راهنمای خرید

آموزش آیفون – برنامه ی Podcasts

blank

دریافت پادکست با استفاده از برنامه ی Podcasts

پادکست ها یکی از محبوب ترین انواع رسانه هستند که به تازگی طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کرده اند. کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از برنامه ی Podcasts  پادکست های مورد علاقه خود را جست و جو و پیدا کرده و به آنها گوش دهند.

در واقع می توان گفت که پادکست ها نمایش هایی رایگان و شبیه به برنامه های رادیویی و یا تلویزیونی هستند. برخی از پادکست ها تنها شامل یک قسمت و برخی دیگر از آنها نیز سریالی اند. پادکست ها را می توان هم با استفاده از اتصال به اینترنت و به صورت جریان داده مشاهده کرد و یا گوش داد و هم می توان آنها را بر روی آیفون و آیپد دانلود کرد تا امکان گوش دادن به آنها در مواقع آفلاین بودن فراهم باشد.

جست-و-جو-و-دریافت-پادکست-ها

جست-و-جو-و-دریافت-پادکست-ها

تصویر بالا شامل برگه Listen Now در برنامه ی Podcasts است که در حقیقت لیستی از قسمت های جدیداً منتشر شده از پادکست ها را نشان می دهد.

  • کشف پادکست های جدید و برتر در برنامه ی Podcasts 

برای تماشای پادکست های ویژه که با عنوان Featured در صفحه ی پادکست ها نمایش داده می شوند و یا مشاهده ی نمودار برترین پادکست ها، بر روی گزینه ی Browse  ضربه بزنید. همچنین می توانید پادکست ها را بر اساس ارائه دهنده ی آنها و یا موضوع محتوایی و یا حتی ژانر آنها جست و جو کنید.

  • جست و جوی پادکست ها و یا قسمت هایی خاص از پادکست

برای گشتن به دنبال پادکستی خاص که نام آن را می دانید و یا برای جست و جوی قسمتی خاص از یک پادکست می بایست بر روی گزینه ی Search ضربه زده و در ادامه نام پادکست  و یا قسمت موردنظر از پادکست را در فیلد جست و جویی که نمایان می شود، تایپ کنید.

blank استفاده از سیری برای جست و جوی پادکست ها در برنامه ی Podcasts 

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از دستور دادن به دستیار صوتی اپل یعنی Siri به دنبال پادکستی خاص و یا قسمتی خاص از یک پادکست گشته و آن را دانلود و یا پخش کنند. برای این منظور می بایست جملاتی مانند جملات زیر را به سیری بگویید:

“Play ‘The Daily’ podcast.”

بعد از ادا کردن این جمله سیری به دنبال پادکست روز می گردد و آن را برای شما پخش خواهد کرد.

  • خرید اشتراک برای دریافت پادکست ها

برای آن که قادر باشید قسمت های جدیداً منتشر شده از پادکست های مورد علاقه خود را دریافت کنید، می بایست بر روی گزینه ی Podcasts ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Subscribe  تپ کنید.

  • مشاهده ی پادکست های متعلق به اشتراک کاربر
  • برای مشاهده ی پادکست هایی که قسمت های جدیدی از آنها منتشر شده است و یا قسمت هایی از آنها را گوش نداده اید می بایست بر روی گزینه ی Listen Now تپ کنید.
  • برای مشاهده ی تمامی پادکست هایی که متعلق به اشتراک شما هستند،  می بایست بر روی گزینه ی  Library تپ کنید.
  •  اضافه کردن قسمتی از پادکست به کتابخانه برنامه ی Podcasts

برای افزودن پادکست هایی که تا کنون اشتراک آنها را تهیه نکرده اید به کتابخانه ی این برنامه، می بایست بر روی دکمه the Add to library button که در بخش کناری هر قسمت از پادکست قرار دارد، ضربه بزنید.

  • پخش کردن قسمت های دلخواه از پادکست

برای شروع شدن پخش هر قست دلخواه از هر پادکست دلخواه، می بایست بر روی آن اپیزود خاص ضربه بزنید. چناتچه پادکستی را پخش می کنید که سریالی است و چندین قسمت دارد، قسمت های بعدی پادکست به صورت خودکار و به ترتیب شماره ی آنها پخش خواهند شد. اگر قسمتی از پادکست باشد که دانلود نشده باشد، به صورت خودکار و به شکل جریان داده ای بر روی آیفون پخش خواهد شد. برای دانلود کردن هر قسمت دلخواه از هر پادکست، بر روی آیکون دانلود که به شکل  the Download icon. است، ضربه بزنید تا با دانلود شدن آن قسمت بتوانید در وقت مناسب و به صورت آفلاین به آن گوش دهید.

  • ادامه دادن پخش قسمت دلخواه از پادکست

برای این منظور بر روی گزینه ی Listen now ضربه بزنید . دقت کنید که قسمت هایی که به صورت کامل گوش داده نشده اند،  در  قسمت بالای لیست قرار می گیرند.

blank استفاده از سیری برای پخش پادکست ها در برنامه ی Podcasts 

برای این منظور می بایست بعد از صدا زدن سیری، جمله ای مانند  “Play podcasts” را ادا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کار دستیار هوشمند آیفون می توانید نگاهی به پست “همه چیز در مورد دستیار هوشمند آیفون” بیندازید.

  • به روز نگه داشتن پادکست ها بر روی تمامی دستگاه های اپل

برای آن که بتوانید پادکست هایی که اشتراک آنها را تهیه کرده اید بر روی تمامی دستگاه های اپلتان به روز نگه دارید،  به آدرس Settings > Podcasts رفته و در ادامه گزینه ی Sync Podcasts را فعال کنید.

پخش پادکست ها در برنامه ی Podcasts 

  • نمایش کنترل های پخش پادکست ها

حین پخش یکی از قسمت های هر پادکست دلخواه، می توانید بر روی تمامی کنترل های پخشی که در نزدیکی بخش پایینی صفحه ی پخش قرار گرفته اند،  ضربه بزنید. تایمر خواب و گزینه ی اشتراک گذاری پادکست در همین بخش قرار گرفته اند. برای پنهان کردن کنترل های مرتبط با پخش پادکست می بایست انگشتتان را بر روی صفحه ی پخش گذاشته و آن را به سمت پایین بکشانید.

پخش-پادکست-ها

پخش-پادکست-ها

تصویر بالا نمایی از کنترل های پخش یک پادکست است.  در بخش میانی صفحه کنترل می توان دو دکمه ی پخش و یا مکث پادکست را دید. در بخش زیرین صفحه ی کنترل هم دکمه ی مربوط به تنظیم ولوم پادکست قرار دارد. در بخش بالایی صفحه، اسلاید عقب و جلو کردن پادکست را می بینید. در گوشه ی پایینی و سمت چپ تصویر هم دکمه ی تغییر سرعت پخش قابل مشاهده است. در گوشه پایینی و سمت راست تصویر نیز می توان دکمه the More button را دید که برای دسترسی به گزینه های کنترلی بیشتر برای پخش پادکست ها است.

  • پخش پادکست

برای پخش کردن هر پادکست دلخواه بر روی دکمه the Play button ضربه بزنید.

  • ایجاد وقفه در پخش پادکست

برای ایجاد وقفه در پخش پادکست دلخواه بر روی دکمه the Pause button ضربه بزنید.

  • جلو و عقب کردن 15 ثانیه ای پادکست ها

برای آن که زمان پخش فعلی پادکست را 15 ثانیه به جلو و یا عقب ببرید، می بایست بر روی فلش های دایره ای که در تصویر دیده می شوند،  ضربه بزنید.

  • جلو و عقب کردن پادکست ها با دقت بیشتر

برای جلو و عقب کردن زمان پخش پادکست ها می توانید انگشت خود را بر روی صفحه پخش گذاشته و نشانگر پخش را به جلو و یا عقب بکشانید. برای کنترل سرعت به جلو و عقب رفتن پادکست، می توانید همزمان با کشیدن نشانگر پخش در جهت چپ و راست، انگشت را به صورت عمودی حرکت دهید تا سرعت مطلوب حاصل شود.

blank استفاده از سیری برای جلو و عقب بردن زمان پخش پادکست ها در برنامه ی Podcasts 

برای این منظور می توانید جملاتی مانند جملات زیر را ادا کنید:

  • “Skip back 15 seconds”
  • “Skip to the next episode”

پس از ادا کردن جملات بالا سیری به ترتیب زمان پخش اپیزود را 15 ثانیه به عقب می برد و در مورد جمله ی دوم پخش را از اپیزود بعدی ادامه می دهد.

  • اضافه کردن قسمتی خاص از پادکست به صف Up Next 

برای آن که بتوانید قسمت های سریالی را به ترتیب گوش دهد می بایست قسمت ها را به ترتیب شماره ی آنها به صف Up Nextاضاف کنید. برای این منظور بر روی دکمه the More button ضربه زده و در ادامه بر روی یکی از گزینه های Play Next و یا Play Later ضربه بزنید. برای دیدن Up Next Queue، صفحه را گرفته و آن را به سمت بالا بکشانید.

  • دریافت اطلاعات بیشتر در مورد یک قسمت از پادکست

برای این منظور می بایست زمان پخش اپیزود مورد نظر صفحه را گرفته و آن را به سمت بالا بکشانید و در ادامه بر روی گزینه ی Episode Notes تپ کنید.

blankتوجه: کاربران آیفون ها می توانند پخش پادکست ها را با استفاده از Apple EarPods ها کنترل کنند.

  • پخش پادکست ها بر روی دستگاه های بلوتوث و یا AirPlay 

به این منظور می بایست بر روی دکمه the Playback Destination button ضربه زده و در ادامه دستگاه بلوتوث مورد نظر خود را برای اتصال به پادکست در حال پخش انتخاب کنید. پس از اتصال آیفون به دستگاه بلوتوث، صدای پادکست از آن دستگاه پخش خواهد شد.

blankتوجه: می توان یک پادکست واحد را به صورت همزمان و بر روی چندین دستگاه AirPlay 2 و یا با استفاده از چند بلندگوی HomePod پخش کرد.

مدیریت کتابخانه ی برنامه ی Podcasts

برای مشاهده پادکست های موجود در اشتراکتان و نیز قسمت هایی از پادکست ها که آنها را دانلود کرده اید، بر روی گزینه ی Library ضربه بزنید.

مدیریت-کتابخانه-ی-پادکست-ها

مدیریت-کتابخانه-ی-پادکست-ها

در تصویر بالا می توانید زبانه Library را در پادکست ببنید. همانطور که می بینید این زبانه به تازگی به روزرسانی شده است.

  • جستجوی کتابخانه در برنامه ی Podcasts 

برای این منظور می بایست پس از تپ کردن روی زبانه ی Search و حضور در برگه جست و جو، نام پادکست یا قسمت مورد نظر از پادکست را تایپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی Your Library ضربه زده و در انتها بر روی گزینه ی Search ضربه بزنید.

  • گشتن به دنبال تمامی قسمت های یک پادکست

بر روی گزینه ی Library ضربه زده و در ادامه بر روی پادکست مورد نظر تپ کنید و در انتها نیز بر روی گزینه ی  Available Episodes ضربه بزنید.

  • اشتراک گذاری یک پادکست و یا قسمتی از آن

برای این منظور کافی است که بر روی قسمت مورد نظر از پادکستی خاص و یا بر روی پادکست مطلوب ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the More button ضربه بزنید،  در انتها نیز می بایست دکمه the Share button را لمس کنید، سپس یکی از گزینه های موجود برای اشتراک گذاری پادکست را انتخاب کنید.

  • تغییر تنظیمات پادکست های موجود در اشتراک شما

برای شخصی سازی کردن تنظیمات مرتبط با پادکست ها می بایست ابتدا آن پادکست را لمس کرده و در ادامه بر روی دکمه the More button ضربه بزنید. حال می بایست بر روی دکمه ی Settings ضربه بزنید. شما می توانید گزینه های مرتبط با اعلان ها را  بازتنظیم کرده و یا ترتیب پخش و دانلود قسمت های مختلف از یک پادکست را تغییر داده و یا اقداماتی از این دست انجام دهید.

  • تغییر تنظیمات پیش فرض دانلود پادکست ها

برای این منظور به آدرس Settings > Podcasts > Download Episodes بروید.

دانلود اپیزودهای یک پادکست

دانلود اپیزودهای یک پادکست

  • تنظیم چگونگی جست و جو برای قسمت های جدید پادکست های محبوب شما

برای این منظور به آدرس Settings > Podcasts > Refresh Every رفته و در ادامه یکی از گزینه های موجود را بنابر نیاز خود انتخاب کنید.

تنظیم زمان بندی برای جست و جو برای قسمت های جدید پادکست های محبوب شما

تنظیم زمان بندی برای جست و جو برای قسمت های جدید پادکست های محبوب شما

  • دانلود محدود به اتصالات Wi-Fi

برای جلوگیری از دریافت پادکست از طریق دیتای موبایل و استفاده از داده های تلفن همراه برای دانلود و پخش آنها، به آدرس Settings > Podcasts رفته و در ادامه گزینه ی Only Download on Wi-Fi را فعال کنید.

  • پاک کردن یکی از قسمت های پادکست

برای پاک کردن یکی از قسمت های پادکستی خاص می بایست ابتدا بر روی گزینه یLibrary تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی Episodes ضربه بزنید. حال می بایست اپیزود مورد نظر را گرفته و آن را به سمت چپ بکشانید و بر روی گزینه ی  Delete تپ کنید.

  • پاک کردن کل و یا قسمتی از پادکست دانلود شده

برای پاک کردن یکی از قسمت های پادکستی خاص می بایست ابتدا بر روی گزینه یLibrary تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی Downloaded ضربه بزنید. حال می بایست اپیزود مورد نظر را گرفته و آن را به سمت چپ بکشانید و بر روی گزینه ی  Delete تپ کنید.

  • خاتمه دادن به اشتراک یکی از پادکست ها در برنامه ی Podcasts

برای این منظور می بایست پادکست مورد نظر را لمس کرده و در ادامه بر روی دکمه the More button ضربه بزنید. در انتها بر روی گزینه ی  Unsubscribe ضربه بزنید.

مطالب مرتبط