ترفند آیفون

آیفون و کار با دستگاه کمک شنوایی (سمعک)

blank

چنانچه کاربر آیفون هستید و دستگاه کمک شنوایی همچون سمعک دارید که بر روی آن عبارت”Made for iPhone” (ساخته شده برای آیفون) نقش بسته  است، می توانید از آیفونتان برای انجام تنظیمات پخش صوت استفاده کرده و یا آیفونتان را به عنوان یک میکروفون از راه دور به کار ببرید.

  • جفت کردن دستگاه کمک شنوایی با آیفون

چنانچه نام دستگاه کمک شنوایی و یا سمعکی که از آن استفاده می کنید در آدرس و مسیر Settings > General > Accessibility > MFi Hearing Aids ذکر نشده است، می بایست ابتدا دستگاه را با آیفون جفت کنید و یا اصطلاحاً آنها را به هم وصل کنید. برای این منظور ابتدا می بایست، درب باتری وسبله کمک شنوایی را باز کرده و در ادامه به آدرس Settings > Bluetooth بر روی آیفون خود بروید و ار طرفی هم مطمئن شوید که بلوتوث گوشی روشن باشد. حال می بایست به آدرس Settings > General > Accessibility > MFi Hearing Aids بروید.حال درب های باتری سمعک ها را بسته و منتظر بمانید تا نام دستگاه در فهرست دستگاه های مجاور با آیفون ظاهر شود (پیدا شدن نام دستگاه های مجاور بر روی آیفون ممکن است حتی تا یک دقیقه به طول بینجامد). زمانی که نام دستگاه کمک شنوایی بر روی دستگاه های مجاور آیفون ظاهر شد بر روی آن ضربه بزنید و به درخواست جفت شدن دستگاه با گوشی پاسخ دهید.

جفت-کردن-دستگاه-کمک-شنوایی-با-آیفون

جفت-کردن-دستگاه-کمک-شنوایی-با-آیفون

با اتمام فرآیند جفت شدن،  یک سری از بوق هایی را می شنوید و پس از آن علامت تیک در کنار نام سمعک هایی که در لیست دستگاه های مجاور آیفون نشان داده  شده بود، نمایش داده می شود. جفت شدن دستگاه های مجاور با آیفون می تواند تا 60 ثانیه هم طول بکشد. در زمان جفت شدن دستگاه با آیفون سعی کنید هیچ مدیا و صوتی را بر روی گوشی پخش نکنید تا فرآیند جفت شدن با موفقیت به پایان برسد.

نکته جالب توجه این است که هر کاربر آیفون باید تنها یک بار جفت کردن دستگاه کمک شنوایی با آیفون را انجام دهد. پس از اولین جفت شدن دستگاه با آیفون، هر بار که سمعک خود را روشن کنید، دستگاه به صورت خودکار به آیفون متصل می شود.

  • فعال کردن بخش سازگاری دستگاه کمک شنوایی 

در برخی از مدل های دستگاه های کمک شنوایی با روشن کردن گزینه Aid Compatibility می توانید تداخل صوتی دیگر دستگاه با آیفون و دستگاه مزبور را کاهش داده و کیفیت صدا را بهبود دهید. برای روشن کردن Aid Compatibility، به آدرس Settings > General > Accessibility > Hearing Aid Compatibility بروید.

  • انجام تنظیمات مرتبط با دستگاه کمک شنوایی (سمعک) و مشاهده وضعیت

به آدرس Settings > General > Accessibility > MFi Hearing Aids بروید و یا از میانبرهای دسترسی برای رفتن به این بخش استفاده کنید. تنظیمات مرتبط با دستگاه های کمک شنوایی بلافاصله پس از جفت شدن سمعک با آیفون در این بخش ظاهر می شوند.

انجام-تنظیمات-مرتبط-با-دستگاه-کمک-شنوایی

انجام-تنظیمات-مرتبط-با-دستگاه-کمک-شنوایی

برای دسترسی به کلید های میانبر تنظیمات دستگاه های کمک شنوایی از روی صفحه قفل گوشی و بدون باز کردن قفل گوشی  می بایست به آدرس Settings > General > Accessibility > MFi Hearing Aids رفته و در ادامه گزینه Control on Lock Screen را روشن و فعال کنید.

انجام-تنظیمات-مرتبط-با-دستگاه-کمک-شنوایی-(سمعک)-و مشاهده-وضعیت

انجام-تنظیمات-مرتبط-با-دستگاه-کمک-شنوایی-(سمعک)-و مشاهده-وضعیت

در همین پنجره می توانید با کشیدن تانگل aid hearing Mode گوشی را برای استفاده از سمعک آماده نمایید. با استفاده از فعال کردن این گزینه خواهید توانست:

  • وضعیت باتری سمعک را بررسی کنید.
  • حجم صدای خروجی از میکروفون و محیط و  نیز مقیاس پذیری آنها را تنظیم کنید.
  • یکی از سمعک های راست و یا چپ و یا هر دو را انتخاب کرده و جریان صوتی را تنها از طریق سمعک انتخاب شده دریافت کنید.
  • قابلیت Live Listen را کنترل کنید.
  • در مورد اینکه کدام یک از جریان های صوتی تماس تلفنی و یا مدیا و پخش صوتی گوشی را به سمعک منتقل کنید، تصمیم گیری نمایید.
  • در مورد اینکه آیا دوست دارید که پخش زنگ خور گوشی را از طریق سمعک بشنوید و یا خیر تصمیم گیری نمایید. (تنها برخی از سمعک ها هستند که این قابلیت را پشتیبانی می کنند.)
  • ایجاد جریان صوتی از برنامه های داخل آیفون به سمعک

برای آموزش نحوه انتقال جریان صوتی از برنامه های درون آیفون به هر دستگاه بلوتوثی حتی سمعک ها می توانید نگاهی به پست “اتصال آیفون به دستگاه های بلوتوث” بیندازید.

  • استفاده از آیفون به عنوان یک دستگاه میکروفون راه دور

شما می توانید با استفاده از قابلیت Live Listen آیفونتان را برای پخش صدای وارده به میکروفون گوشی بر روی سمعک های خود استفاده کنید. این کار می تواند به افراد با مشکل شنوایی کمک کند که در برخی از موقعیت های خاص و برای مثال هنگامی که در حال مکالمه در یک محیط پر سر و صدا هستند، بهتر بشنوند. برای این منظور می بایست با استفاده از میانبر دسترسی، گزینه Hearing Aids را انتخاب کرده و بر روی گزینه Start Live Listen ضربه بزنید، سپس آیفون را در نزدیکی منبع صدا قرار دهید.

استفاده-از-آیفون-به-عنوان-یک-دستگاه-میکروفون-راه-دور

استفاده-از-آیفون-به-عنوان-یک-دستگاه-میکروفون-راه-دور

  • استفاده از دستگاه های کمک شنوایی و سمعک بر روی بیش از یک دستگاه iOS

چنانچه سمعک و یا دستگاه کمک شنوایی خود را با بیش از یک دستگاه iOS جفت کرده باشید (به عنوان مثال هم با آیفون و هم با آیپاد لمسی)، با انجام دادن کاری بر روی دستگاه iOS که صدایی را تولید می کند و یا زنگ خوردن دستگاه iOS مربوطه، سمعک به صورت خودکار به دستگاه مولد صدا متصل خواهد شد. چنانچه با یک اکانت iCloud یکتا وارد دستگاه های جفت شده با سمعک شوید، تمامی تغییراتی که بر روی تنظیمات دستگاه کمک شنوایی بر روی یکی از دستگاه های iOS انجام دهید،  به صورت خودکار بر روی دستگاه های iOS دیگری هم که با سمعک جفت شده اند، اعمال می شود و به این ترتیب با یک تیر چند نشان واهید زد.

مطالب مرتبط