ترفند اندروید

کدهای مخفی گوشی اندروید و آیفون

blank

در صورتی که به دنبال کدهای جدید و مفید برای افزایش امنیت و حریم شخصی دستگاه اندرویدی و آیفون خود هستید، در اینجا بیش از 177 کد های مخفی گوشی معرفی شده است که می‌توانند به شما کمک کنند. در این مقاله به معرفی کدهای مخفی سامسونگ، کدهای مخفی گوشی شیائومی و کدهای مخفی آیفون می پردازیم.

گوشی‌های اندروید و آیفون حاوی اطلاعات زیادی درمورد سیستم عامل و سخت افزار خود می باشند ،که بیشتر کاربران نمی‌دانند چگونه به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. ولی چنانچه کدهای مخفی گوشی موبایل را بدانید، می‌توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، اطلاعات دوربین مخفی را داشته باشید، به سرعت از اطلاعات‌تان بک آپ بگیرید و خیلی کارهای دیگر را به سرعت انجام دهید.

کدهای USSD و MMI چیست؟

گوشی در دست است و کدهای مخفی گوشی تست می شوددر حالی که کاربر معمولی ممکن است حتی نیازی به تشخیص تفاوت بین این دو نداشته باشد، اما همیشه خوب است که بدانیم تفاوت‌ها چیست. هر دو کد USSD و MMI معمولا با یک ستاره یا یک علامت پوند/هشتگ شروع می‌شوند. این کدها به طور منظم با انتشار نسخه‌های جدید نرم‌افزار اندروید به‌روز می‌شوند و برخی از سازندگان نیز کدهای ویژه خاص خود را دارند.

روش ورود کد بسیار ساده است و تنها نیاز به باز کردن صفحه کلید گوشی و وارد کردن ترتیب شماره‌های مناسب دارد. مهم است توجه داشته باشید که برخی کدها خاص اپراتور هستند، بنابراین روی تمام دستگاه‌ها کار نمی‌کنند. بنابراین اگر گوشی شما به یک کد پاسخ نمی‌دهد، نگران نشوید، بعدی را امتحان کنید و یکی دیگر پیدا کنید.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این کدها، رفع مشکلات رایج و همچنین اهداف مفید تست و اشکال‌زدایی است. بجز تعمیرکاران موبایل، خیلی از کاربران معمولی نیز به دنبال کد تست گوشی سامسونگ هستند.

برای خرید گوشی موبایل با شرایط اقساطی از فروشگاه کوک موبایل دیدن فرمایید

کدهای USSD 

کدهای USSD ابزاری هستند که با کمک آن‌ها تلفن‌های همراه می‌توانند با سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌های تلفن همراه ارتباط برقرار کنند. این کدها در تلفن‌های همراه GSM کاربرد دارند و گاهی اوقات به آن‌ها “کدهای سریع” یا “کدهای ویژگی” می‌گویند.

اگر چه این‌ها کدها مخفی نیستند، ولی شناخته شده هم نمی‌باشند. زمانی که کدهای USSD شماره‌گیری شوند، به شبکه تلفن اتصال یافته و عملیات معینی را انجام می‌دهند، مانند اعلام مقدار اعتبار باقیمانده خط تلفن اعتباری یا مقدار دیتای مصرف شده در ماه. معمولاً این کدها تغییر می‌کنند و از اپراتوری به اپراتور دیگر متفاوت است.

کدهای MMI 

کدهای MMI دستوراتی هستند که با کمک آن‌ها می‌توان اطلاعاتی را از تلفن همراه دریافت کرد یا تنظیماتی را تغییر داد. این کدها با علائم ستاره یا هش (*#) شروع می‌شوند و مانند شماره‌های تلفن وارد می‌شوند. با استفاده از کدهای MMI می‌توان اقدامات و تنظیمات مختلفی را فعال یا غیرفعال کرد.

ما مجموعه‌ای از کدهای کامل MMI و USSD برای آیفون و اندروید (شامل سامسونگ) داریم.

برای استفاده از این کدها، تنها کافی است آن‌ها را در برنامه گوشی وارد کنید.

کد های مخفی اندروید

بعضی از کدهای مخفی، کدهای سیستمی اندروید است که معمولا با علامت * یا # آغاز می‌شوند. از آنجایی که این کدها به سیستم عامل اندروید مربوط هستند، لذا برای استفاده از آنها نیازی به اینترنت ندارید. با ارائه نسخه جدید اندروید، کدها نیز تغییر می‌کنند، به علاوه بعضی از شرکت‌ها نیز کدهای مخصوص به خود را دارند.

نحوه‌ی وارد کردن کدها بسیار آسان است، وارد قسمت شماره گیری شوید و کد مورد نظر را پشت سر هم وارد کنید. لازم به ذکر است که برخی از کدها برای اپراتورهای مختلف، متفاوت است و بر روی تمام دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود. لذا چنانچه گوشی شما به کدی جواب نداد، سعی کنید کد دیگری را یافته و امتحان کنید.

بهترین کدها برای یافتن اطلاعات تلفن

این کدها می توانند اطلاعات مهمی در مورد سخت افزار و نرم افزار تلفن شما به شما بدهند:

*#*#2663#*#* – نمایش اطلاعات نسخه صفحه لمسی.
*#*#44336#*#* – نمایش زمان ساخت تلفن شما.
*#*#3264#*#* – بررسی نسخه رم شما.
*#*#1111#*#* – نمایش نسخه نرم افزار FTA.
*#*#2222#*#* – نمایش نسخه سخت افزار FTA.
*#*#232337#*#* – مشاهده آدرس دستگاه بلوتوث.
*#06# – مشاهده شماره IMEI تلفن شما.
*#*#232338#*#* – نمایش آدرس MAC شبکه وای فای شما.
*#*#4986*2650468#*#* – مشاهده اطلاعات فریم ور تلفن شما.
*#*#34971539#*#* – مشاهده اطلاعات فریم ور دوربین شما.
*#*#1234#*#* – مشاهده اطلاعات فریم ور تلفن شما از جمله نسخه نرم افزار PDA.
*#03# – مشاهده شماره سریال فلش NAND.

 کدهای مخفی  گوشی های سامسونگ :

کدهای مخفی گوشی و نمایش IMEI

#06#*

این یک کد جهانی است که در همه تلفنهای همراه هر نام تجاری کار خواهد کرد. این کد شماره تلفن همراه تلفن IMEI (International Mobile Station Equipment Identity) را نشان می دهد که برای هر تلفن همراه منحصر به فرد است. شماره IMEI دستگاه خود را با هر کسی نشان ندهید و یا آن را به اشتراک نگذارید،. اکثرشماره سریال گوشی هایی که در شبکه مخابراتی ایران فعالند، با دو رقم 35 یا 86 شروع میشوند.

*#0*#

این یک سرویس جالب و مفید برای تلفن های همراه سامسونگ است. این کد به شما اجازه می دهد تا ال سی دی، سخت افزار و بسیاری دیگر از قطعات تلفن همراه خود را آزمایش کنید. شما ممکن است بسیاری از مکانیک تعمیر و نگهداری موبایل یا مهندسین مرکز خدمات را با استفاده از این کد در تلفن های موبایل برای تست سخت افزار مشاهده کرده باشید. با کمک این کد می توانید رنگ ها، ویبره ، دوربین، صفحه لمسی، بلندگوها و سنسورهای دیگر را بر روی تلفن همراه خود آزمایش کنید.

*#1111#

این کد می تواند مورد استفاده در مورد نسخه نرم افزار (یا سیستم عامل) نصب شده در تلفن همراه شما باشد.

*#2222#

این کد می تواند مورد استفاده در مورد نسخه سخت افزاری تلفن همراه شما باشد.

*#1234#

این کد اطلاعات PDA  ، و سایر اطلاعات سیستم عامل مربوط به نسخه های CP ، AP ، CSC را نشان میدهد.

 *#12580*369#

این کد هم اطلاعات مربوط به نرم افزار (نسخه AP، CP و CSC)و هم سخت افزار (RF cal و HW Rev.) را در یک صفحه نشان میدهد.

     *#7353#

این یک کد مفید دیگر است که به شما در آزمایش چیزهای مختلف از تلفن همراه شما مانند صدای، لرزش، دوربین، بلوتوث و بسیاری از سنسورها کمک می کند.

*#0011#  

این کد اطلاعات مربوط به وضعیت شبکه GSM شما را نشان می دهد. مانند وضعیت ثبت، باند GSM و غیره…

*#0228#

این کد می تواند مورد استفاده در مورد وضعیت باتری گوشی موبایل مانند سطح باتری، ولتاژ، درجه حرارت و غیره باشد.

*#0283#

این کد را می توان برای کنترل تنظیمات حلقه بسته ( Loop back) استفاده کرد.

*#9090#

این کد به شما اجازه می دهد تا گزینه های مختلف تشخیصی مانند  DUMP ,RAM و غیره را کنترل کنید.

*#7412365*

این کد می تواند به دانستن اطلاعات سیستم عامل و سخت افزار دوربین مورد استفاده قرار گیرد.

*#34971539#

این کد اطلاعات پیشرفته تر را در مورد سیستم عامل دوربین نشان می دهد. این همچنین به شما اجازه می دهد تا سیستم عامل دوربین را به روز کنید. اما سعی نکنید از گزینه ها برای به روز رسانی سیستم عامل دوربین استفاده کنید، ممکن است باعث آسیب رساندن به عملکرد دوربین تلفن همراه شما شود.

*#0808#

این کد را می توان برای تنظیمات USB در تلفن همراه خود استفاده کرد. تنظیمات را اگر درباره آنها اطلاعات کافی ندارید، تغییر ندهید.

*#9900#

این کد برای ورود به حالت System Dump مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند برای خاموش شدن سریع و افزایش سرعت شبکه و غیره استفاده شود.

*#2663#

این کد صفحه نمایش لمسی (TSP و Touch Key) اطلاعات مربوط به سیستم عامل تلفن همراه شما را نشان می دهد. شما همچنین می توانید از طریق این کد نرم افزار TSP و TSK را به روز کنید.( به روز رسانی مخفی بخش های حساس سیستم عامل).

*#22558463#

این کد را می توان برای ری استارت کردن کل زمان تماس استفاده کرد. آن را همانطور مبتوانید در Call log نیز انجام می دهید.

Call log —> More —> Call duration —> Reset

*#272*IMEI#

این کد را می توان برای نشان دادن و تغییر کد فروش (همچنین به عنوان CSC ) از تلفن همراه خود را تغییر دهید. اگر شما نمی دانید که این گزینه ها چه کاری انجام می دهند، هیچ گزینه ای را تغییر ندهید شما باید شماره IMEI را در این کد جایگزین کنید با کد IMEI صحیح تلفن همراه خود که می تواند با استفاده از کد *#06# نشان داده شده در بالا پیدا کنید و استفاده فرمایید.

#7465625*638*#

این یک کد بسیار پیشرفته است که به شما امکان می دهد کد کلید کنترل قفل شبکه را وارد کنید. هیچ عدد را بدون دانش درست وارد نکنید، در غیر این صورت ممکن است عملکرد تلفن همراه شما را دچار مشکل کند و گوشی break شود.

*2767*3855#

ریست کل داده ها و تنظیمات تلفن همراه، فرمت کردن به تنظیمات کارخانه ای ( البته این کار از طریق منوی داخل گوشی و همچنین از طریق wipe کردن نیز می شود)

 *#0000#

دوستان عزیز. این کدها بر روی تمام تلفن های همراه سامسونگ کار خواهند کرد. اگر درمورد کد های مخفی دیگر که در بالا ذکر نشده است، اطلاعاتی دارید لطفا آن را در نظرات به اشتراک بگذارید و کد را به لیست ما اضافه کنید.


کدهای مخفی گوشی نوکیا:این کد برای مشاهده مدل و نسخه نرم افزاری گوشی کاربرد دارد:

*#92702689#

این کد برای مشاهده کدهای گارانتی مربوط به مدت زمان کارکرد گوشی (life time) و …. کاربرد دارد.


کد مخفی گوشی های سونی:

با استفاده از کد *#*#7378423#*#* با منوی Service مواجه می شوید. با استفاده از گزینه Service Test  میتوانید قسمت های مختلف گوشی را آزمایش کنید.


کد مخفی گوشی های هوآوی:

کد مخفی گوشی های هوآوی *#*#2846579*#*#  می باشد که شامل دو گزینه MMI test و Project Menu  است. با استفاده از گزینه MMI test میتوان قسمت های مختلف گوشی را آزمایش کرد.

کد انتقال مکالمه در تمام گوشی ها

کدهای انتقال مکالمه (Divert) عبارتند از:

*21* : این کد برای فعال کردن انتقال مکالمه (Divert/on) کاربرد دارد.

#21# : این کد برای غیر فعال کردن انتقال مکالمه (Divert/off) کاربرد دارد.

برای انتقال شماره خود روی شماره دیگر می توانید از کد *21*Number# استفاده کنید. برای خروج از این سرویس کافی است، کد #21# را شماره گیری کنید.

مثلا استفاده از کد های #094*21* یا #0256*21* باعث میشود شماره موبایل بر روی یک شماره پیش فرض منتقل شود و اگر فردی با شما تماس بگیرد، با پیغام ” مشترک مورد نظر در دسترس نمیباشد” یا “شماره مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد” مواجه میشود.

توجه داشته باشید که برخی از این کدها ممکن است فقط بر روی دستگاه‌های خاصی کار کنند و اجرای برخی از این کدها ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند یا اطلاعات را پاک کند. بنابراین، پیش از اجرای این کدها اطمینان حاصل کنید که می‌دانید آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند و همچنین توصیه می‌شود که از داده‌های مهم خود پشتیبان تهیه کنید.

کدهای مخفی آیفون

آیا کدهای مخفی روی آیفون شما وجود دارد؟ آیا این کدهای آیفون مخرب هستند، یا ممکن است کسی این کدها را برای جاسوسی بر روی شما بدون اطلاع شما استفاده کند؟

در این دوران که تکنولوژی روز به روز در حال رشد است، این کدهای مخفی که می توانید با وارد کردن یک ترتیب خاص اعمال شوند، به شما کمک می کند تا چیزهای زیادی در مورد آیفون خود بدانید.

اما آیا از این کدها خبر دارید؟ خوب، احتمالاً نه؛ به همین دلیل ما در اینجا با این راهنما در کنار شما هستیم. در اینجا، به دنیای متفاوتی وارد می شویم که در آن می توانید مجموعه جدیدی از کدهای مخفی و پنهان آیفون را ببینید که می توانید آنها را برای دسترسی به ویژگی های ناشناخته در آیفون خود استفاده کنید. پس بیایید بدون اتلاف وقت وارد آن شویم و این کدها را بررسی کنیم.

آیا استفاده از این کدها ایمن است؟

هیچ آسیبی در استفاده از کدهای مخفی در آیفون شما وجود ندارد زیرا آنها صد درصد قانونی و ایمن هستند. اپل خود این کدها را ایجاد کرده است تا اگر به نحوی کاربران به آنها نیاز دارند، هر زمان که بخواهند بتوانند از آنها استفاده کنند.

پس، آیا در موقعیتی هستید و شک دارید که آیا باید از این کدها استفاده کنید یا نه؟

بهترین کدهای مخفی گوشی آیفون در سال 2023

بهترین کدهای مخفی آیفون چه هستند و کجا باید از آنها استفاده کنید؟ اگرچه بسیاری از کدها وجود دارد، ما فقط آنهایی را که کاربران به طور مکرر از آنها استفاده می کنند، در اینجا ذکر کرده ایم.

همچنین به خاطر داشته باشید که می توانید فقط با کمک شماره گیر خود از این کدها برای دریافت اطلاعات در مورد دستگاه خود، رفع مشکلات و غیره استفاده کنید. پس، حالا که می دانید چگونه از آنها استفاده کنید، پس از این کدها یک دوره می گیرید.

*5005*25370#

این یک کد بسیار مفید است که به شما کمک می کند بررسی کنید که آیا سیستم هشدار به خوبی کار می کند یا خیر.

##002# -> روی تماس ضربه بزنید 

حالا فرض کنید که به طور تصادفی تماس هدایت شده را فعال کرده اید اما نتوانسته اید آن را غیرفعال کنید. بنابراین، از این کد برای غیرفعال کردن تماس هدایت شده در ایفون خود استفاده کنید.

*#5005*7672#

این هم یک کد بسیار مهم است زیرا به شما در مورد هر قطعه اطلاعاتی که وقتی به کسی پیام می فرستید، می دهد. به طور خلاصه، این به شما کمک می کند بدانید پیام های فرستاده شده قبلی شما کجا می روند.

#31#شماره تلفن + تماس

اگر می خواهید کسی را بترسانید یا هویت خود را پنهان کنید، می توانید از این کد استفاده کنید زیرا این کد باعث می شود تماس خروجی شما از تماس فعلی شما با پنهان کردن شماره شما ناشناس شود.

511

این یک کد مفید برای مسیریابی است زیرا به شما کمک می کند وضعیت ترافیک منطقه خود را بررسی کنید، یا به عبارتی دیگر، ترافیک محلی خود را بررسی کنید، حتی وقتی اتصال اینترنت فعالی ندارید.

نرم افزارهای نقشه برداری زیادی مثل Google Maps وجود دارد، اما برای کارکردن به اتصال اینترنت نیاز دارند. اما با استفاده از این کدها، نیازی به اتصال اینترنت نیست.

*82 [شماره تماس فرد دیگر]

ممکن است قبلاً از این کد مخفی شنیده باشید. اما اگر در مورد این موضوع اطلاع ندارید، به شما بگویم که اگر *82 را قبل از شماره ای که می خواهید تماس بگیرید اضافه کنید، فرد دیگر می تواند شناسه تماس شما را ببیند. بنابراین، اگر می خواهید، می توانید از این کد استفاده کنید.

*#43#

اگر می خواهید بدانید آیا ویژگی انتظار برای تماس روی ایفون شما فعال/غیرفعال شده است یا خیر، از این کد برای شناخت وضعیت انتظار تماس استفاده کنید.

*#5005*7672#

این کد به شما کمک می کند تا اطلاعات مرکز پیامک را بدانید. ما این واقعیت را نمی دانیم، اما هر وقت پیامی می فرستیم، به مرکز پیامک یا سرور می رود و به سمت گیرنده ارسال می شود. بنابراین، برای شناختن شماره مرکز پیامک از این کد استفاده کنید.

*#31#

این هم همان کار را انجام می دهد که آخری انجام داده است.

*3370#

اگر کیفیت صدای ایفون شما خوب نیست، از این کد استفاده کنید، زیرا این کد عملکرد کیفیت صدای ایفون شما را بهبود می بخشد. اما به یاد داشته باشید که این کار باعث کاهش عمر باتری ایفون شما می شود.

*#21#

استفاده از این کد به شما اجازه می دهد تنظیمات هدایت تماس خود را پیدا کنید، یک استعلام برای تماس بگذارید و چک کنید که آیا پیامک، صدا، فکس و غیره، دسترسی به هدایت تماس دارند یا خیر.

#43#

اگر ویژگی انتظار برای تماس را روی ایفون خود فعال کرده اید و می خواهید آن را غیرفعال کنید، پیشنهاد می کنیم از این کد استفاده کنید زیرا به شما کمک می کند این کار را انجام دهید.

*43#

از این کد برای دوباره فعال کردن ویژگی انتظار برای تماس در ایفون خود استفاده کنید.

*#76#

از این کد برای شناختن اینکه آیا ارائه خط متصل فعال شده است یا خیر، استفاده کنید.

*#62#

اگر سرویسی در دستگاه شما موجود نیست، پس از این کد مخفی برای تأیید شماره هدایت تماس استفاده کنید.

*#61#

اگر ایفون شما شماره های تماس از دست رفته را نشان نمی دهد، می توانید از این کد برای بررسی آنها استفاده کنید.

*#06#

شماره IMEI یک چیز بسیار مهم است که باید برای دلایل امنیتی بدانیم. بنابراین، این کد به شما کمک می کند تا شماره IMEI ایفون خود را بدست آورید.

*3282#

اگر می خواهید از استفاده از اطلاعات اطلاعات ایفون خود اطلاع پیدا کنید، از این کد استفاده کنید.

*#33#

این کد به شما کمک می کند تا نوارهای کنترل تماس را بشناسید. به عبارت ساده، این به شما کمک می کند بدانید آیا ممنوعیت تماس روی ایفون شما فعال شده است یا خیر.

*#67#

وقتی ایفون مشغول است، می توانید از این کد برای بررسی شماره برای هدایت تماس استفاده کنید.

*3001#12345#*

از آن برای باز کردن حالت زمینه استفاده کنید که به شما تمام جزئیات مربوط به تنظیمات ایفون، اطلاعات شبکه، اطلاعات سلول و غیره را می دهد.

*777#

این به شما کمک می کند تا موجودی حساب (فقط اگر از یک ایفون پیش پرداخته استفاده کنید) را بدانید.

*225# (فقط پس از پرداخت)

از این کد برای بررسی تراز بیل خدمات پس از پرداخت استفاده کنید.

*646# (فقط پس از پرداخت)

اگر به یک طرح تماس صوتی پس از پرداخت مشترک شده اید، این کد به شما کمک می کند تا دقایق تماس باقیمانده را بدانید.

سخن پایانی

اینها برترین کدهای مخفی و پر استفاده اندروید ایفون در سال ۲۰۲۳ هستند که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. امیدواریم این کدها برایتان مفید بوده باشند. علاوه بر این، اگر مایل به دانستن بیشتر در مورد کدها هستید، در زیر نظر بگذارید.

سوالات متداول کدهای مخفی و پر مصرف گوشی های اندروید

1- کد USSD چیست؟

Unstructured Supplementary Service Data (سرویس مکمل داده های بدون ساختار)

این سرویس یک خدمت مکمل و جانبی است و از داده های بدون ساختار یا ساختارنیافته ای استفاده می کند که خود شرکت ارائه دهنده آن سرویس تعریف کرده است. گاهی به آنها «کدهای سریع» یا «کدهای ویژه» نیز گفته می شود و در زبان فارسی معمولاً آن را تحت عنوان «کد دستوری» می شناسند.

این کد دستوری، نوعی تبادل پیام بین یک دستگاه موبایل و یک برنامه کامپیوتری است که در بستر GSM یا سامانه جهانی ارتباطات همراه عمل می کند. این کدها مستقیماً به سرورهای اپراتورهای شبکه تلفن همراه ارسال می شوند و این سرورها طی فرایندی مشخص خدمات اپراتور خود را مرحله به مرحله در اختیار کاربر قرار می دهند. کاربر خدمت مورد نظر خود را انتخاب می کند و از مسیری معین آن خدمت را خریداری می کند.

2- چگونه می توانم از کدهای دستوری در اندروید استفاده کنم؟

برای وارد کردن این کدها کافیست برنامه پیش فرض شماره گیری گوشی خود را باز کنید، انگشتان خود را با دقت روی دکمه های صحیح فشار دهید. برای مثال برخی از کدهای دستوری در اندروید در زیر آورده شده است که می توانید انها را شماره گیری کنید.

– *#*#4986*2650468#*#*       PDA ، تلفن ، سخت افزار ، اطلاعات سیستم عامل داده های مکالمه RF

– *#*#1234#*#*                      اطلاعات سیستم عامل PDA و تلفن

– *#*#1111#*#*                       # * نسخه نرم افزار FTA

و بسیاری دیگر

3- درخواست با کد دستوری (USSD) به چه معنی است؟

USSD (خدمات مکمل داده های بدون ساختار) یک فناوری ارتباطی جهانی برای موبایل (GSM) است که برای ارسال متن بین تلفن همراه و یک برنامه کاربردی در شبکه استفاده می شود. برنامه های کاربردی ممکن است شامل رومینگ پیش پرداخت یا چت تلفن همراه باشد.

4- چگونه می توانم کد USSD بسازم؟

برای ساخت یک برنامه مبتنی بر کد دستوری ussd، باید تولید کننده محتوا باشید و در یک دروازه ussd (از هر اپراتور شبکه تلفن همراه) ثبت نام کرده باشید. با فشار دادن *XXX# یک درخواست به دروازه ussd ارسال می کنید و سپس ارائه دهنده این سرویس، برخی خدمات را به مشترکین تلفن همراه ارسال می کند.

5- آیا کدهای دستوری (USSD) از داده استفاده می کند؟

کدهای دستوری بدون اتصال به اینترنت یا داده های تلفن همراه در تمام شبکه ها و اپراتورها کار می کنند. کد دستوری یک نرم افزار موبایل یا برنامه مبتنی بر سیم کارت نیست و فقط به اتصال به شبکه GSM احتیاج دارد.

6- چگونه می توانم مشکل اجرای کد دستوری را رفع کنم؟

  • از شماره گیر دستگاه خود کد دستوری *#*#4636#*#* را وارد کنید.
  • به اطلاعات دستگاه / تلفن بروید.
  • روی «اجرای تست پینگ» کلیک کنید.
  • پس از انجام تست پینگ.
  • روی «خاموش کردن رادیو» کلیک کنید.
  • بعد، روی «روشن کردن پیامک از طریق IMS» ضربه بزنید.

7- چگونه می توانم کد دستوری را اجرا کنم؟

  • برنامه تلفن را باز کنید. این برنامه معمولاً در صفحه اصلی وجود دارد.
  • کد USSD را شماره گیری کنید. برخی با * شروع می شوند ، برخی دیگر # و بعضی دیگر *#.
  • # را شماره گیری کنید. تماس تلفنی برقرار کنید. هنگامی که کد در حال اجرا است، عبارت «لطفاً صبر کنید …» (در آیفون) یا «کد USSD در حال اجراست» (در اندروید) را مشاهده خواهید کرد.

8- آیا کدهای دستوری امن هستند؟

تمام سازوکارهای امنیتی در مورد کدهای دستوری اعمال می شود، چرا که GSM برای سرویس هایی است که بسیار ایمن هستند و امن بودن ان نیز اثبات شده است. داده ها بین دستگاه کاربر به BST رمزگذاری می شوند ، اما پس از ایستگاه مبنا، این داده ها به صورت متن ساده به بقیه گره ها منتقل می شوند.

9- از کجا کد USSD خود را پیدا کنم؟

برنامه تلفن را باز کنید. این برنامه را می توانید در صفحه اصلی پیدا کنید و یا در گوشی های ساده تر قفل صفحه را باز کنید و از روی شماره گیری گوش کد دستوری مورد نظر خود را شماره گیری کنید.

10- آیا استفاده از کد دستوری روی اندروید هزینه دارد؟

کدهای دستوری برای اجرا نه به داده ها و اتصال به شبکه اینترنت نیاز دارد و نه روی سیم کارت هزینه اضافی اعمال می کند.

مطالب مرتبط