راهنمای خرید موبایل

چه گوشی ای مناسب برای چشم های ضعیف است؟

blank

یکی از متداول ترین سوالات برای افرادی که از ضعیف بودن چشم رنج می برند، ” چه گوشی ای مناسب برای چشم های ضعیف است؟ ” می باشد. پاسخ دادن به این سوال نیازمند بازبینی شرایط جسمانی و نوع مشکل چشمی است که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.
اصولا ضعف چشمی تنها محدود به افرادی نیست که برای بهتر شدن بینایی از عینک و یا وسایل محافظتی استفاده می کنند و در کل تمامی افرادی که در طول روز از مشکلات درد، کم بینی یا عینک استفاده می کنند، دچار ضعف چشم می باشند.

چه گوشی ای مناسب برای چشم های ضعیف است؟

مطالعه با گوشی موبایل

اگر شما هنگام مطالعه کتاب از نزدیک دچار مشکل می شوید و برای مطالعه بهتر باید حتما آن را در دور ترین حالت از چشم خود قرار دهید، باید به فکر تهیه یک موبایل هوشمند با صفحه لمسی حداقل ۴٫۵ اینچی باشید. همچنین بهتر است تکنولوژی استفاده شده در صفحه نمایش از ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی کند و به صورت دستی باید از حالت های دید در شب استفاده کنید که برای کم تر کردن فشار بر روی چشم بسیار مناسب است.
شاید شما در دسته افرادی باشید که در صورت مشاهده بیش از اندازه صفحه نمایش دچار سردرد و یا چشم درد می شوید که در این صورت باید از گوشی های تلفن همراه با دقت بالا استفاده کنید. نوع AMOLED می تواند بسیار کاهش دهنده آسیب رسانی اشعه ای به چشم باشد. همچنین محصولاتی که از رزولوشن پایین تری برخوردار هستند، سبب می شوند تا تنظیم نور صفحه با مشکل دچار شود که این مسئله برای این دسته از افراد می تواند سبب بروز درد بشود.

حساسیت های چشمی به صفحه موبایل

بروز درد در چشم ها یکی از علائم استفاده بیش از حد موبایل و صفحه های نمایش می باشد و شاید بهتر است برای مدتی به نقطه ای در دور دست خیره شوید یا تلفن همراه خود را کنار بگذارید. اگر نمی توانید از چک کردن شبکه های اجتماعی دست بردارید شاید بهتر باشد از یک موبایل ساده و بدون سیستم عامل استفاده کنید!
چشم های شما دچار ضعف است و باید برای دید بهتر از عینک استفاده کنید؟ در این صورت بهتر است تا از تلفن همراه با صفحه نمایش بزرگ، در بالا ترین حالت فونت و با پس زمینه ای نیمه روشن استفاده نمایید تا ضعف چشمانتان بیشتر نشود. بهتر است پس از هر ۲۰ دقیقه استفاده تلفن همراه، برای ۱ دقیقه به دور ترین دیوار مقابل یا یک منظره در دوردست خیره شوید. چشم پزشکان حتی بستن چشم ها برای استراحت بین ۳ تا ۵ دقیقه را نیز توصیه می کنند.
چشم هایی با عینک یا بدون آن، مهم ترین نکته ای که هر فرد باید در نظر داشته باشد، عدم آسیب رسانی به چشم ها است. با وجود فناوری های جدید که به چشم ها هیچ آسیبی وارد نمی شود، استفاده طولانی مدت از موبایل می تواند سبب بروز مشکلاتی شود که فرد در آینده در برخورد با تکنولوژی ها دچار مشکل شود.

میزان استفاده از دستگاه های موبایل، لپ تاپ، تلویزیون و غیره برای افراد عادی جمعا دو ساعت در طول روز است که این مقدار برای دانش جویان و افراد شاغل به حرفه های مرتبط با کامپیوتر به ۱۲ ساعت در روز نیز می رسد. پس باید با انتخاب محصولات متناسب با حالت چشم، از بروز بیماری در دید جلوگیری نماییم. همچنین می توانید با خرید پایه نگهدارنده گوشی و استفاده از آن، گوشی را در فاصله مناسب از چشمتان قرار دهید.

مطالب مرتبط