مرتبط با صدور مجوز برای افراد مختلف را انتخاب کنید. توضیح برخی از این مجوزها در ادامه آمده است:
  • انتخاب اینکه چه کسانی می توانند فایل را باز کنند، آن را نمایش دهند و یا چاپ کرده ولی نمی توانند آن را ویرایش کنند: با انتخاب گزینه ی View Only این مجوز در اختیار تمامی کسانی که شما آنها را با لینک دعوت کرده اید و یا لینک را در اختیار دارند، خواهد بود.
  • انتخاب اینکه چه کسانی می توانند فایل را باز کنند، آن را نمایش دهند و یا چاپ کرده و حتی آن را ویرایش کنند:  با انتخاب گزینه ی Can Make Changes این مجوز در اختیار تمامی کسانی که شما آنها را با لینک دعوت کرده اید و یا لینک را در اختیار دارند، خواهد بود.
دعوت-از-دوستان-برای-مشاهده-یا-ویرایش-فایل-های-شما

دعوت-از-دوستان-برای-مشاهده-یا-ویرایش-فایل-های-شما

در تصویر بالا می توانید صفحه گزینه های اشتراک گذاری و مجوز هایی را که می توانید برای فایل به اشتراک گذاشته شده تنظیم کنید، می بینید . در بالای  صفحه گزینه های دسترسی به فایل برای افراد قرار دارد ( انتخاب اینکه دسترسی فقط شامل افرادی باشد که شما از آنها دعوت کرده اید و یا اینکه دسترسی برای هر کسی که لینک فایل را دارد آزاد باشد؟! ). در بخش زیرین هم اقدامات مرتبط با مجوز قرار دارد. ( گزینه ی  تغییر در فایل و یا فقط مشاهده آن). برای مثال در تصویر زیر به تمامی افرادی که لینک دعوت را دارند، اجازه داده شده است که فایل را مشاهده و آن را بر اساس سلیقه و میل خود تغییر دهند. این تغییرات به صورت خودکار بر روی فایل اعمال شده و فایل جدید در تمامی دستگاه های iOS که با این اکانت آی کلود سینک شده اند، به روزرسانی خواهد شد.

مجوزهای-دسترسی-افراد-برای-ویرایش-فایل-های-اشتراکی

مجوزهای-دسترسی-افراد-برای-ویرایش-فایل-های-اشتراکی

blankنکته: چنانچه نمی توانید دکمه the Add People button را ببینید، ممکن است پرونده ی موجود در واقع متعلق به شخص دیگری باشد و او آن را با شما به اشتراک گذاشته است. برای دیدن نام مالک هر فایل کافی است که تنها بر روی گزینه ی  Show People تپ کنید.

پس از تنظیم گزینه های اشتراک، بر روی گزینه ی Add People که در بخش بالایی و سمت چپ صفحه قرار گرفته است، تپ کنید. یکی از روش های ارسال لینک  فایل (توسط پیام یا پست الکترونیکی و یا هر رسانه ی دیگر) را تپ کرده و در ادامه با وارد کردن تمامی اطلاعات درخواستی، دعوت نامه را ارسال کنید.

blankنکته: زمانی که فایلی را توسط سرویس iCloud Drive به اشتراک می گذارید، پیوند آن فایل شامل نام فایل خواهد بود. بنابراین، اگر سندی که قصد اشتراک آن را دارید محتوای محرمانه دارد، از دریافت کنندگان لینک دعوت بخواهید که در رعایت امانت کوشا باشند و آن را بی محابا برای دیگر دوستان خود ارسال نکنند.

مطالب مرتبط