ترفند آیفون

آموزش برنامه ی Safari آیفون

blank

آموزش برنامه ی Safari آیفون بسیار مفید است زیرا برای وب گردی به آن احتیاج هست. در ادامه به آن می پردازیم.

Safari برنامه ی پیش فرض وب گردی در iPhone است که با اجرا کردن آن می توانید در  وب گشت و گذار کنید، صفحات دلخواه وب را به فهرست خواندنی های خود اضافه کنید تا بعدا و سر فرصت به آنها سر بزنید و محتویات آنها را بخوانید،  آیکون صفحات دلخواه وب را برای دسترسی سریع به آنها بر روی صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید و کارهایی از این دست را شکل دهید. چنانچه با استفاده از همین اپل آی دی که روی گوشی موبایل آیفون تان تنظیم شده است وارد حساب کاربردی iCloud تان شوید، می توانید صفحه هایی از وب را که آنها را در دستگاه های دیگر باز کرده اید، بر روی دستگاه های دیگر اپل مشاهده کنید و بوک مارک ها، تاریخچه ی وب گردی  و فهرست خواندنی های خود را در تمام دستگاه های اپلتان به روز نگه دارید.

آموزش برنامه ی Safari آیفون

آموزش-Safari-در-آیفون

آموزش برنامه ی Safari آیفون

تمامی صفحات وب در پنجره Safari ای باز می شوند که شامل فیلد آدرس در بالای صفحه است. اگر نگاهی به پایین صفحه و از سمت راست به سمت چپ بیندازید می توانید به ترتیب دکمه های Back, Forward, Share, Bookmarks, Pages  را ببینید. می توانید برای دیدن آدرس یک لینک قبل از آن که بخواهید به آن آدرس بروید، URL را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگهدارید.

blank

در تصویر بالا می بینید که با نگه داشتن انگشت روی هر لینک آدرس مقصد نشان داده می شود و به همراه آن لیستی از اقداماتی که می توانید در ارتباط با آن لینک انجام دهید نمایش داده می شود: این اقدامات شامل موارد زیر است:

  1. باز کردن لینک (Open)
  2. باز کردن پیوند در برگه جدید(Open in New Tab)
  3. افزودن به فهرست خواندن (Add to Reading List)
  4. کپی ( Copy)
  5. اشتراک(Share)

blank ۳D Touch برای آن که بتوانید پیش نمایشی از یک لینک را مشاهده کنید، آن لینک را فشار داده تا یک نمای کوتاه و پیش نمایش ساده از محتویات لینک را مشاهده کنید.. برای باز کردن لینک هم می توانید کمی به فشار انگشتتان روی لینک عمق دهید. برای آشنایی با نحوه ی استفاده از تاچ سه بعدی آیفون، پست “آموزش تاچ سه بعدی آیفون” را مشاهده کنید.

باز کردن پیوند در برگه جدید (Open in New Tab)

برای آن که لینک مورد نظرتان را در برگه و زبانه ی جدید باز کنید، بایستی ابتدا پیوند را لمس کرده و انگشتتان را بر روی پیوند نگهدارید و سپس روی گزینه ی  Open in New Tab تپ کنید. برای آن که حتی با باز کردن زبانه در برگه جدید، در صفحه ی فعلی باقی بمانید به آدرس  Settings > Safari > Open Links بروید و بر روی گزینه ی In Background تپ کنید. با این کار زبانه های جدیدی که باز می کنید، در پس زمینه ی زبانه ها باز می شوند و می توانید در صفحه ی فعلی وبی که آن را مرور می کرده اید، باقی می مانید.

مرور میان صفحات وب باز شده روی گوشی

برای آن که بتوانید تمامی صفحات وبی را که روی گوشی باز شده اند، ببینید باید بر روی آیکون the Pages button تپ کنید. همچنین در رابطه با صفحات باز شده روی گوشی، می توانید دو فرآیند زیر را نیز انجام دهید.

  • بستن برگه: روی دکمه بستن که در گوشه سمت چپ و بالای هر صفحه ی وب باز شده و آن را به شکل آیکون  the Close button  می بینید، ضربه بزنید و یا برگه را به ​​سمت چپ اسلاید کنید.
  • بازگشت به مشاهده ی تنها یک برگه: بر روی یک برگه خاص ضربه بزنید و یا روی عبارت Done تپ کنید.

مشاهده و مرور میان صفحات وبی که در دستگاه های دیگر اپلتان باز شده اند!

قبلتر هم گفتیم که اگر با همان اپل آی دی که روی آیفونتان تنظیم شده است به سرویس iCloud  لاگین کنید، در واقع انگار به همه دستگاه هایی که با اپل آی دی تان سینک شده اند وارد شده اید.  چنانچه از طریق مسیر Settings > [your name] > iCloud on iPhone گزینه ی Safari را فعال کنید، خواهید توانست تب هایی را که در دستگاه های دیگر شما باز شده است، بر روی دستگاه های مجزای اپل مشاهده کنید. برای دیدن صفحات باز شده روی دیگر دستگاه های اپل، بر روی the Pages button ضربه بزنید و پس از آن به پایین لیست بروید. برای بستن برگه هایی که در این لیست می بینید تنها کافی است آن برگه را به سمت چپ بکشید و آنگاه بر روی عبارت Close تپ کنید.

ذخیره-ی-محتویات-Safari-بر-روی-آی-کلود

ذخیره-ی-محتویات-Safari-بر-روی-آی-کلود

باز کردن یک صفحه ی وب اخیرا بسته شده

برای باز کردن زبانه ای که اخیرا آن را بسته اید، بر روی the Pages button تپ کنید و سپس دکمه صفحه جدید را که به شکل آیکون the New Page button نمایش داده می شود لمس کرده و انگشتتان را بر روی این آیکون نگهدارید تا لیست صفحات اخیرا بسته شده نمایش داده شود. حال می توانید از لیست زبانه های اخیرا بسته شده، یکی را انتخاب کنید.

بازگشت به بالای صفحه

برای بازگشت به بالای صفحه ای از وب که در حال مرور آن هستید، دوبار سریعاً به لبه بالای صفحه ضربه بزنید تا به بالای صفحه وب بازگردید.

دیدن صفحه وب در حالت نمایش گسترده

برای دیدن اندازه ی بیشتری از iPhone، نحوه ی نمایش گوشی را به حالت افقی تبدیل کنید.

بارگیری دوباره صفحه وب

روی دکمه بارگیری مجدد که در کنار فیلد آدرس و در قسمت جستجو قرار دارد و به شکل آیکون  the Reload button  نمایش داده می شود، ضربه بزنید.

مشاهده تاریخچه برگه ها

برای دیدن تاریخچه و گزارشی از صفحات وب که روی گوشی باز شده اند، بر روی دکمه برگشت یا دکمه Forward که به شکل  the Back button  و یا به شکل  the Forward button  هستند، تپ کرده و انگشت خود را بر روی یکی از این دو آیکون نگه دارید.

اشتراک گذاری لینک ها

برای به اشتراک گذاشتن لینک ها می توانید بر روی دکمه اشتراک گذاری که به شکل آیکون the Share button  نمایش داده می شود، تپ کنید.

مشاهده ی نسخه دسکتاپ سایت

برای مشاهده نسخه کامل دسکتاپ یک سایت به جای نسخه موبایلی آن، بر روی دکمه the Share button ضربه بزنید و آن گاه بر روی Request a Desktop Site تپ کنید.

بلاک  کردن پاپ آپ ها

برای مسدود کردن پاپ آپ های مزاحمی که گاهاً در سایت ها قرار داده شده اند، به آدرس Settings > Safari بروید و آنگاه گزینه ی Block Pop-ups را فعال کنید.

جست و جوی وب با استفاده از Safari

جست و جو در بین صفحات وب

  برای جست و جو در وب و بر روی اینترنت، تنها بایستی یک URL و یا یک عبارت را که کلیدواژه ی جستجوی شما را تشکیل می دهد، در قسمت جستجو که در بالای صفحه ی Safari نمایش داده می شود،  وارد کنید و سپس بر روی یکی از پیشنهاداتی که نمایش داده می شود ضربه بزنید. همچنین می توانید با وارد کردن URL صفحه ای از صفحات وب، برای رفتن به آدرس دقیقی از وب که آن آدرس را می دانید از Safari استفاده کنید.  اگر نمی خواهید گزینه های پیشنهادی برای جستجو را مشاهده کنید، به آدرس Settings > Safari بروید و گزینه ی پیشنهادات موتور جستجو را که با عبارت Search Engine Suggestions مشخص شده است،  غیرفعال کنید(این گزینه را می توانید ذیل گزینه ی Search پیدا کنید).

جست و جوی وب با استفاده از Safari

جست و جوی وب با استفاده از Safari

در شکل بالا می توانید نحوه ی پر کردن فیلد جستجو با استفاده از عبارات و کلیدواژه های جستجو و نتایج جستجو را که به شکل لیست، فهرست شده اند ببینید.

جست و جوی سریع سایتی که آن را قبلا باز کرده اید!

 برای جست و جوی سریع سایتی که آن را قبلا باز کرده اید، بایستی نام سایت را در بخش آدرس Safari وارد کنید و یا به دنبال عبارات جستجوی سایت مورد نظر خود بروید. برای مثال برای دیدن مطلبی از انیشتین بر روی ویکی پدیا می توانید عبارت “ویکی انیشتین” را وارد کنید تا ویکیپدیا را برای عبارت “انیشتین” جستجو کنید. برای غیرفعال کردن این قابلیت از جست و جو بر روی Satari، به آدرس Settings > Safari > Quick Website Search بروید و گزینه ی Quick Website Search را غیرفعال کنید.  

هنگام وارد کردن آدرس سایت، جستجو و یا ایجاد یک برگه جدید برای جست و جوی وب، موارد مورد علاقه خود را ببینید!

برای آن که بتوانید زمان وارد کردن آدرس سایت برای جست و جوی اینترنت و یا زمان ایجاد زبانه ی جدید به صفحات Favorites دسترسی پیدا کنید، به آدرس  Settings > Safari > Favorites بروید و آنگاه پوشه ای را که حاوی صفحات دلخواه و مورد نظرتان است، انتخاب کنید.

جستجوی صفحه برای پیدا کردن کلمه یا عبارتی خاص در همان صفحه از وب

 برای آن که بتوانید صفحه ای از وب را برای پیدا کردن جمله و یا عبارتی خاص جست و جو کنید، بر روی دکمه the Share button ضربه بزنید و پس از آن بر روی عبارت «Find on Page» ضربه بزنید. حال اگر کلمه یا عبارتی را که می خواهید دنبال آن بگردید در فیلد جستجو وارد کنید تمام موارد منطبق با کلیدواژه ی جست و جو در صفحه نمایش داده خواهند شد.  برای جستجوی موارد مشابه و یا متفاوت تر می توانید بر روی دکمه the Search Down buttonتپ کنید.

انتخاب موتور جستجوی دلخواه

 برای اتخاب موتور جست و جویی که دوست دارید برای شما روی وب جست و جو کند و نتایج را بازگرداند، به آدرس Settings > Safari > Search Engine بروید و یکی از موتورهای جست و جوی نمایش داده شده را انتخاب کنید.

افزودن بوک مارک و موارد دلخواه

بوک مارک کردن یک صفحه ی وب به فرآیند، ذخیره ی آدرس و محتویات آن صفحه برای دسترسی های سریع بعدی اطلاق می شود. در ادامه مهم ترین اقداماتی را که باید در رابطه با بوک مارک کردن صفحات وب بدانید، آورده ایم. با کوک موبایل همراه باشید.

افزودن بوک مارک

افزودن بوک مارک

بوک مارک کردن صفحه ی وبی که روی آن قرار دارید!

 برای بوک مارک کردن صفحه جاری باید آن را لمس کرده و دکمه Bookmarks را که با آیکون  the Bookmarks button نمایش داده می شود، لمس کرده و انگشتتان را روی این آیکون نگه دارید، حال می بایست بر روی عبارت Add Bookmark تپ کنید.

مشاهده و سازماندهی بوک مارک ها

 برای دیدن و سامان دادن به بوک مارک های Safari بر روی دکمه the Bookmarks button تپ کنید و سپس زبانه Bookmarks را تپ کنید. برای ایجاد یک پوشه جدید یا حذف پوشه، تغییر نام آن و یا مرتب کردن بوک مارک ها، روی عبارت Edit ضربه بزنید.

blankتاچ سه بعدی

 برای دسترسی سریع به بوک مارکهایتان از صفحه اصلی، آیکون برنامه ی Safari را که به شکل blank است،  فشار دهید و آنگاه بر روی عبارت “Show Bookmarks” ضربه بزنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی استفاده از تاچ سه بعدی در آیفون، بر روی لینک “آموزش تاچ سه بعدی آیفون” تپ کنید.  

اضافه کردن یک صفحه وب به موارد مورد علاقه (Favorites)

 صفحه مورد نظر را باز کنید، بر روی دکمه the Share button ضربه بزنید، حال می بایست بر روی گزینه ی Add to Favorites تپ کنید.

مشاهده سریع سایت های مورد علاقه پر بازدید

 برای مشاهده سایت ها و صفحات وب مورد علاقه ی خود، روی فیلد جستجو ضربه بزنید. صفحه را برای دیدن سایت هایی که آنها را زیاد بازدید می کنید، به پایین اسکرول کنید. (اگر دوست دارید که لیست این سایت ها روی Safari شما قابل دسترسی نباشد، به آدرس Settings > Safari بروید و آنگاه گزینه ی Frequently Visited Sites را غیرفعال کنید.)

ویرایش موارد مورد علاقه

  روی دکمه the Bookmarks button ضربه بزنید،حال بر روی زبانه Bookmarks ضربه بزنید و سپس بر روی صفحات مورد علاقه خود تپ کنید. حال برای حذف، تغییر دادن نام و یا تغییر لیست صفحات مورد علاقه تان، بر روی Edit تپ کنید.

مشاهده ی بوک مارک های Mac بر روی iPhone

برای این منظور می بایست به آدرس Settings > [your name] > iCloud بروید و آنگاه گزینه ی  Safari را فعال کنید. اضافه کردن آیکون صفحه جاری به صفحه اصلی آیفون برای آن که از روی صفحه اصلی ایفون به صفحه ای از وب دسترسی سریعتر داشته باشید، بایستی بر روی دکمه the Share button ضربه بزنید، سپس روی عبارت Add to Home Screen ضربه بزنید. آیکون صفحه ای که درون آن قرار دارید، تنها بر روی دستگاهی که از طریق آن صفحه ی وب مورد نظر را به صفحه اصلی دستگاه اضافه کرده باشید، نمایش داده خواهد شد

ذخیره لیست خواندنی ها

خواندنی ها همان صفحات وبی هستند که در حال حاضر زمان کافی برای مطالعه و جست و جوی آنها ندارید، با این حال می خواهید آنها را برای مطالعه در زمانی دیگیر ذخیره کنید. شما می توانید موارد جالبی را که بر روی وب می بینید در لیست خواندنی های خود ذخیره کنید تا بتوانید بعداً  دوباره آنها را مشاهده کنید. حتی می توانید موارد موجود در لیست خواندنی های خود را بر روی iCloud ذخیره کنید و بعدها در زمانی که دستگاه به اینترنت متصل نیست و آفلاین هستید،  آنها را بخوانید. در شکل بالا می توانید نمونه ای از صفحه لیست خواندنی ها و یا فهرستی از موارد ذخیره شده در لیست خواندنی ها را مشاهده کنید.

ذخیره-ی-لیستی-از-خواندنی-های-Safari

ذخیره-ی-لیستی-از-خواندنی-های-Safari

  •  اضافه کردن صفحه فعلی به لیست خواندنی ها:  روی دکمه the Share button تپ کنید، حال با تپ کردن Add to Reading List می توانید صفحه فعلی را به صفحه ی خواندنی های Safari اضافه کنید.
  • اضافه کردن یک Link  بدون باز کردن آن:  برای این منظور می توانید با لمس کردن و نگه داشتن انگشت روی لینک و آنگاه تپ کردن روی عبارت Add to Reading List لینک را بدون باز کردن آن به لیست خواندنی های خود اضافه کنید.
  • مشاهده لیست خواندنی ها:  برای دیدن لیست خواندنی ها بر روی دکمه the Bookmarks button تپ کرده و سپس روی دکمه the Reading List button ضربه بزنید.
  • حذف یک مورد از لیست خواندنی ها: برای پاک کردن یکی از صفحات موجود در لیست خواندنی های Safari، آیتم مورد نظر را به سمت چپ بکشید.
  • ذخیره خودکار تمامی آیتم های لیست خواندنی ها بر روی iCloud: می توانید لیست خواندنی های Safari را بر روی سرویس iCloud ذخیره کنید تا در مواقع آفلاین بودن بتوانید به آن صفحات وب دسترسی داشته باشید و آنها را مطالعه کنید، برای این منظور لازم است به آدرس Settings > Safari بروید و گزینه ی  Automatically Save Offline را فعال کنید. این گزینه را می توانید ذیل گزینه ی  Reading List پیدا کنید.

پر کردن فرم های روی وب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید می توانید هنگام ورود به یک وب سایت و برای ثبت نام یک سرویس یا انجام یک خرید آنلاین، می توانید با استفاده از صفحه کلید آن فرم را پر کرده و یا با استفاده از قابلیت های Safari اقدام به پر کردن فرم های آنلاین موجود بر روی وب کنید. Safari می تواند با استفاده از قابلیت “AutoFill” به صورت خودکار فرم های آنلاین روی وب را برای شما پر کند. در تصویر بالا می بینید که یک صفحه وب باز شده در Safari، با نام کاربری و فیلد های رمز عبور به طور خودکار پر شده و با رنگ زرد هایلایت شده است.

پر-کردن-خودکار-فرم-های-آنلاین-با-استفاده-از-Safari

پر-کردن-خودکار-فرم-های-آنلاین-با-استفاده-از-Safari

فعال کردن قابلیت “AutoFill”  بر روی Safari

 برای آن که سافاری بتواند به صورت اتوماتیک فرم های آنلاین را برای شما پر کند می بایست“AutoFill” را روشن کنید. برای این منظور بایستی به آدرس Settings > Safari > AutoFill بروید.

ذخیره و استفاده از کلمات عبور با استفاده از “AutoFill” سافاری

  • ذخیره  رمز عبور: برای ذخیره ی رمز عبوری که برای پر کردن فرم های آنلاین نیاز دارید می بایست رمز عبور خود را وارد کنید. چنانچه از شما خواسته  شد که رمز عبور را برای سایت ذخیره کنید، می بایست بر روی عبارت Yes ضربه بزنید.
  • اجازه دهید سافاری رمز عبور را برای حساب های کاربری جدید پیشنهاد دهد: برای این منظور می بایست بر روی فیلد رمز عبور ضربه بزنید حال بایستی بر روی «Suggest Password» ضربه بزنید و در نهایت هم بر روی عبارت Use Suggested Password تپ کنید.
رمز عبور اکانت ها در سافاری

رمز عبور اکانت ها در سافاری

در تصویر بالا می توانید صفحه ای را مشاهده کنید که در آن استفاده از رمز عبور پیشنهادی دیده می شود.  متنی هم نمایش داده می شود که محتوای آن این است که «رمز عبور وارد شده در iCloud Keychain شما ذخیره می شود تا برای “AutoFill” روی تمامی دستگاه های اپل شما در دسترس باشد». در تصویر نمایش داده شده تنها دو گزینه موجود است که شامل استفاده از رمز عبور پیشنهادی و لغو درخواست می باشد.

  • استفاده از یک رمز عبور ذخیره شده: با استفاده از قابلیت “AutoFill” در Safari، به مرورگر دستگاه خود اجازه می دهید که به صورت خودکار نام کاربری و رمز عبور شما را پر کند. دقت کنید که سافاری تنها زمانی به نام کاربری و رمز عبور شما دسترسی دارد که قبلا آنها را برای سایتی دیگر استفاده و ذخیره کرده باشید. چنانچه از هویت های متعددی برای ورود به یک سایت مخصوص استفاده می کنید و اکانت اشتباهی را برای لاگین کردن به سایت مورد نظر انتخاب کرده اید، می توانید بر روی عبارت Passwords که در بالای کیبورد دیده می شود تپ کنید و آنگاه اکانت صحیحی را که مورد نظرتان است، انتخاب کنید.

 مشاهده گذرواژه های ذخیره شده

  برای دیدن تمامی گذرواژه هایتان به آدرس Settings > Accounts & Passwords > App & Website Password بروید و آنگاه با استفاده از فیس آی دی (در آیفون X) و یا Touch ID (در سایر مدل دستگاه های اپل)  و یا وارد کردن پین کد گوشی، این رمز های عبور را مشاهده کنید

تنظیمات سافاری در آیفون

تنظیمات سافاری در آیفون

.

پر کردن فرم های آنلاین با استفاده از Safari

 بر روی یک فیلد  ضربه بزنید تا صفحه کلید نمایش داده شود.  حال برای حرکت کردن میان فیلدهای فرم انلاین بر روی دکمه ی  the Back button و یا  the Forward button که در قسمت بالای کیبورد قرار گرفته است، تپ کنید.

پر کردن خودکار فرم های آنلاین با استفاده از Safari

 هنگام پر کردن اطلاعات تماس در وبسایت هایی که از AutoFill پشتیبانی می کنند، بر روی AutoFill Contact  که در بالای صفحه کلید دیده می شود، ضربه بزنید. برای ویرایش و ذخیره اطلاعاتتان برای ورود های بعدی به این سایت،  روی عبارت Customize ضربه بزنید. می توانید با تپ کردن روی عبارت Other Contact اطلاعات ورود شخص دیگری را در فرم آنلاین وارد کنید.

اضافه کارت اعتباری برای خریدهای آنلاین

 برای اضافه کردن یک کارت در سایت های خرید آنلاین می توانید به آدرس Settings > Safari > AutoFill > Saved Credit Cards > Add Credit Card بروید.

پر کردن خودکار فرم های آنلاین در سافاری

پر کردن خودکار فرم های آنلاین در سافاری

برای وارد کردن اطلاعات بدون نیاز به تایپ کردن، بر روی عبارت Use Camera تپ کنید، حال بایستی موقعیت iPhone را  طوری تنظیم کنید که کارت اعتباری تان  در کادر ظاهر شود. همچنین می توانید زمان خرید آنلاین،  به مرورگز Safari اجازه دهید که اطلاعات کارت اعتباری تان را ذخیره کند.  

استفاده  از اطلاعات کارت اعتباری

 زمانی که اطلاعات کارت اعتباری را پر می کنید، بر روی عبارت AutoFill Credit Card که در بالای کیبورد می بینید تپ کنید.با هر بار نیاز به خرید آنلاین با استفاده از این کارت اعتباری، نیاز است که کد امنیتی کارت را وارد کنید. این کد امنیتی ذخیره نمی شود. برای ایجاد امنیت بیشتر روی اطلاعات کارت اعتباری، برای آیفونتان یک رمز عبور تعبیه کنید.

ارسال فرم به سرور سایت

 بسته به ساختار وب سایتی که فرم بر روی آن قرار گرفته است، بر روی عباراتی مثل Go، Search  و یا link  که در صفحه وب مورد نظر نمایش داده می شود، تپ کنید.

استفاده از Safari Reader

کاربران دستگاه های اپل می توانند با استفاده  از Safari Reader،  یک صفحه وب را بدون مزاحمت های تبلیغات، پاپ اپ ها و دیگر مزاحمان همیشگی روی صفحات وب مشاهده و مطالعه کنند. برای این منظور قابلیتی منحصر به فرد به نام Safari Reader بر روی مرورگرهای Safari قرار داده شده است. در تصویر بالا می توانید فیلد آدرس را در Safari به همراه Reader که در سمت چپ تصویر است، مشاهده کنید.

blank

تمرکز بر محتوای وب سایت

 برای مسدود کردن مزاحمت های تبلیغات و تمرکز بر روی محتوای صفحه ی وب، بر روی دکمه Reader که به شکل  the Reader button و در انتهای سمت چپ فیلد آدرس قرار گرفته است، ضربه بزنید. اگر نمی توانید آیکون the Reader button را در یک صفحه ی وب خاص بینید، احتمالا Reader برای صفحه ای که در آن هستید موجود نمی باشد.

اشتراک گذاری محتوای مفید و خوب

 برای اشتراک گذاری متن مقاله ها به همراه لینک آنها می توانید تنها زمانی که در حال مشاهده ی صفحه در وضعیت Reader و یا the Reader button  هستید بر روی دکمه the Share button ضربه بزنید.

بازگشت به نمایش صفحه کامل

 برای تغییر وضعیت نمایش صفحه ی وب از حالت Reader به حالت نمایش کامل (متن+ تبلیغات +…) بار دیگر بر روی دکمه the Reader button که در فیلد آدرس قرار دارد، ضربه بزنید.

استفاده از Reader خودکار برای صفحات وب باز شده با Safari

 در وب سایتهایی که از Reader پشتیبانی می کنند، بر روی دکمهthe Reader button تپ کرده و انگششتان را روی این آیکون نگهدارید، حالا می توانید ریدر خودکار را چه در این وب سایت مشخص و چه در سایر وبسایتها استفاده کنید.

حریم خصوصی و امنیت

کاربران دستگاه های اپل می توانند با استفاده از تنظیمات Safari،  فعالیت هایتشان بر روی مرورگر  را به صورت خصوصی حفظ و نگه داری کنند و دستگاه های خود را از دسترسی و حملات وب سایت های مخرب محافظت کنند.

کنترل حریم خصوصی و تنظیمات امنیتیِ Safari

برای این منظور به آدرسSettings > Safari بروید. ذیل عبارت Privacy & Security، می توانید هر کدام از موارد زیر را فعال و یا غیرفعال کنید:

  • جلوگیری از پیگیری و رهگیری سایت: Safari به صورت پیش فرض کوکی ها و ذخیره کننده های داده ای واسط را محدود می کند.  می توانید با غیر فعال کردن این گزینه روی Safari، به سایت ها اجازه دهید تا رفتار شما در اینترنت را مشاهده و پیگیری کنند.
خاموش کردن کوکی روی سافاری

خاموش کردن کوکی روی سافاری

  • مسدود کردن تمام کوکی ها: برای حذف کردن تمامی کوکی هایی که روی iPhone شما فعال هستند، به آدرس Settings > Safari > Clear History and Website Data بروید.
پاک کردن تاریخچه ی جست و جوها در Safari

پاک کردن تاریخچه ی جست و جوها در Safari

  • عدم اجازه به سایت ها برای پیگیری رفتار شما در وب:  شما می توانید به وب سایت ها مجوز پیگیری و مشاهده ی رفتارتان روی وب را ندهید؛ اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که بسیاری از وب سایت ها قابلیت غیرفعال سازی رهگیری کاربران را ندارند.
  • هشدار استفاده از وب سایت های جعلی: چنانچه از وب سایت مشکوک به فیشینگ بازدید کنید، Safari هشداری را مبنی بر جعلی بودن سایت نمایش می دهد

blankتوجه: در صورتی که از  وب سایت های ناایمن بازدید می کنید، علامت هشداری بر روی فیلد جستجوی Safari ظاهر می شود.

پاک کردن تاریخچه مرورها و داده های آنها از روی آیفون

برای پاک کردن تاریخچه ی وب گردی هایتان از روی Safari، به آدرس Settings > Safari > Clear History and Website Data بروید. با تپ کردن بر روی عبارت Clear History and Website Data تمامی داده ها و گزارش ها از وب گردی کاربر با استفاده از Safari پاک خواهد شد.

پاک کردن تاریخچه ی جست و جوها در Safari

پاک کردن تاریخچه ی جست و جوها در Safari

بازدید سایت ها بدون ذخیره در تاریخچه

برای آن که بازدید شما از یک سایت روی تاریخچه ی سافاری ذخیره نشود بایستی بر روی دکمه  the Pages button ضربه بزنید و پس از آن بر روی عبارت Private تپ کنید. اگر حالت مرور خصوصی یا همان پرایوت بر روی Safari روشن باشد، پس زمینه سافاری به جای رنگ سفید، به رنگ سیاه و سفید خواهد بود و سایت هایی که در این حالت از آنها بازدید می کنید بر روی History گوشی iPhone و یا در لیست زبانه های مرور شده در دیگر دستگاه های اپل نمایش داده نمی شوند.

Private Browsing Mode

Private Browsing Mode

برای مخفی کردن سایت هایی که انها را ویزیت می کنید  و نیز برای خروج از حالت مرور خصوصی اینترنت (Private Browsing Mode)، روی the Pages button ضربه بزنید و آنگاه بار دیگر بر روی عبارت Private تپ کنید. دقت کنید که در این صورت، دفعه بعدی هم که از حالت مرور خصوصی استفاده کنید، سایت های مرور شده در این حالت نمایش داده خواهند شد.

مطالب مرتبط