ترفند آیفون

آموزش آیفون – برنامه ی iTunes Store

blank

پیدا کردن موسیقی، فیلم، سریال تلویزیونی و …

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند علاوه بر استفاده از App Store برای دانلود و مشاهده ی برنامه ها و بازی ها، با استفاده از برنامه ی iTunes Store موسیقی، فیلم، نمایش های تلویزیونی و رینگتون ها را جست و جو کرده و آنها را به iPhone خود اضافه کنند.

blankتوجه: برای استفاده از برنامه ی iTunes Store به اینترنت و نیز شناسه اپل (اپل آی دی) نیاز دارید. نکته ی دیگر در مورد برنامه ی iTunes Store این است که این برنامه برای تمامی نقاط جهان در دسترس نیست.

  • مرور و جست و جوی مدیاها بر اساس دسته ی آنها و یا ژانر

برای مرور مدیاها بر اساس ژانر و یا دسته ای که به آن متعلق هستند بر روی یکی از دسته مدیاهایی که در بخش پایینی صفحه می بینید و شامل موارد موسیقی، فیلم، و یا تلویزیون می باشد، ضربه بزنید. چناتچه دوست دارید لیست شامل موارد را اصلاح کنید بر روی گزینه ی Genres که در بالای صفحه قرار گرفته است، ضربه بزنید.

آیکون-های-کنترلی-iTunes-Store

آیکون-های-کنترلی-iTunes-Store

در تصویر بالا می توانید نمایشی از بخش پایینی فروشگاه iTunes Store را ببینید. در این بخش و به ترتیب از چپ به راست آیکون های موسیقی، فیلم ، سریالهای تلویزیونی، جستجو و زبانه های بیشتر قرار دارند.

blank استفاده از سیری برای جست و جو در برنامه ی iTunes Store

برای آن که سیری برای شما به دنبال مدیا و یا فیلمی خاص روی فروشگاه آیتیونز بگردد بایستی پس از صدا زدن سیری جمله ای مانند “Look for kids’ shows in iTunes”  را به آن بگویید. در این صورت سیری مجموعه ای از سریال ها را که برای رده ی سنی کوکان مناسب است، برمی گرداند.

  • جست و جوی مدیاهایی که آنها را می شناسید!

چنانچه دقیقا می دانید به دنبال چه چیزی می گردید و چه مدیایی را می خواهید می توانید بر روی عبارت جستجویی که در میان سایر کاربران آیتونز ترند است و به شما نمایش داده می شود، تپ کنید و یا عبارت مورد جست و جوی خود را وارد فیلد Search کرده و در ادامه بر روی گزینه ی Search که روی کیبورد گوشی نمایش داده می شود، ضربه بزنید.

blank استفاده از تاچ سه بعدی برای پیدا کردن آهنگ ها، نمایش های تلویزیونی و فیلم های iTunes Store

برای این منظور از  روی صفحه اصلی گوشی، آیکون برنامه ی iTunes Store را  که به شکل blank نمایش داده می شود، فشار داده و در ادامه بر روی گزینه ی Search ضربه بزنید.

  • برچسب گذاری مدیاهای iTunes Store با استفاده از Siri

برای برچسب زدن به موسیقی ها می توانید زمان شنیدن صدای موسیقی از سیری سؤال کنید:  “What song is playing” این سوال از سیری می خواهد که به شما بگوید که «چه آهنگی در حال پخش است؟» سیری پس از شنیدن سوال شما نام آهنگ را به همراه هنرمندی که آهنگ را اجرا می کند به شما معرفی می کند و راهی ساده برای خرید آن آهنگ پیشنهاد می دهد. پس از این کار می بینید که آهنگ مربوطه برای پیش نمایش و یا خریداری برچسب گذاری می شود. برای مشاهده ی لیست آهنگ های برچسب  زده شده، بر روی آیکون Music ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the Item List button ضربه زده و در انتها بر روی گزینه ی Siri ضربه بزنید.

  • مشاهده ی پیش نمایش از یک آهنگ یا ویدیو

برای مشاهده ی پیش نمایشی از ویدیو و یا موسیقی می بایست خیلی آرام بر روی آیکون آن مدیا ضربه بزنید.

  • اضافه کردن مدیا به لیست موارد مورد علاقه

برای فالو کردن آهنگی که ممکن است بعداً آن را خریداری کنید،  می بایست آن را به لیست موارد دلخواهتان اضافه کنید. برای این منظور در گام اول با تپ کردن روی آن آهنگ، آن را مشاهده کرده ودر ادامه بر روی دکمه the Share button ضربه بزنید، سپس روی Add to Wish List ضربه بزنید. برای مشاهده لیست علاقه مندی های خود، بر روی دکمه the Item List button ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Wish List ضربه بزنید.

  •  سازماندهی زبانه ها برای دسترسی سریع تر

برای تغییر در ترتیب زبانه هایی که در بخش پایینی صفحه برنامه مشاهده می کنید، بر روی گزینه ی More تپ کرده و پس از آن بر روی گزینه ی Edit ضربه زده و در ادامه هر یک از نمادهایی را که دوست دارید جابه جا شوند گزفته و به جهت دلخواه بکشید. برای جایگزین کردن هر آیکون با آیکون جدید نماد، ایکون جدید را از مرکز صفحه گرفته و آن را به مکان دلخواه در پایین صفحه بکشانید و رها کنید. در انتها هم بر روی گزینه ی Done تپ کنید.

سازماندهی-آیکون-های-کنترلی-iTunes-Store

سازماندهی-آیکون-های-کنترلی-iTunes-Store

تصویر بالا شامل صفحه ی ویرایش برنامه ی iTunes Store در سازماندهی زبانه ها است. در بخش پایینی صفحه نمایش، آیکون های موسیقی، فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، جستجو و زبانه های بیشتر را می بینید. در بخش میانی صفحه هم، آیکونهای Tones، Genius، Purchased و Downloads وجود دارند که میتوانید آنها را جایگزین آیکون های موجود در بخش پایینی صفحه کنید.

خرید، اجاره و دانلود برنامه و بازی از برنامه ی iTunes Store

برای خرید و استفاده از سرویس های برنامه ی iTunes Store، می بایست با اپل آی دی تان وارد برنامه شوید، در غیر اینصورت برنامه از شما می خواهد قبل از خرید با اپل آی دی خود لاگین کنید. برای مشاهده یا ویرایش شناسه اپل آی دی تان به آدرس Settings > [your name] > iTunes & App Store رفته و بر روی گزینه ی Apple ID ضربه بزنید. چنانچه اپل آی دی ندارید، می توانید در زمان خرید و یا دانلود برنامه و بازی آن را ایجاد کنید.

تنظیمات اپل آی دی برای دانلود برنامه از App Store

تنظیمات اپل آی دی برای دانلود برنامه از iTunes Store

  • خرید و دانلود نرم افزار

زمان دانلود برنامه و بازی بر روی قیمت برنامه ضربه زده و در ادامه دستورالعمل ها را یک به یک دنبال کنید. برای این منظور بر روی قیمت تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی  Buy ضربه بزنید. اگر برنامه رایگان است،  بر روی Get ضربه بزنید.

چنانچه به جای قیمت در کنار برنامه دکمه دانلود را که به شکل آیکون the Download button است، می ببینید به این معنی است که قبلا این برنامه را خریداری کرده اید و می توانید بار دیگر آن را بدون پرداخت هزینه ی اضافی بارگیری و دانلود کنید.

  • مشاهده ی روند دانلود برنامه ها در iTunes

برای مشاهده ی اطلاعات بیشتر در زمان دانلود برنامه ها و بازی ها ابتدا بر روی گزینه ی More تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی  Downloads ضربه بزنید.

  • اجاره کردن فیلم در برنامه ی iTunes Store

برای اجاره کردن فیلم هایی که دوست دارید آنها را ببینید، می بایست ابتدا بر روی هزینه ی اجاره ی فیلم ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Rent تپ کنید.  فیلم اجاره شده با برنامه iTunes Store را می توان بر روی iPhone پخش کرد و یا همان فیلم را برای مشاهده در زمان آفلاین بودنتان دانلود کنید. برای شروع پخش و یا ادامه پخش فیلم بر روی دستگاه iOS دیگر ( دستگاه با سیستم عامل iOS 10.3 یا بالاتر)، Apple TV با سیستم عامل tvOS 10.3 یا بالاتر و یا Mac (با برنامه ی iTunes 12.6 یا بالاتر)، می بایست ابتدا مطمئن شوید که با همان اپل آی دی که خرید روی آیتیونز را انجام داده اید، بر روی این دستگاه ها لاگین کرده باشید.

توجه کنید که پس از اجاره کردن هر فیلم،  تا یک ماه برای شروع تماشای آن فرصت دارید. پس از شروع تماشای فیلم، می توانید هر چند بار که دوست دارید و ظرف مدت 48 ساعت آن را پخش کنید.  با پایان مهلت زمانیِ داده شده برای اجاره فیلم،  آن فیلم از مجموعه فیلم های اجاره ای آیتیونز شما حذف می شود.

blankنکته: قابلیت اجاره کردن فیلم در تمامی مناطق جهان و یا برای همه فیلم ها در دسترس نیست.

  • مشاهده ی برنامه های خریداری شده بر روی iTunes Store

برنامه هایی که در گذشته و توسط اکانت شما خریداری شده اند، از طریق تپ کردن بر روی گزینه ی More و در ادامه بر روی گزینه ی Purchased قابل مشاهده خواهند بود. برای خاموش کردن به روز رسانی خودکار برنامه ها، به آدرس Settings > [your name] > iTunes & App Store رفته و در ادامه گزینه ی  Automatic Downloads را خاموش کنید.

غیرفعال کردن دانلود خودکار مدیاها از iTunes Store

غیرفعال کردن دانلود خودکار مدیاها از iTunes Store

blank استفاده از تاچ سه بعدی برای دانلود برنامه ها از iTunes Store

 برای مشاهده برنامه های خریداری شده،  از روی صفحه اصلی آیکون برنامه ی iTunes Store را فشار داده و بر روی گزینه ی Purchased تپ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

  • محدود  کردن دانلود تنها به اتصالات Wi-Fi

برای جلوگیری کردن از دانلود برنامه ها و بازی ها توسط دیتای تلفن همراه، به آدرس Settings > [your name] > iTunes & App Store بروید و در ادامه گزینه ی Use Cellular Data را خاموش کنید.

  • تایید خریدها از برنامه ی  Store  با استفاده از Family Sharing

 با ایجاد و تنظیم  اشتراک خانوادگی (Family Sharing) می تواند خرید های انجام شده توسط دیگر اعضای خانواده را برای سنی خاص بررسی و تایید کنید.

  • مشاهده و دانلود برنامه های خریداری و دانلود شده توسط اعضای خانواده 

با انجام تنظیمات مربوط به اشتراک خانواده، می توان برنامه های خریداری شده توسط اعضای خانواده را به اشتراک گذاشت و یا آنها را مشاهده و دانلود کرد. به این منظور بر روی گزینه ی  Updates ضربه زده و در ادامه بر روی تصویر پروفایلی که در بخش بالایی و سمت راست صفحه می بینید، ضربه زده و در انتها نیز بر روی Purchased تپ کنید و یک عضو خانواده تان را برای مشاهده ی خریدهای خود انتخاب کنید. (خریدهایی که حین Family Sharing و با اشتراک گذاری خانوادگی صورت می گیرند، بعد از ترک گروه توسط اعضای خانواده، قابل دسترسی نخواهند بود.)

  • مخفی کردن خرید های شخصی از برنامه ی iTunes Store

 اعضای خانواده می توانند با استفاده از اجرای iTunes بر روی کامپیوترشان،  خریدهای خود را از دید دیگر اعضای خانواده پنهان کنند تا به این ترتیب دیگر اعضای خانواده نتوانند فیلم ها را مشاهده و یا دانلود کنند.

  • مشاهده ی تاریخچه ی خرید از برنامه ی iTunes Store

برای دریافت لیستی از برنامه ها، آهنگ ها، فیلم ها، سریال های تلویزیونی، کتاب ها و یا موارد دیگری که با استفاده از شناسه Apple ID تان خریداری کرده اید، به  آدرس Settings > [your name] > iTunes & App Store بروید. حال می بایست بر روی Apple ID خود ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی View Apple ID ضربه بزنید  ممکن است از شما خواسته شود که شناسه Apple ID تان را تأیید کنید. در اینصورت می توانید پس از تایید اپل آی دی تان صفحه را به پایین اسکرول کنید و در انتها گزینه ی  Purchase History را تپ کنید.

مشاهده ی تاریخچه ی خرید از فروشگاه آیتیونز

مشاهده ی تاریخچه ی خرید از فروشگاه آیتیونز

  • ارسال هدیه و گیفت

حین مشاهده ی یک برنامه خاص بر روی دکمه the Share button ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Gift ضربه بزنید.

  • ارسال کارت هدیه به یک اکانت iTunes خاص

برای این منظور بر روی یکی از دسته مدیاهای موجود مانند Music, Movies,  و یا TV Shows ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Send Gift Card by Email ضربه بزنید.

  • فروش کارت هدیه و یا کد iTunes

ابتدا بر روی Music ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Redeem تپ کنید. در ادامه می توانید با استفاده از سیری و یا تاچ سه بعدی کارت هدیه خود را به فروش برسانید.

blank استفاده از سیری برای فروش کارت هدیه در برنامه ی iTunes Store

برای این منظور پس از صدا زدن سیری جمله ای مانند “Redeem an iTunes Store gift card” را ادا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد دستیار صوتی هوشمند اپل، نگاهی به پست “همه چیز در مورد دستیار صوتی Siri” بیندازید.

blank فروش کارت هدیه در برنامه ی iTunes Store با استفاده از تاچ سه بعدی آیفون

ِبر روی صفحه اصلی گوشی (صفحه ی هوم)، آیکون برنامه ی iTunes Store را که به شکل blank  است، فشار داده و در ادامه بر روی گزینه ی Redeem ضربه بزنید.

  • ایجاد گذرنامه iTunes

برای این منظور بر روی گزینه ی Updates ضربه زده و در ادامه بر روی تصویر پروفایلتان که در بخش بالایی و سمت راست تصویر می بینید ضربه زده و سپس بر روی گزینه ی Redeem Gift Card و یا Code ضربه زده و در انتها بر روی گزینه ی tap Get Started که ذیل زبانه ی iTunes Pass قابل مشاهده است، تپ کنید.

مطالب مرتبط