راهنمای خرید موبایل

آنچه باید درباره ویژگی اضطراری ماهواره اپل برای آیفون 14 بدانید

ویژگی اضطراری ماهواره اپل برای آیفون 14

ارتباط ماهواره ای اپل برای آیفون 14 یک ویژگی جدید برقراری اتصال از طریق ماهواره در مواقع اضطرار و برای درخواست کمک است.

این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده است که اجازه می‌دهد پیام‌های اضطراری حتی زمانی که اتصالات تلفن همراه و وای‌فای در دسترس نیستند ارسال شوند.

در اینجا قصد داریم برخی از ویژگی های عملکرد ماهواره جدید برای افرادی که در مورد نحوه کارکرد آن کنجکاو هستند، را نشان دهیم.

لینک ویدئو کوتاه زیر را ببینید تا بهتر متوجه ضرورت استفاده از ارتباط ماهواره ای آیفون 14 شوید:

https://www.youtube.com/watch?v=41EdCXjotmo

ارتباط ماهواره ای آیفون 14 چگونه کار می کند؟

اتصال ماهواره ای برای استفاده در هر زمان که خارج از محدوده WiFi یا اینترنت تلفن همراه هستید و نیاز به ارسال پیام اضطراری دارید، در دسترس است.

ارتباط ماهواره ای اپل

Sos اضطراری از طریق ماهواره

اپل می‌گوید که این قابلیت در آیفون 14 (256 گیگابایت) برای استفاده در فضاهای باز با دید واضح به آسمان (نباید هیچ مانعی بین شما و آسمان وجود داشته باشد) طراحی شده است، بنابراین اگر درختان یا ساختمان‌هایی در نزدیکی وجود داشته باشند، ممکن است عملکرد آن تحت تأثیر قرار گیرد.

گزینه های پیام رسانی

با استفاده از ویژگی SOS از طریق ماهواره نمی توانید تماس تلفنی برقرار کنید، اما می توانید پیام های متنی کوتاه ارسال کنید.

آیفون در واقع سؤالات حیاتی را برای ارزیابی وضعیت شما بارگذاری می کند و به محض اتصال شما این اطلاعات را برای پرسنل اورژانس ارسال می کند.

رابط پیام اضطراری sos اپل

رابط پیام اضطراری sos اپل

اپل یک الگوریتم فشرده سازی ایجاد کرد که پیام های متنی را سه برابر کوچکتر می کند تا سرعت ارتباطات را تا حد ممکن افزایش دهد.

اگر در منطقه‌ای هستید که خدمات اضطراری می‌توانند پیام‌های متنی را دریافت کنند، پیام متنی مستقیماً ارسال می‌شود، در غیر این صورت به یک مرکز رله با متخصصان آموزش دیده توسط اپل می‌رود، آنها پیام را پردازش و بررسی می کنند، سپس می‌توانند برای شما تماس اضطراری برقرار کنند.

رله ماهواره اپل

رله ماهواره اپل

دسترسی به اتصال ماهواره ای

استفاده از عملکرد ماهواره ای مستلزم اتصال آیفون شما به ماهواره ای در آسمان است. خب حتما می پرسید که من از کجا بدانم که ماهواره دقیقاً کجای آسمان است. نگران نباشید کافی است این قابلیت را فعال کنید، آیفون را در دست بگیرید، خود ایفون به دنبال نزدیک ترین ماهواره می گردد، شما را به سمت آن راهنمایی می کند، تا براحتی به این نزدیک ترین ماهواره متصل شوید.

نقطه یابی اپل برای اتصال به ماهواره

نقطه یابی اپل برای اتصال به ماهواره

تاخیرهای زمانی

اپل می گوید که اگر دید واضحی از آسمان داشته باشید، یک پیام کوتاه می تواند در عرض 15 ثانیه ارسال شود، اما در صورت وجود موانع می تواند چندین دقیقه طول بکشد.

قابلیت Find My و ارتباط ماهواره ای

از طریق اتصال ماهواره‌ای، کاربران آیفون‌ می‌توانند موقعیت مکانی خود را بر روی Find My به اشتراک بگذارند، حتی زمانی که اتصال تلفن همراه یا WiFi وجود ندارد. این قابلیت نیز به ویژه برای گردشگرانی بسیار مناسب و ضروری است که در یک منطقه دور افتادف، اردو زده اند و یا به پیاده روی رفته اند. اگر یکدیگر را گم کنند، حتی اگر انتن نداشته باشند، می توانند از طریق ارتباط ماهواره ای همدیگر را پیدا کنند.

قابلیت Find My و ارتباط ماهواره ای

قابلیت Find My و ارتباط ماهواره ای

ویژگی اضطراری ماهواره اپل برای آیفون 14 و تشخیص تصادف

مدل‌های آیفون 14 دارای یک شتاب‌سنج دو هسته‌ای جدید هستند که می‌تواند اندازه‌گیری نیروی گرانشی را تا 256Gs تشخیص دهد و یک ژیروسکوپ جدید با دامنه دینامیکی بالا، که هر دو برای تشخیص تصادف بکار می روند. تشخیص تصادف یک ویژگی جدید است که با ماهواره اضطراری جفت می شود، زیرا به شما امکان می دهد حتی در صورت تصادف در یک مکان دوردست، به کمک شما بیایند.

مشارکت گلوبال استار

طبق یک پرونده SEC که پس از رویداد اپل ارسال شد، اپل در حال کار با Globalstar بر روی ویژگی اتصال ماهواره ای است. Globalstar اپراتور ماهواره ای اپل خواهد بود و موافقت کرده است که 85 درصد از ظرفیت شبکه فعلی و آینده خود را برای پشتیبانی از آیفون های اپل اختصاص دهد.

قرارداد گلوبال استار و اپل می گوید که گلوبال استار همه منابع از جمله پرسنل، نرم افزار، سیستم های ماهواره ای و غیره را تامین و نگهداری می کند و حداقل استانداردهای کیفیت و پوشش را حفظ می کند.

قیمت و هزینه خدمات اتصال ماهواره ای

اپل جزئیاتی در مورد هزینه اتصال ماهواره ای ارائه نکرده است، اما همه کاربران آیفون 14 دو سال اتصال ماهواره ای رایگان دریافت خواهند کرد.

آیا قابلیت ارتباط ماهواره ای در همه جای دنیا وجود دارد

اتصال ماهواره ای در ایالات متحده و کانادا در تمام مدل های آیفون 14 در دسترس خواهد بود. مسافران بین‌المللی که از ایالات متحده و کانادا بازدید می‌کنند می‌توانند از طریق ماهواره از Emergency SOS استفاده کنند، مگر اینکه تلفن خود را در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ یا ماکائو خریداری کرده باشند، زیرا SOS اضطراری از طریق ماهواره در آن کشورها ارائه نمی‌شود.

اپل می گوید که ویژگی SOS اضطراری جدید از طریق ماهواره ممکن است در مکان های بالاتر از عرض جغرافیایی 62 درجه مانند مناطق شمالی کانادا و آلاسکا کار نکند.

تاریخ عرضه

SOS اضطراری از طریق ماهواره قرار است در ماه نوامبر اجرا شود.

آیا قابلیت SOS اضطراری برای تمام گوشی های اپل قابل استفاده است؟

خیر، اپل ارتباط ماهواره ای و قابلیت SOS اضطراری را فقط برای آیفون های سری 14 خود بکار برده است. سایر موبایل اپل قبل از سال 2022 از این قابلیت محروم هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *