ترفند آیفون

آموزش برنامه ی Photos آیفون – بخش سوم

blank

ویرایش عکس و trim کردن فیلم با استفاده از برنامه ی Photos

 حتما می دانید که کاربران آیفون می توانند تصاویر و عکس های لایوی را که با استفاده از آیفون های خود درست کرده اند، با استفاده از برنامه ی Photos  ایفونشان ویرایش کنند. خوب است بدانید که چنانچه عکس هایی را که می گیرید، بر روی فضای ذخیره سازی iCloud ذخیره می کنید، ویرایش هایی که بر روی آنها انجام می دهید بر روی تمامی دستگاه های اپلتان که با آی دی وارد شده به سرویس iCloud تنظیم شده اند، به روز شده و هر دو نسخه اصلی و ویرایشی تصاویر بر روی گوشی ذخیره می شوند. از طرفی دیگر اگر یکی از عکس های روی گوشی را حذف کنید، آن عکس از روی همه دستگاههای اپل شما و نیز از روی فضای ذخیره سازی iCloudتان حذف می شود. نکته ی دیگر در مورد ویرایش تصاویر با استفاده از برنامه ی Photos آیفون این است که بسته به پسوند عکس مورد نظرتان، گزینه های متفاوتی برای ویرایش تصاویر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • ویرایش تصویر و یا عکس لایو با استفاده از برنامه ی Photos آیفون

برای ویرایش هر تصویری با استفاده از برنامه ی Photos ابتدا می بایست آن تصویر را در وضعیت تمام صفحه نمایش دهید و پس از آن بر روی گزینه ی Edit ضربه زده و در ادامه با انتخاب یکی از ابزارهای در دسترس و انجام ویرایش مورد نظر بر روی گزینه ی Done تپ کنید تا ویرایش های انجام شده بر روی تصویر بر روی آن ذخیره شوند.

  • با استفاده از ابزار بهبود خودکار که با آیکون the Auto Enhance button قابل شناسایی است،  می توانید نور، کنتراست، درجه ی اشباع رنگ ها و دیگر ویژگی های مرتبط با جلوه ی  عکس را ویرایش کنید.
  • زمانی که عکسی را با استفاده از فلاش دوربین می گیرید،  لازم است با استفاده از ضربه زدن به روی آیکون the Red Eye button و پس از آن تپ کردن روی هر چشمی که نیاز به اصلاح دارد، از برق زدن چشم ها در تصویر و به اصطلاح وقوع پدیده ی “چشم قرمز” در عکس خود جلوگیری کنید.
  • برای برش دادن هر عکس از دکمه the Crop button استفاده کنید. این ابزار برای هر تصویر یک سایز برش استاندارد و بهینه را پیشنها می دهد، اما شما می توانید گوشه های ابزار the Crop button را برای تنظیم برش دلخواه از تصویر مورد نظرتان بکشید. چرخ نمایشی در ابزار را برای شیب دار کردن و یا راست کردن عکس حرکت دهید. برای لغو کردن تغییرات و ویرایش های اعمال شده به تصویر بر روی گزینه ی Reset ضربه بزنید. برای چرخاندن عکس به اندازه ی 90 درجه هم می توانید بر روی دکمه the Rotate button ضربه بزنید.  همچنین می توانید با تپ کردن بر روی آیکون  the Aspect Ratio button سایز مناسبی را برای برش تصویر مثلا 3:2 و یا … انتخاب کنید.
  • ویرایش-تصاویر-با-استفاده-از-برنامه-ی-Photos

    ویرایش-تصاویر-با-استفاده-از-برنامه-ی-Photos

در تصویر بالا می توانید یکی از تصاویر روی برنامه ی Photos آیفون را به همراه کنترل های مرتبط با آن مشاهده کنید. دکمه های برش، فیلتر و تنظیمات به صورت عمودی و در امتداد لبه ی چپی تصویر و دکمه نسبت تصویر در قسمت پایین صفحه قرار دارند. چرخ ایجاد شیب بر روی تصویر در گوشه ی سمت چپ تصویر و به شکل گردونه قرار گرفته است. اگر اندازه ی شیب دلخواه بر روی تصویر را روی 0 درجه بگذارید عملا مانند آن است که تصویر هیچ شیبی ندارد. دکمه Done در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد و گزینه ی Cancel هم در گوشه پایین سمت چپ ظاهر می شود.

  • با استفاده از اعمال فیلتر بر روی عکس می توانید جلوه های مختلفی مانند Vivid، Dramatic، یا Silvertone را بر روی تصاویر گوشی تان اعمال کنید. برای این منظور تنها کافی است بر روی آیکون the Filters button تپ کنید.
  • با فشردن دکمه تنظیمات که به شکل ایکون the Adjustments button  دیده می شود، تنظیمات نور، رنگ و سیاه و سفید کردن تصویر را انجام دهید. برای این منظور تنها کافی است که بر روی یک گزینه ضربه زده و در ادامه نوار لغزنده را بر روی افکت دلخواهتان حرکت دهید. شما همچنین می توانید با تپ کردن روی آیکون  the List button انجام تنظیمات را به دست برنامه ی Photos بسپارید تا بهترین فیلتر ممکن را برای تصویر حال حاضر قرار دهد. در ادامه برخی از مهم ترین اقداماتی را که می توانید در ارتباط با ویرایش تصاویر با استفاده از برنامه ی Photos روی آیفون انجام دهید، آورده ایم. با کوک موبایل همراه بمانید.
  • آیا ویرایش های انجام گرفته را دوست ندارید؟

اگر ویرایش های صورت گرفته بر روی تصاویر را دوست ندارید، می توانید قبل از ذخیره کردن تغییرات، بر روی گزینه ی Cancel ضربه زده و در ادامه بر روی Discard Changes ضربه بزنید. اگر هم ویرایش صورت گرفته بر روی تصویر را می پسندید بر روی گزینه ی Done تپ کنید.

  • اضافه کردن افکت به عکس لایو 

درست زمانی که در حال مشاهده ی یکی از عکس های لایو هستید، بر روی یکی از افکت ها تپ کنید. اگر تصویری که در اختیار دارید عکسی لایو است، فرآیند اضافه کردن افکت به آن بر روی هر فریم و به صورت تکراری اتفاق می افتد.  با استفاده از Bounce هم می توانید تصویر لایو را به سمت جلو و یا عقب ببرید. با استفاده از افکت Long Exposure می توانید حرکات موجود در عکس لایو را بلور کرده و به این ترتیب افکتی مانند DSLR را ایجاد کنید.

  • عکس گرفتن از یک عکس لایو

 برای عکس گرفتن از یک عکس لایو درست زمانی که در حال مشاهده ی آن تصویر هستید بر روی گزینه ی Edit ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه Live که در بالای صفحه قرار گرفته است، ضربه بزنید.

  • تنظیم یک عکس کلیدی برای عکس لایو

درست زمانی که در حال مشاهده ی عکس لایو هستید بر روی گزینه ی Edit ضربه بزنید، سپس قابی که در اطراف عکس می بینید را تا زمانی که به عکس دلخواهتان برسید، بکشید و در نهایت بر روی گزینه ی  Make Key Photo تپ نمایید.

  • قطع کردن و یا بی صدا کردن یک عکس لایو

درست زمانی که در حال مشاهده ی عکس لایو هستید بر روی گزینه ی Edit ضربه بزنید و در ادامه هر دو انتهای فریم عکس را بکشید. برای بی صدا کردن تصویر دکمه the Sound button  را لمس کنید.

برش-و-قطع-تصاویر-لایو-با-استفاده-از-برنامه-ی--Photos

برش-و-قطع-تصاویر-لایو-با-استفاده-از-برنامه-ی–Photos

در تصویر بالا می توانید عکس لایوی را بر روی صفحه نمایش ببینید که در آن تصویر لایو در مرکز صفحه نمایش قرار دارد و دکمه های Sound، Live و Enhance در بالای صفحه هستند. در زیر عکس هم می توان گزینه های ویرایش عکس را به همراه گزینه ی Make Key Photo مشاهده کرد.

  • مقایسه نسخه ی ویرایش شده عکس با نسخه ی اصلی آن

برای آن که متوجه ویرایش های صورت گرفته روی تصویر شوید، بر روی گزینه ی Edit ضربه بزنید، سپس برای مشاهده نسخه ی اصلی، عکس را لمس کرده و انگشتتان را برای چندثانیه روی آن نگهدارید. هر وقت خواستید نسخه ی ویرایش شده ی تصویر را ببینید انگشت خود را از روی صفحه بردارید.

  • بازگشت به نسخه ی اصلی عکس

جالب است بدانید که شما می توانید پس از  آن که عکسی را ویرایش و تغییرات را بر روی آن ذخیره کردید، آن را به نسخه ی اصلی آن بازگردانید. برای این منظور بر روی تصویر ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Edit ضربه بزنید. تنها کاری که لازم است در انتها انجام دهید این است که بر روی گزینه ی Revert تپ کنید.

  • علامت گذاری عکس

برای مارک آپ کردن هر عکسی لازم است ابتدا آن را مشاهده کنید و درست زمانی که در حال مشاهده ی آن عکس هستید بر روی Edit ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the More button ضربه بزنید. حال می بایست بر روی گزینه ی Markup ضربه بزنید. در این مرحله می توانید عکس را با  استفاده از ابزار Markup (قلم، مداد و نشانگر و …) علامتگذاری کنید. شما می توانید برای پاک کردن هر علامتی که بر روی عکس به جا گذاشته اید بر روی پاک کن تپ کرده و آن علامت را پاک کنید. (دقت کنید که اگر عکس انتخابی برای مارک آپ کردن یک عکس لایو باشد، این عکس پس از مارک آپ کردن به تصویر ثابت تبدیل می شود.). برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت های مارک آپ می توانید پست آموزش مارک آپ روی تصاویر آیفون” را مطالعه بفرمایید.

  • اضافه کردن فیلتر بر روی تصاویر 

برای اضافه کردن فیلتر به عکس ها لازم است ابتدا بر روی دکمه the Filters button ضربه زده تا فیلترهای مختلف در نواری که در بخش پایینی صفحه نمایش داده می شود، ظاهر شوند و در ادامه برای انتخاب فیلتر دلخواه،  فیلترها را به سمت چپ یا راست بکشید. با این کار پیش نمایشی از اعمال فیلتر مورد نظر بر روی عکس نمایش داده می شود. شما همچنین قادر خواهید بود فیلترهایی را که در Camera یا Photos اعمال شده اند، حذف کرده و یا  آنها را تغییر دهید.

اضافه-کردن-فیلتر-به-تصاویر-با-استفاده-از-برنامه-ی-Photos

اضافه-کردن-فیلتر-به-تصاویر-با-استفاده-از-برنامه-ی-Photos

در تصویر بالا می توانید عکسی را به همراه گزینه های فیلتر که در بخش زیرین دکمه Cancel و در پایین سمت چپ آن قرار گرفته است مشاهده کنید. دکمه ی Done نیز در بخش پایین و سمت راست صفحه قرار گرفته است.

  • تغییر ترتیب یک ویدیو

برای این منظور ابتدا می بایست بر روی گزینه ی Edit ضربه زده و در ادامه هر دو انتهای فریمی که عکس را احاطه کرده است، بکشید. حال بایستی بر روی گزینه ی Done ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Save as New Clip تپ کنید. پس از این کار می بینید که کلیپ ویدیویی جدید در آلبوم Videos برنامه ی Photos ذخیره می شود (ویدیو اصلی بدون تغییر باقی می ماند).

برش زدن به ویدیو با استفاده از برنامه ی Photos

برش زدن به ویدیو با استفاده از برنامه ی Photos

 در تصویر بالا می توانید ویدیویی را به همراه مرورگر فریم های ویدیو در بخش پایینی آن مشاهده کنید. دکمه Cancel در بخش پایینی و سمت چپ تصویر قرار گرفته است و دکمه Done نیز در بخش پایینی و سمت راست تصویر قابل مشاهده است.

  • تنظیم بخش حرکت آهسته یک فیلم ویدئویی در Slo-mo 

برای این منظور ابتدا می بایست بر روی Edit ضربه زده و در ادامه با استفاده از میله های عمودی زیر مرورگر، بخش های صحنه آهسته ویدیو را انتخاب کنید (برای مشاهده اطلاعات در مورد Slo-mo، به پست “آموزش فیلمبرداری با استفاده از آیفون” مراجعه نمایید.)

تنظیم-اسلوموشن-با-استفاده-از-برنامه-ی-Photos

تنظیم-اسلوموشن-با-استفاده-از-برنامه-ی-Photos

چاپ تصویر با استفاده از یک چاپگر AirPrint

  • پرینت تصاویر

برای پرینت گرفتن از هر عکسی بر روی دکمه the Share button ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Print ضربه بزنید. برای پرینت گرفتن از چندین عکس به صورت همزمان، درست زمان مشاهده آلبوم عکس، بر روی گزینه ی Select ضربه زده و در ادامه عکس های مورد نظر برای پرینت گرفتن را انتخاب کنید، حال بر روی دکمه the Share button ضربه زده و در انتها هم بر روی گزینه ی Print ضربه بزنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی پرینت گرفتن با استفاده از AirPrint پست “آموزش پرینت با استفاده از AirPrint” را مطالعه نمایید.

وارد کردن عکس ها و ویدیوها به برنامه ی Photos

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند عکس ها و فیلم ها را مستقیما از دوربین دیجیتال، کارت حافظه SD و یا هر دستگاه iOS  دیگری که دوربین دارد، وارد گوشی خود کنند. برای این منظور تنها کافی است که از تبدیل لایتنینگ به آداپتور دوربین USB و یا تبدیل لایتنینگ به کمرا ریدر SD که به صورت جداگانه و توسط لوازم جانبی فروشی ها فروخته می شوند، استفاده کنید. برای استفاده از هر کدام از لوازم جانبی های نام برده شده لازم است برخی گام ها را طی کنید که در ادامه آورده شده اند.

  • گام اول: آداپتور دوربین یا کارت خوان را به کانکتور لایتنینگ iPhone متصل کنید.
  • گام دوم: یکی از کارهای زیر را انجام دهید:
  •  دوربین را وصل کنید: برای اتصال دوربین به آداپتور دوربین، از کابل USBای که همراه با دوربین است، استفاده کنید. دوربین را روشن کرده و سپس اطمینان حاصل کنید که گوشی در حالت و مد transfer mode قرار دارد.
  • کارت حافظه SD را در کارت خوان قرار دهید:  سعی نکنید که اس دی کارت را به زور وارد شکاف رم ریدر کنید. دقت کنید اس دی کارت را تنها در یک جهت خاص می توانید وارد رم ریدر کنید.
  • یک دستگاه iOS دیگر را به ایفون متصل کنید: از کابل USB ای که همراه با دستگاه iOS ارائه می شود، استفاده کنید. با استفاده از این کابل می توانید آداپتور دوربین را به گوشی وصل کنید. پس از وصل کردن کابل به آداپتور دوربین، دستگاه iOS مورد نظر را روشن کنید.

گام سوم: آنلاک کردن آیفون

  • گام چهارم: در این مرحله،  برنامه Photos باز می شود و عکس ها و فیلم های موجود در دستگاه دیگر را برای ایمپورت کردن به آیفون نمایش می دهد.
  • گام پنجم: عکس ها و فیلم های مورد نظر را انتخاب کنید تا وارد دستگاه کنید.
  • تمامی عکس ها و ویدیوهای روی دستگاه دیگر را وارد آیفون کنید: برای این منظور می بایست بر روی گزینه ی Import All ضربه بزنید.
  • تنها برخی از عکس ها و ویدیوهای موجود روی دستگاه دیگر را وارد آیفون کنید: برای این منظور لازم است بر روی مواردی که قصد ایمپورت کردنشان را به آیفون دارید، ضربه زده (علامت تیک نشان دهنده ی انتخاب آنها برای ایمپورت شدن است) و در ادامه بر روی Import تپ کرده و در نهایت هم بر روی گزینه ی  Import Selected تپ نمایید.
  • گام ششم: پس از وارد کردن عکس ها و ویدیوها، می توانید بسته به کاربردهای بعدی،  آنها را بر روی دوربین، اس دی کارت و یا دستگاه iOS نگه دارید یا آنها را حذف کنید.
  • گام هفتم: حال می توانید اتصال آداپتور دوربین یا کارت خوان از آیفون را قطع کنید.

پس از این کار می بینید ک رویداد جدیدی در آلبوم Last Import  که شامل تمام عکسهایی است که به تازگی بر روی آیفون خود وارد کردید، قابل رویت خواهد بود. برای انتقال عکس ها به کامپیوتر هم می توانید iPhone را با استفاده از کابل لایتنینگ به رایانه متصل کرده و تصاویر را با استفاده از یک برنامه عکس مانند Photos یا Adobe Photoshop Elements وارد کامپیوترتان کنید.

مطالب مرتبط