ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی در تلگرام

آموزش استفاده از تاچ سه بعدی در تلگرام

اخیرا تلگرام در به روزرسانی نسخه 3.2.2 خود، امکانی را برای دارندگان گوشی های جدید موبایل برند آیفون فراهم کرده است که بتوانند از یک قابلیت جدید این مدل گوشی های همراه که اصطلاحا به آن تاچ سه بعدی یا 3D Touch گفته می شود، در مورد این نرم افزار نیز استفاده کنند و از آیفون داشتن لذت بیشتری ببرند. تاچ سه بعدی فقط با مدل های گوشی همچون آیفون ایکس، آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، اپل واچ، آی پد ، آیفون 9 و مدلهای جدیدی که در آینده وارد بازار می شوند، سازگار بوده و قابل استفاده است.

تاچ سه بعدی چیست؟

مدلهای جدید گوشی های آیفون دارای ویژگی جالب تاچ سه بعدی هستند که به شما این امکان را می دهد با فشردن صفحه گوشی با درجات متفاوت به میانبرهای اپلیکیشن مورد نظر خود، از طریق Peak و Pop دسترسی پیدا کنید. این ویژگی به صفحه نمایش اجازه می دهد تا میزان فشار فیزیکی را شناسایی کند و سپس به اقدام نرم افزاری پاسخ دهد. به عنوان مثال با این روش برای آیکون های بعضی نرم افزارها از تاچ سه بعدی استفاده کنید و ویجت هایی به ویجت صفحه تان اضافه کنید. یا می توانید پرینت PDF را تاچ سه بعدی کنید. از این امکان برای مسیریابی و موقعیت یابی می توان استفاده کرد. این امکان علاوه بر تلگرام برای تلگرام برای اپلیکیشن هایی همچون فیس بوکريال پینترست، شازم، فایرچت، دراپ باکس، مدیوم، اورنوت، اوپ تیبل، واتس اپ قابل استفاده است.

چگونه از تاچ سه بعدی در تلگرام استفاده کنیم؟

برای کسانی که در طول روز از نرم افزار تلگرام بسیار زیاد استفاده می کنند، این ویژگی گوشی های آیفون می تواند بسیار مفید باشد زیرا دسترسی سریع و آسان به قسمتهای مختلف نرم افزار تلگرام را برای آنها فراهم می سازد.

کاری که این تاچ سه بعدی انجام می دهد اصطلاحا « Peek & Pop» خوانده می شود که به معنی زیر چشمی نگاه کردن و به سرعت عمل کردن است؛ از این اصطلاح می توان فهمید که با این قابلیت جدید گوشی های آیفون می توان در انجام فعالیتهای خود از طریق این گوشی ها سرعت عمل بیشتری داشت. Peek پیش نمایش پیغام تلگرام را نشان می دهد و اگر شما بیشتر روی پیغام فشار دهید عملیات Pop ، آن پیغام را باز می کند.

اگر بر روی آیکون تلگرام در صفحه خانگی خود فشارید دسترسی سریع به نوار ابزار باز می شود. به کمک آن شما می توانید به یکی از چتهای فعال خود وارد شده و پیغامی جدید بنویسید بدون اینکه لازم باشد وارد نرم افزار تلگرام شوید و به پیغامهای جدید از همان صفحه home پاسخ دهید و همزمان از گزینه هایی مثل ارسال پیام صوتی و مشاهده مطالب کانالها و بات ها استفاده کنید. دارندگان آی پد (IPad) از این امکان در صفحه اسپلیت اسکرین ( split screen) می توانند بهره ببرند.

تاچ سه بعدی، امکان چت کردن با مخاطبین را مستقیما از جستجوی سیستم IOS فراهم می کند. سنسور تعبیه شده بر روی صفحه بسیار حساس است و میزان تورفتگی را بر اساس شدت فشار و لمس تشخیص داده و بر این اساس به بخش مورد نظر شما منتقل می شود.
شما با این میانبر ، می توانید از صفحه Home عکس ها و فیلم های خود را که در تلگرام دارید نگاه کرده و به تاریخچه پیامها و رسانه هایی که به اشتراک گذاشته شده، دسترسی داشته باشید. عکسهای پروفایل افراد را به راحتی ببینید بدون اینکه نیاز باشد وارد صفحه چت شخص مورد نظر خود شوید و بر روی عکس او کلیک کنید، تصویر پروفایل مخاطب خود را در سایز کامل و بزرگ ببینید.

با دوربین فوری تاچ سه بعدی در تلگرام می توانید یک صدم ثانیه از حادثه و یا تصویری را در زندگی خود از دست نداده و فورا از آن عکس یا فیلم تهیه کرده و آن را به اشتراک بگذارید.این ویژگی تاچ سه بعدی در تلگرام به صورت خودکار این امکان را فراهم می کند تا شما در هنگام فیلم یا عکس گرفتن سریعا از نور فلش نیز استفاده کنید در صورتی که به فلش نیاز ندارید می توانید این تنظیمات را غیر فعال کنید.

چگونه تاچ سه بعدی را در گوشی آیفون خود فعال کنیم؟

  • ابتدا مطمئن شوید اپلیکیشنی که قصد استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی را برایش دارید این امکان را برای نرم افزارش فراهم کرده است یا خیر.
  • قسمت تنظیمات ( Setting) گوشی آیفون را باز کنید
  • به قسمت دسترسی ها (Accessibility) و بعد تاچ سه بعدی (3D Touch) بروید

 

قسمت دسترسی ها (Accessibility) و بعد تاچ سه بعدی (3D Touch)

قسمت دسترسی ها (Accessibility) و بعد تاچ سه بعدی (3D Touch)

 

  • مطمئن شوید که تاچ سه بعدی در حالت روشن یا ON قرار دارد
  • میزان حساسیت فشار برای فعال شدن تاچ سه بعدی بر روی صفحه را هر چقدر که مناسب است و تمایل دارید تنظیم کنید. درجات این حساسیت در حالت کم، متوسط و زیاد قابل تنظیم است.

 

تاچ سه بعدی در حالت روشن یا ON

تاچ سه بعدی در حالت روشن یا ON

 

  • عملکرد تاچ سه بعدی را از طریق تصویر نمونه در پنل تنظیمات امتحان کرده و از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • بعد از فعال سازی تاچ سه بعدی اپلیکیشن هایی را که می خواهید از قابلیت تاچ سه بعدی در مورد آنها استفاده کنید انتخاب کنید. فراموش نکنید که تلگرام را نیز حتما به این لیست اضافه کنید تا راحتتر و سریعتر از این نرم افزار لذت ببرید.

 

فعال کردن قابلیت تاچ سه بعدی برای اپلیکیشن

فعال کردن قابلیت تاچ سه بعدی برای اپلیکیشن

 

با این که تاچ سه بعدی ویژگی ای مفید محسوب شده و از نقاط اصلی فروش گوشی های جدید آیفون است، بر خی از کاربران ممکن است آن را منحرف کننده و یا مزاحم بدانند و در نتیجه بخواهند این قابلیت تاچ سه بعدی روی صفحه را غیر فعال کنند اما بعد از مدتی ممکن است تغییر نظر داده و تمایل داشته باشند این ویژگی گوشی خود را دوباره فعال کنند. بنا بر این بهتر است قبل از این کار میزان حساسیت فشار بر روی صفحه خود را تنظیم کنید تا با هر حرکت انگشت شما این ویژگی شروع به فعالیت نکند و مزاحم شما به نظر نرسد.

تحقیقات نشان می دهد بعد از به وجود آمدن امکان تاچ سه بعدی در تلگرام کاربران 10 بیلون پیغام از این طریق ارسال کرده اند؛ در حالی که این رقم در سال گذشته یک بیلیون عدد بود.

مطالب مرتبط