ترفند آیفون

آموزش برنامه ی Mail در آیفون

blank

آموزش برنامه ی Mail در آیفون به صورت تصویری و کامل در این مقاله بررسی می شود. با ما همراه باشید.

blank هشدار: اولین نکته برای استفاده از تمامی برنامه های پیام رسان و Mail در گوشی های مختلف رعایت کردن جوانب احتیاط به هنگام استفاده از این سرویس ها است. برای مثال در پست ” استفاده از فرمان صوتی برای ارسال پیام در اپل” موارد مفصلی برای جلوگیری از حواس پرتی کاربران اپل به هنگام استفاده از دیوایس هایشان حین رانندگی ارائه شده است. اکیداً توصیه می کنیم نگاهی به این پست بیاندازید.

آموزش برنامه ی Mail در آیفون

تصویری از برنامه ی Mail

آموزش برنامه ی Mail در آیفون: مراحل

در تصویر بالا که صفحه ی برنامه ی Mail را نشان می دهد می توانید صندوق ورودی(Inbox) و لیستی از پیام ها را ببینید. دکمه Mailbox که برای تغییر اکانت ایمیل و یا استفاده از صندوق پستی دیگری است در گوشه سمت چپ و بالای صفحه واقع شده است. دکمه Edit برای پاک کردن ایمیل نگارش شده در سمت راست و بالای صفحه قرار دارد. دکمه های فیلتر کردن و نیز  نوشتن ایمیل هم در قسمت زیرین صفحه قابل مشاهده است. دکمه فیلتر کردن برای فیلتر کردن پیام ها و نمایش نوعی خاص از پیام ها است و در گوشه پایین و سمت چپ نمایش داده می شود. دکمه ی نوشتن ایمیل جدید هم در گوشه پایین و سمت راست قرار دارد و به شکل یک قلم قابل مشاهده است.

  • ایجاد یک ایمیل جدید

روی دکمه the Compose button ضربه بزنید و در صفحه ی جدید که نمایش داده می شود ابتدا عنوان ایمیل و گیرنده ی آن را مشخص کرده و در ادامه هم شروع به نوشتن ایمیل مورد نظر خود کنید. برای مشاهده پیش نمایشی از پیامهایی که ذخیره کرده اید، ایکون the Compose button را ابتدا لمس کرده و آن را برای چند ثانیه نگه دارید.

blank استفاده از  3Dتاچ برای ایجاد ایمیل جدید در برنامه ی Mail

برای ایجاد ایمیلی جدید  می بایست ابتدا از صفحه اصلی (هوم آیفون)، ایکون برنامه ی ایمیل را که به شکل blank است، فشار داده و پس از آن با استفاده از کوئیک اکشنی که نمایش داده می شود، گزینه ی نوشتن ایمیل جدید را انتخاب کنید و شروع به نوشتن ایمیل مورد نظر خود کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد لمس سه بعدی آیفون، پست “تاچ سه بعدی در آیفون” را ببینید.

blank استفاده از سیری برای نوشتن ایمیل جدید

کاربران ایفون می توانند با استفاده از ایراد فرمان صوتی به Siri شروع به نوشتن ایمیل جدید و مدیریت ایمیل های خود کنند . برای مثال اگر می خواهید به “علی رحیمی” که یکی از مخاطبان ایمیل شما است ایمیلی دهید تنها کافی است دستوری مطابق آنچه در ادامه می آید به سیری دهید:

  • “New email to Ali Rahimi”
  • “Email Ali Rahimi and say I got the forms, thanks”

شما حتی می توانید متن ایمیلی را که می خواهید به مخاطب خود ارسال کنید هم به سیری بگویید تا ایمیل را برایتان ارسال کند. برای مثال در دستور دومی که در بند اخیر دیدید سیری به مخاطب شما که علی رحیمی نام دارد متنی با مضمون “ I got the forms, thanks” ارسال خواهد کرد.

  • درون پیام ایمیل خود طراحی و نقاشی کنید!

اگر قرار است تصویری را ایمیل کنید و باید روی آن نقاشی کنید می توانید در بخش نوشتن پیام دوبار تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی Insert Drawing که ظاهر می شود، ضربه بزنید. حالا قادر هستید که درون ایمیل از ابزار نقاشی و حاشیه نویسی استفاده کنید. در انتها هم تنها می بایست بر روی گزینه ی Done تپ کرده و تصویر ادیت شده را به ایمیل خود اضافه کنید و آن را ارسال کنید.

نقاشی روی تصویر پیوست به ایمیل

نقاشی روی تصویر پیوست به ایمیل

در تصویر بالا می توانید نحوه ی نقاشی کردن در بدنه ی یک ایمیل را ببینید. در بخش زیرین نقاشی و از سمت چپ به راست، ابزار طراحی قرار گرفته اند که به این ترتیب قابل مشاهده هستند: قلم، پاک کن، ابزار انتخاب یک حوزه برای ادیت، پالت رنگ ها، دکمه ای برای اضافه کردن جعبه متن، امضای شما و درج اشکال و در نهایت هم آیکونی برای انتخاب ذره بین را می بینید.

  • افزودن ضمیمه و پیوست به ایمیل

در بخش نوشتن متن ایمیل که اصطلاحاً بدنه ی ایمیل نامیده می شود، دو بار ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Add Attachment تپ کنید. در انتها تنها می بایست سند و یا فایلی را از میان فایل های درون گوشی و یا تبلت خود انتخاب کنید تا به ایمیلتان پیوست شود.

  • درج عکس یا ویدیو به ایمیل در برنامه ی Mail آیفون

در بخش نوشتن متن ایمیل که اصطلاحاً بدنه ی ایمیل نامیده می شود، دو بار ضربه زده و پس از بر روی گزینه ی Insert Photo یا Video ضربه بزنید.

  • ایراد نقل قول از شخص غایب به هنگام پاسخ دادن به برخی از ایمیل ها

در قسمت پیام و درست در بدنه ی ایمیل، متن را لمس کرده و انگشتتان را برای چند ثانیه روی آن نگه دارید و سپس متن مورد نظر را انتخاب کنید. حال می بایست روی دکمه the Reply button تپ کنید و در انتها بر روی گزینه ی Reply ضربه بزنید. برای خاموش کردن قابلیت اضافه کردن نقل قول به نوشتار، به آدرس Settings > Mail > Increase Quote Level بروید.

ایراد نقل قول از شخص سوم در نگارش ایمیل Mail

ایراد نقل قول از شخص سوم در نگارش ایمیل Mail

  • ارسال ایمیل از اکانتی مجزا 

برای انتخاب هر یک از حساب های کاربری و یا اکانت های موجود در برنامه ی Mail، روی فیلد From تپ کنید.

  • تغییر گیرنده ایمیل از Cc به Bcc

 پس از وارد کردن گیرندگان، می توانید آنها را از یک فیلد به دیگری بکشید یا ترتیب قرار گرفتن آنها را تغییر دهید. حتما می دانید که آدرسی که در فیلد Bcc وارد می کنید نفر اصلی است که ایمیل شما را دریافت می کند و اگر ایمیل مخاطبان دیگری هم دارد باید آدرس ایمیل‌ آنها در فیلد Cc وارد شود. ‌‌

  • علامت گذاری آدرس های ایمیل 

چنانچه ایمیلی را به گیرنده ای که در حوزه ی سازمان شما نیست،  ارسال می کنید می توانید نام گیرنده را به رنگ قرمز رنگ تغییر دهید تا برنامه ی Mail ارسال ایمیل به وی را هشدار دهد. برای انجام تنظیمات هشدار ایمیل به شخص ناشناس می توانید به آدرس Settings > Mail > Mark Addresses بروید و آدرس های ایمیلی را که نمی خواهید علامت گذاری شوند تعریف کنید.

علامت گذاری آدرس ها در Mail

علامت گذاری آدرس ها در Mail

همچنین برای علامت گذاری کردن‌ ادرس های ایمیل می توانید چندین دامنه (Domain) را با استفاده از درج کاما میان آنها از یکدیگر جدا کنید،  برای مثال اگر آدرس دامنه های “apple.com، example.org” را وارد بخش Mark Addresses کنید زمان دریافت ایمیل هایی با دامنه ی تعریف شده به شما هشداری ارسال نمی شود.

  • افزودن حساب های ایمیل اضافی تر به Mail

برای اضافه کردن چندین حساب کاربری به برنامه ی Mail بایستی به‌ آدرسSettings > Accounts & Passwords > Add Account > Other > Add Mail Account بروید.

اضافه کردن اکانت ایمیل به برنامه ی Mail

اضافه کردن اکانت ایمیل به برنامه ی Mail

  • تغییر امضایِ ایمیل 

برای درج و یا تغییر امضای ایمیل های خود به آدرس Settings > Mail > Signature بروید.

اضافه کردن امضا به ایمیل در برنامه ی Mail

اضافه کردن امضا به ایمیل در برنامه ی Mail

حتی اگر روی آیفونتان بیش از یک حساب ایمیل داشته باشید هم خواهید توانست بر روی هر یک از حساب های کاربری مورد نظر خود ضربه زده تا امضای متفاوت برای هر یک از آنها تنظیم کنید.

  • ارسال خودکار کپی از ایمیل ارسال شده  به خودتان 

اگر شما هم دوست دارید پس ار ازسال هر ایمیل یک نسخه از آن به اینباکس ایمیلتان بیاید و آن را در حساب خود داشته باشید به آدرسSettings > Mail > Always Bcc Myself رفته و گزینه ی Always Bcc Myself را فعال کنید.

ارسال رونوشت از ایمیل به کاربر Mail

ارسال رونوشت از ایمیل به کاربر Mail

پیش نمایش ایمیل ها

پیش نمایش پیامی از صندوق ورودی ایمیل ها حاوی نمایشی از نام فرستنده، زمان ارسال پیام، خط موضوع ایمیل و دو خط اول متن ایمیل است. برای تغییر آیتم هایی که در پیش نمایش نشان داده می شود به آدرسSettings > Mail > Preview بروید.

blank استفاده از  3D تاچ برای پیش نمایش ایمیل ها در برنامه ی Mail

برای مشاهده پیش نمایشی از ایمیل ها، یکی از ایمیل هایی را که درون صندوق ورودی برنامه ی Mail است، فشار داده و سپس با کشیدن ایمیل به سمت راست، چپ و یا بالا روی یکی از گزینه های کوئیک اکشنی که باز می شود ضربه بزنید. اگر کمی فشار انگشت بر روی ایمیل را بیشتر کنید، ایمیل باز خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد لمس سه بعدی آیفون، پست “تاچ سه بعدی در آیفون” را ببینید.

  • مشاهده ی پیش نمایش مفصل تری از ایمیل

چنانچه دوست دارید پیش نمایشی که از ایمیل به شما نمایش داده می شود مفصل تر و جامع تر از دو خط از متن باشد می توانید به آدرس Settings > Mail > Preview رفته و تنظیمات را طوری قرار دهید که در پیش نمایش ایمیل تا پنج خط از متن ایمیل به شما نمایش داده شود.

تغییر تنظیمات پیش نمایش ایمیل ها در برنامه ی Mail

تغییر تنظیمات پیش نمایش ایمیل ها در برنامه ی Mail

  • آیا این ایمیل برای من ارسال شده است؟

به آدرس Settings > Mail مراجعه کرده و انگاه بر روی گزینه ی Show To / Cc Labels تپ کنید تا فعال شود. بعد از فعال شدن این گزینه می بینید که در لیست ایمیل ها یک برچسب در کنار نام شما نمایش داده می شود که نحوه ی اضافه شدن آدرس ایمیل شما به ایمیل مورد نظر را نمایش خواهد داد.

تغییر تنظیمات پیش فرض Mail

تغییر تنظیمات پیش فرض Mail

این گزینه در ذیل عنوان Mail و دومین‌ ایتم است. همچنین می توانید با استفاده از صندوق پستی  To / Cc،  تمام نامه هایی را که برای شما ارسال شده است، جمع آوری کنید. برای نشان دادن یا پنهان سازی این قابلیت تنها کافی است که بر روی گزینه ی Mailboxes ضربه زده و در ادامه بر  روی گزینه ی Edit تپ کنید.

مدیریت ارسال و نگارش متن ایمیل ها

برنامه ی Mail اپل به شما این امکان را می دهد که در حالی که ایمیلی را می نویسید ایمیل دیگری که برایتان ارسال شده است و یا آن را ارسال کرده اید، نگاه کنید. برای این منظور تنها کافی است که بر روی نوار عنوان پیامی که در حال نوشتن آن هستید، ضربه زده و وقتی برای بازگشت به پیام اصلی خود آماده شدید بر روی عنوان آن که در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد ضربه بزنید. چنانچه در حال نگارش بیش از یک ایمیل هستید، به بخشی پایینی صفحه اصلی برنامه ی  Mail ضربه بزنید تا بتوانید همه آنها را ببینید.

تغییر در ترتیب نمایش ایمیل ها

تغییر در ترتیب نمایش ایمیل ها

در تصویر بالا می توانید نحوه ی حرکت دادن انگشت بر روی نوار عنوان پیشنویسی از ایمیل را ببینید.

  • ذخیره ی پیش نویسی از ایمیل برای تکمیل آن در آینده

چنانچه ایمیلی را نوشته اید و می خواهید در اینده ان را تکمیل و ارسال کنید، بر روی گزینه یCancel ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Save Draft تپ کنید. برای دسترسی به ایمیل تکمیل نشده بر روی آیکونthe Compose button تپ کرده و انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی آن نگه دارید.

اگر دستگاه اپلی که با‌ آن در حال نوشتن و ارسال ایمیل هستید دارای سیستم عامل OS X 10.10 یا بالاتر است، می توانید پیام های ناتمام در آیفون و آیپد را بعدا و با استفاه از دستگاه مک تکمیل کرده و ارسال کنید.

مطالب مرتبط