راهنمای خرید موبایل

آیا iPhone8 برادر دوقلوی LG G6 خواهد بود؟

blank

شایعات از شباهت بی اندازه در طراحی های iPhone8  و LG G6  می گویند!

نوع طراحی های آیفون ها از ده سال قبل که اولین آیفون به بازار ارائه گردید، تا به امروز منحصر به فرد باقی مانده است. اپل هر سال با ارایه ی گوشی موبایل آیفون جدید خود به بازار گویی امضای طراحی خود را محکم تر از قبل روی محصولات خود درج کرده است. امضایی که پای آیفون ها می خورد و طراحی های آنها را از بقیه محصولات بازار موبایل متمایز می سازد. این انحصار در طراحی شامل : قاب ها(فریم)ی بزرگ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ی تقریبا زیاد می باشد. اما آنچه قرار است به عنوان آیفون ۸ در شهریور ماه امسال به بازار ارائه شود گویی محصولی متفاوت خواهد بود. به نظر می رسد، آن چه در مورد طراحی صفحه نمایش آیفون ۸ شنیده می شود با امضایی که پای محصولات آیفون افتاده است، فاصله دارد. به تازگی در شایعاتی که در مورد صفحه نمایش آیفون ۸ ساخته و پخش می شود می شنویم آیفون ۸ قرار است صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی و از جنس پنل OLED داشته باشد. از طرفی صفحه نمایش آیفون ۸ قرار است نزدیک به طراحی بدون قاب باشد.  کارشناسان حوزه ی موبایل تلاش بسیار کرده اند تا میان آنچه به عنوان طرح اولیه آیفون ۸ به بیرون درز کرده است و محصولات موبایل موجود در بازار شباهت پیدا کنند. به نظر شما iPhone8 چه شکلی به خود خواهد گرفت؟ یکی از این تصاویری که اخیرا از طراحی های مهندسین شرکت اپل به بیرون درز کرده است را در شکل زیر می بینید. شکل زیر طراحی فنی مهندسان اپل از شکل نهایی iPhone8  است.

iPhone8 | تعمیرات تخصصی موبایل

اگر از جلو به تصویر طراحی فنی iPhone8 بنگریم، متوجه شباهت بی اندازه ی این طراحی به گوشی LG G6 می شویم اما از طرفی هم می توان دید که طراحی iPhone8 از لحاظ کناره های گوشی و پشت کاملا متفاوت از  LG G6 است.

درباره ابعاد iPhone8 نیز باید گفت که اندازه ی آن در حدود ۷٫۱*۷۲٫۵ *۱۴۹  میلیمتر است. این اندازه شاید کمی بزرگتر از LG G6 باشد.  در طراحی فنی میبینیم که فینگر پرینت iPhone8 در پشت آن قرار خواهد گرفت. از طرفی دوربین دوگانه عمودی iPhone8 نیز در کنار فینگر پرینت گوشی، در پشت آن واقع خواهد شد. تا این جا به وضوح دیده می شود دو اتفاق برخلاف معمول در طراحی های آیفون در iPhone8 صورت گرفته است.  این طراحی فنی مربوط به تست اعتبارسنجی مهندسی iPhone8 است که تحت عنوان EVT شناخته می شود. طرح هایی که در این تست ارائه می گردند طرح های نهایی برای تولید محصولات آیفون نیستند و امکان تغییر این طراحی ها وجود دارد و  ممکن است زمان ارائه ی آیفون ۸ ببینیم این طراحی روی آن پیاده سازی نشده است. شایعات دیگری نهم هست که از وجود فینگر پرینت سه بعدی روی صفحه نمایش آیفون خبر می دهد. شاید اپل به دلیل معذوریت هایی که این نوع از طراحی برای صفحه نمایش آن به وجود می آورد، از قرار دادن فینگر پرینت سه بعدی روی صفحه نمایش چشم بپوشد و طراحی فنی لو رفته را پیاده سازی کند. آنچه در طراحی گوشی پیشروی اپل محرز است، مربوط به افزایش صفحه نمایش و طراحی نزدیک به بدون قاب صفحه نمایش iPhone8 است. با این ایده به نظر می رسد روی گوشی جایی برای قرار دادن سنسور فینگر پرینت نخواهد ماند و احتمال پیاده سازی طراحی فنی لو رفته بالاتر می رود.

باید به خاطر داشته باشیم که اپل در شهریور ماه سال جاری سه محصول از آیفون ها را ارائه خواهد داد که شامل آیفون ۸ ، آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus  خواهد بود. iPhone 7s با سایز ۴٫۷ اینچی و iPhone 7s Plus  با سایز ۵٫۵ اینچی روانه بازار خواهند شد.

مطالب مرتبط