ترفند آیفون

آموزش بخش Hearing آیفون

blank

در این پست قصد داریم آموزش بخش Hearing آیفون را بررسی کنیم. این موارد عبارت خواهند بود از پخش صوتی مونو، فلاش  LED، تغییر مسیر دریافت تماس ها، پخش پست های صوتی و …. با کوک موبایل همراه بمانید.

آموزش بخش Hearing آیفون: انواع امکانات

پخش صوتی مونو(تک کاناله) و تعادل میان کانال های پخش آیفون

در پخش صوتی تک کاناله و یا مونو، ترکیبی از صدای خروجی از کانال های سمت چپ و راست و بر روی یک سیگنال تکی که بر روی هر دو کانال پخش می شود، ایجاد می شود و به این ترتیب کاربر می تواند همه چیز را با تنها یکی از گوش ها و یا هر دو گوش و تنها توسط یک کانال تنظیم بلندتر بشنود.

  • فعال کردن پخش صوتی مونو بر روی اسپیکر گوشی

به آدرس Settings > General > Accessibility > Mono Audio بروید.

آموزش بخش Hearing آیفون

فعال-کردن-پخش-صوتی-مونو

  • ایجاد تعادل میان کانال های پخش آیفون

به آدرس Settings > General > Accessibility رفته و در ادامه اسلایدر Left Right Stereo Balance را به سمت دلخواه بکشانید.

زیرنویس ها و زیرنویس های بسته

برنامه های پخش فیلم بر روی گوشی های آیفون همگی دارای قابلیت Alternate Track هستند که به شکل دکمه  blank دیده می شود و می توانید آن را برای انتخاب زیرنویس های پیش فرض و یا دیگر زیرنویس های ارائه شده توسط تهیه کنندگان ویدیو استفاده کنید. با تپ کردن بر روی دکمه blank زیرنویس ها و زیرنویس های استاندارد لیست می شوند، اماچنانچه به دنبال زیرنویس های محدودتری همانند زیرنویس برای افراد ناشنوا و کم شنوا (SDH) هستید، می توانید تنظیمات آیفون را به گونه ای تغییر دهید که در صورت در دسترس بودن این زیرنویس ها، در لیست زیرنویس ها نمایش داده شوند.

  • تغییر اولویت برای نمایش زیرنویس های قابل دسترس SDH

برای آن که زیرنویس های موجود برای افراد ناشنوا و یا کم شنوا در اولویت انتخاب و نمایش زیرنویس های موجود برای هر ویدیوی نمایشی روی آیفون باشد، به آدرس Settings > General > Accessibility > Subtitles & Captioning رفته و در ادامه بر روی Subtitled Captions + SDH تپ کنید تا این گزینه را فعال کنید. با این کار نمایش زیرنویس ها در برنامه Videos نیز فعال خواهد شد.

  • استفاده از زیرنویس های موجود برای فیلم ها 

هنگام تماشای ویدیو در برنامه Videos ، بر روی دکمهblank تپ کنید.

  • سفارشی سازی زیرنویس ها بر روی آیفون

به آدرس Settings > General > Accessibility > Subtitles & Captioning > Style بروید. این جا جایی است که می توانید سبک زیرنویس دلخواهی را از سبک های موجود انتخاب کرده و یا یک سبک جدید را بر اساس انتخاب خود ایجاد کنید. آیتم های قابل تنظیم در این بخش می توانند یکی و یا همه گزینه های زیر باشند:

سفارشی-سازی-زیرنویس-ها-بر-روی-آیفون

سفارشی-سازی-زیرنویس-ها-بر-روی-آیفون

  • قلم، اندازه و رنگ فونت کار شده برای زیرنویس
  • رنگ پس زمینه و میزان شفافیت کادر پس زمینه نوشته
  • opacity متن، سبک لبه های کادر زیرنویس و میزان برجسته سازی متن

blankنکته: تمامی ویدیوهایی که بر روی سایت ها و … قرار دارند،  زیرنویس ندارند.

تنظیمات فلشِ LED اعلان و نوتیفیکیشن

چنانچه قادر نیستید صدای تماس های دریافتی و هشدارهای دیگر مرتبط با دریافت پیام و … را بشنوید و یا دوست ندارید از طریق پخش صدای هشدار از دریافت تماس و پیامک آگاه شوید،  می توانید LED گوشی را که کنار لنز دوربین و در پشت آیفون قرار گرفته است، روشن کنید. اگر در حالی که آیفون قفل شده باشد پیام و یا تماسی دریافت کنید، چراغ LED تنها چشمک خواهد زد.

blankنکته: فلاش LED هشدارهای آیفون، مخصوصاً در مکان های شلوغ و پر سر و صدا که ممکن است صدای بلند محیط صدای زنگ گوشی را ماسک کند، بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

  • فعال کردن فلش LED

به آدرس Settings > General > Accessibility > LED Flash for Alerts بروید. حتی اگر iPhone در حالت خاموش باشد LED  به صورت پیش فرض چشمک خواهد زد.

فعال-کردن-فلش-LED

فعال-کردن-فلش-LED

برای خاموش کردن چشمک زنی LED در زمان هایی که گوشی سایلنت است، بر روی گزینه Flash on Silent تپ نمایید.

Flash-on-Silent-فعال-کردن

Flash-on-Silent-فعال-کردن

مسیریابی با تماس صوتی 

کاربران آیفون ها می توانند تمامی تماس های صوتی خود اعم از از تماس های دریافتی و یا خروجی را به جای آیفون، به صورت خودکار و از طریق هدست یا بلندگوی متصل شده به آیفون دریافت کنند.

  • تغییر مسیر دریافت تماس ها

به آدرس Settings > General > Accessibility > Call Audio Routing رفته و در ادامه نحوه دلخواه دریافت و صحبت کردن طی تماس های دریافتی و یا ایجادی را انتخاب کنید.

تغییر-مسیر-دریافت-تماس-ها

تغییر-مسیر-دریافت-تماس-ها

  • تغییر محل دریافت تماس های صوتی از سمعک به بلندگوی گوشی

چنانچه تنظیمات روی گوشی شما به صورتی است که تماس ها به سمعک هدایت می شود، تماس ها با برداشتن سمعک از روی گوشتان به صورت خودکار به یک بلندگو منتقل شده و خروجی صوتی گوشی به نزدیک ترین بلندگوی موجود و جفت شده با آیفون متصل خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کار آیفون با دستگاه های کمک شنوایی می توانید نگاهی به پست ” آموزش کار آیفون با سمعک” بیندازید.

کاهش نویز در تماس های تلفنی

آیفون ها می توانند نویز محیط را برای کاهش صدای پس زمینه حذف کنند. برای خاموش کردن نویز موجود در محیط که بر روی کیفیت تماس های دریافتی و خروجی تاثیر منفی می گذارد، به آدرس Settings > General > Accessibility > Phone Noise Cancellation بروید.

کاهش-نویز-در-تماس-های-تلفنی

کاهش-نویز-در-تماس-های-تلفنی

VioceMail های بصری

با استفاده از احضار سیری و گفتن جمله هایی مانند:

  • “پخش تمام پست های صوتی من” با  گفتن جمله “Play my voicemail”
  • “پخش دوباره پیام” با  گفتن جمله “Play the message again”
  • “تماس دوباره با شماره موجود” با  گفتن جمله “Call back that number”

کنترل پخش و توقف در پخش پست های صوتیِ بصری برایتان فراهم خواهد شد. برای این منظور می توانید نشانگر پخش را بر روی نوار اسکرابر بکشید تا پخش بخشی از پیام را تکرار کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید نگاهی به پست ” پست های صوتی بصری” بیندازید.

آموزش بخش Hearing برنامه آیفون که در بالا شرخ داده شد و استفاده از این قابلیت، به گوشی آیفون شما بستگی دارد. اگر موبایل شما به روزرسانی های اخیر سیستم عامل را دریافت نکرده باشد، اگر در بخش سخت افزاری آن مشکلاتی بوجود آمده باشد که نتوانید با آیفون خود به خوبی کار کنی، ابتدا باید نسبت به رفع ایرادات ان اقدام نمایید و سپس از ترفندها و قابلیت هایی که اپل در دل گوشی های هوشمند خود قرار داده است استفاده کنید. چنانچه نیاز به خدمات تعمیرات آیفون دارید و یا احساس می کنید که گوشی آیفون شما قدیمی شده است و می خواهید آن را با آیفون جدید و مدل بالاتری تعویض کنید، می توانید از خدمات فروش موبایل اپل ما بهره مند شوید. هزینه و اجرت تعمیرات آیفون و همچنین قیمت گوشی های آیفون و آیپد ما ارزانترین است و سود قابل توجهی خواهید کرد. کافی است یکبار امتحان کنید. برای راهنمایی و مشاوره بیشتر می توانید با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط