راهنمای خرید

آموزش برنامه ی Voice Memos در آیفون

blank

آموزش برنامه ی Voice Memos در آیفون به صورت تصویری در این مقاله بررسی می شود.

برنامه ی Voice Memo یکی دیگر از برنامه های بومی دستگاه های اپل است که به کاربران خود اجازه می دهد از گوشی ها و تبلت هایشان به عنوان دستگاه ضبط قابل حمل استفاده کنند. برنامه ی Voice Memos می تواند با استفاده از هر یک از میکروفون های داخلی دستگاه، میکروفون هدست آیفون و یا میکروفون های بلوتوثی ویا حتی میکروفون های خارجی پشتیبانی شده صداهای اطراف را ضبط کرده و بر روی دستگاه ذخیره کند.

آموزش برنامه ی Voice Memos در آیفون

آموزش برنامه ی Voice Memos در آیفون

در تصویر بالا می توانید صفحه کنترل برنامه ی Voice Memo  را ببینید که در آن دکمه های شروع، مکث، پخش و پایان دادن به ضبط قرار دارد. لیستی از صوت های ضبط شده توسط این برنامه در بخش زیرین دکمه های کنترلی قرار دارد. در ادامه مهم ترین اقداماتی را که می توان با استفاده از این برنامه به انجام رساند، آموزش خواهیم داد.

  • رکورد کردن صوت با استفاده از برنامه ی Voice Memo

برای شروع ضبط می بایست پس از تپ کردن بر روی آیکون برنامه که به شکل آیکون برنامه ضبط صدا در آیفون و بر روی صفحه ی هوم گوشی قرار دارد، وارد برنامه شوید و دکمه ضبط را که به شکل آیکون  دکمه ضبط صدا  نمایش داده می شود، فشار دهید و یا دکمه مرکزی را که بر روی هدست گوشی است بفشارید.  برای متوقف کردن فرآیند ضبط و یا از سرگیری رکورد صوت می بایست دوباره بر روی آیکون دکمه ضبط صدا ضربه بزنید.

تفاوت ضبط کردن صدا با استفاده از بلندگوی داخلی گوشی و بلندگوی خارجی در تعداد کانال های ضبط و کیفیت نهایی صوت ضبط شده است. چنانچه با استفاده از میکروفون داخلی اقدام به ضبط صدا کنید صدای ضبط شده دارای تنها یک کانال پخش خواهد بود و به اصطلاح کیفیت صدا مونو است، این در حالی است که می توان با استفاده از میکروفون استریو خارجی که با iPhone ها کار می کنند،  صداهایی با کیفیت دو کانال و به اصطلاح صداهای استریو ضبط کنید. دقت کنید که برای خرید و استفاده از میکروفون ثانویه تنها به دنبال لوازم جانبی اورجینالی که با آرم «Made for iPhone» یا «Works with iPhone» مشخص شده اند، باشید.

 استفاده از تاچ سه بعدی برای برقراری تماس سریع و یا ارسال پیامک به تماس های اخیر

برای شروع ضبط می بایست پس از تپ کردن بر روی آیکون برنامه که به شکل آیکون برنامه ضبط صدا در آیفون و بر روی صفحه ی هوم گوشی قرار دارد انگشت خود را کمی بر روی آیکون برنامه فشار داده و در ادامه از منوی کوئیک اکشنی که نمایش داده می شود گزینه ی New Recording را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست  آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

  • تنظیم تراز شدت صوت برای ضبط صدا

میکروفون گوشی را به منبع صوتی که شامل اصوات مورد نظرتان برای ضبط شدن است، نزدیک تر کنید. برای بهتر شدن کیفیت صدای ضبط شده توسط آیفون می بایست بلندترین سطح صوت ضبطی که تنظیم می کنید ما بین رِنج 3dB-  تا  0dB  باشد.

  •  شنیدن صوت ضبط شده قبل از ذخیره سازی بر روی گوشی

دکمه دکمه پخش صدا در آیفون  را به سمت چپ دکمه Record بکشانید. برای قرار دادن زمان پخش مورد نظر در زمانی خاص می بایست، پلی هِدی را که در اسلایدر پخش می بینید به سمت چپ یا راست بکشید. با کشیدن پلی هد به سمت چپ پخش به زمان عقب تر باز می گردد و با کشیدن آن به سمت راست پخش به زمان جلوتری خواهد رفت.

  • ویرایش بخشی از صدای ضبط شده با جایگزین کردن صدای جدید

برای این منظور لازم است که پلی هِد پخش را به قسمت دلخواهتان کشانیده و آن را در محل مورد نظر قرار دهید و در ادامه بر روی دکمه دکمه ضبط صدا ضربه بزنید.

  • بریدن و اضافه کردن بخشی از صدای ضبط شده

برای برش و یا اضافه کردن بخشی از صدا به صوت ضبط شده لازم است که ابتدا بر روی دکمه blank ضربه زده و در ادامه هندل های قرمز رنگ برش صوت را کشیده و آنها را در دو سر صوتی که قرار است ویرایش شود قرار دهید. برای بازبینی بخش ویرایش شده بر روی دکمه دکمه پخش صدا در آیفون ضربه بزنید. در صورت لزوم با تنظیم کردن دوباره ی هندل های قرمز رنگ برش صوت بخش مورد نظر برای ادیت را اصلاح کنید و با تکرار کارهایی که گفته شد، صوت مورد نظر را ویرایش کنید. برای پاک کردن صدایی که مابین هندل های قرمز رنگ برش صوت قرار گرفته اند، کافی است تنها بر روی گزینه ی  Delete تپ کنید.

برنامه ی Voice Memos

برنامه ی Voice Memos

  • ذخیره ی صدای ضبط شده

برای ذخیره کردن صدای ضبط شده بر روی گزینه ی  Done تپ کنید.

  •  خاموش کردن صداهای شروع و توقف ضبط صدا

از دکمه های ولوم صدای آیفون استفاده کنید تا صداهایی که به صورت پیش فرض با شروع و توقف ضبط صدا رکورد می شوند، ساکت شوند.

  • استفاده از قابلیت مالتی تسکینگ برنامه ی Voice Memo

برای باز و اجرا کردن برنامه های دیگر زمان ضبط صدا با برنامه یVoice Memo می توانید خیلی راحت به منوی برنامه ها که بر روی هوم گوشی است بازگردید و برنامه مورد نظر را اجرا کنید. برای بازگشت دوباره به برنامه یVoice Memo می توانید بر روی نوار قرمز رنگی که در بخش بالایی صفحه ی نمایش ظاهر می شود، تپ کنید.

پخش صدای ضبط شده

پخش-صدای-ضبط-شده

پخش-صدای-ضبط-شده

در تصویر بالا می توان صفحه برنامه یVoice Memo را مشاهده کرد. در بخش بالایی و سمت چپ تصویر می توانید نام فایل صوت مورد را ببینید که با تپ کردن روی آن قابلیت ویرایش صوت در دسترس تان قرار خواهد گرفت. پلی هِد و زمان شروع و پایان را در هر طرف از جدول زمانی صوت ضبط شده می بینید. در بخش زیرین تصویر هم به ترتیب و از چپ به راست گزینه های اشتراک گذاری، ویرایش و حذف وجود دارند. در بخش پایین تر صفحه نیز مابقی فایل های ضبط شده قرار دارند که با تپ کردن بر روی هر کدام از آنها فایل مورد نظر باز شده و می توان آن را پخش و یا ویرایش کرد.

  • نام گذاری فایل ضبطی

برای تغییر نام دادن فایل ضبطی می بایست بر روی نام آن تپ کرده و پس از آن امکان ویرایش نام برای فایل فراهم می شود.

ضبط و همگام سازی صوت های ضبط شده

کاربران اپل می توانند تمامی فایل های صوتی ضبط شده با استفاده از برنامه ی Voice Memo را به اشتراک گذاشته و یا تمامی آنها را با کتابخانه iTunes بر روی کامپیوتر خود همگام کنند.

  • اشتراک گذاری فایل صوتی ضبط شده با استفاده از برنامه ی Voice Memo

برای این منظور می بایست ابتدا بر روی یکی از فایل های صوتی ذخیره شده در برنامه تپ کرده و در ادامه بر روی دکمه دکمه اشتراک گذاری در آیفون ضربه زده و یا فایل مورد نظر را بر روی  iCloud Drive ذخیره کنید.

  •  همگام سازی فایل های صوتی برنامه ی Voice Memo  با iTunes

برای سینک کردن فایل های صوتی ذخیره شده با استفاده از برنامه ی رکورد صدای آیفون می بایست در گام اول آیفون را به رایانه خود وصل کنید. آیتونز را بر روی رایانه خود باز کرده و در ادامه آیکون آیفونی را که در گوشه سمت چپ و بالای برنامه نمایش داده می شود، انتخاب کنید. حال با کلیک کردن بر روی گزینه ی Music را که در نوار کناری برنامه ی آیتیونز نمایش داده می شود انتخاب کرده و پس از آن گزینه ی Sync Music را انتخاب کنید. حال با انتخاب گزینه ی “Include voice memos ” و کلیک کردن بر روی گزینه ی Apply به کار خود خاتمه دهید. اگر قابلیت  iCloud Music Library را بر روی آیفون و یا آیپد خود روشن کرده اید؛  می بایست گزینه ی “Sync voice memos,” را انتخاب کرده و در انتها بر روی گزینه ی  Apply کلیک کنید.

دقت کنید که حتی اگر یک فایل صوتی همگام سازی شده با iTunes را از روی برنامه آیتیونز حذف کنید، فایل صوتی مورد نظر باز هم بر روی دستگاه ضبط کننده ی صوت باقی می ماند؛ اما از روی تمامی دستگاه های دیگری که با آیفون همگام سازی شده اند، حذف می شود. چنانچه فایل صوتی را پاک کنید بار دومی که موسیقی های گوشی را با  iTunes سینک کنید، یک کپی از فایل ایجاد خواهد شد ولی این فایل کپی دیگر قابلیت سینک شدن با آیتیونز را نخواهد داشت.

فایل های صوتی برنامه ی Voice Memo آیفون که با برنامه ی آیتیونز کامپیوتر همگام سازی شده اند را می توان در لیست موسیقی ها و لیست پخش Voice Memo در iTunes پیدا کرد. فایل های صوتی برنامه ی Voice Memo را که از کامپیوتر همگام سازی شده اند، می توان تنها در برنامه ی Voice Memo آیفون پیدا کرد و این فایل ها بر روی برنامه ی Music آیفون قرار نخواهند گرفت.

همچنین در مورد هر مشکل و سوالی در مورد گوشی آیفون خود می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید. تکنسین های آموزش دیده ما  آماده هر گونه خدمات رسانی فوری به شما عزیزان هستند و بسیاری از خدمات تعمیرات آیفون  را تقریباً در همان روز انجام خواهند داد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید.

سوالات متداول- آموزش برنامه ی Voice Memos : ضبط صدا در آیفون

1- فایل های voice memos در آیفون در کجا ذخیره می شوند؟

هنگام سینک شدن آیفون و iTunes، فایل های صوتی ضبط شده از طریق Voice Memos در یک لیست پخش با همین نام قرار می گیرند. روی دکمه Music ضربه بزنید. برای رفتن به لایبرری موسیقی iTunes بروید، سپس از فهرست کناری، لیست پخش “Voice Memos” را انتخاب کنید. در لیست فایل های صوتی، ورودی با نام فایل صوتی را مشاهده می کنید که با استفاده از Voice Memos آنها را ضبط کرده اید.

2- آیا همه آیفون ها از قابلیت voice memos برخوردار هستند؟

تمام یادداشت های صوتی شما روی هر دستگاهی که با آن و از طریق یک اپل آی دی وارد سیستم آی کلود شده اید موجود هستند. فقط کافی است Voice Memos را در قسمت تنظیمات آی کلود خود در هر دستگاهی فعال کنید. پس از ضبط یادداشت صوتی می توانید آن را ویرایش کنید.

3- Voice Memosچیست؟

اپلیکیشن Voice Memo از برنامه های بومی اپل است که به کاربران خود اجازه می دهد از طریق گوشی ها و تبلت هایشان یک یادداشت صوتی را ضبط کنند و هر زمان که لازم شد و یا هر وقت که خواستند آنها را گوش دهند. برخی از دستگا ها مدت زمان این یادداشت ها را با توجه به حافظه ذخیره سازی دستگاه، محدود می کنند.

4- آیا یادداشت های Voice Memos در آی کلود ذخیره می شوند؟

از سیستم عامل iOS11 به بعد، دستگاه هایی که از این سیسم عامل پشتیبانی می کنند دارای برنامه های به نام File می باشد. این جایی است که در آن می توانید فایل ها را به درایو آی کلود خود ذخیره کنید و از هر دستگاه دیگری آن را مشاهده و به آن دسترسی پیدا کنید.

5- آیا یادداشت های صوتی در آیفون فضای ذخیره سازی دستگاه را اشغال می کند؟

هر یک دقیقه صوت ضبط شده از طریق گوشی آیفون با برنامه voice memo تقریباً 0.5 مگابایت از فضای ذخیره سازی را اشغال می کند. بنابراین برای ذخیره یک یادداشت صوتی 10 دقیقه ای به 5 مگابایت حافظه نیاز دارید، یک یادداشت صوتی یک ساعتی 30 مگابایت و دو ساعتی 60 مگابایت از حافظه را به خود اختصاص می دهد.

6- چگونه می توانم فایل صوتی ضبط شده را بازیابی کنم؟

دستگاه اندروید خود را به کامپیوتر متصل کنید، برنامه Android Data Recovery را روی کامپیوتر باز کنید و گزینه «Data Recovery» را انتخاب کنید. نوع فایل را برای اسکن کردن انتخاب کنید و منتظر بمانید تا داده های از دست رفته روی گوشی اندروید شما بازیابی شوند.

7- آیا یادداشت های صوتی voice memo روی سیم کارت ذخیره می شوند؟

یادداشت های صوتی در اپل روی سیم کارت ذخیره نمی شوند. سیم کارت ها اطلاعات را انتقال نمی دهند و یا اطلاعات آیسفون شما را روی آن ذخیره نمی کنند.

8- چگونه voice memo را در دستگاه های اپل ناپدید کنیم؟

برای محو کردن یادداشت های صوتی به بخش Settings -> Messages -> Audio Messages بروید. در این قسمت یک گزینه «Expire» وجود دارد روی آن ضربه بزنید تا گزینه های «after 2 minutes» به معنای ناپدید بعد از دو دقیقه، و یا «never» هرگز نشان داده شوند. با انتخاب هر یک از این گزینه ها یادداشت صوتی ناپدید می شود.

9- آیا می توان بدون اینکه فرستنده یادداشت صوتی را بشناسید به آن گوش دهید؟

وقتی یک یادداشت صوتی دریافت می کنید، ابتدا آن را دانلود کنید، سپس حالت هواپیما را روی گوشی خود فعال کنید. اکنون بدون اینکه بدانید که فرستنده چه کسی است می توانید این فایل را گوش کنید.

10- آیا در برنامه voice memos امکان مالتی تسکینگ وجود دارد؟

امکان مالتی تسکینگ در برنامه وویس ممو وجود دارد. برای باز و اجرا کردن برنامه های دیگر در هنگام زمان ضبط صدا با این برنامه می توانید به منوی برنامه ها که بر روی صفحه اصلی گوشی است بازگردید و برنامه مورد نظر خود را اجرا کنید. برای بازگشت دوباره به برنامه یVoice Memo می توانید بر روی نوار قرمز رنگی که در بخش بالایی صفحه ی نمایش ظاهر می شود، ضربه بزنید.

مطالب مرتبط