راهنمای خرید

کنترل ضربان قلب با اپل واچ

blank

کنترل ضربان قلب با اپل واچ می تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد که در این مقاله آن را بررسی می کنیم.

ضربان قلب و یا همان نبض شما یک از مهم ترین فاکتورهای سنجش سلامت و اندازه گیری آن نیز روشی مهم برای نظارت بر عملکرد صحیح ارگان های بدن است. با خرید ساعت هوشمند مانند اپل واچ، می توانید نبضتان را در طول تمرین های ورزشی که انجام می دهید بررسی کرده و در طول روز، طی زمان استراحت، حین پیاده روی، انجام تمارین تنفس و … از عملکرد قلب خود آگاه شوید.

  • مشاهده ضربان قلب بر روی ساعت هوشمند اپل

برای مشاهده ضربان قلب و نبض بر روی اپل واچ می بایست برنامه Heart Rate را که با آیکون blank روی صفحه نمایش ساعت اپل قرار دارد،  باز کنید تا متوسط ضربان قلبتان را حین استراحت و نرخ متوسط آن را طی ​​قدم زدن هایتان مشاهده کنید. ساعت اپل قادر است مادامی که آن را پوشیده اید، نبض شما را اندازه گیری کرده و داده های آن را درون برنامه ذخیره کند.

کنترل ضربان قلب با اپل واچ

مشاهده-ضربان-قلب-بر-روی-ساعت-هوشمند-اپل

تصویر بالا شامل صفحه نمایش برنامه Heart Rate است که نرخ نبض فعلی شما در بخش پایینی و سمت چپ صفحه و آخرین عدد مربوط به نبض به همراه زمان آن با فونتی کوچکتر و زیر آن قرار گرفته است. نمودار بالا، تعداد ضربان قلب شما را در طول روز نشان می دهد.

blankتوجه: ویژگی های ضربان قلب در اپل دیده بان سری اول و بعد از آن یافت می شود.

کنترل ضربان قلب با اپل واچ: آموزش

  • بررسی ضربان قلب در طول تمرین های ورزشی

ساعت هوشمند اپل به صورت پیش فرض، نبض فعلی کاربر را درون صفحه اطلاعات چندپارامتری مرتبط با تمارین ورزشی کاربر نمایش می دهد. برای سفارشی کردن پارامترهای نشان داده شده در طول تمرین ورزشی، این مراحل را دنبال کنید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه Watch Watch تپ کنید، به آدرس Workout> View Workout رفته و در ادامه بر روی یکی از تمارین ضربه بزنید.

شما می توانید همزمان با شروع تمرین ورزشی، اپل واچ را برای ذخیره داده های مرتبط همچون ضربان قلب و … آماده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نگاهی به پست “پیگیری فعالیت های بدنی روزانه با اپل واچ” بیندازید.

بررسی-ضربان-قلب-در-طول-تمرین-های-ورزشی

بررسی-ضربان-قلب-در-طول-تمرین-های-ورزشی

در تصویر بالا صفحه نمایش آماری مرتبط با تمرین های ورزشی خود را می بینید که شامل زمان سپری شده و نبض شما طی ورزش است. با استفاده از یک نگاه سرسری به این صفحه می توانید اطلاعات مرتبط با عملکرد پمپاژ خون از قلب و یا همان نبض خود را پایش و نظارت کنید.

  • مشاهده نمودار و گراف رسم شده از داده های مرتبط با ضربان قلب

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Health را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی گزینه Health Data ضربه زده و در ادامه بر روی Heart ضربه بزنید.

شما می توانید داده های مرتبط با ضربان قلب خود را در هر ساعت، هر روز، هر هفته، هر ماه دلخواه و یا طی سال گذشته ببینید. همچنین می توان دوره های استراحت، ریکاوری، تمرین های سخت ورزشی، قدم زدن های متوسط و نیز جلسات تنفس را در این بخش دید. برخی از اطلاعات مهم مرتبط با داده های ضربان قلب، حداکثر و حداقل ضربان قلب در طی دوره انتخاب شده و نیز تغییرات ضربان قلب شما طی دوره ای خاص از زمان است.

  • روشن کردن اطلاعات ضربان قلب 

ساعت اپل به صورت پیش فرض، میزان نبض کاربر را طی تمرینات ورزشی و جلسات تنفس با استفاده و اجرای برنامه Heart Rate، نظارت می کند. چنانچه داده های نبض را به دلایلی خاموش کرده اید، می توان آن را دوباره روشن کرد. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی  Privacy ضربه بزنید.
  • گام سوم: گزینه Heart Rate را فعال کنید.
  • فعال کردن اعلان های مرتبط با نبض 

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه My Watch ضربه زده و در ادامه بر روی Heart Rate تپ کنید.
  • گام سوم: بر روی گزینه High Heart Rate ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های موجود برای ضربان قلب- مثلا 120 bpm را انتخاب کنید.
  • گام چهارم: بر روی گزینه  Low Heart Rate ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های موجود برای ضربان قلب- مثلا 45 bpm را انتخاب کنید.
فعال-کردن-اعلان-های-مرتبط-با-نبض 

فعال-کردن-اعلان-های-مرتبط-با-نبض

در تصویر بالا می توانید هشداری مرتبط با نبض را ببینید که نشان می دهد ضربان قلب کاربر بالا است. اپل واچ با پایش ضربان قلب و بر اساس ضربان قلب آستانه ای که کاربر انتخاب کرده است، می تواند در مورد بالا یا پایین بودن نبض کاربر به وی هشدار دهد. این هشدار 10 دقیقه پس از فعالیت انجام شده توسط کاربر بر روی صفحه نمایش ساعت پیدا می شود.

blankتوجه: برای به دست آوردن بهترین نتایج از برنامه Heart Rate، پشت Apple Watch بایستی با پوست مچ دست تماس پیدا کند تا قابلیت های تشخیصی اپل واچ همچون تشخیص بالا آمدن مچ دست، اعلان هپتیکی (ضربه به مچ دست) و سنسور ضربان قلب بتوانند به درستی عمل کنند. برای این منظور می بایست بند ساعت اپلتان را متناسب با اندازه مچ دست خود انتخاب کنید و بند ساعت نه خیلی تنگ و نه خیلی شل باشد.مچ دست شما باید درون بند ساعت راحت باشد تا سنسورهای موجود بر روی پشت ساعت کار خود را درست انجام دهند. شما می توانید ساعت اپل را حین انجام تمارین ورزشی تان سفت کنید و پس از آن بند را کمی شل تر ببندید .برخورد آب با سطح پوست ممکن است باعث کاهش دقت در ضبط و ذخیره ضربان قلب شود. علاوه بر این، سنسورها تنها زمانی کار می کنند که اپل واچ را در بخش بالایی مچ دست خود قرار دهید.

مطالب مرتبط