ترفند شبکه های اجتماعی

  آموزش تصویری پاک کردن اکانت اینستاگرام در آیفون و اندروید

حذف اکانت اینستاگرام

در این آموزش قصد داریم روش پاک کردن اکانت اینستاگرام در گوشی آیفون برای همیشه را به شما عزیزان آموزش دهیم. به محض اینکه اکانت اینستاگرام شما پاک شد، تمامی عکس ها، ویدئوها، فالوورها و تمامی داده های شما نیز برای همیشه پاک خواهند شد. نکته ی بسیار جالب این است که پس از پاک کردن اکانت اینستاگرام،  نام کاربری اکانت پاک شده ی شما آزاد می شود و می توانید دوباره با همان نام کاربری قبلی یک حساب کاربری جدید بسازید. این در حالی است که اگر هم اکنون اقدام به ساخت اکانتی با نام اکانت قبلی خود کنید، اینستاگرام به شما اجازه ی این کار را نخواهد داد. اگر دوست ندارید که تصاویر و ویدیوها و به طور کلی داده هایتان روی اینستاگرام پاک شود، می توانید اکانت خود را غیرفعال و یا Deactive کنید تا داده های شما باقی بماند. در این صورت می توانید پس از مدتی اکانت غیرفعال شده ی خود را بازیابی و فعال کنید.

می توانید با استفاده از آموزش کوتاه زیر اقدام به پاک کردن اکانت اینستاگرام خود کنید و یا برای آموزش دقیق تر، آموزش تصویری این مقاله را دنبال کنید. برای حذف اکانت اینستاگرام خود، به صورت خلاصه می توانید گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: به صفحه ی Delete Your Account اینستاگرام بروید.

گام دوم: به اکانت خود وارد شوید. به اکانت اینستاگرام Login کنید.

گام سوم: دلیل اینکه چرا می خواهید اکانت خود را حذف کنید، بیان کنید.

گام چهارم: Password خود را وارد کنید.

گام پنجم: روی آیکون Permanently delete my account تپ کنید.

گام ششم: آیکون OK را انتخاب کنید تا اینستاگرام اکانت شما را برای همیشه حذف کند.

در ادامه می توانید آموزش گام به گام و تصویری حذف اکانت اینستاگرام را دنبال کنید. ابتدا آموزش حذف اکانت اینستاگرام روی موبایل و سپس از روی پی سی و یا لپتاپ را آموزش خواهیم داد. با کوک موبایل همراه باشید.

پاک کردن اکانت اینستاگرام  با استفاده از موبایل

در این بخش روش پاک کردن باحساب کاربری اینستاگرام از طریق گوشی موبایل را به شما آموزش خواهیم داد. اگر هنوز برای استفاده از اینستاگرام از کامپیوتر استفاده می کنید، و هنوز فرصت تهیه یک تلفن همراه خوب را پیدا نکرده اید، ما به شما صفحه خرید گوشی موبایل را معرفی می کنیم. در آنجا می توانید گوشی مورد علاقه خود را با ارزان ترین قیمت خریداری کنید. یادتان باشد برای خرید گوشی به سایتی مراجعه کنید که هم اطلاعات دقیقتری از محصول خود به شما ارائه می دهد هم اینکه کالا اصل و با کیفیت خود را با تحویل فوری و بدون اینکه وقت شما گرفته شود به شما عرضه می کند. برای دستیابی به این هدف بزرگ، تیم فروش ما تمام سعی خود را کرده است تا فقط جنس اصل و با سریع ترین زمان ممکن عرضه نماید.

گام اول: برنامه ی اینستاگرام را روی موبایل باز کنید. لوگوی برنامه ی اینستاگرام رنگارنگ و شبیه به یک دوربین است.  اگر با اینستاگرام خیلی زیاد کار می کنید، با تپ کردن روی برنامه وارد صفحه ی خانه ی اینستاگرام خواهید شد.

گام دوم: روی آیکون آدمک و یا روی تصویر پروفایل خود تپ کنید. این آیکون را می توانید در گوشه ی سمت راست و پایین صفحه مشاهده کنید. با تپ کردن روی آیکون پروفایل، به صفحه ی پروفایل اینستاگرام هدایت خواهید شد.

گام سوم: در صفحه ای که نمایش داده می شود، بر روی آیکون چرخ دنده روی گوشی های آیفون و روی آیکون سه نقطه در گوشی های اندروید تپ کنید تا به صفحه ی تننظیمات اینستاگرام هدایت شوید.

انتخاب تنظیمات اینستاگرام

تنظیمات اینستاگرام را انتخاب کنید

گام چهارم: صفحه را به پایین اسکرول کنید و روی آیکونی که بر روی آن Instagram Help Center نوشته شده است، تپ کنید. این آیکون را می توانید در پایین صفحه و زیر عبارت Support مشاهده کنید.

بر روی help Center بزنید

بر روی help Center بزنید

گام پنجم: در صفحه ای که باز می شود بر روی عبارت Managing Your Account تپ کنید. این عبارت دومین گزینه نزدیک به بالای صفحه است.

عبارت Managing Your Account را انتخاب کنید

عبارت Managing Your Account را انتخاب کنید

گام ششم: روی آیکون Delete Your Account تپ کنید.

بر روی آیکون Delete Your Account بزنید

بر روی آیکون Delete Your Account بزنید

گام هفتم: روی علامت پیکان به سمت پایین که به شکل یک هفت فارسی است تپ کنید. این گزینه را می توانید پایین عبارت  ?How do I delete my account پیدا کنید. با تپ کردن روی این گزینه وارد صفحه ای می شوید که در آن اطلاعات بیشتر و وسیع تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بر روی عبارت  ?How do I delete my account بزنید.

بر روی عبارت  ?How do I delete my account بزنید.

گام هشتم:  روی گزینه ی “the Delete Your Account page” تپ کنید. این عبارت به رنگ آبی نمایان شده است. این کار اولین قدم از مجموعه گام هایی است که باید برای حذف دایمی اکانت اینستاگرام خود بردارید.

بر روی گزینه ی "the Delete Your Account page" بزنید

بر روی گزینه ی “the Delete Your Account page” بزنید

گام نهم:  به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. برای این منظور بایستی در صفحه نمایش داده شده، نام کاربری که می تواند ایمیل و یا شماره تلفن و یا اسم مستعاری باشد که برای اکانت خود انتخاب کرده اید، وارد سازید. پس از وارد کردن نام کاربری اکانت اینستاگرام، پسورد و رمز عبور خود را نیز وارد سازید و سپس روی log in تپ کنید.

به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید

به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید

گام دهم: دلیلی که بر اساس آن می خواهید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید، انتخاب کنید. بر روی منوی باز شونده تپ کنید و دلیل خود را از میان دلایل انتخاب کنید.  اگر دوست ندارید که دلیلی برای پاک کردن اکانت اینستاگرام خود بیاورید می توانید گزینه ی Something else را انتخاب کنید.

دلیل حذف اکانت اینستاگرام

دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید

گام یازدهم: بار دیگر پسورد خود را وارد کنید.  پسورد خود را در فیلد بعدی وارد کنید تا بتوانید اکانت خود را برای همیشه پاک کنید.

گام دوازدهم: روی Permanently delete my Account تپ کنید. با استفاده از این کار یک پنجره ی پاپ آپ باز می شود که باید روی آن تپ کنید تا بتوانید اکانت را پاک کنید.

روی Permanently delete my Account بزنید

بر روی عبارت Permanently delete my Account بزنید

گام سیزدهم: روی OK تپ کنید. با تپ کردن روی OK اکانت اینستاگرام شما برای همیشه پاک خواهد شد.

روش دوم: حذف اکانت اینستاگرام روی دسکتاپ

گام اول: مرورگری را روی دسکتاپ کامپیوتر باز کنید و سپس به این آدرس بروید:  https://help.instagram.com

به یاد داشته باشید که با پاک کردن اکانت اینستاگرامتان، آن را برای همیشه از دست خواهید داد. زمانی که حذف اکانت اینستاگرام پایان یافت دیگر نخواهید توانست به نام کاربری و یا هیچ داده ی دیگری در اینستاگرامتان دسترسی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که با حذف حساب کاربری اینستاگرام، تمامی تصاویر، ویدیوها و … برای همیشه پاک خواهند شد.

باز کردن مرورگر بر روی دسکتاپ

مرورگری بر روی دسکتاپ کامپیوتر خود باز کنید

گام دوم: بر روی Managing Your Account کلیک کنید.

بر روی Managing Your Account کلیک کنید.

بر روی Managing Your Account کلیک کنید.

گام سوم: بر روی Delete Your Account کلیک کنید. این دومین گزینه ای است که در این صفحه خواهید دید.

بر روی Delete Your Account کلیک کنید

بر روی Delete Your Account کلیک کنید

گام چهارم: بر روی فلش به سمت پایین تپ کنید. با این کار یک صفحه باز می شود که در آن اطلاعات اضافی وجود دارد.

گام پنجم: بر روی گزینه ی “Delete Your Account page” کلیک کنید.  این گزینه به رتگ آبی نمایش داده می شود. این قدم اولین قدم از حذف اکانت اینستاگرام شما است.

بر روی گزینه ی "Delete Your Account page" کلیک کنید.

بر روی گزینه ی “Delete Your Account page” کلیک کنید.

گام ششم: به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و بر روی log in کلیلک کنید.

به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید

به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید

گام هفتم: دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید. بر روی منوی باز شونده کلیک کنید و دلیلی این که چرا می خواهید اکانت خود را حذف کنید، انتخاب کنید. اگر دلیل خاصی برای این کار ندارید می توانید گزینه ی Something else را از منوی در دسترس خود انتخاب کنید.

دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید

دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید

گام هشتم: رمز عبور خود را برای بار دوم وارد کنید. پسورد را وارد کنید تا به شما اجازه ی حذف همیشگی اکانت اینستاگرامتان داده شود.

گام نهم: بر روی permanently delete my account کلیک کنید. با این کار یک پنجره ی پاپ آپ نمایش داده می شود که از شما می خواهد درخواست خود را تایید کنید.

بر روی عبارت Permanently delete my Account کلیک کنید

بر روی عبارت Permanently delete my Account کلیک کنید

گام دهم: بر روی OK کلیک کنید. با این کار اکانت شما برای همیشه حذف خواهد شد.

خلاصه اینکه:

شما می توانید هر زمانی که خواستید اقدام به پاک کردن اکانت اینستاگرام خود کنید. پاک کردن اکانت اینستاگرام باعث آزاد سازی نام کاربری و پاک شدن و حذف تمامی داده های شما از روی اینستاگرام خواهد شد. قبل از پاک کردن اکانت اینستاگرام خود نسبت به کاری که می خواهید انجام دهید آگاهی پیدا کنید. اگر می خواهید تنها برای مدتی اینستاگرام خود را غیرفعال کنید، می توانید از قابلیت Deactive کردن اکانت اینستاگرام استفاده کنید و نیازی به پاک کردن اکانت اینستاگرام نیست.

در صورتی که در کار کردن با اینستاگرام گوشی مشکل دارید، اگر گوشی شما کیفیت لازم را ندارد و یا اینکه اخیراً با  مشکل همراه شده است، می توانید به مرکز تعمیرات موبایل ما مراجعه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که باید از خدمات تعمیر گوشی و تبلت مرکزی استفاده کنید که ضمن معتبر بودن، از کارشناسان آموزش دیده استفاده می کنند و همچنین ابزارهای تعمیرات آنها تکمیل و کارگاه مجهز دارند. تکنسین های ماهر ما در سریع ترین زمان ممکن و با ارزان ترین قیمت، مشکلات گوشی شما را برطرف خواهند کرد. همچنین در این مرکز مشاوره رایگان در حوزه اینستاگرام از طرف تیم شبکه اجتماعی کوک موبایل ارائه می شود  و می توانید از خدمات آنها استفاده کنید.

سوالات متداول- آموزش تصویری پاک کردن اکانت اینستاگرام

1- چگونه اکانت اینستاگرامم را برای همیشه پاک کنم؟

برای حذف کامل اکانت اینستاگرام خود براحتی مراحل زیر انجام دهید:
وقتی وارد سیستم شدید به صفحه حذف اکانت بروید.
از منو کشویی دراپ داون در پایین صفحه، دلیل خود برای حذف اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید.
پس از انتخاب دلیل خود برای حذف، روی گزینه Permanently delete my account به معنای حذف اکانت برای همیشه کلیک کنید.

2-صفحه حذف اکانت دراینستاگرام کجاست؟

به صفحه حذف اکانت خود بروید (https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/)، از این صفحه دلیل و در منو کشویی دلیل خود را برای حذف اکانت مشخص کنید، سپس روی گزینه حذف اکانت من برای همیشه ضربه بزنید.

3- چگونه اکانت اینستاگرامم را در گوشی آیفون 2020 خود حذف کنم؟

ابتدا با باز کردن برنامه اینستاگرام وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شود، روی گزینه Help و سپس Help Center ضربه بزنید. روی مدیریت لینک اکانت خود ضربه بزنید. از اینجا گزینه حذف لینک اکانت اینستاگرام را انتخاب کنید. دلیل خود را برای حذف اکانت مشخص کنید و روی گزینه حذف برای همیشه ضربه بزنید.

4- آیا مدیریت رمز در مرورگرها می تواند هک شود؟

پاسخ صریح بله است. مدیریت رمز عبور می تواند هک شود. علاوه بر اینکه، اکثر مدیریت های رمز عبور دارای یک فضای خاص برای ذخیره نیستند و دسترسی به ابر رمزها و یا اطلاعات رمزنویسی شده در دیتابیس رمزعبور شما ندارند. بنابراین هر چه رمز عبور شما قوی تر و به یک ابررمز نزدیک تر باشد هک کردن آن سخت تر است.

5- چگونه می توانم اکانت اینستاگرام خود را بدون ورود به سیستم پاک کنم؟

به صفحه حذف اکانت خود بروید. اگر در صفحه وب، وارد سیستم نشده اید، ابتدا از شما درخواست می شود که به سیستم اینستاگرام وارد شوید (امکان حذف اکانت به طور مستقیم از خود اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد). از کادر کشویی دلیل خود برای پاک کردن اکانت را انتخاب کنید، و سپس مجدداً رمز عبور خود را وارد کنید و گزینه حذف دائمی را اکانت را انتخاب کنید.

6- اگر برنامه اینستاگرامم را حذف کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر برنامه اینستاگرام را از روی گوشی اندروید و یا آیفون خود پاک کنید، اکانت اینستاگرام شما حذف نخواهد شد. شما هنوز هم می توانید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور و با یک دستگاهدیگر وارد برنامه اینستاگرام خود شوید.

7-چه تعداد ریپورت هایی می تواند اکانت ایسنتاگرام من را پاک کند؟

اینستاگرام هر ریپورت و گزارشی را مطالعه و بررسی می کند و بر اساس آن گزارش اقدام لازم را انجام می دهد. چرا که در گذشته افراد با اکانت های فیک و جعلی، ریپورت اکانت اینستاگرام کاربران دیگر را می دانند و حساب آنها حذف می شود. حتی 1 و یا 2 گزارش و ریپورت و بسته به صحت گزارش می تواند اکانت اینستاگرام شما را حذف کند.

8- آیا واقعاً اینستاگرام بعدی 180 هفته یک اکانت غیر فعال را حذف می کند؟

به خاطر مسائل امنیتی اینستاگرام نمی تواند اکانت شما را حذف کند. برای حذف دائمی اکانت حتماً باید وارد سیستم شده سپس نسبت به حذف دائمی اکانت خود اقدام نمایید.

9- آیا اینستاگرام اکانت های حذف شده را نگه می دارد؟

اینستاگرام داده ها و اطلاعات کاربران خود را تا زمانی نگهداری می کند که شما بخواهید از خدمات، سرویس ها و محصولات فیس بوک استفاده کنید. وقتی که شما اکانت را حذف کنید، این اطلاعات دیگر کاربردی ندارد.

10- اگر اکانت اینستاگرام غیر فعال شود چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که اکانت اینستاگرام شما غیر فعال شود، وقتی که می خواهید وارد سیستم اینستاگرام شوید به شما پیام داده می شود که اینستاگرام شما غیر فعال شده است. اینستاگرام اکانت هایی را که قوانین و یا ضوابط استفاده از این برنامه را رعایت نمی کنند، را بدون اینکه به آنها اعلام نماید غیر فعال می کند. پشنهاد می کنیم برای این اکانت اینستاگرام شما غیر فعال نشود دقیقا مطابق با دستورالعمل ها و ضوابط برنامه اینستاگرام عمل کنید.

مطالب مرتبط