ترفند آیفون

آموزش آیفون – برنامه ی App Store

blank

پیدا کردن برنامه ها و بازی ها در برنامه ی App Store

برنامه ی App Store فروشگاهی است پر از App های گوناگون و یکی از بهترین سایت ها برای پیدا کردن، خرید و دانلود برنامه ها و بازی های سیستم عامل iOS است.

blankتوجه: برای استفاده از برنامه ی App Store به اینترنت و نیز شناسه اپل (اپل آی دی) نیاز دارید. نکته ی دیگر در مورد برنامه ی App Store این است که این برنامه برای تمامی نقاط جهان در دسترس نیست و از طرفی میزان دسترسی ها و برنامه های موجود روی این فروشگاه، بسته به کشوری که در آن قرار دارید، متفاوت خواهد بود.

 

پیدا-کردن-برنامه-ها-و-بازی-ها-در-برنامه-ی-App-Store

پیدا-کردن-برنامه-ها-و-بازی-ها-در-برنامه-ی-App-Store

تصویر بالا صفحه نمایش شامل برنامه ی App Store را نشان می دهد که در آن یکی از برنامه های این فروشگاه انتخاب شده است. برای تماشای خرید هایی که از این فروشگاه داشته اید، بر روی تصویر پروفایل خود در که قسمت بالایی و سمت راست صفحه نمایش داده می شود، ضربه بزنید. در بخش پایینی صفحه و از سمت چپ به راست نیز گزینه های Today، بازی ها (Games)، برنامه ها(Apps)، به روز رسانی ها (Updates) و جستجو برای برنامه ها و بازی ها تحت عنوان Search قرار گرفته است.

  • به روز نگه داشتن برنامه ی App Store

 گزینه ی Today که در سمت چپ و پایینی ترین بخش صفحه قابل مشاهده است، برای کشف تازه های جهان برنامه های اپل است. برای مشاهده ی تازه ترین برنامه های اضافه شده به برنامه ی App Store بر روی آیکون Today ضربه بزنید. پس از باز شدن این صفحه می توانید مجموعه ای از راهنمایی ها و ترفندها، دسته بندی های مرتبط با برنامه ها و بازی ها، پیش نمایش هایی منحصر به فرد از برنامه ها و بازی ها را در سراسر جهان ببینید.

  • مرور و جست و جوی برنامه ها بر اساس دسته بندی های خاص آنها

برای مشاهده ی برنامه های متعلق به یک دسته خاص می بایست ابتدا بر روی گزینه ی Apps که در بخش پایینی صفحه قرار دارد، ضربه زده و در ادامه صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و Top Categories را تپ کنید تا یکی از دسته های متعلق به Photo & Video, Entertainment و یا Kids را انتخاب کنید. با انتخاب هر یک از دسته های نام برده شده به ترتیب برنامه هایی با تم سرگرمی، عکس و ویدیو و یا کودکان برای شما به نمایش در می آیند.

جست و جوی برنامه ها بر اساس دسته بندی های خاص آنها

جست و جوی برنامه ها بر اساس دسته بندی های خاص آنها

تصویر بالا نمایشی را از صفحه برنامه ها در برنامه ی App Store نشان می دهد. در بخش پایینی و از سمت چپ به راست گزینه های Today، بازی ها، برنامه ها، به روز رسانی ها و برگه های جستجو قابل مشاهده هستند.

  • مرور بازی بر اساس ژانر آنها

برای دیدن بازی ها بر اساس تم و ژانر آنها می بایست ابتدا بر روی گزینه ی Games ضربه زده و در ادامه با اسکرول کردن صفحه به پایین بر روی گزینه ی Top Categories تپ کرده و یکی از ژانرهای موجود برای بازی ها را انتخاب کنید. این ژانرها می توانند یکی از گزینه های Action، Arcade و یا Kids باشند. با انتخاب ژانرهای بالا به ترتیب بازی های آنلاین و تیمی، هیجان انگیز و بازی های مناسب برای رده ی سنی کودکان به شما نمایش داده خواهد شد.

  • پیدا کردن یک برنامه خاص 

برای پیدا کردن یکی از برنامه های مشخص بر روی گزینه ی Search ضربه زده و در ادامه عنوان مورد جست جو را در فیلد جستجو وارد کرده و در انتها بر روی گزینه ی Search که روی کیبورد می بینید، تپ کنید.

blank پیدا کردن یک برنامه خاص با استفاده از Siri

اگر دوست دارید سیری برای شما به دنبال یک بازی و یا برنامه ی خاص روی برنامه ی App Store  بگردد، باید پس از صدا زدن سیری، جمله ای مانند جمله ی زیر را ادا کنید:

“Find apps by Apple.”

پس از ادا کردن این جمله برنامه ی App Store اجرا شده و می توانید نام برنامه و یا بازی مورد نظر خود را بگویید تا سیری به دنبال آن بگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد دستیار صوتی هوشمند اپل، نگاهی به پست “همه چیز در مورد دستیار صوتی Siri” بیندازید.

blank پیدا کردن یک برنامه خاص با استفاده از تاچ سه بعدی آیفون

ِبر روی صفحه اصلی گوشی (صفحه ی هوم)، آیکون برنامه ی App Store را که به شکل blank است، فشار داده و در ادامه بر روی عبارت Search تپ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

  • توصیه و پیشنهاد یک برنامه و یا بازی به دوستان

ابتدا می بایست آن بازی یا برنامه خاص را بر روی برنامه ی App Store باز کرده و در ادامه بر روی دکمه the More button ضربه زده و در انتها یکی از گزینه های موجود را برای ارسال پیشنهاد برنامه به دوستانتان انتخاب کنید. برای مثال می توانید پیام حاوی پیشنهاد برنامه و بازی را با استفاده از Mail یا Message برای دوستانتان ارسال کنید.

خرید، اجاره و دانلود برنامه و بازی از برنامه ی App Store

برای خرید و استفاده از سرویس های برنامه ی App Store، می بایست با اپل آی دی تان وارد برنامه شوید، در غیر اینصورت برنامه از شما می خواهد قبل از خرید با اپل آی دی خود لاگین کنید. برای مشاهده یا ویرایش شناسه اپل آی دی تان به آدرس Settings > [your name] > iTunes & App Store رفته و بر روی گزینه ی Apple ID ضربه بزنید. چنانچه اپل آی دی ندارید، می توانید در زمان خرید و یا دانلود برنامه و بازی آن را ایجاد کنید.

  • خرید و دانلود نرم افزار

زمان دانلود برنامه و بازی بر روی قیمت برنامه ضربه زده و در ادامه دستورالعمل ها را یک به یک دنبال کنید. اگر قیمت برنامه رایگان است،  بر روی Get ضربه بزنید.

چنانچه به جای قیمت در کنار برنامه دکمه دانلود را که به شکل آیکون the Download button است، می ببینید به این معنی است که قبلا این برنامه را خریداری کرده اید و می توانید بار دیگر آن را بدون هزینه بارگیری و دانلود کنید. اگر برنامه در حال دانلود شدن است و یا اینکه در حال به روزرسانی است، نماد برنامه با یک نشانگر پیشرفت و بر روی صفحه اصلی ظاهر می شود.

برنامه هایی که از  App Store گرفته اید،  به صورت خودکار و حین استفاده از  شبکه ی Wi-Fi به روز رسانی می شوند، بنابراین می توانید با آخرین پیشرفت ها و ویژگی های خود ادامه دهید. (برای خاموش کردن به روز رسانی خودکار برنامه ها، به Settings > [your name] > iTunes & App Store رفته و در ادامه گزینه ی  Updates را خاموش کنید.)

تنظیمات اپل آی دی برای دانلود برنامه از App Store

تنظیمات اپل آی دی برای دانلود برنامه از App Store

blank استفاده از تاچ سه بعدی برای دانلود برنامه ها از App Store

 برای مشاهده برنامه های خریداری شده،  از روی صفحه اصلی آیکون برنامه ی App Store را فشار داده و بر روی گزینه ی Purchased تپ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

  • مشاهده و دانلود خریدهای قبلی

بر روی گزینه ی Updates ضربه زده و در ادامه بر روی تصویر پروفایل که در بخش بالایی و سمت راست تصویر می بینید، ضربه زده و در انتها بر روی گزینه ی Purchased ضربه بزنید. برای دانلود خودکار برنامه هایی که روی سایر دستگاه های اپل خریداری کرده اید، به آدرس Settings > [your name] > iTunes & App Store رفته و گزینه ی  Apps را که ذیل گزینه ی Automatic Downloads است، روشن کنید.

خاموش کردن دانلود خودکار برنامه ها از App Store

خاموش کردن دانلود خودکار برنامه ها از App Store

  • محدود  کردن دانلود تنها به اتصالات Wi-Fi

برای جلوگیری کردن از دانلود برنامه ها و بازی ها توسط دیتای تلفن همراه، به آدرس Settings > [your name] > iTunes & App Store بروید و در ادامه گزینه ی Use Cellular Data را خاموش کنید.

  • تایید خریدها از برنامه ی App Store  با استفاده از Family Sharing

 با ایجاد و تنظیم  اشتراک خانوادگی (Family Sharing) می تواند خرید های انجام شده توسط دیگر اعضای خانواده را برای سنی خاص بررسی و تایید کنید.

  • مشاهده و دانلود برنامه های خریداری و دانلود شده توسط اعضای خانواده 

با انجام تنظیمات مربوط به اشتراک خانواده، می توان برنامه های خریداری شده توسط اعضای خانواده را به اشتراک گذاشت و یا آنها را مشاهده و دانلود کرد. به این منظور بر روی گزینه ی  Updates ضربه زده و در ادامه بر روی تصویر پروفایلی که در بخش بالایی و سمت راست صفحه می بینید، ضربه زده و در انتها نیز بر روی Purchased تپ کنید و یک عضو خانواده تان را برای مشاهده ی خریدهای خود انتخاب کنید. (خریدهایی که حین Family Sharing و با اشتراک گذاری خانوادگی صورت می گیرند، بعد از ترک گروه توسط اعضای خانواده، قابل دسترسی نخواهند بود.)

  • محدود کردن پرداخت های درون برنامه ای

 برنامه های بسیاری وجود دارند که ارائه ی محتوای اضافی را با پرداخت هزینه های بیشتر و پرداخت های درون برنامه ای ارائه می کنند. برای جلوگیری از پرداخت های درون برنامه ای، به آدرس Settings > General > Restrictions رفته و مطمئن شوید که گزینه ی Restrictions فعال باشد، پس از فعال کردن محدودیت خرید درون برنامه ای، پول اضافی برای برنامه ها خرج نخواهد شد. در انتها هم گزینه ی In-App Purchases را فعال کنید.

تنظیم محدودیت دانلودها و پرداخت های درون برنامه ای

تنظیم محدودیت دانلودها و پرداخت های درون برنامه ای

شما همچنین می توانید محدودیت های دیگری همانند محدود کردن مجوز دانلود برنامه ها به سن افراد خانواده وضع کنید.

  • امتیاز دهی به برنامه ها 

حین مشاهده ی یک برنامه خاص بر روی دکمه the More button ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Gift ضربه بزنید ( توجه کنید که قابلیت امتیاز دهی برای تمامی برنامه ها در دسترس نیست).

  • ارسال کارت هدیه به یک اکانت iTunes خاص

برای این منظور بر روی گزینه ی Updates ضربه زده و در ادامه بر روی تصویر پروفایلتان که در بخش بالایی و سمت راست تصویر می بینید ضربه بزنید، سپس بر روی گزینه ی Send Gift Card by Email ضربه بزنید.

  • فروش کارت هدیه یا کد خرید از App Store

برای این منظور بر روی گزینه ی Updates ضربه زده و در ادامه بر روی تصویر پروفایلتان که در بخش بالایی و سمت راست تصویر می بینید ضربه زده و سپس بر روی گزینه ی Redeem Gift Card و یا Code ضربه بزنید.

blank استفاده از سیری برای فروش کارت هدیه در برنامه App Store

برای این منظور پس از صدا زدن سیری جمله ای مانند “Redeem an iTunes Store gift card” را ادا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد دستیار صوتی هوشمند اپل، نگاهی به پست “همه چیز در مورد دستیار صوتی Siri” بیندازید.

blank فروش کارت هدیه در برنامه App Store با استفاده از تاچ سه بعدی آیفون

ِبر روی صفحه اصلی گوشی (صفحه ی هوم)، آیکون برنامه ی App Store را که به شکل blank است، فشار داده و در ادامه بر روی گزینه ی Redeem ضربه بزنید.

  • ایجاد گذرنامه iTunes

برای این منظور بر روی گزینه ی Updates ضربه زده و در ادامه بر روی تصویر پروفایلتان که در بخش بالایی و سمت راست تصویر می بینید ضربه زده و سپس بر روی گزینه ی Redeem Gift Card و یا Code ضربه زده و در انتها بر روی گزینه ی tap Get Started که ذیل زبانه ی iTunes Pass قابل مشاهده است، تپ کنید.

مطالب مرتبط