ترفند آیفون

آموزش برنامه ی Phone آیفون – کنفرانس، تماس SOS و …

blank

کنفرانس تلفنی

با استفاده از شبکه ی GSM، می توانید یک کنفرانس تلفنی را با مشارکت حداکثر پنج نفر (بسته به سرویسی که اپراتور سیم کارتتان ارائه می دهد) راه اندازی و با ایجاد و دریافت تماس ها این کنفرانس را تنظیم و اداره کنید.

blankنکته: دقت کنید که در صورت استفاده از تماس( VoLTE (Voice over LTE و یا تماس Wi-Fi، ممکن است نتوانید کنفرانس تلفنی برقرار کنید.

ایجاد کنفرانس تلفنی

زمانی که در حال ایجاد تماس هستید، بر روی عبارت « Add Call» ضربه بزنید و پس از ایجاد تماس دوم، بر روی «Merge Calls» ضربه بزنید. حال می توانید با تکرار کردن این فرآیند، افراد بیشتری را به کنفرانس تلفنی دعوت کنید. حین برگزاری کنفرانس تلفنی می توانید برخی از اقدامات را انجام دهید. در ادامه مهم ترین آنها آمده است:

کنفرانس تلفنی روی ایفون

کنفرانس تلفنی روی ایفون

  • خارج کردن یک نفر از کنفرانس : برای آن که یکی از افراد حاضر در کنفرانس را از کنفرانس تلفنی خارج کنید، بر روی دکمه اطلاعات بیشتر که با آیکون  the More Info button در کنار هرکدام از افراد حاضر در کنفرانس، نمایش داده می شود ضربه بزنید، حال بر روی عبارت  End ضربه بزنید تا فرد مورد نظر از کنفرانس خارج شود.
  • صحبت خصوصی با یکی از حاضران در کنفرانس تلفنی: بر روی دکمه اطلاعات بیشتر که با آیکون the More Info button مشخص شده است، ضربه بزنید، حال لازم است بر روی عبارت Private  که کنار نام فرد می بینید، کلیک کنید. حال می توانید برای ادامه دادن کنفرانس با حضور تمامی افراد شرکت کننده در کنفرانس، بر روی عبارت Merge Calls تپ کنید.
  • اضافه کردن فردی دیگر به کنفرانس تلفنی در جریان:  برای اضافه کردن کسی که به تازگی با شما تماس گرفته است، بر روی Hold Call + Answer، تپ کنید و آنگاه بر روی Merge Calls تپ کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با ایجاد کنفرانس تلفنی، پست “ایجاد کنفرانس تلفنی روی آیفون” را ببینید.

ایجاد و مدیریت تماس های بین المللی

در اولین قدم لازم است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برقراری تماس های بین المللی با استفاده  گوشی و در منطقه ای که در آن قرار گفته اید، با اپراتور سیم کارت خود تماس گرفته و از آنها اطلاعات تکمیلی دریافت کنید.

ممکن است هنگامی که به خارج از کشور سفر می کنید، برای برقراری تماس های تلفنی قادر به استفاده از آیفون نباشید. در این صورت ارسال و دریافت پیام های متنی، دریافت پیام های صوتی و حتی استفاده از برنامه هایی که به اینترنت نیاز دارند، محدود خواهند شد. برای جلوگیری از پیشآمد مشکلاتی اینچنینی لازم است با برخی از سرویس هایی که توسط آیفون در اختیر شما قرار می گیرد، آشنا شوید.

فعال کردن رومینگ بین المللی

برای فعال کردن رومینگ داده ها و رومینگ صوتی بر روی شبکه ی CDMA، باید از طریق مسیر  Settings > Cellular اقدام کنید.  دقت کنید که استفاده از این نوع سرویس ها در ارتباط نزدیک با سرویس هایی است که اپراتورهای سیم کارت ارائه می دهند به همین دلیل لازم است برای کسب اطلاعات بیشتر  در مورد دسترسی و هزینه های استفاده از این نوع سرویس ها، با اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید.

مدیریت تماس های بین المللی

مدیریت تماس های بین المللی

blankنکته ی مهم: زمان استفاده از سرویس رومینگ، برای ارسال پیام صوتی و پیام متنی و… هزینه های رومینگ اعمال می شود. برای جلوگیری از اعمال هزینه های سرسام آور دیتای موبایل هنگام استفاده از سرویس رومینگ، می بایست رومینگ داده ها و رومینگ صوتی (CDMA) را خاموش کنید.

اگر که بر روی گوشی تان یک سیم کارت فعال داشته باشید و از شبکه ی  CDMA بر روی گوشی خود استفاده کنید، می توانید در شبکه های GSM هم گشت و گذار کنید. این در حالی است که آیفون هنگام رومینگ در شبکه GSM، تنها به سرویس ها و فیچرهای شبکه GSM  دسترسی دارد. دقت کنید که در صورت استفاده از هر کدام از این شبکه ها، هزینه های دسترسی به داده ها بر روی قبض موبایلتان اعمال می شود و باید بتوانید استفاده از اینترنت را روی گوشی و تبلت خود مدیریت کنید.

تنظیم تنظیمات شبکه ی موبایل. برای تنظیم کردن تنظیمات لازم برای استفاده از شبکه تلفن همراه خود به مسیر Settings > Cellular بروید و بسته به نیازتان یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

Data Roaming در آیفون

Data Roaming در آیفون

  • روشن یا خاموش کردن رومینگ داده ها
  • روشن یا خاموش کردن دیتای تلفن همراه
  • روشن یا خاموش کردن رومینگ صوتی (CDMA)
  • استفاده از شبکه های GSM در خارج از کشور (CDMA)

خاموش کردن خدمات تلفن همراه

برای خاموش کردن خدمات و سرویس های تلفن همراه بایستی مطابق دستور العملی که در ادامه می آید، اقدام کنید. ابتدا با رفتن به هوم گوشی و تپ کردن روی آیکون به شکل blank به Settings بروید، بر روی عبارت Airplane Mode تپ کنید تا گوشی را به حالت هواپیما (پرواز) ببرید، حال در گام سوم می بایست بر روی عبارت Wi-Fi ضربه بزنید و آن را روشن کنید. دقت کنید که در صورت روشن بودن حالت پرواز، تمامی تماس های تلفنی ورودی به گوشی تان به صندوق صوتی اکانتتان ارسال می شود. برای فعالسازی مجدد خدمات تلفن همراه،  تنها کافی است بر روی حالت هواپیما blank  تپ کنید تا آن را خاموش کنید.

برقرار  کردن تماس  با مخاطبین، هنگام سفر به خارج از کشور

چنانچه شبکه ای که آن را روی گوشی خود استفاده می کنید، (GSM) است و دوست دارید هنگام شماره گیری، آیفون به طور خودکار پیشوند صحیح برای شماره گیری و یا کد کشور را اضافه کند،  به مسیر Settings > Phone بروید و سپس گزینه ی Dial Assist را روشن کنید.

dial-assist در تماس های Roaming

dial-assist در تماس های Roaming

انتخاب یکی از شبکه های اپراتوری تلفن همراه

برای این منظور لازم است از طیق مسیر Settings > Carrier به بخش تنظیمات اپراتور سیم کارتتان بروید . زمانی که در خارج از شبکه های تحت پوشش اپراتور خود هستید، این تنظیمات در شبکه های GSM ظاهر می شوند و مابقی شبکه های داده ای که توسط اپراتورهای محلی پوشش داده می شوند برای استفاده از سرویس های پیام صوتی، پیامک و دیگر سرویس های شبکه ای تلفن همراه استفاده می شوند. جالب است بدانید که می توانید فقط با استفاده از سرویس های اپراتورهایی که توافق نامه رومینگ را با اپراتور شما اجرا می کنند، تماس بگیرید. تمامی هزینه ی استفاده کاربران از سرویس های رومینگ، بر روی قبض تلفن همراه آنها می آید و طبق توافق مالی اپراتورهای درگیر، از مشترک اخذ می گردد.

تنظیمات رومینگ در آیفون

تنظیمات رومینگ در آیفون

زمانی که یک شبکه را برای استفاده از سرویس هایش انتخاب می کنید، آیفون تنها از این شبکه برای دریافت خدمات شبکه ای استفاده می کند. چنانچه شبکه ای که انتخاب کرده اید در دسترس نباشد،  عبارت “No service” در نوار وضعیت iPhone نمایش داده می شود. در این صورت برای جستجوی یک شبکه اپراتوری دیگر که بتوانید از او سرویس بگیرید لازم است بهSettings > Carrier بروید.

دریافت پیام و پست صوتی، در صورت در دسترس نبودن صندوق صوتی

اگر صندوق صوتی که برای دریافت پست های صوتی تنظیم کرده اید، در دسترس نباشد و بخواهید پیام ها و تماس های خود را در صندوق صوتی تان دریافت کنید، می توانید شماره خود را بگیرید (برای گرفتن شماره خود اگر که از شبکه ی CDMA استفاده می کنید، شماره خود را بگیرید و در انتهای آن # را اضافه کنید) و یا روی صفحه کلید عددی “1” را فشار داده و برای چند ثانیه انگشتتان را روی عدد 1  نگه دارید.

تماس های اضطراری

آیفون هم مانند هر تلفن همراه دیگر می تواند در موارد اضطراری، برای درخواست کمک سریع مورد استفاده قرار بگیرد. کاربران آیفون ها و دیگر دستگاه های اپل می توانند با استفاده از سرویس اضطراری SOS،  به سرعت و به آسانی کمک درخواست کنند و به مخاطبین اضطراری خود هشدار دهند.

تماس با شماره های تلفن اضطراری از طریق صفحه Passcode 

برای تماس با هر شماره تلفن اضطراری می توانید بر روی دکمه ی Emergency که بر روی صفحه ی تماس می بینید، تپ کرده و با گرفتن شماره ی اضطراری مورد نظرتان (به عنوان مثال، 110 شماره ی تلفن پلیس در ایران است)، بر روی آیکون the Call button ضربه بزنید.

Emergency در تماس با ایفون

Emergency در تماس با ایفون

برقراری تماس SOS (اضطراری) 

این سرویس که برای برقراری یک تماس اضطراری و درخواست کمک استفاده می شود، در تمامی مناطق جهان به غیر از هندوستان به یک شکل فعال می شود.

  • برای استفاده از سرویس SOS در گوشی های آیفون، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بایستی دکمه سمت راست گوشی که با عنوان دکمه ی جانبی گوشی شناخته می شود را به همراه یکی از دکمه های ولوم نگه دارید. تا زمانی که اسلایدر SOS و یا همان تماس اضطراری ظاهر شود، به نگه داشتن دکمه ها ادامه دهیدو پس از آن که آیفون صدای هشدار را پخش کرد و شمارش معکوس شروع شد، دکمه ها را رها کنید (برای آن که شمارش معکوس حذف شود، اسلایدر SOS را که بر روی صفحه نمایش ظاهر شده است، بکشید.) .با خاتمه یافتن شمارش معکوس، آیفون شروع به تماس با شماره های اضطراری می کند و درخواست کمک شما ارسال خواهد شد. روش دیگری که برای استفاده از تماس اضطراری آیفون وجود دارد، این است که 5 بار دکمه ی جانبی(دکمه ای که سمت راست آیفون قرار گرفته است) را کلیک کنید. برای این منظور لازم است تنظیمات مرتبط را انجام دهید. به Settings > Emergency SOS بروید و با تپ کردن روی گزینه ی Call with Side، آن را روشن کنید.
Emergency SOS در آیفون

Emergency SOS در آیفون

  • برای برقراری تماس SOS در دیگر مدل های آیفون لازم است پنج بار دکمه Sleep / Wake را فشار دهید و پس از این کار، نوار کشویی را که عبارت SOS بر روی آن حک شده و بر روی گوشی ظاهر می شود به جهتی دلخواه بکشانید.
Emergency SOS در آیفون2

Emergency SOS در آیفون

برقراری تماس اضطراری و درخواست کمک SOS در هندوستان

نحوه ی برقراری تماس اضطراری و درخواست کمک SOS  در هندوستان متفاوت از سایر نقاط جهان است. چنانچه در هندوستان قرار دارید و قصد دارید از سرویس SOS آیفون خود استفاده کنید، مراحل زیر را طی کنید:

  • در آیفون X: سه بار دکمه سمت راست گوشی را که با نام دکمه ی ساید شناخته می شود، کلیک کنید.در صورتی که بر روی آیفونتان میانبر دسترسی را روشن کرده اید، دکمه سمت راست و یکی از دکمه های ولوم را فشار داده و آنها را تا زمانی که اسلایدر SOS ظاهر شود نگه دارید و آن گاه رها کنید.
  • در آیفون های مدل دیگر:  دکمه سمت راست و یا دکمه Sleep / Wake (بسته به مدل آیفون) را سه بار کلیک کنید.

blankتوجه: پس از فعالسازی SOS، به طور پیشفرض صدای هشداری از آیفون شنیده می شود و پس از آن شمارش معکوس شروع شده و در انتها آیفون با سرویس های ارائه دهنده ی خدمات اضطراری تماس می گیرد.

فعالسازی تماس خودکار آیفون

  • برای فعال کردن تماس خودکار آیفون به Settings > Emergency SOS بروید اگر قابلیت تماس خودکار فعال باشد و یک تماس اضطراری (SOS) را شروع کنید،  صدای هشداری را می شنوید و پس از شمارش معکوس، با سرویس های خدمات اضطراری در منطقه تماس گرفته می شود.
  • خاموش کردن صدای شمارش معکوس: برای آن که صدای شمارش معکوس را خاموش کنید،  به Settings > Emergency SOS بروید. چنانچه صدای شمارش معکوس روشن باشد، در صورت ایجاد یک تماس SOS، حتی اگر آیفون سایلنت باشد و یا حالت عدم مزاحمت روشن باشد هم صدای هشدار  شنیده خواهد شد.
Emergency SOS در آیفون

Emergency SOS در آیفون

  • درخواست کمک از مخاطبان اضطراری تان:  پس از پایان تماس SOS با سرویس های اضطراری موجود در محل، آیفون شروع به ارسال SOS برای مخاطبین اضطراری تان می کند و مکان فعلی که در آن قرار گرفته اید را (در صورت موجود بودن) برای تمامی مخاطبان اضطراری تان ارسال می کند.
  • نحوه ی اضافه و حذف کردن مخاطبین اضطراری به آیفون، در بخش شناسه ی پزشکی” بیان شده است.

 

blankنکات مهم در استفاده از تماس اضطراری آیفون

تنها در صورتی که سرویس تلفن همراه در دسترس باشد، می توانید از آیفونتان برای برقراری تماس های اضطراری استفاده کنید و به همین دلیل هم نمی بایست برای درخواست کمک در موارد اضطراری تنها به گوشی تان متکی باشید. ممکن است برخی از شبکه های تلفن همراه، در صورتی که iPhone فعال نشده باشد و یا اگر iPhone با پیکربندی در یک شبکه خاص تلفن همراه، سازگار نباشد و یا سیم کارت نداشته باشد و یا PIN کد سیم کارت قفل شده باشد، اجازه ی برقراری تماس اضطراری با استفاده از آیفون را ندهند.

در برخی از مناطق  همچنانکه تماس اضطراری برقرار می شود، اطلاعات موقعیت مکانی کاربر (درصورت موجود بودن) توسط ارائه دهنده خدمات اضطراری قابل دسترسی و دستیابی خواهد بود.

 برای درک محدودیت های تماس اضطراری با Wi-Fi،  مقررنامه های مخابراتی اپراتور سیم کارتتان را مطالعه کنید.

اگر از شبکه ی  CDMA استفاده می کنید، خوب است بدانید که با خاتمه یافتن تماس اضطراری،  آیفون به مدت چند دقیقه وارد حالت تماس اضطراری (emergency call mode)  می شود تا تماس تلفنی احتمالی از ارائه دهندگان خدمات اضطراری دریافت شود. در طول این مدت، دیتای گوشی و همچنین سرویس پیام های متنی مسدود می شوند و در دسترس نخواهند بود.

مطالب مرتبط